Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
581/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kokeili kaulan imusolmukkeita. Pysähtyi tuijottamaan silmiin ja repesi täysin.

"Aika kivat silmäpussit sulla. Nukutko sä yhtään? :DDDD"

Sopersin vain, että vähän olen nukkunut huonosti. Todellisuudessa mulla on luonnostaan niin mustat silmänympärykset, että näytän turpaani saaneelta. Tiedän, että en ole kaunis näky mutta onko jukoliste LÄÄKÄRIN pakko nauraa sille. :( Edelleen on paha mieli.

N28

Vierailija
582/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16-vuotiaana ehkäisyneuvolan lähetteellä labrassa sukupuolitautitestejä varten otettavassa verikokeessa. Olin seksuaalisesti aktiivinen, mutta aina harrastanut vain suojattua seksiä. Varmuuden vuoksi halusin kuitenkin testata itseni tautien varalta (kumihan ei ole sataprosenttinen suoja). Kaikki oli siis neuvolassa mennyt hyvin, siellä oli mukava tunnelma ja hoitaja kehui moneen otteeseen miten hienoa on että teini-ikäinen pitää omatoimisesti huolta seksuaaliterveydestään. Kehotti minua mainostamaan kavereillekin ilmaisia testejä.

Mutta sitten se labrakäynti. Hoitaja näki koneelta mitä varten testit otettiin, ja siitä vasta lysti alkoi. Koko toimenpiteen ajan hän huokaili syvään ja hoki toistuvasti että voi ei, miten nyt noin, ihan kamalaa kun vielä noin nuorena. Olin aivan äimän käkenä, mutta yritin siihen väliin sanoa että minulla ei ole oireita, mutta haluan olla varma taudittomuudestani. Ettei piile mitään oireetonta. Tällä oli nollavaikutus hoitajan voivotteluun. Hän oli selvästi murheissaan ja järkyttynyt, kamalaa, noin nuorena, ajatella...

Testit olivat puhtaat. Myöhemmin on harmittanut etten tehnyt siitä sekopäästä ilmoitusta. Minä kestin sen kyllä, vaikka tapaus hämmensikin, mutta monille muille tuollainen tilanne olisi saattanut olla todella ahdistava. Hyvä koittaa puhua nuorille sukupuolitautitestien tärkeydestä, kun vastaanotto on sitten mainitunlainen. Moni muu ei välttämättä enää ikinä olisi moisiin testeihin mennyt, itse olen kyllä vastaisuudessakin käynyt säännöllisesti varmuuden vuoksi. Kohtelu on tuon jälkeen ollut aina asianmukaista ja ystävällistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

618 jatkaa:

Myöhemmin on tullut kokemusta myös siitä monen tuntemasta opiskelijaterveydenhuollon gynestä. Sisätutkimusta en ole antanut hänen tehdä, mutta vastaanotolla jutut ovat kyllä olleet noin muuten todella asiattomia. Pari esimerkkiä mainitakseni:

-Herra kertoi minulle minun valehtelevan, kun sanoin olevani monogamisessa parisuhteessa. Kuulemma kaikki blondit opiskelijatytöt aina sanovat niin, mutta totuus on että niin vain lennetään sängystä toiseen.

-Papakoetta ei tarvitse ottaa ikinä, sillä "kuolet syöpään sitten vasta yli viisikymppisenä, turha niitä testejä on kokoajan ottaa". Tämä siis sen jälkeen kun kerroin, että edellinen (ja ainut) testi on otettu 5 vuotta sitten.

-Mieheni myös kuulemma todennäköisesti pettää minua, ja siksi on tärkeää käydä jatkuvasti sukupuolitautitesteissä.

-Kun kerroin, etten koskaan ole ollut gynekologisessa tutkimuksessa (paitsi siinä yhdessä terkkalääkärin ottamassa papakokeessa), hän ilmoitti että sellaista ei tarvita mihinkään, hän näkee kuulemma päällepäin että minulla on kaksi munasarjaa ja kohtu. Selvä.

Vierailija
584/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

618 jatkaa:

Myöhemmin on tullut kokemusta myös siitä monen tuntemasta opiskelijaterveydenhuollon gynestä. Sisätutkimusta en ole antanut hänen tehdä, mutta vastaanotolla jutut ovat kyllä olleet noin muuten todella asiattomia. Pari esimerkkiä mainitakseni:

-Herra kertoi minulle minun valehtelevan, kun sanoin olevani monogamisessa parisuhteessa. Kuulemma kaikki blondit opiskelijatytöt aina sanovat niin, mutta totuus on että niin vain lennetään sängystä toiseen.

-Papakoetta ei tarvitse ottaa ikinä, sillä "kuolet syöpään sitten vasta yli viisikymppisenä, turha niitä testejä on kokoajan ottaa". Tämä siis sen jälkeen kun kerroin, että edellinen (ja ainut) testi on otettu 5 vuotta sitten.

-Mieheni myös kuulemma todennäköisesti pettää minua, ja siksi on tärkeää käydä jatkuvasti sukupuolitautitesteissä.

-Kun kerroin, etten koskaan ole ollut gynekologisessa tutkimuksessa (paitsi siinä yhdessä terkkalääkärin ottamassa papakokeessa), hän ilmoitti että sellaista ei tarvita mihinkään, hän näkee kuulemma päällepäin että minulla on kaksi munasarjaa ja kohtu. Selvä.

Pätevä lääkäri ja miehesi naisystäväkin käy hänen vastaanotollaan.

Vierailija
585/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tk:n gyne rupesi raivoamaan kun menin kierukan laittoon ja kerroin myös  harkitsevani strelisaatiota. Että koska olin 22-vuotias ja minulla oli yksi lapsi olisi luonnotonta ,ellen tekisi toista ! Kerroin kyyneleet silmissä  että olin ollut raskausaikana tiputuksessa  pahoinvoinnin vuoksi ja lähes kuollut synnytykseen. Gyne luki tietoni ja oli loppuajan hiljaa, korkeintaan selosti toimenpiteen aikana mitä oli tekemässä.

- Menin niskasäryn vuoksi lääkäriin ja lääkäri käski minun kumartua sekä koskea varpaitani. Ymmärrän kyllä miksi näin piti tehdä, mutten sitä kun lääkäri hermostui koska sain koskettua vain nilkkojani ja painoi kipeästi ristiselkääni saadakseen minut alemmas.

- Ja eräs  päivystyksen lääkäri kuulemma "näki" että minulla on klamydia vaikka olin itse varma virtsatietulehduksesta. Oli todella pettyneen näköinen kun virtsishän se oli, mutta  sai viimeisen sanan kehottamalla vielä HIV-testiin. Mitä hel""ä?

Vierailija
586/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

618 jatkaa:

Pätevä lääkäri ja miehesi naisystäväkin käy hänen vastaanotollaan.

Saattaa toki olla. Aika kummallista kyllä että hän olisi moisesta tietoinen, en minä mieheni henkilötietoja ole sille ukkelille levitellyt.

/618

Vierailija
587/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin gynekologinen hoitovirhe. Jonkun ajan kuluttua jouduin virheen takia sairaalan päivystykseen viikonloppuna ja nukutusoperaatioon. Erittäin kireä keski-ikäinen naistentautienlääkäri hoki monta kertaa että "JOS tämä on joku tulehdus niin tämä tulee TODELLA KALLIIKSI sinulle!!!". Ilmeisesti lääkkeet olisivat olleet siis todella kalliit.

No uusi toimenpide korjasi tilanteen eikä mitään lääkkeitä tarvittu.

Kyse oli terveydenhuollon oma virhe. Kun tämä selvisi niin lääkäri ei edes pahoitellut asiaa. 

Jäi todella huono ja surullinen olo koko tapahtumaketjusta. Tietysti onni ettei ollut mitään tulehduksia jne. Rahaa ei olisi ollut lääkkeisiin.

Vierailija
588/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Tk:n gyne rupesi raivoamaan kun menin kierukan laittoon ja kerroin myös  harkitsevani strelisaatiota. Että koska olin 22-vuotias ja minulla oli yksi lapsi olisi luonnotonta ,ellen tekisi toista ! Kerroin kyyneleet silmissä  että olin ollut raskausaikana tiputuksessa  pahoinvoinnin vuoksi ja lähes kuollut synnytykseen. Gyne luki tietoni ja oli loppuajan hiljaa, korkeintaan selosti toimenpiteen aikana mitä oli tekemässä.

- Menin niskasäryn vuoksi lääkäriin ja lääkäri käski minun kumartua sekä koskea varpaitani. Ymmärrän kyllä miksi näin piti tehdä, mutten sitä kun lääkäri hermostui koska sain koskettua vain nilkkojani ja painoi kipeästi ristiselkääni saadakseen minut alemmas.

- Ja eräs  päivystyksen lääkäri kuulemma "näki" että minulla on klamydia vaikka olin itse varma virtsatietulehduksesta. Oli todella pettyneen näköinen kun virtsishän se oli, mutta  sai viimeisen sanan kehottamalla vielä HIV-testiin. Mitä hel""ä?

No niin, tästä tuli mieleeni vielä kolmas asiaton tapaus! :D Onkohan meillä ollut sama päivystyslääkäri?

Menin virtsatieinfektion kanssa päivystykseen, se oli jo 4. tai 5. puolen vuoden sisään. Nuorehko mieslääkäri ilmoitti ykskantaan että minulla on klamydia. Säikähdin, mutta ihmettelin kyllä että kun en vielä ole ehtinyt kusemaan purkkiin. Hän vain sanoi ettei muuta vaihtoehtoja ole, jatkuvat virtsatietulehdukset kertovat klamydiasta. Kehotti kuitenkin pissaamaan purkkiin jonka jälkeen hän määräisi minulle lääkityksen siihen klamydiaan.

No, eihän se klamydia ollut. Mitään pahoittelun tapaistakaan ei lääkäriltä tietenkään tullut, määräsi ilmeettömänä antibioottikuurin ja tack och adjö sitten vaan.

/618

Vierailija
589/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ihotautilääkärin pakeille hiustenlähtö ongelman vuoksi.

Kun hän näki minut, hän kysyi tiedätkö että päänahkasi on valkoinen.

Sen jälkeen hän oli ihan asiallinen.

Vierailija
590/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän keskussairaalassa vuosia sitten eräs hoitaja sanoi ilkeästi ,että vien osastolta turhaa tilaa ja minua sitten ei elvytetä koska olen runsaasti ylipainoinen.

En asuu enää Jyväskylässä mutta tämä jäi mieleeni

Vierailija
591/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle testattiin uutta verenpainelääkettä, joka aiheutti yleisen huonon olon. Kun sanoin aikuisvastaanoton hoitajalle, että lääke ei sovi tuon huonon olon takia, niin tämä tuumasi tietäväisesti, että en muka enää muista, miltä hyvä olo tuntuu ja siksi en tunnista sitä. No onneksi lääkäri uskoi sentään, että tunnistan, onko minulla hyvä vai huono olo ja vaihtoi lääkkeen toiseen, jolloin olo korjaantui muutamassa päivässä hyväksi.

Vierailija
592/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin aikaa gynelle ihan perus tutkimuksiin (en ollut käynyt muutamaan vuoteen eikä multa oltu otettu esim papaa koskaan). Hoitaja puhelimessa kysyi syönkö pillereitä eikä meinannut antaa aikaa koska en niitä syö (käytämme kondomia). Kysyi enkö harkitsisi reseptiä ja minä siihen vastasin, että en. Oli sitä mieltä edelleen ettei anna aikaa ja maanitteli minua ottamaan pillerit. Lopulta sain kuitenkin ajan kun tiukasti vastustin pilleriasiaa ja vaadin aikaa. Ihmettelen vaan onko tuollainen kiristäminen normaali käytäntö vai mitä h*lvettiä :D!?

Mitähän tämä ehkäisyvalmisteiden pakottaminen oikein on? saako niistä jotain sponssia lääkefirmalta vai häh? Itse soitin aikaa implantin poistoon, koska se ei ollut sopinut mulle ollenkaan ja oireet olivat niin ärsyttäviä että halusin niistä eroon. Ajanvaraaja tarjosi tilalle kierukkaa, mihin vastasin, etten nyt todellakaan halua mitään hormoneja kun ei niille oikeastaan edes ole tarvista (mulla ei ollut eikä ole säännöllistä seksikumppania, joten sen implantinkin olin ottanut vähän turhaan ja jostain tottumuksesta ehkäisyvalmisteen käyttöön). No tämä nainen sitten jankutti ja jankutti kierukan eduista ja totesin hänelle varmaan viisi kertaa, että en nyt tarvitse yhtään mitään, kiitos. Lopulta jouduin sanomaan jo aika tiukasti, että yhtään mitään hormonaalista ei tähän kehoon enää tarvita eikä tule. Sitten se jankutus vasta loppui.

Mielestäni omituista myös sen kannalta, että olin tehnyt varsin selväksi ettei mulla ole parisuhdetta tai säännöllistä seksielämää. Silloinhan ihmiselle tarjotaan ennemmin kondomeja eikä hormoneja? Koska ei se ah niin erinomainen kierukka mua taudeilta olisi suojannut kuitenkaan.

Vierailija
593/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palstan mammat olisivat joutuneet asioimaan jonkun varuskuntalääkärin kanssa, tässä ketjussa olisi jo tuhat sivua. Epäasiallista kielenkäyttöä, selviä hoitovirheitä tai hoitamatta jättämisiä, ei valitusoikeutta.. ja asiakkaat pakotettuina ko. laitoksessa. 

Puhut varmaan synnytyssairaaloista? Asiakkaat sinne pakotettuja suojattomia, täysin muiden armoilla mikä ihana paikka sadistille toteuttaa toisten alistamista, vähättelyä ja tuottaa tahallisesti tuskaa ja vammoja ja vedota valituksissa hysteerisiin hormoneista sekaisin oleviin ämmiin.

Vierailija
594/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ajoin myös alapään karvat pois ja kerran sitten koko häpykumpuni oli täynnä kutisevia, kipeitä paiseita. Menin  terveyskeskukseen ja  huonoa suomea puhuva mieslääkäri oli sitä mieltä että minulla "olla visvasuula", oli myös kauhuissaan vatsani lukuisista luomista ja olisi halunnut poistaa ne heti, se että vedin hihat ylös ja näytin myös käsivarsissani olevan runsaasti luomia ei suinkaan rauhoittanut lääkäriä vaan  pahensi tilannetta. Lopulta vanhempi , suomalainen naislääkäri päätyi selittämään hätääntyneelle kollegalleen että kaikkia luomia ei tarvitse poistaa ja että  karvatupentulehdus hoituu voiteella.

Tuo nyt vielä menee hauskana tapauksena, mutta tämä seuraava ei naurata. Aloin  kärsiä kovasta  yskästä, tuntui ettei henki kulkenut kunnolla ja olin väsynyt, lopulta kuvioon tuli myös sitkeä päänsärky. Vaiva diagnosoitiin ensin tavalliseksi yskäksi joka lähtisi yskimällä, sitten astmaksi ja lopulta olin huijari joka halusi vain kipulääkkeitä (se päänsärky). Oireet jatkuivat koko syksyn, lopulta menin yksityiselle joka kysyi heti onko mykoplasma tuttu?  Itkin ilosta kun lähdin kotiin dignoosin ja reseptien kanssa. Oloni oli kuitenkin pitkään heikko, tuolloinen kotitaloni oli mäen päällä ja meinasin kuolla aina kun kiipesin mäkeä ylös, huohotin sydän hakaten tuhatta sataa ja istuin  tovin ennenkuin kykenin siirtymään rappukäytävään ja hissiin. 

Vierailija
595/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kävin lääkärillä sormissa olevan ihottuman takia (atopiaa). Naislääkäri katsoi sormiani pervo ilme naamalla: "niin, ne menee tollaseksi kun pitää ne jossain märkänä, hih hih...."

Toinen kerta: synnytyksessä. Kieltäydyin välilihan leikkauksesta ja kätilö tokaisi: älä sitten mua syytä jos se on löysä!

Ja totuus on että se välilihanleikkauskohta jää aina välhemmäksi kuin se että ei olisi leikattu.

Vierailija
596/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kuppasyyniin ja hoitsu tokaisi että onpas pieni kulli.

Vierailija
597/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kävin terveysasemalla valittamassa, että vatsani on jatkuvasti turvoksissa ja todella kipeä. Lääkäri sanoi: "Sellaista vaivaa ei voi olla kenelläkään. Sinulla on päässä vikaa." Muutama vuosi myöhemmin menin yksityisesti tutkimuksiin. Löytyi paha laktoosi-intoleranssi. Pää taisi parantua samalla tutkimuksella!

Normaalijärjellä varustettu ihminen kokeilee laktoositonta ruokavaliota jo ennen lääkärille menoa.

Tuon kommentin kirjoittaja kirjoitti "nuorena". Hän on voinut olla nuori 80-luvulla, jolloin laktoosi-intoleranssista vasta alettiin tietää jotain.

Todellakin olin nuori silloin 80-luvulla.

Äidilläni epäiltiin syöpää samanlaisten oireiden vuoksi. Ei ollut syöpä, oli laktoosi-intoleranssi. Nuori, vasta valmistunut lääkäri Naistenklinikalla otatti kaikkien muiden kokeiden jälkeen laktoosin rasituskokeen. Äidillä ei koskaan epäilty päävikaa.

Pyydän muutamilta kommentoijilta kovasti anteeksi, kun en teininä ollut lääkäreitä viisaampi!

Parikymppisellä tyttärelläni tuli kovia vatsavaivoja jotka alkoivat ruokailujen jälkeen ja kestivät tunteja, ilmavaivoja oli myös paljon.

Koska tytär oli nuori nainen niin tietenkin vaivat johtuivat sukupuolielimistä ja niitä sitten eräskin lääkäri tutki ja kaivoi ja monenlaista tutkimusta tehtiin ja lääkettå määrättiin vaikka tytär kertoi että oireet liittyvät nimenomaan syömiseen jotenkin.

Vuoden kestäneiden tutkimusten jälkeen tytär meni yleislääkärille uudestaan ja tämä laittoi vihdoin ruoansulatuselimistön tutkimuksiin ja jo löytyi syy mahakipuun eli tulehduksellinen suolistosairaus joka saa voimaa tietyistä ruoka-aineista.

Käsittämätöntä että nainen on yhtä kuin p.illu lääkäreille ja tyttären tapaus ei ole ainut eikä oireen ole tarvinnut liittyä mitenkään vatsanseutuun.

Vierailija
598/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älä hosu" tokaisi kätilö mulle synnytyksessä. Silloin mietin, että potkaisenko.

Vierailija
599/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystykseen, koska vasen jalkani turposi kovasti pohkeesta jalkaterään asti ja oli tosi kipeä enkä oikein pystynyt kävelemään kunnolla. Pelkäsin jo veritulppaa, koska olin juuri ollut lomalla Turkissa ja luonnollisesti istunut lentokoneessa aika kauan. No, lääkäri tutki ja kutsui toisenkin lääkärin katsomaan jalkaani. Ei kuulemma ollut veritulppaa eikä asiaan oikein tullut selvyyttä mikä jalkaani vaivasi. Toinen (mies)lääkäreistä alkoi inttää, että minulle pitäisi tehdä sukupuolitautitestit, koska olin ollut Turkissa ja jalkani oli turvonnut. Olin ihan äimän käkenä, lääkäri siis luuli että olin lomallani sekstaillut paikallisten kanssa mikä ei tulisi mieleenikään. Olin vielä neitsytkin vielä kolmikymppisenä! Tuli tosi inhottava olo ja mietin, että minä nuo lääkärit minua oikein pitävät. Sain lopulta vakuutettua lääkärit, että testejä ei tarvitse tehdä, mutta ikävä olo jäi.

Vierailija
600/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kävin terveysasemalla valittamassa, että vatsani on jatkuvasti turvoksissa ja todella kipeä. Lääkäri sanoi: "Sellaista vaivaa ei voi olla kenelläkään. Sinulla on päässä vikaa." Muutama vuosi myöhemmin menin yksityisesti tutkimuksiin. Löytyi paha laktoosi-intoleranssi. Pää taisi parantua samalla tutkimuksella!

Normaalijärjellä varustettu ihminen kokeilee laktoositonta ruokavaliota jo ennen lääkärille menoa.

Tuon kommentin kirjoittaja kirjoitti "nuorena". Hän on voinut olla nuori 80-luvulla, jolloin laktoosi-intoleranssista vasta alettiin tietää jotain.

Todellakin olin nuori silloin 80-luvulla.

Äidilläni epäiltiin syöpää samanlaisten oireiden vuoksi. Ei ollut syöpä, oli laktoosi-intoleranssi. Nuori, vasta valmistunut lääkäri Naistenklinikalla otatti kaikkien muiden kokeiden jälkeen laktoosin rasituskokeen. Äidillä ei koskaan epäilty päävikaa.

Pyydän muutamilta kommentoijilta kovasti anteeksi, kun en teininä ollut lääkäreitä viisaampi!

Parikymppisellä tyttärelläni tuli kovia vatsavaivoja jotka alkoivat ruokailujen jälkeen ja kestivät tunteja, ilmavaivoja oli myös paljon.

Koska tytär oli nuori nainen niin tietenkin vaivat johtuivat sukupuolielimistä ja niitä sitten eräskin lääkäri tutki ja kaivoi ja monenlaista tutkimusta tehtiin ja lääkettå määrättiin vaikka tytär kertoi että oireet liittyvät nimenomaan syömiseen jotenkin.

Vuoden kestäneiden tutkimusten jälkeen tytär meni yleislääkärille uudestaan ja tämä laittoi vihdoin ruoansulatuselimistön tutkimuksiin ja jo löytyi syy mahakipuun eli tulehduksellinen suolistosairaus joka saa voimaa tietyistä ruoka-aineista.

Käsittämätöntä että nainen on yhtä kuin p.illu lääkäreille ja tyttären tapaus ei ole ainut eikä oireen ole tarvinnut liittyä mitenkään vatsanseutuun.

Minulla samankaltaisia kokemuksia. Kirurgi väitti kivenkovaan, että olen raskaana, vaikka kyseessä olikin lopulta umpisuolentulehdus. En ollut harrastanut seksiä varmaan puoleen vuoteen.