Mitä roskapusseja käytätte?
Minä käytän sekä kaupan ostospusseja että jotain Pirkan pussirullaa.
Kommentit (19)
Vtutti kerran kun oli seitinohut bioroskapussi. No se pska levisi kuten arvata saattaa kun nostin sen ilmaan. Kiva oli kerätä jätteet takaisin pussiin.
Semmosia mustia, joskus myös niitä värikkäitä
Ruokaostoksilla ostan jätepussit. Omat pussit biojätteille, sekäjätteille ja muoville.
Biojätepusseihin ei oo varaa. Miksei niitä jaeta ilmaiseksi😥
Pirkan roskapusseja, ne on halvimpia. Jotain vielä halvempia olen ostanut, mutta ne oli liian ohuita, kahvat repesi ja pussit hajosi.
Sekajätteelle ostan halvimpia roskapusseja (kuluu noin 1 pussi viikossa) mitä löydän ja vessan pikkuroskikseen kaupan hedelmäpussit on juuri sopivan kokoisia. Tyhjät leipäpussit toimivat kissanhiekan roskapusseina ja muoviroskien roskapusseina. Biojätteet menee milloin mihinkin esim. muropakkaukseen, sanomalehteen, kaupan paperiseen hedelmäpussiin jne. Kartonki on isossa pahvilaatikossa. Muut kierrätettävät jätteet laitan kestokasseihin ja kuljetan niissä lajiteltavaksi.
Mahdollisimman vähän rahaa yritän käyttää suoraan roskikseen laitettavaksi.
Xtra-pussit sekajätteelle. Biojätepussina kaupan biohevipussit.
Hesarin viikkoliitteestä saa hyviä biojätepusseja.
Vierailija kirjoitti:
Xtra-pussit sekajätteelle. Biojätepussina kaupan biohevipussit.
Jos biojätepussit meinaa hajota, on laitettu ehkä liian märkiä tuotteita roskikseen. Voi lisätä vaikka pienen määrän jotain kuiviketta biopussiin, kutten silputtua sanomalehteä tms. Itse säilytän yön yli astiassa esim. kahvin suodatinpussit, niin kuivavat vähän ennen kompostiin laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vtutti kerran kun oli seitinohut bioroskapussi. No se pska levisi kuten arvata saattaa kun nostin sen ilmaan. Kiva oli kerätä jätteet takaisin pussiin.
Vien aina sekajätepussin sisällä biojätekassin. Pohjalla munakennon pala.
Vierailija kirjoitti:
Mä vien aina samalla keikalla roskapussin ja biojätepussin, laitan sen biojätepussin roskapussiin päällimmäiseksi, niin ei repeä ja jos sattuisi repeämään, niin ei tipu ne roskat matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Biojätepusseihin ei oo varaa. Miksei niitä jaeta ilmaiseksi😥
Osta kauppareissulla kasvikset ja perunat hevi-osastolla paperipussiin niin saat ihan ilmaisen biojätepussin joka viikko.
Pinkki tai sininen. Kun valkoista ei nyt näy eikä muuta väriä. Vähän kiusallista jos naapurit katsovat että taas tuon pussit laatikossa.
Kyllä ABC:n roskapusseis on parhaat dyykattavat. Niillä käyn aina ensin. Näin pyhinä on hyvät apajat kun rikkaat käyvät ostamassa isoja annoksia ja jättävät paljon syömättä. Lihaakin.
Prisman ostoskasseja. Kestävä ja iso. Ei tarvi joka päivä juosta viemään.
Minulla on eri jäteastiat sekajätteelle, muoville, pahvipakkausille ja biojätteelle. Minulla on biojätteelle teline ja siihen sopivia paperisia biojätepusseja jotka olen ostanut kaupunkimme palvelupisteestä (teline taisi maksaa 5 euroa ja paperipussit 40 kpl myös 5 euroa). Muihin jäteastioihin olen laittanut lähikaupasta ostamiani jätepusseja (ovat rullassa), mutta muovi- ja pahvipakkaukset kerään jäteastioista kaupan hedelmä- ja vihannespusseihin joissa kiikutan ne taloyhtiön jätepisteelle.
Prisman muovikasseja, ostan niitä ison läjän, roskat vien päivittäin, en lajittele mitään