Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
601/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin syömishäiriötä, bmi ehkä 17, liikuin päivittäin ja tein fyysistä työtä. Silti osastolla hoitaja kehotti liikkumaan enemmän. En totellut, halusin oikeasti voida paremmin.

Vierailija
602/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain positiivista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/996 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutahdin terveyskeskuksessa, jääköön nyt tunnistamisen estämiseksi kertomatta miksi.

Hoitaja: "Mä teen susta valituksen."

Vierailija
604/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on jäänyt stressin takia kuukautiset pois melkein vuoden. Kävin korkeakoulun lääkärillä, joka haisi ihan tupakalle ja jauhoi koko vastaanoton ajan purkkaa. Määräsi lopulta papakokeisiin, vaikka ilmaisin hyvin selvästi olevani neitsyt moneen kertaan. Kun avasin oven, huusi vielä perään, että katsotaan noiden papakokeiden jälkeen. Seuraavaksi jonossa ollut miespotilas katsoi minua pitkään...

Menin lopulta yksityiselle, vaikka tekikin loven opiskelijabudjettiin ja sieltä sain asiallista kohtelua.

Vierailija
605/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasi ovat melko kookkaat.

Vierailija
606/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutahdin terveyskeskuksessa, jääköön nyt tunnistamisen estämiseksi kertomatta miksi.

Jes hyvä, hoitaja! Kilahtelevat potilaat on saatava vastuuseen.

Vierailija
607/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli voimakas raskauspahoinvointi. Oksensin koko ajan eikä vesikään pysynyt lopulta sisällä. Mies vei päivystykseen, kun olin niin huonossa kunnossa. Jouduin seurantahuoneeseen, jossa sain nesteytystä. Kuulin kun hoitajat puhuivat kauempana keskenään, kuinka hekin ovat olleet raskaana ja käyneet silti koko ajan töissä, vaikka olikin huono olo. Pitivät minua turhasta ruikuttavana. Jos olisi ollut voimia, olisin tästä kyllä huomauttanut. Onneksi pääsin sieltä osastolle, jossa minua nesteytettiin kolme päivää ja lääkärit ja kätilöt olivat ihania ja ymmärsivät tilanteeni vakavuuden.

Vierailija
608/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vedit sitten vähän nappeja HEH HEH" kun suuressa epätoivon tilassa vedin yliannostuksen mielialalääkkeitä ja sätkin ensiapupedissä. Saahan tuolla masentuneet toki tekemään homman kunnolla seuraavalla kerralla, ettei tarvi lääkärien vittuilua kuunnella koska mt-ongelmat on humpuukia ja henkilön oma vika.

Vierailija
609/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tuskaili mun ylipainoa ja olisi halunnut laittaa mun bmi:n facebookiin?!?! Samainen lääkäri suuttui ja kiukkusi kun labratulokseni olivat normaalit koska pakkohan niissä jotain on olla kun olen lihava.

Vierailija
610/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vedit sitten vähän nappeja HEH HEH" kun suuressa epätoivon tilassa vedin yliannostuksen mielialalääkkeitä ja sätkin ensiapupedissä. Saahan tuolla masentuneet toki tekemään homman kunnolla seuraavalla kerralla, ettei tarvi lääkärien vittuilua kuunnella koska mt-ongelmat on humpuukia ja henkilön oma vika.

Kyllä itsemurhayritys kuitenkin on aina valinta, ellei ole zombimaisessa psykoosissa, jossa oikeasti mitään kontrollia ei enää ole.

Vierailija
611/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkäriin koska kärsin maha kivuista ja kuukautiset ei ollu moneen kuukauteen tullu, raskaus ja klamydia testit olin tehny ha oli negat. Lääkäri tutki mua ultralla ja sano et pistää mut asiantuntijalle koska mulla on ilmeisesti munasarjasyöpä.

Asiantuntija kertoi et mulla on hormonihäiriöitä... Olipa hyvä kunnan lääkäri

Voi olla että oli. Hän ei pystynyt poissulkemaan syöpää ja lähetti sinut asiantuntijalle. Olisit päässyt heti hoitoon jos siellä olisikin ollut syöpä.

Vierailija
612/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsemurhayritys kuitenkin on aina valinta, ellei ole zombimaisessa psykoosissa, jossa oikeasti mitään kontrollia ei enää ole.

Eli mielestäsi ihan ok naureskella masentuneille itsemurhaa yrittäneille tämän perusteella, "mitäs läksit".

Vierailija
613/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes hyvä, hoitaja! Kilahtelevat potilaat on saatava vastuuseen.

Vastuuseen mistä? Suutahtamisesta terveyskeskuksessa?

614/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini-ikäisenä ekan kerran ehkäisyneuvolassa hakemassa pillereitä. Lapsi ei olisi missään nimessä sopinut siihen elämäntilanteeseen ja haluttiin poikaystävän kanssa olla varmoja ja vastuullisia. Neuvolatätille kun selvis että aiotaan käyttää tuplaehkäisyä (kortsu ja pillerit) niin nauroi räkäisesti, että kyllähän näihin pillereihin voi luottaa. Joo, varmasti voi, mutta mitä haittaakaa tuosta tuplaehkäisystä oli? En ainakaa tullu raskaaks 😁

Vierailija
615/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kävin terveysasemalla valittamassa, että vatsani on jatkuvasti turvoksissa ja todella kipeä. Lääkäri sanoi: "Sellaista vaivaa ei voi olla kenelläkään. Sinulla on päässä vikaa." Muutama vuosi myöhemmin menin yksityisesti tutkimuksiin. Löytyi paha laktoosi-intoleranssi. Pää taisi parantua samalla tutkimuksella!

Normaalijärjellä varustettu ihminen kokeilee laktoositonta ruokavaliota jo ennen lääkärille menoa.

Tuon kommentin kirjoittaja kirjoitti "nuorena". Hän on voinut olla nuori 80-luvulla, jolloin laktoosi-intoleranssista vasta alettiin tietää jotain.

Todellakin olin nuori silloin 80-luvulla.

Äidilläni epäiltiin syöpää samanlaisten oireiden vuoksi. Ei ollut syöpä, oli laktoosi-intoleranssi. Nuori, vasta valmistunut lääkäri Naistenklinikalla otatti kaikkien muiden kokeiden jälkeen laktoosin rasituskokeen. Äidillä ei koskaan epäilty päävikaa.

Pyydän muutamilta kommentoijilta kovasti anteeksi, kun en teininä ollut lääkäreitä viisaampi!

Parikymppisellä tyttärelläni tuli kovia vatsavaivoja jotka alkoivat ruokailujen jälkeen ja kestivät tunteja, ilmavaivoja oli myös paljon.

Koska tytär oli nuori nainen niin tietenkin vaivat johtuivat sukupuolielimistä ja niitä sitten eräskin lääkäri tutki ja kaivoi ja monenlaista tutkimusta tehtiin ja lääkettå määrättiin vaikka tytär kertoi että oireet liittyvät nimenomaan syömiseen jotenkin.

Vuoden kestäneiden tutkimusten jälkeen tytär meni yleislääkärille uudestaan ja tämä laittoi vihdoin ruoansulatuselimistön tutkimuksiin ja jo löytyi syy mahakipuun eli tulehduksellinen suolistosairaus joka saa voimaa tietyistä ruoka-aineista.

Käsittämätöntä että nainen on yhtä kuin p.illu lääkäreille ja tyttären tapaus ei ole ainut eikä oireen ole tarvinnut liittyä mitenkään vatsanseutuun.

Tyttäresi oireet olisivat varmaan sopineet moneen vaivaan. Parempi että muutkin mahdolliset syyt tutkittiin ja poissuljettiin.

Vierailija
616/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tämän yhden masentuneen naisenkin oma syy, kun antautui ylilääkärin seksuaaliahdistelun vietäväksi eikä laittanut asialle stoppia alkuunsa, kun sekinhän oli ihan oma valinta eikä masennus mitenkään vaikuta ajatteluun.

Vierailija
617/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kävin terveysasemalla valittamassa, että vatsani on jatkuvasti turvoksissa ja todella kipeä. Lääkäri sanoi: "Sellaista vaivaa ei voi olla kenelläkään. Sinulla on päässä vikaa." Muutama vuosi myöhemmin menin yksityisesti tutkimuksiin. Löytyi paha laktoosi-intoleranssi. Pää taisi parantua samalla tutkimuksella!

Normaalijärjellä varustettu ihminen kokeilee laktoositonta ruokavaliota jo ennen lääkärille menoa.

Tuon kommentin kirjoittaja kirjoitti "nuorena". Hän on voinut olla nuori 80-luvulla, jolloin laktoosi-intoleranssista vasta alettiin tietää jotain.

Todellakin olin nuori silloin 80-luvulla.

Äidilläni epäiltiin syöpää samanlaisten oireiden vuoksi. Ei ollut syöpä, oli laktoosi-intoleranssi. Nuori, vasta valmistunut lääkäri Naistenklinikalla otatti kaikkien muiden kokeiden jälkeen laktoosin rasituskokeen. Äidillä ei koskaan epäilty päävikaa.

Pyydän muutamilta kommentoijilta kovasti anteeksi, kun en teininä ollut lääkäreitä viisaampi!

Parikymppisellä tyttärelläni tuli kovia vatsavaivoja jotka alkoivat ruokailujen jälkeen ja kestivät tunteja, ilmavaivoja oli myös paljon.

Koska tytär oli nuori nainen niin tietenkin vaivat johtuivat sukupuolielimistä ja niitä sitten eräskin lääkäri tutki ja kaivoi ja monenlaista tutkimusta tehtiin ja lääkettå määrättiin vaikka tytär kertoi että oireet liittyvät nimenomaan syömiseen jotenkin.

Vuoden kestäneiden tutkimusten jälkeen tytär meni yleislääkärille uudestaan ja tämä laittoi vihdoin ruoansulatuselimistön tutkimuksiin ja jo löytyi syy mahakipuun eli tulehduksellinen suolistosairaus joka saa voimaa tietyistä ruoka-aineista.

Käsittämätöntä että nainen on yhtä kuin p.illu lääkäreille ja tyttären tapaus ei ole ainut eikä oireen ole tarvinnut liittyä mitenkään vatsanseutuun.

Tyttäresi oireet olisivat varmaan sopineet moneen vaivaan. Parempi että muutkin mahdolliset syyt tutkittiin ja poissuljettiin.

Mitäpä minä maallikko tiedän mutta syömiseen yhteydessä olevat vatsakivut eivät ensinnä viittaisi ongelmaan sukuelimien alueella.

Vierailija
618/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs gynekologi (vanhempi nainen) oli todella omituinen. Menin gynelle jatkuvan vatsakivun takia, ja hän keskittyi täysin epäolennaiseen: ulompien häpyhuulieni kokoon. Kommentoi, että onpas isot lärpyttimet (!), otti kiinni niistä ja nyki edestakaisin ja hoki samalla "plärp plärp, plärp plärp". Minä totesin siinä vaiheessa, että kiitos, tämä oli tässä. Nousin, pukeuduin ja häivyin. Tilanne oli täysin absurdin tuntuinen, ja jos ei olisi ollut kyse niin henkilökohtaisesta hetkestä, olisin uskonut olevani piilokamerassa. Ja häpyhuuleni eivät ole edes normaalia suuremmat, joten senkin takia ihmettelen suuresti!

Vierailija
619/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on pientä, mutta jäi paska maku kyseisestä hoitajasta. Olin kuolemansairaan läheisen kanssa taas sairaalassa tutkimuksissa. Mentiin ilmottautumistiskille, jossa ystävällisesti sanoin, että meidät ohjattiin tuolta labrasta jo tänne odottamaan, mutta meidän pitää ennen seuraavaa tutkimusta odottaa ne labratulokset.

Hoitaja tuijotti mua ja totes oikein tylysti "No voisko sitte MILLÄÄN antaa sitä henkilötunnusta, että voin laittaa ilmottautuneeks niin voitte odottaa."

Joo, kyllähän se varmaan ois sieltä koneeltakin näkyny ja turhaan kulutin hänen aikaansa kertomalla itsestäänselvyyksiä, mutta se oli todella rankkaa aikaa itselle muutenkin ja tollanen tylytys tuntu tosi pahalta. Jos ei osaa olla ystävällinen niin edes asiallinen?

Vierailija
620/996 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Oletko sinä kehitysvammainen??!!!”

Ja siis tietääkseni en ole. Eikä tuollasta kysytä

oli vammainen tai ei.

Ai täällä oli minunkin kommentti. Kysyi siis pilkallisella äänensävyllä ja kovaan ääneen: ”Ootsä kehitysvammainen?” Enkä ymmärrä noita alapeukkuja edelleenkään. Ilmeisesti tuo on joidenkin mielestä asiallista ja ok.