Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
Näille pitäisi sanoa aina takaisin samalla mitalla. Jos joku esimerkiksi menee henkilökohtaisuuksiin, niin pitää heti keksiä jotain vastaavaa lääkäristä ja möläyttää välittömästi takaisin. Meillä on tarpeetonta kunnioitusta näitä öykkäreitä kohtaan ja siksi monet eivät osaa vastata mitään.
Esikoiseni kuoleman jälkeen kävin muutama kerta psykologin juttusilla. Hänen mielestä minun olisi pitänyt ajatella asian positiiviset puolet, nyt kun ei ole vauvaa voin jatkaa töissä käyntiä ja "elää elämäni". Ööööh??
Kuopusta odottaessani oksentamiselle ei tullut oikein taukoa. Pahoinvointi alkoi viikolla 8 ja jatkui yli viikon 30, laihduin yli 10 kg tuona aikana, lukemattomia virtsatie- ja hiivatulehduksia elimistön kuivuuden takia kun mikään ei oikein sisällä pysynyt. Kävin pariin otteeseen sairaalassa tiputuksessa ja pari päivää toisen kerran jälkeen neuvolahoitajani lähetti mut verikokeisiin, tarkistettiin Kalium ja Natrium arvot varmuuden vuoksi ettei jompikumpi ole liian alhainen jne.
Labran hoitaja kysyi siinä ennen kuin otti koetta että miksi moiset arvot otetaan, ja sanoin että on ollut tätä raskauspahoinvointia tässä. "Kyllä minäkin kerran oksensin kun ajettiin miehen kanssa koko päivä mutkaisella tiellä. Ei siinä todellakaan tullut edes mieleenkään että heti pitäisi verikokeisiin päästä!"
Luojan kiitos sain sanottua hänelle et nyt ei ole kerrasta kyse vaan kolmesta kuukaudesta oksentamista. -> hoitaja hiljeni.
Samaisen raskauden aikana, kun olin menossa ensimmäistä kertaa tippaan neuvolahoitajani ohjaamana terveyskeskukseen, ilmoittauduin päivystyksen luukulla neuvolasta saamieni ohjeiden mukaan. Hän oli sanonut että ilmoittaudun ns. ambulanssilääkärin listalle ja voin sanoa heti että nesteytykseen olen tulossa.
No, tein työtä käskettyä niin mitä teki vastaanotossa ollut hoitsu? Kohtalaisen kovaäänisesti ilmoitti "EI TÄÄLLÄ KUULE ALETA MITÄÄN SUONIA PUHKOMAAN!". Mä olin jotenkin niin väsynyt ja pois itsestäni että tulin sanoneeksi samoin tein ettei tarvii olla noin dramaattinen, ja kyllä te sitä täällä teette.
Ambulanssilääkäri otti mut hetimiten vastaan, määräsi suolaliuostippaan ja kas. Samainen nainen joka ilmoitti ettei todellakaan täällä moista tehdä, oli se joka tipan mulle laittoi.
..vitun pälli.
Valitin lääkärille väsymystäni, kun en tahtonut saada kunnolla nukutuksi öisin. Lääkäri sanoi "Hanki lapsi niin tiedät, mitä väsymys on!" Siinä vaiheessa olimme tuloksetta yrittäneet lasta jo yli 5 vuoden ajan.
Jossain vaiheessa myöhemmin tulin raskaaksi ja saimme lapsen, joka jo parin kuukauden ikäisestä rupesin nukkumaan yönsä heräämättä kertaakaan. En taida edelleenkään tietää, mitä väsymys on.
Vierailija kirjoitti:
Menin valittamaan työterveyslääkärille flunssaa johon ukko tokaisi että "no minkäs minä sille voin",menin kyllä sanattomaksi
Ihan oikein lääkäri totesi. Ei flunssaan ole parantavaa lääkitystä. Oireita helpottavia lääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkari sanoi että pitää katsoa mitä syön kun alan olla liian lihava 52kg/160cm ja 16v.
Kun olin synnyttämässä niin 2 kätilöä meni ohi käytävässä ja toinen tuumasi minulle ettei olisi tarvinnut 2 edestä syödä ja nauraen jatkoivat matkaa. Painoin viimeisilläni raskaana 67kg niin taisin olla "isoin" odottava äiti ikinä...vai kuinka se nyt menikään.
Olet kertonut tämän tarinan aiemminkin täällä ja silloin kerroit toisen hoitajan sanoneen noin toiselle hoitajalle. Oletit heidän puhuvan sinusta, mutta kuten silloin aiemmin täällä monet sanoivat, todennäköisesti olivat tulleet juuri lounaalta ja vetäneet ähkyt ruoalla. Ja itse herkässä mielentilassa tms. oletit heidän puhuneen susta.
Ot, mutta kätilöt ovat hoitajia, kätilön tutkintoon sisältyy sairaanhoitajan tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole henkilökohtainen mutta kerron silti. Olin vieressä todistamassa kun lääkäri oli tutkinut potilaan, joka oli erittäin ylipainoinen n 60v nainen lyhyt ja lihava ja nainen oli hakeutunut päivystykseen sydänoireiden vuoksi.
Lääkäri( mies) totesi naiselle/ mummolle (mummon oloinen) että kenenkään sydän ei jaksa pumpata tuollaiseen määrään ihmislihaa verta. Laihduttakaa hyvä ihminen. Tuosta on muutama vuosikymmen aikaa . Mummo seisoi ja lääkäri kuunteli sydäntä , mummo tyrskien itkuaan ja tytisi oikeasti, niin että rasvat hytkyivät ympärillään. Muistan ikuisesti.
Lääkäri on ollut oikeassa. Sydän ei kestä valtavaa painoa loputtomiin ja varmaan muutkin elimet pettää ajan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omakohtainen kokemus, mutta masentuneelle oli hoitaja ehdottanut ottamaan jeesuksen elämäänsä. Sillä se masennus tietty lähtisi :D
Voisi tietysti lähteäkin, mutta on epäsopivaa tarjota uskontoaan potilaille.
Menin hakemaan apua uudelleen puhjenneeseen masennukseeni ja itsetuhoisuuteen. Olin polttanut ja leikellyt käteni rajusti, mutta lääkäriä kiinnosti enemmän miksi minulla ei ole poikaystävää...
Seurustelu oli viimeisenä mielessä silloin.
Onneksi perheeni auttoi minua tekemään valituksen ja seuraavalla vierailulla sain henkilökohtaisen anteeksipyynnön lääkärin esimieheltä sekä kaipaamaani apua.
On muutoinkin ollut urpoja kommentteja, mutta tuohon olisin voinut kuolla, koska käytökseni oli arvaamatonta ja itsetuhoista.
Eh kirjoitti:
Esikoiseni kuoleman jälkeen kävin muutama kerta psykologin juttusilla. Hänen mielestä minun olisi pitänyt ajatella asian positiiviset puolet, nyt kun ei ole vauvaa voin jatkaa töissä käyntiä ja "elää elämäni". Ööööh??
Voi ei, tämä on varmaan törkein näistä tässä ketjussa kuvatuista tapauksista!
Olen todella pahoillani menetyksesi johdosta, voimia sinulle <3
t. äiti itsekin
Vierailija kirjoitti:
Laboratoriohoitaja kommentoi rakkuloita raaputtaessaan että ”herpekseltä näyttää” Ei kuulu näytteenottajan diagnoosit asiaan, sen takia otetaan näytteet että tiedetään mikä kivulias rakkula ihossa on. Oli herpes zoster eli vesirokko vyöruusuna uudelleen EI herpes simplex jota labratyyppi oletti. Eli ei ole sukupuolitautia tullut vielä, sen verran huolellinen olen yrittänyt olla ollut kondomien kanssa ja onnea ollut ettei kukaan kumppani ole pettänyt aineskaan ilman kumia.
Herpestä epäili ja oli HERPES zoster. MIkä tässä meni väärin?
En viitsi kirjoittaa äitiyskorttia, kun kesken tämä menee kuitenkin, sanoi lääkäri alkuraskauden ultrassa. Minun oli lähetetty sinne, koska edellinen raskaus meni kesken. Niin lohdullisia sanoja pelkäävälle, ensimmäistään odottavalle.
Onneksi oli väärässä.
Tämä ei ole minun kuulema kommentti, mutta on jonkun potilaan ja se on ehkä kauhistuttavinta mitä voisi kuulla. Eli juuri ennen nukutusaineen vaikuttamisen alkamista lääkäri jonka lempinimi on Butcher of Bega kuiskasi potilaan korvaan:
She recalled in court that, as she was lying on the operating table, Reeves leaned over, put his face close to hers and said quietly: "I'm going to take your clitoris too."
http://www.smh.com.au/nsw/butcher-of-bega-graeme-reeves-wont-go-back-to…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin valittamaan työterveyslääkärille flunssaa johon ukko tokaisi että "no minkäs minä sille voin",menin kyllä sanattomaksi
Ihan oikein lääkäri totesi. Ei flunssaan ole parantavaa lääkitystä. Oireita helpottavia lääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä.
Mutta joissain työpaikoissa on pakollinen protokolla käydä työterveyslääkärillä hakemassa lupalappu sairauspoissaoloa varten, vaikka varsinaista parannusta ei sitä kautta olekaan odotettavissa. Eli siinä mielessä ko. lääkärin toteamus on outo.
Ja off topic: virusperäistä ja herkästi tarttuvaa tautia ei todellakaan kuulu mennä tartuttamaan eteenpäin työpaikalle.
t. eri kuin kommentoimasi
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisen naispsykiatri naureskeli ja väänteli naamaansa kiimaisesti, kun kerroin seksuaalisesta väkivallasta. Aivan seinähullu nainen. Kiihottavuus liittyi raiskaajaan, sanoisiko vaikka tämän erityispiirteisiin. Enempää en tässä voi kertoa, jotta ei viestiä poisteta. Muutenkin aivan karmea ihminen, suhtautuminen oli sellaista, etten tajua, miten voi toimia lääkärinä. Kaiken lisäksi on vielä seksuaaliterapeutti.
Lisään tähän, että tein kyseisestä lääkäristä kantelun aluehallintovirastoon. Nainen ei kehdannut suoraan kieltää kaikkea, vaan minimaalisen lyhyessä vastineessaan kiersi asian toteamalla, ettei huomannut mitään. Mitä ei huomannut? Minun käyntiäni vai sitä, että olin niin hauraassa kunnossa että tuskin sain kunnolla puhuttua pelolta ja ahdistukselta?
Avi ei tuon takia ottanut kantaa asiaan, mikä loogisesti ottaen oli tietysti ymmärrettävää, eihän muuta oikeastaan voinut. Se kuitenkin liitti päätökseen huomautuksen, että potilaan tulee saada tulla kuulluksi vastaanotolla. Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta asia oli tuo, ja se lohdutti sentään jonkin verran.
Vieläkin tuosta kaikesta nousee sellainen raivoahdistus, että asiasta on vaikea puhua.
Hoitaja sanoi "hyi kamala kun oot laiha"
Kiitos. Ois tehnyt mieli sanoa takaisin et hyi kamala kun oot läski.
Mun alipaino on kauhean arka asia, eikä paino nouse vaikka miten yritän syödä. 174/44 ja se oikeasti tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii mit sieltä lääkäristä saa sen saikkulapun jonka ta vaatii kun ei ole työkykyinen.
Tk-hammaslääkäri nuorelle tytölle: Kyllä täytyy olla hyvä itsetunto kun ei noin kierot hirviön hampaat häiritse. Joo, ja nykyään olen oikonut hampaani, omalla kustannuksella. Jännä, ettei yksityisen puolen hammaslääkärit oo koskaan moittineet hampaitani, ei ees se oikoja.
Kävin lääkärillä jalkavaivoista johtuen. Lääkäri sitten rupesi selailemaan historiaani tietokoneelta ja huomasi että olin käynyt masennuksesta aikaisemmin tänä vuonna. Kyseli "oliko sulla vähän huono päivä? Ei tollasten pikkuasioiden takia kannata tulla lainkaan tänne, kyllä ihmisen elämässä on hyviä ja huonoja päiviä, nyt täällä sun tiedoissa näkyy ikuisesti että masentunut." ja naureskeli ja vähätteli. Ensinnäkin mun masennus ei liity mitenkään jalkavaivaan, toiseksi, KUKA IHMINEN puhuu noin toiselle??? Lisäksi tää lääkäri yritti koko ajan flirttailla mun kanssa. Ei ihan toiminut.
Kävin perus tarkastuksessa gynekologilla ja tiedoistani lääkäri näki, että ollut hormonikierukka, joka poistettu sopimattomana puolen vuoden käytön jälkeen. Lääkäri alkoi kauppaamaan toista kierukkamerkkiä ja suosittelemaan sitä erityisesti. Totesin, että hormoniehkäisy ei oikein sopinut ja muutenkin meille riittävän hyvin kondomi tällä hetkellä, etenkin kun ollaan n.30-vuotiaita ja lapsi suunnitelmissa tulevaisuudessa. Tähän lääkäri vain tuhahti ja jatkoi kierukan erinomaisuuden esittelyä.
Pois lähtiessäni lääkäri hiukkasi ovelta perääni "Sitä kondomin pettämistä sitten vain odotellessa!".
Jäi vähän outo fiilis.