Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
121/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja ihka ensimmäinen kontakti mt-hoitoon oli psykiatrinen sairaanhoitaja, joka kertoi masennuksen ym. helpottavan sillä, että kuvittelen maalaavani itseni lempivärilläni.

t. edellinen masentunut/luunmurtuma/endo-tyyppi

Vierailija
122/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari sanoi että pitää katsoa mitä syön kun alan olla liian lihava 52kg/160cm ja 16v.

Kun olin synnyttämässä niin 2 kätilöä meni ohi käytävässä ja toinen tuumasi minulle ettei olisi tarvinnut 2 edestä syödä ja nauraen jatkoivat matkaa. Painoin viimeisilläni raskaana 67kg niin taisin olla "isoin" odottava äiti ikinä...vai kuinka se nyt menikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä endokrinologilla terveystalolla, kun olin kärsinyt lukuisista epämiellyttävistä oireista.

En ollut viikkoon jaksanut käydä missään, olin kuitenkin laittautunut lääkäriin/kaupungille menoa varten jotenkuten, en siis mitenkään erityisen paljon. Kilpirauhasarvoistani

Tsh arvoni oli silloin yläkantissa, mutta t4v oli jo alle viitteen.

Kun lähdin 20 minuuttia kestäneeltä vastaanotolta epikriisin ja 100euron laskun kanssa, lukaisin epikriisin.

"Lääkäri" oli kirjoittanut sinne ainoastaan pari psyykkistä oiretta (alakulo, ajatuksen hitaus)

Ja totesi vielä, kun seisoin siinä ovella lähdössä

"Et edes näytä vajaatoimintaiselta".

Sain sitten jonkin ajan kuluttua thyroxin -koelääkityksen julkiselta, kun sitä oikeastaan vaadin (sitä ennen oli tyrkytetty ssri -lääkkeitä useaan otteeseen) ja selitetty tolkutonta väsymystä ihan vaan sillä ,että minulla oli lapsia.

No, ei mennyt kuin 3 kk niin olo oli jo aika huimasti parantunut, ja kun annos saatiin viimein kohdalleen (tosin siinäkin viimeiseen asti tuijotettiin tsh -arvoa, ei oloa)

Tunnen viimein olevani terve.

Rytmihäiriötkin loppuivat kun annos nostettiin oikealle tasolle.

Suomessa pitää olla 140kg ja täysin kalju, ja tsh 356 että myönnetään thyroxin -koelääkitys.

Ilmeisesti ssri -lääkitys on "lääkäreiden" mielestä turvallinen. Surullista.

No onhan se toki hoitovirhesyytteiden kannalta lääkärille turvallinen valinta vaivaan kuin vaivaan määrätä.

Vierailija
124/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei noin isot tytöt voi enää itkeä", vanhempi naislääkäri ärjäisi minulle. Olin 11-vuotias poika. Huoneessa ei ollut muita kuin lääkäri, minä ja äitini, ja minä olin ainoa joka itki, joten tuskin hän siinä kenellekään muullekaan ärjyi kuin minulle.

Vierailija
125/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin kun olin osastolla anoreksian takia, lääkäri naurahti että "ei täällä ketään päästetä kuolemaan" kun vanhempani itkivät että kuolen pian jos hoitoa ei jotenkin kiristetä. No, meni muutama päivä niin sydän alkoi pettää ja jouduin letkuihin. Muutenkin vähän vastaavia epäasiallisia, vähätteleviä kommentteja koko sairauteni ajan kuullut hoitotaholta, surullista kyllä.

Voitko paremmin/oletko toipunut?

Kiitos kysymästä, voin paremmin nykyään. Vielä on välillä vaikeaa ja toipumiseen on vielä matkaa, mutta uskon pääseväni sinne. :)

Vierailija
126/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pappa kirjoitti:

VAIMONI (58v)TYÖVUOROON MENNESSÄ TUNSI RINTAKIPUA ja VASEMMAN KÄDEN VAPINAA HÄN MENI HERVANNAN ARVAUS-KESKUKSEEN HAKEMAAN APUA PUHEEN SAMMALTAESSA - ILMOTTAUTUMIS-LUUKULLA HOITAJA KÄSKI JONON PÄÄHÄN NIIN HOITAJA KATSOO TARVIIKO LÄÄKÄRIÄ (10hengen jono)VAIMONI AJOI TAUSSIN-ENSIAPUUN ja LAITETTIIN HETI LIUOTUS-HOITOON🌹PELASTUI,

Vaimosi oli väärässä paikassa. Hervannan terveysasemalla ei ole päivystystä, vain ajanvarausvastaanotto.  Pikkusen uhkarohkeeta kyllä on lähteä aivoinfarktioireissa itse ajelemaan pitkin kaupunkia. 

Aivoverenkiertohäiriötä epäiltäessä ei saa koskaan lähteä ajamaan autoa!!!! Luulisi nyt jokaisen vastuullisen aikuisen tämän tietävän.

Vierailija
127/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos sä sellanen bulimannaaja vai mikä anorektikko?

Näin sano lääkärisetä 19-vuotiaalle itsemurhaa yrittäneelle ja ensimmäistä kertaa apua hakemaan uskaltautuneelle. FTW lääkärisetä, FTW.

Vierailija
128/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedi ei puhua pukahtanut kun valitin kivuliasta nivelrikkoa polvessa. Sanoi: sulle tulee sitten länkisääret, ja leikkaukseen oot liian nuori.

Onneksi tajusi laittaa seuraavan ajan toiselle ortopedille, näki etten tykännyt hänestä.

Vierailija
129/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omakohtainen kokemus, mutta masentuneelle oli hoitaja ehdottanut ottamaan jeesuksen elämäänsä. Sillä se masennus tietty lähtisi :D

Vierailija
130/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä gynellä käydessäni kieltäydyin, kun gyne olisi halunnut kirjoittaa E-pilleri-reseptin. En seurustellut ja seksikokemuksia oli viiden vuoden sisään pari-kolme satunnaisen kumppanin kanssa. Silloinkin pidin tarkkaan huolen, että kondomi oli käytössä.

Kieltäytymiseeni gyne kivahti: "entäpä jos tuletkin raskaaksi?!"

Tuli vähän olo, että gyne pitää mua ihan huolimattomana huithapelina.

Tokihan kondomi on ehkä hitusen epäluotettavampi kuin hormoniehkäisy, mutta entäs sukupuolitaudeilta suojautuminen, kun ei kuitenkaan vakituista suhdetta ollut? Muutenkaan en halunnut turhaan hormoniehkäisyä käyttää siinä vaiheessa ja lisäksi taustalla on lähisuvussa tukostaipumusta.

Vierailija
131/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkkari sanoi että pitää katsoa mitä syön kun alan olla liian lihava 52kg/160cm ja 16v.

Kun olin synnyttämässä niin 2 kätilöä meni ohi käytävässä ja toinen tuumasi minulle ettei olisi tarvinnut 2 edestä syödä ja nauraen jatkoivat matkaa. Painoin viimeisilläni raskaana 67kg niin taisin olla "isoin" odottava äiti ikinä...vai kuinka se nyt menikään.

Olet kertonut tämän tarinan aiemminkin täällä ja silloin kerroit toisen hoitajan sanoneen noin toiselle hoitajalle. Oletit heidän puhuvan sinusta, mutta kuten silloin aiemmin täällä monet sanoivat, todennäköisesti olivat tulleet juuri lounaalta ja vetäneet ähkyt ruoalla. Ja itse herkässä mielentilassa tms. oletit heidän puhuneen susta.

Vierailija
132/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä gynellä kuului että "katsotaan tänne vähän tarkemmin, jos vaan ton puskan läpi jotain näkis" :)

Vierailija
133/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriohoitaja kommentoi rakkuloita raaputtaessaan että ”herpekseltä näyttää” Ei kuulu näytteenottajan diagnoosit asiaan, sen takia otetaan näytteet että tiedetään mikä kivulias rakkula ihossa on. Oli herpes zoster eli vesirokko vyöruusuna uudelleen EI herpes simplex jota labratyyppi oletti. Eli ei ole sukupuolitautia tullut vielä, sen verran huolellinen olen yrittänyt olla ollut kondomien kanssa ja onnea ollut ettei kukaan kumppani ole pettänyt aineskaan ilman kumia.

Vierailija
134/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin  tämä lähinnä naurattaa, mutta tuolloin loksahti leuka auki enkä tiennyt itkenkö, nauranko vai vai suutunko . Menin nimittäin päivystykseen loukattuani polveni ja minut ennen lääkäriä  haastatellut hoitaja tuumasi "  Voisi polvet kestää, jos pudottaisit vähän tuota painoa!" Olin raskaana viikolla 22... Kyllä meni hoitaja punaiseksi, kun sain sanottua että mullahan on vauva vatsassa ! 

Millainen sairaanhoitaja ei erota vauvavatsaa ylipainosta?

Vierailija
135/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiedätkö että sulla on poikkeuksellisen isot korvat?" kysyi ortopedi (!?). Kuten arvata saattaa, en ollut korvieni takia ortopedilla. Kipujeni (selkä, ei korvat) takia en pystynyt vastaamaan, kunhan ähkäisin jotain.

Olen tuon ortopedin vakipotilas, ja meillä synkkaa oikein hyvin. Tiedä mistä hän tuon korvajutun yhtäkkiä vetäisi! Ja ei, korvani eivät ole poikkeuksellisen isot. Ja vaikka olisivatkin, niin tukan allahan ne ovat piilossa.

Naurahdin :D

Vierailija
136/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei uskoisi, että noin nätistä tytöstä saa noin ruman kuvan!" Olin 10-vuotias, ja kyse oli röntgenkuvasta. Ei asiaton, mutta mieleenpainuva!

Vierailija
137/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennustestissä pisteet huutaa punaisella, mutta en kuulemma ole masentunut siksi, koska lääkäristä ja hoitajasta nyt vain tuntuu siltä. En saa myskään tällä hetkelläkään mitään apua masennukseeni, sillä en itkeskele, pystyn käymään töissä, huolehtimaan siisteydestä jne. Onneksi miulla on ystävä joka on alalla, ja katsoo perään sen verran, että asiat eivät sentään huonone, vaika eivät paranekaan.

Vierailija
138/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kärsinyt epämääräisistä mahakivuista, jotka tulivat ja menivät, jo puolisen vuotta, ja rampannut yhdellä jos toisella lääkärillä ja kokeissa. No taas olin jollain lääkärillä selittämässä vaivojani, ja samalla mietin, että voiskohan tämä olla kroonisesti tulehtunut umpilisäke, kun kaikki oireet täsmää..? "Kuule ei sulla sitä ole, kun se on niin harvinainen juttu."

Muutamaa kuukautta myöhemmin en jaksanut enää rampata lääkäreillä vaan pöllähdin päivystykseen kipujen ilmaannuttua. Yöllä leikattiin kroonisesti tulehtunut umpilisäke pois, ja vaivat katosivat sen siliän tien.

Sittemmin eksälläni todettiin krooninen umppari, samoin työkaverillani. Molemmilla tuttuja, joilla sama vaiva, myös äitini tuntee muutaman kroonikko-umpparin. Että sen verta harvinainen vaiva.

Vierailija
139/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laboratoriohoitaja kommentoi rakkuloita raaputtaessaan että ”herpekseltä näyttää” Ei kuulu näytteenottajan diagnoosit asiaan, sen takia otetaan näytteet että tiedetään mikä kivulias rakkula ihossa on. Oli herpes zoster eli vesirokko vyöruusuna uudelleen EI herpes simplex jota labratyyppi oletti. Eli ei ole sukupuolitautia tullut vielä, sen verran huolellinen olen yrittänyt olla ollut kondomien kanssa ja onnea ollut ettei kukaan kumppani ole pettänyt aineskaan ilman kumia.

Herpes ei ole vain sukupuolitauti, vaan tunnetaan myös nimellä yskänrokko. T. Herpes puhkeaa kasvoihin stressin yhteydessä

Vierailija
140/996 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella siinä 5-luokalla alettiin puhua murrosiästä, eli terkkari piti tytöille ja pojille omat "luennot". Sitä ennen mulla oli ollut terveystarkastus. Olin ja olen vieläkin alipainoinen ja terkkari sanoi, ettei menkkani ala jos mulla ei ole tarpeeksi rasvaa kehossa. Joo onhan tuo totta, mutta 11-vuotiaana en huolestunut asiasta, koska luokallani kahdella oli alkanut menkat. Siinä luennon aikana kuitenkin se terkkari sanoi samaa tosta rasvanmäärästä ja katsoi minua koko ajan kun puhui aiheesta... :D En ymmärrä ihmisiä jotka tekevät noin. Lopulta menkkani alkoi 13-vuotiaana, eikä edes mitenkään myöhään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi