Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
pappa kirjoitti:
VAIMONI (58v)TYÖVUOROON MENNESSÄ TUNSI RINTAKIPUA ja VASEMMAN KÄDEN VAPINAA HÄN MENI HERVANNAN ARVAUS-KESKUKSEEN HAKEMAAN APUA PUHEEN SAMMALTAESSA - ILMOTTAUTUMIS-LUUKULLA HOITAJA KÄSKI JONON PÄÄHÄN NIIN HOITAJA KATSOO TARVIIKO LÄÄKÄRIÄ (10hengen jono)VAIMONI AJOI TAUSSIN-ENSIAPUUN ja LAITETTIIN HETI LIUOTUS-HOITOON🌹PELASTUI,
Vaimosi oli väärässä paikassa. Hervannan terveysasemalla ei ole päivystystä, vain ajanvarausvastaanotto. Pikkusen uhkarohkeeta kyllä on lähteä aivoinfarktioireissa itse ajelemaan pitkin kaupunkia.
Jos palstan mammat olisivat joutuneet asioimaan jonkun varuskuntalääkärin kanssa, tässä ketjussa olisi jo tuhat sivua. Epäasiallista kielenkäyttöä, selviä hoitovirheitä tai hoitamatta jättämisiä, ei valitusoikeutta.. ja asiakkaat pakotettuina ko. laitoksessa.
Työpaikan terveydenhoitaja sanoi, että minun pitää laihduttaa, että voin hankkiutua raskaaksi. Laihdutuskäsky oli ihan jees, sitä halusin itsekin, mutta raskausjutut siinä elämäntilanteessa olivat päähänpotkimista. Olin juuri eronnut väkivaltaisesta miehestäni, eikä uusia lapsia todellakaan ollut aikomustakaan hankkia, koska jouduin jatkuvasti käymään oikeustaisteluja eksää vastaan ja samalla selviytymään työssäkäymisestä ja lapsenhoidosta. Kaikkea ei kannata heitellä, jos ei tiedä toisen elämäntilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos palstan mammat olisivat joutuneet asioimaan jonkun varuskuntalääkärin kanssa, tässä ketjussa olisi jo tuhat sivua. Epäasiallista kielenkäyttöä, selviä hoitovirheitä tai hoitamatta jättämisiä, ei valitusoikeutta.. ja asiakkaat pakotettuina ko. laitoksessa.
Olin lääkintämiehenä joskus avustamassa varuskuntasairaalassa. Alokkaiden tulotarkastuksessa varuskunnan lääkäri sanoi erästä alokasta ihan suoraan läskiksi ja ihmetteli samalla ivallisesti miten miehellä voi olla tissit. Tyyppi ei edes ollut mikään erityisen lihava. Sama lääkäri piti asianaan pakottaa polvi- ja selkävaivaisia koville marsseille, joissa heillä sitten hajosivat paikat kunnolla ja sitten määrättiin buranaa 1 kpl kolme kertaa päivässä ja takaisin palvelukseen. Kuumepotilaita hoidettiin samalla reseptillä ja siellä ne sitten oksenteli ja pyörtyili jossakin jorpakossa reppu selässä. Osa varusmiehistä hakeutui lomillaan yksityiselle ja siellä sitten ihmeteltiin että mitä helvettiä armeija oikein meinaa, kun se näyttää yrittävän tuhota tarkoituksella miesten terveyden.
"Juotko sinä paljon energiajuomia? Nuorisohan tykkää niistä?" Tk-lääkäri, kun menin valittelemaan rytmihäiriöitä. Ja olin 35v kahden lapsen äiti, hetken kyllä oli olo että onko lääkärillä toisen potilaat tiedot esillä! :O
Kun sanoin, etten juo edes kahvia vaan aamuisin pienen kupin teetä lääkäri kiekaisi "ET JUO KAHVIA?"
En saanut kyllä kovin asiallista kuvaa tästä "asiakaspalvelijasta" !
Joo ja muljahtelut osoittautuivat vaarattomiksi, onneksi. Sain nimittäin tosissaan vääntää kättä että pääsin tutkimuksiin .
Aikuisvastaanoton verenpainehoitaja oli aikamoinen töksäys, jolta saattoi odottaa melkein mitä vain. Minulle oli vaihdettu lääkitystä ja siirtymäkauden jälkeenkin olo oli kamala ja itse mitatessa verenpaine oli liiankin alhainen. Kontrollissa käydessäni kerroin tilanteen, mutta eihän lääkkeissä ollut mukamas mitään vikaa, vaan minussa, joka en tiennyt, miltä tuntuu, kun on verenpaine on hyvällä tasolla. Joopa joo. Tilasin ajan lääkärille ja hän uskoi, mitä kerroin ja poisti sen pahan olon tuoneen lääkkeen. Olo muuttui muutamassa päivässä erinomaiseksi! Onneksi tuo hoitaja siirtyi toiselle osastolle melko pian.
Ei se vielä syöpää ole juuri kun olen poistumassa vastaanotolta!
Kaikkia nyt väsyttää.
Sairastan nykyisin CFS:ssää. ja yritin saada apua 20-vuotta.
Menin valittamaan työterveyslääkärille flunssaa johon ukko tokaisi että "no minkäs minä sille voin",menin kyllä sanattomaksi
Soitin terveysasemalle ja siirsin lääkäriaikaa työmatkan vuoksi. Kyseessä vaiva joka kesti odottaa vielä. Puhelimeen vastannut hoitaja alkoi räkättämään todella inhottavalla äänellä ettå mitä se nyt pitää siirtää mikä siinä on että sitä pitää siirtää ja mitä se pitää niin kauas siirtää. Sain vaivoin sanottua ettå olen silloin eli ensi viikolla työmatkalla kaukana kotipaikkakunnasta. Kysyin myös että onko sitten tälle viikolle aikaa. Hoitaja rauhottui ja sanoi minulle ajan parin viikon päähän ja löi luurin korvaan. Ei edes kysynyt sopiiko aika. En tiedä mitä tuo hoitaja sai muuta kuin minulle pahan mielen. Mutta sehän se oli varmaan tarkoituskin.
Olin ala-asteen viimeisillä luokilla. Jouduin jostain syystä menemään lääkärin, en muista yhtään minkä takia. Olin kuitenkin jo sen verran iso poika, että vaikka isäni kyllä vei minut autolla lääkäriin, menin yksin vastaanotolle ja puhuin asiani. Lääkäri antoi minulle jonkin esitteen jossa kerrottiin jatkotoimenpiteistä tai vastaavaa, ja kysyi: "Osaatko sä jo lukea?" Olin täysi ällistynyt. Vieläkin, vuosien takaa muistan kuinka loukkaantunut olin. Olin sen kokoinen lapsi kuin ikäiseni, melkein yläasteikäiset lapset muutenkin. Lukea osasin ennen kuin menin kouluun. Mitä ihmettä tuo lääkäri mahtoi ajatella?
Tästä on aikaa: kävin työterveydessä virtsatietulehdusoireiden vuoksi. Testeissä mitään ei löytynyt, ja pyysivät käymään myöhemmin uudelleen. Sitten tuli viikonloppu ja oireet pahenivat. Tulehdus levisi munuaisiin ja kivut olivat helvetilliset. Jouduin sairaalaan ja antibiootit laitettiin suoraan suoneen. Nukuin osastolla yön ja aamulla lääkärikierrolla nuori lääkäri naureskeli, että etkös tiedä mistä virtsatietulehduksen saa pyöritellen silmiään. Viittaili varmaan anaaliyhdyntään tai huonoon hygieniaan, mistä ei kyllä ollut kyse. Yön testieni tuloksia ei myöskään löytynyt mistään. Asiatonta touhua.
Tunnettu turkulainen naistengynekologi A.K ihmetteli raskaana ollessani isoa vatsaani sanoen "onpa iso vatsa vaikka olet vasta noin alussa, olisikohan kaksoisraskaus" nosti paidan helmaan ja huljutti kädellään vatsaani johon totesi nasevalla äänellä "läskiä tämä on"😂
Olin juuri päässyt sairaalasta rintasyöpäleikkauksen jälkeen ja oli todettu, että kasvain oli niin pieni yms. että paranisin kokonaan. Tapsin sitten pian ns.koulutetun tukihenkilön, joka myös kouluttaa muita vastaavaan tehtävään.
Oli myös sairaanhoitaja kolutukseltaan.
Hän sanoi, että nyt minun kannattaa alkaa tehdä kaikkea, mitä olen aina halunnut tehdä. Kyllä tuli tippa linsiin, kun antoi ymmärtää, että kuolen kuiten tuossa tuokiossa.
Tästä on aikaa lähes 10 vuotta.
Mummoni meni Pappani kanssa lääkärille ja kertoi tulleensa sen takia, koska Pappani ei syönyt oikeen mitään. Nuori mieslääkäri totesi siihen, ettei siihen kyllä aivoja tarvita! Jos olisi edes hetken ennen pariskunnan sisääntuloa viitsinyt vilkaista Pappani papereita niin olisi ollut tietoinen loppuvaiheen syövästä. Seuraavalla kerralla oli ollut asiallisempi.
"Onko sinulla aikaiseemin ollut syöpää", lääkäri sanoi, kun skannasi maksaani. No ei ollut ollut eikä ollut silloinkaan.
Olin psykiatrisella puolella lääkärillä madennuksen ja paniikkihäiriön takia.
Epäsiisti mieslääkäri totesi, että olen typerys kun en suostunut ottamaan erästä minulle ehdotettua lääkettä, jonka olin aiemmin lopettanut rajujen sivuvaikutusten takia.
Sanoi myös, ettei määrää minulle rauhoittavia, koska "se tuntuu teillä systeemin bäärinkäyttäjillä olevan syy tänne tulla".
Olin jo aiemmin maininnut, että en tahdo rauhoittavia ja jaukkuminen systeemin väärinkäyttäjäksi oli todella loukkaavaa.
Takana minulla oli itsemurha yritys ja osastojakso.
Sittemmin kuulun lääkärin saaneen potkut ja menettäneen koko lääkärin virkansa.
Mitä lie sitten muuta tehnyt/kommentoinut potilailleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tosi pahoja vatsakipuja joihin usein liittyi kuukautismaista vuotoa, ripulia, pahaa oloa, lämpöilyä jne. Jouduin useaan otteeseen kamppaamaan työterveydessä. Kerran yksi vanhempi miesääkäri tokaisi et tekisit sinäkin lapsia niin unohtaisit nuo tyhjänpäiväiset kuukautiskivut ja sanoi etteivät naistenvaivat oli syy jäädä töistä pois.
Seuraavana aamuna menin uudestaan toiselle lääkärille joka laittoi labroihin, tulehdusarvot oli päälle 400. Sairaalaan tutkimuksiin ja selvisi että on todella pahaksi äiyynyt endometrioosi, se oli kasvanut esim peräsuoleen joka oli sen takia kiinni kohdussa. Tuon seurauksena piti poistaa koko kohtu, olin 26-vuotias.
Toivottavasti teit tuplavalituksen tuosta ekasta törppöidiootista!! Mulle on käynyt hieman samansuuntaisesti, olin niiin kipeä etten tajunnut reklamoida. Aijoo, ja sanottiin toki myös ettei sulla oikeesti mitään oo kun oot nuori. No oli sitten kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi samoin terveyskeskuslääkäri. "Et kyllä masentuneelta näytä".
Taitaa olla yleistäkin tämä näköjään. Aikoinaan ihmettelin kun minulle parikin mt-hoitajaa kommentoi samaan tyyliin. Olin siis masentunut ja makasin tyyliin kotona viikon sängyssä käymättä suihkussa yms. mutta sen verran yleiselle paikalle lähtiessä siistiydyin etten ollut aivan räjähtäneen näköinen. Ilmeisesti sitten vei uskottavuutta masennukselta...
Sama homma täällä, olin maannut sängyn pohjalla lähes lamaantuneena yli viikon (kärsinyt masennuksesta tässä vaiheessa yli kymmenen vuotta, välillä akuutimpia jaksoja), ja lääkäriajalle olin sitten siistiytynyt kuten hyviin käytöstapoihin kuuluu. Ongelmani laatu on muutenkin sellainen, että toisten vuoksi venyy ja paukkuu miten päin tahansa ja kätkee sen pahan olon syvälle sisälleen. Lääkäri sitten tokaisi, että ei usko että olen masentunut koska olin pessyt hiukseni. Eräs toinen lääkäri sanoi minulle eräällä toisella käynnillä ettei usko minun kärsivän ahdistuksesta, koska pystyin istumaan tuolilla.
Kun kädessäni oli luunmurtuma ja jollain kontrollikäynnillä kysyin miten sitä voisin kuntouttaa, vanha lääkäriukko tokaisi vain että "fleksio ja ekstensio" (eikä tietenkään havainnollistanut asiaa millään lailla). No, sen verran nyt on onneksi tuota yleissivistystä että ymmärsin mitä sillä tarkoitetaan, mutta sanoppa tuo jollekin mummelille niin venyttelemättä jää.
Gynen poliklinikalla kaikenlaisten kivuliaiden oireiden vuoksi käydessäni lääkäri alkoi tyrkyttämään minulle hormonikierukkaa, koska epäili minulla endometrioosia. Auttaahan se hormoni sinänsä endon oireisiin, mutta kerroin mielenterveysongelmistani ja siitä, kuinka akuutissa vaiheessa masennustani olen ja pienikin mielialojen lisäheittely saattaisi aivan kirjaimellisesti ja todella ajaa minut itsemurhaan (aikaisempaa kokemusta hormoniehkäisystä on eikä se todellakaan minulle sopinut ja tämänkin hänelle kerroin). Lääkäri ei ottanut tätä kuuleviin korviinsa, vaan jatkoi tuputtamista ja piti huolestuttavampana sitä, että joutuisin sietämään vatsakipuja ym. Sama homma toistui kontrollikäynnillä. No kiitos vaan, ennemmin gynekologisia vaivoja kuin lisää mielenterveysongelmia ja huikeasti kohonnut itsemurhan riski jos noista kahdesta pitää valita.
Meitä on kyllä hiihtäjiä joka kelille...
Eli vastaavasti jos sinä liukastut lenkkipolulla, niin on ihan ok, että lääkäri olettaa ensisijaisesti sinun teloneen itsesi kännissä ja alkaa suoraan kertoa päihteidenkäytön riskeistä? Minusta kyllä tuon aiemman kertomuksen sukupuolitaudin saaneen naisen lääkäri kuulosti vähintäänkin tökeröltä tulkitessaan omavaltaisesti tilanteen niin, että syy tartuntaan olisi nimenomaan potilaan löyhätapaisuudessa ilman, että edes keskusteli ensin hoidettavansa sukupuolihistoriasta.