Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimivaa apua on saatavilla sosiaalisten tilanteiden pelkoon?

Vierailija
05.01.2018 |

Olen koulussa erinomaisesti menestyvä abiturientti. Todennäköisesti opiskelut jatkuvat yliopistossa ensi syksynä. Ala, jota haen opiskelemaan, on suuri intohimoni. Haluaisin todella kovasti tehdä menestyvän työuran alalla. Ongelmana kuitenkin on sosiaalisten tilanteiden pelko. Pelkään, että en saa töitä tai en pysty käymään töissä (alalla paljon ihmiskontakteja). Jos nyt pääsisin aloittamaan hoidon (terapiaa? mitä muuta?), olisinko mahdollisesti täysin työkykyinen opiskelujen päättyessä? Kertokaa kokemuksianne!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit hyvinkin olla. Vaikka se kuulostaa kliseeltä, niin sopiva altistuminen on hyväksi. Siihen päälle terapia ja mahdollinen lääkktys, niin avot.

Vierailija
2/7 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lukenut, että hiljalleen altistaminen auttaa. Eli ei saa päästää itseään erakoitumaan tai tilanne vain pahenee.

Ja kyllä ehdit saada apua niin, ettei pelko haittaa liikaa työuraasi.

Vierailija
4/7 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannattaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa mennä hoitoihin: miksi pitkittää jotakin vaivaa, joka on hoidettavissa psykoterapialla? Ja eikö ole se ja sama, että koska vaivasi saadaan hoidettua kuntoon, koska tärkeintä on ylipäänsä aloittaa hoito! Ongelmasi tulee vain pahenemaan ilman hoitoja, joten kipin kapin hoitoon!

Vierailija
5/7 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkäriin heti maanantaina. Apua kannattaa hakea. Sitä ei kannata pitkittää liikaa, koska sitten pahimmassa tapauksessa eristäytyy kokonaan, opiskelu käy vaikeaksi ja mukaan tulee masennusta. Puhun kokemuksesta, koska itse olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä yli 20 vuotta. Koulu meni pilalle sen takia. Joskus mietin, olisiko elämäni erilaista ja olisinko eri ammatissa ja opiskellut toiveammattiini, jos olisin hakenut tähän apua jo nuorena. Ei kannata pitkittää avun hakemista. Paljon tsemppiä sinulle! 

Vierailija
6/7 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista! Hoitoon hakeutuminenkin jännittää/pelottaa, mutta nyt on pakko uskaltaa... Elämästä tulee sitten varmaan paljon helpompaa ja mukavempaa :)

Ap

Vierailija
7/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän