Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä tarkoitus on pesukoneen huuhteluohjelmalla?

Vierailija
26.02.2025 |

meidän koneessa näyttäis sellainen olevan ja mietin,mitä silläkin tehdään?

voiko sillä vain huuhdella pyykkiä? vai voisko sillä pestä jotain pikaseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pesaiset käsin ja laitat sitten koneeseen huuhteluun ja linkoukseen! Joskus itse näin tehneenä...

Vierailija
2/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä irroitetaan zeoliittijäämät koneesta, joka on yleisin konevaurioiden aiheuttaja. Jos käytät pesuaineita, joissa ei ole zeoliittia, tuota koneen puhdistusohjelmaa tarvii käyttää harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkottaa varmaan niinkuin lisähuuhtelua pesuainejäämien minimoimiseksi.

Vierailija
4/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on aivopesuohjelma salanimellä.

Vierailija
5/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs järkee siinä on eka pestä pyykkiä normiohjelmalla ja sitten kun se on päättynyt niin laittaa uudestaan päälle huuhteluohjelmalle? koneessa voi valita lisähuuhtelunkin... ei ymmärrä!

Vierailija
6/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluohjelma huuhtelee pyykistä pesuainejäämät. Kun allergiset lapseni asuivat vielä kotona laitoin huuhteluohjelman pyörimään kaksikin kertaa että pyykkiin ei jäänyt yhtään pesuainetta.

Vierailija
7/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine lokeroon oli roiskunut pulveria ja piti ajaa tuo ohjelma perään kun huuhtelu oli vielä vaahdossa.

Vierailija
8/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs järkee siinä on eka pestä pyykkiä normiohjelmalla ja sitten kun se on päättynyt niin laittaa uudestaan päälle huuhteluohjelmalle? koneessa voi valita lisähuuhtelunkin... ei ymmärrä!

Jossei voi sietää sitä hajua

Vierailija
9/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule meitä on moneksi. Jospa jollakin on vaikka yliherkkyyttä pesuaineille ja haluaa oikein varmistaa, että kaikki tuoksut ja muut lähtevät.

Ei sitä ole pakko käyttää.

Vierailija
10/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluohjelman tarkoitus on huuhdella pesuainejäämät pois pyykistä. Jos valitset pelkän huuhteluohjelman ja heität sinne pyykit ja pesuaineet esim. pesupallossa, niin mitä luulet kuinka käy? Pyykki ei varmasti puhdistu, mutta sen sijaan niitä pesuainejäämiä tulee pyykkiin ihan varmasti.

Vierailija
11/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä just äsken käytin ohjelmaa, jossa on huuhtelu ja linkous. Pesin ensin villaohjelmalla ja siihen saa vain 3 huuhtelua, joten laitoin sitten yhden lisää. Olen nimittäin huomannut, että 4 on vähimmäismäärä, jolla ei jää mitään jäämiä koneeseen tai vaatteisiin (5 on maksimi mun koneessa ja sitäkin käytän välillä). Eli ihan hyödyllinen, tykkään muutenkin mun Samsungin koneesta kun siinä pystyy ohjelmia säätämään pitkälti haluamakseen (huuhteluiden ja linkouksen määrä), mutta toki kaikissa ohjelmissa ei ole kaikkia vaihtoehtoja.

Vierailija
12/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule meitä on moneksi. Jospa jollakin on vaikka yliherkkyyttä pesuaineille ja haluaa oikein varmistaa, että kaikki tuoksut ja muut lähtevät.

Osta hajusteeton pesuaine niin vältyt tuoltakin ongelmalta.

Vierailija
13/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta hajusteeton pesuaine niin vältyt tuoltakin ongelmalta.

Hajusteeton ei ole hajutonta.

Vierailija
14/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pesukoneessa (Siemens) huuhteluohjelma ottaa paljon enemmän vettä kuin lisähuuhtelu. Siksi käytän sitä.

Vierailija
15/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän koneessa ainakaan ei ole lisähuuhtelu vaihtoehtoa..? Juu ei oo.

Vierailija
16/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko taas ap ensin itse omat vastauksesi kysymyksiin?

Vierailija
17/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä just äsken käytin ohjelmaa, jossa on huuhtelu ja linkous. Pesin ensin villaohjelmalla ja siihen saa vain 3 huuhtelua, joten laitoin sitten yhden lisää. Olen nimittäin huomannut, että 4 on vähimmäismäärä, jolla ei jää mitään jäämiä koneeseen tai vaatteisiin (5 on maksimi mun koneessa ja sitäkin käytän välillä). Eli ihan hyödyllinen, tykkään muutenkin mun Samsungin koneesta kun siinä pystyy ohjelmia säätämään pitkälti haluamakseen (huuhteluiden ja linkouksen määrä), mutta toki kaikissa ohjelmissa ei ole kaikkia vaihtoehtoja.

Taidat käyttää liikaa pesuainetta. Itsellä myös Samsung. Viisi huuhtelukertaa...

Vierailija
18/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
19/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymys. Ihan sama homma kuin linkousohjelmalla = linkoaa, kuivausohjelma = kuivaa, huuhteluohjelma = huuhtelee. 

Voi esimerkiksi laittaa ensin jonkun pesuohjelman niin, että kun pesuvaihe on päättynyt, laittaa heti sen jälkeen erillisen huuhteluohjelman. Se voi olla tehokkaampi kuin alkuperäisen ohjelman huuhtelut. Sitä normiohjelmaa ei siis käytetä loppuun vaan vaihdetaan välillä huuhteluohjelmaan.

Vierailija
20/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole pikapesu ohjelmaa ja siksi ihmettelen tota huuhteluohjelmaa... voishan sitä tietty kokeilla ottaako se pesuaineen ja huuhteleeko kunnolla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi