Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
41/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan pitkään jännetuppitulehdustaikaan. Aina vaan voimakkaampia lääkkeitä ja saikkua. Kun ihmettelin sitä, että mikään ei tehoa,työterveyslääkäri sanoi:onhan tuota ikääkin. Olin 48 vuotias. Menin sitten yksityiselle käsikirurgille, ja apu löytyi

Vierailija
42/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkäri kysyi ,että oletko joutunut ostamaan isompia hattuja?? Ei selittänyt kysymyksen syytä ,enkä hämmentyneenä tajunnut kysyä. Myöhemmin totesi että kyllä on huono ,kun en saanut sormenpäitä lattiaan selkä suorana .

Kysyttiin siis, että onko kallo kasvanut aikuisiällä isommaksi - eli sopivatko entiset päähineet edelleen. :)

No kai se nyt on kysymättäkin selvä ,että kasvanut on ,olinhan aikuinen ihminen ?😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Ei se ollut mikään möläytys vaan toteamus. Masentuneelta vaikuttaminen voi osin olla sitä huolittelematonta ulkonäköä, mutta myös paljon muuta. Masentunut potilas on vastaanotolla usein tuskainen, itkuinen, ahdistunut tai vaikkapa motorisesti hidas. Lääkärin kuuluu arvioida näitäkin asioita, ja lääkärin mielestä et vaikuttanut olevan mitään näistä. Eikä niiden puuttuminen tietenkään poissulje masennusta, vaan on pikemminkin hyvä asia. Masennuksesta huolimatta pystyit kertomaan asioistasi loogisesti ja ymmärrettävästi jne.

Vierailija
44/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ollut mun mielestä asiaton, vaan lähinnä odottamaton. :D Olin uniongelmien takia lääkärissä, ja lääkäri kysyi liikuntatottumuksista. Sanoin pelaavani pokemon go:ta ja käveleväni sen kanssa. Lääkäri kysyi, koska olen aloittanut pelaamisen ja paljonko minulla on siinä pelin mitalissa kilometrejä. Sanoin 300. Kysyi, miten matalalla tasolla oikein olen, kun hänellä on moninkertaisesti, ja käski alkaa pelata enemmän. :D

Sain kyllä ihan oikeat lääkkeetkin, ei ollut pokemon-terapiaa... :)

Vierailija
45/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena potkaisin varpaan vahingossa sängynjalkaan, jonka seurauksena varvas murtui ja oli erittäin kipeä. Terveyskeskuksessa lääkäri ja hoitaja naureskeli, että sitäkö ollaan tuolinjalkoja potkittu.

Aika pieni juttu ja varmaan ihan hyvä läppä, mutta ei naurattanut silloin. :(

Vierailija
46/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on jutut teillä taas.

Vierailija
47/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedätkö että sulla on poikkeuksellisen isot korvat?" kysyi ortopedi (!?). Kuten arvata saattaa, en ollut korvieni takia ortopedilla. Kipujeni (selkä, ei korvat) takia en pystynyt vastaamaan, kunhan ähkäisin jotain.

Olen tuon ortopedin vakipotilas, ja meillä synkkaa oikein hyvin. Tiedä mistä hän tuon korvajutun yhtäkkiä vetäisi! Ja ei, korvani eivät ole poikkeuksellisen isot. Ja vaikka olisivatkin, niin tukan allahan ne ovat piilossa.

Olet todennäköisesti kuullut sanan väärin. On sanonut "korvien" kohdalla jonkin lääketieteellisen termin jonka kuulit sitten väärin.

En kuullut väärin! Mulla on lääketieteelliset termit varsin hyvin hallussa. Kyseinen lääkäri ei muuten ole suomalainen.

Vierailija
48/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkäri kysyi ,että oletko joutunut ostamaan isompia hattuja?? Ei selittänyt kysymyksen syytä ,enkä hämmentyneenä tajunnut kysyä. Myöhemmin totesi että kyllä on huono ,kun en saanut sormenpäitä lattiaan selkä suorana .

Kysyttiin siis, että onko kallo kasvanut aikuisiällä isommaksi - eli sopivatko entiset päähineet edelleen. :)

No kai se nyt on kysymättäkin selvä ,että kasvanut on ,olinhan aikuinen ihminen ?😊

Aikuisiässä luuston ei pitäisi enää isommalti muuttaa muotoaan. Jos siis aikuisella päähineet jäävät yhtäkkiä pieneksi, on takana jokin sairaus.

Vierailija
49/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektioarpi haisi mädäntyneelle. Soitin Naistenklinikalle. Purkkaa jauhava hoitaja: ”No onhan se nyt selvää, ettet sä ihan bikinikunnossa vielä voi olla.”

Jäin kotiin haistelemaan arpeani. Bikinikunto ei sillä hetkellä (alle viikko leikkauksesta) ollut ensimmäisenä mielessä.

Taisin soittaa samalle hoitajalle. Kerroin, että tähystyshaavoistani tursuaa vihreää mätää. 

Hän kysyi, onko vaiva psyykkinen vai fyysinen. 

:D

Vierailija
50/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut uuden työn ja menin lääkäriin, koska työn ehtona oli hyväksytty todistus terveydentilasta. Lääkäri ei olisi halunnut päästää minua töihin, koska minulla on rakenteellinen, mitätön, mihinkään vaikuttamaton poikkeama sydämessä (seuranta 5v välein). Meinasikohan hän, että jään sitten eläkkeelle. Olin tuolloin 25v.

Vierailija
51/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, onko muka pään koon kasvu normaalia aikuisiässä? Ymmärrän, jos kyseessä henkilön voimakas lihominen, mutta  kyllä esim. itselläni sopii päähän nuorena hankittu ylioppilaslakki.

T. eri kuin kommentoimasi

Vierailija
52/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut mikään möläytys vaan toteamus. Masentuneelta vaikuttaminen voi osin olla sitä huolittelematonta ulkonäköä, mutta myös paljon muuta. Masentunut potilas on vastaanotolla usein tuskainen, itkuinen, ahdistunut tai vaikkapa motorisesti hidas. Lääkärin kuuluu arvioida näitäkin asioita, ja lääkärin mielestä et vaikuttanut olevan mitään näistä. Eikä niiden puuttuminen tietenkään poissulje masennusta, vaan on pikemminkin hyvä asia. Masennuksesta huolimatta pystyit kertomaan asioistasi loogisesti ja ymmärrettävästi jne.

Mutta ymmärrettävästi siinä tulee potilaalle huono fiilis, jos lääkäri tuollaisen pintapuolisen, ulkonäköön keskittyvän arvion perusteella ikään kuin mitätöi potilaan hädän ja avuntarpeen.

t. eri

Vierailija
53/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kävin masennuksen tunteen takia muutaman kuukauden ajan psykologilla. Psykologin kanssa sitten päädyttiin yhdessä siihen, että minun tilanteessani olisi ehkä tarpeen tarkistaa myös kilpirauhasarvot - josko olisikin vain siihen liittyvä oire.

Menin sitten lääkärille, joka suostui ilmeisen ärsyyntyneenä kirjoittamaan minulle lähetteen labraan. Samalla hän kyseli minulta useaan otteeseen mm. ”Oletko nähnyt viime aikoina avaruusolentoja?” ja ”Tuntuuko sinusta että valtio tarkkailee sinua?”. Olin 17-vuotiaana aivan järkyttynyt ja lähdin itku kurkussa sieltä pois. Kävi ilmi, että arvot tosiaan olivat hieman koholla vaikka masennustunne siitä tuskin johtuikaan. Koskaan en ole tuntenut oloani niin nöyryytetyksi lääkärissä..

Vierailija
54/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkäri ei mitään erikoisempaa sanonut, mutta kun yritin katsoa häntä silmiin, hänen katseensa oli aina suunnattuna alemmas. Eikä harmaan hupparini rintakehässä ollut mitään kuvaa, mikä hänen mielenkiintonsa olisi kiinnittänyt. Koin 15-vuotiaana tämän ahdistavaksi.

Vierailija
55/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen terveydenhoitaja sanoi vuositarkastuksen yhteydessä, että toi sun selkä on niin mutkalla, että 18-vuotiaana et enää sängystä pääse ylös. Minulla siis lievä skolioosi.

Edelleen reilu 40-kymppisenä selkä on toiminnassa.

Vierailija
56/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, onko muka pään koon kasvu normaalia aikuisiässä? Ymmärrän, jos kyseessä henkilön voimakas lihominen, mutta  kyllä esim. itselläni sopii päähän nuorena hankittu ylioppilaslakki.

T. eri kuin kommentoimasi

Nimenomaan ,itse hämmästyin tästä kysymyksestä ,eihä kallo aikuisena kasva. Ja tietysti lapsuudesta on kasvanut ,mut aiheetonhan sitä on aikuiselta kysyä ?!

Vierailija
57/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri kehuu jotain elintärkeä, se tarkoittaa, että se on terve ja hyvässä kunnossa. Kerran eräs iäkkäämpi nainen kuvitteli monta vuotta, että mieslääkäri yritti iskeä, kun tämä sanoi, että jalat ovat oikein hyvät. Ei yrittänyt.

Vierailija
58/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pukeutumisjuttuun psykiatriasella.

Kun itse olin huonoimmillani, niin menin esim. Kesällä lääkäriin talvitakki päällä,koska en jaksanut etsiä kesätakkia. Mun paita on ollut väärinpäin (semmonen paita mikä pitäis huomata). Vaatteet on kyl hyviä merkkejä ja puhtaita ollut aina, mutta rypistyneitä ja säähän oudot. Niistä jotenki huomasin miten pihalla olin.

Vierailija
59/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen lapsen raskaudessa alkoi supistelut kipeinä jo viikolla 30. Ei kypsyttänyt paikkoja, mutta väsy oli kun ei saanut nukuttuakaan kunnolla kipujen vuoksi..

Työterveyslääkärillä kävin, hän sanoi suoraan, että teetäthän sterilisaation tämän raskauden jälkeen. Että hän kyllä nyt joutuu kirjoittamaan sairaslomaa, kun ei pysty töihin, mutta mielellään ei sitä tekisi.

No en teetättänyt sterilisaatiota vielä reilu kolmekymppisenä! Nyt on 4 lasta.. enempää ei toki tule.

Kohtu poistettu kun ei supistelut loppuneet viimeisen synnytyksen jälkeen lainkaan.. eli sairaudesta kohdussa kyse, ei sterilisaatio olisi auttanut.

Jäi mieleen kyllä lääkärin vahva suositus sterilisaatioon, kun on niin vaikea raskaus (?!?)

Vierailija
60/996 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintärkeä =elintä. On tämä vauhdikas puhelin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi