Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT SE ALKAA, nimittäin laihdutus. Kuka tulee mukaan?

Vierailija
01.01.2018 |

Laihdutan n.10kg ja aamiaiseni on tänään 2 näkkäriä juustolla ja lasillinen piimää.

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ruokia ajattelitte syödä päivän aikana? Ja te jotka olette aloittaneet jo, niin voitteko laittaa esimerkkiä päivän syömisestä? Tarvitsisin ideoita tylsään ruokavaliooni!

Torttu, leipää monta viipaletta, spagetti & jauhelihakastike, kasviksia ja hedelmiä paljon! Pyttipannun, rahkaa.

-torttu

Vierailija
102/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan ap ja kaikki muutkin sitten kertomaan montako kiloa tuli lisää laihdutuksella. Jookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin elämäntapojen parantamisen ja laihdutuksen jo pari kuukautta sitten, mutta tuntuu että lomien jälkeen taidan nyt olla taas aikalailla lähtöpisteessä, kun mässäily ja laiskottelu kesti sen parin juhlapäivän sijaan lähes pari viikkoa... Pudotettavaa olisi ainakin 15 kg.

Ajattelin aloittaa jättämällä herkut ja roskaruuat alkuun kokonaan pois. Ehkä sitten kun on päässyt eroon riippuvuudesta ja siitä ajatusmallista, että tiettyihin tilanteisiin kuuluisi aina herkut, niitä voisi yrittää syödä kohtuudella. Tämän lisäksi sitten käyn salilla vähintään 3 kertaa viikossa, syön normaalia terveellistä kotiruokaa ja lopetan jatkuvan leivän mussuttamisen.

Vierailija
104/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihdutukseni laihduttanut, ja nyt aion taas palata treenaamisen pariin joulun jälkeen. Itsekin muistan sen epätoivon laihdutuksen alussa, mutta nyt kiitän joka päivä itseäni kun katson peiliin. Se mahdottomalta tuntuva työ palkitaan kyllä. Minäkin pystyin, niin varmasti kaikki tekin pystytte. Tsemppiä kaikille, muistakaa että vaikein kohta on se aloittaminen.

Vierailija
105/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukana. 20 kg pitäisi saada pois pysyvästi. Pelkästään noiden numeroiden kirjoittaminen hirvittää. Nyt täytyy kaivaa esiin kaikki mahdolliset itsekurin muruset ja taistella. Palkintona siintää silmissä kroppa, joka jaksaa urheilla ja kauppareissut normaaliosastoilla.

Keinoina vanha kunnon syö vähemmän (etenkin valkoista sokeria ja jauhoja), liiku enemmän.

-Sokerihiiri

Itsekurilla kituuttamisella ei saa pysyviä tuloksia.

Vaikka eihän sitä kukaan usko, näitä yrittäjiä tuntuu riittävän.

Mitä tarkoitat? Tarvitsen itsekuria, että voin tehdä pysyvän muutoksen elintapoihini eli lähinnä karsia ruokavaliosta valkoisen sokerin ja jauhon määrää ja lisätä liikuntaa.

Mikä tuossa oli huono tavoite? Mikä olisi sinusta parempi laihdutuskeino?

Se, että ilman tavoitteita tai aikarajoja JOKA PÄIVÄ vaan valitset ne terveelliset ilman poikkeuksia ja liikut niin kuin hyvältä tuntuu. Silleen sinun on jatkossakin tehtävä.

eri

Miten tuo poikkeaa siitä mitä kirjoitin?

Olenko todella näin huono ilmaisemaan itseäni? :D

Esim. "taistella". Päin vastoin rentoudu ja nauti. Käännä kaikki positiivisiksi ajatuksiksi :)

Ajattele nyt, kysymys on loppuelämästäsi, miksi hukata energiaa "taisteluun" ? Jos elät vielä 60-80 vuotta ja joka päivä on tarkoitus syödä terveellisesti, niin ota lunkisti ja nauti uudesta vapaudestasi ensimmäisestä päivästä lähtien!

vielä eri

Olen laihduttanut kaksi kertaa elämässäni 15 jg. Molemmilla kerroilla tarvittiin alussa taistelua ja itsekuria, että homma pääsi kunnolla käyntiin.

Kilot ovat tulleet takaisin silloin, kun olen ottanut ruuan suhteen "rennosti". Toisella kerralla puolison ja toisella äidin kuoleman jälkeisenä sysimustana aikana.

Arvostan yritystäsi auttaa, mutta ihmiset ja heidän tilanteensa ovat erilaisia.

Tunnen itseni ja alussa se on panostamista tunnepuolen sijasta järkeen. Kun sokerikoukusta alkaa päästä, niin homma helpottuu. Minä tarvitsen alkuun itsekuria ja taistelumieltä. Ne eivät tarkoita kitumista ja kurjuutta. Ne ovat minulle positiivisia sanoja.

Toki tiedän, että kirjoitetussa tekstissä ei voi täysin ilmaista itseään toiselle, mutta täytyy sanoa, että olen hämmästynyt, miten väärin mut monet ovat ymmärtäneet. Onko tämä joku murre- tai sukupolvijuttu, että nuo sanat koetaan niin eri tavoin? Jännä juttu.

- Sokerihiiri

Minä ymmärrän sinut täysin,kyllä se on taistelua elämäntapa, joka laihduttaa... tai omalla kohdallani paremminkin tuloksen ylläpitäminen.

Vai että nauttia? Joo salaatti on hyvää, mutta vielä parempaa se on, kun siihen lisää aitoa fetajuustoa (rasvaista --> lihottaa). Suklaa on hyvää ja sen nauttiminen nautinollista.

Ainut nautittava mikä nautinnoista kieltäytymisestä ja laihtumisesta seuraa on parempi olo.

-torttu

Vierailija
106/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta laihduttaa, toivoisin että muutama lisäkilo tulisi.

Vierailija
107/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota vielä tämän vuoden söisi.

Vierailija
108/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisiin kalorimääriin pyritte? Vai ettekö mieti kaloreita ja pyritte syömään ns puhtaasti tai muuta vastaavaa.. Ihan vain mielenkiinnosta kysyn :)

En laske kaloreita, keskityn syömään tarpeeksi usein ja oikeita ruoka-aineita, eli vähärasvaisia proteiineja ja kasviksia. Vähän paleotyyppinen/välimerellinen ruokavalio.

Vierailija
109/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yksinkertaista juoksemista liikunta muotona. Painin samojen painon pudotukseen liittyvien ajatusten kanssa itsekkin vielä kesällä mutta sitten tein päätöksen kokeilla juoksemista. Latasin puhelimeen runkeeper appin ja ekan ilmaisen viikon verran testasin sen antamaa treeniohjelmaa. Kysyy siis tiedot siitä miten paljon olet harrastanut liikuntaa aikaisemmin ja miten pitkään pystyt juoksemaan jne, minkä mukaan se sitten laskee sopivat ajat päivälle. 4 kertaa viikossa ja oma aloitukseni jo kohtuullisesti liikkuneen taustoilla oli vaan 20 min mistä se sitten kasvoi viikoittain. 3 kuukautta juoksin sen apin kanssa kunnes tuli liian kylmät ilmat enää jatkaa. Tuona aikana putosi 5 kiloa eivätkä ile tulleet takaisin. Se minkä olen huomannut uskomattomaksi asiaksi on se miten mun keho nyt kolmen kuukauden tauon jälkeen kaipaa takaisin juoksemaan. Jotenkin oletin että kun aktiviteetti loppuu niin innolle käy samoin. Mutta ei käynytkään niin. :D Nyt kun on opinnot ohi ja aikaa taas enemmän niin ajatuksena on ollut lähteä salille juoksemaan juoksumatolle kunnes kevät koittaa ja lumet sulaa. Alku on aina hankala mutta kunhan vauhtiin pääsee niin sitten ei pysty lopettamaan! :D Tsemppiä teille kaikille tähän alkuviikkojen itsekuriin!!!

Vierailija
110/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan laihduttaa -40kg/4kk. Tämän jälkeen pidän pienen tauon ehkä ja sitten tiputan vielä 10kg lisää, jolloin painan 60kg. Oon ennenkin laihduttanut näin nopeasti. Tosin osa kiloista on mulla nestettä. Raskaudessa paino nousi raskaudenaikaisen kilpirauhasen vajaatoiminnan ansioista. 

Vierailija
111/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä syömishäiriöisenä vähän pelottaa tämä painon pudotus mutta haluaisin muutaman kilon pois. Olen tällä hetkellä normaalin ja ylipainon rajoilla :/

Tällä kertaa aion laihduttaa terveellisesti ja yritän olla joutumatta vanhoihin epäterveellisiin tapoihin

Vierailija
112/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pudotettavaa 8kg. En ole ikinä ollut näin lihava, 68kg. En suostu muutaman vuoden päästä olemaan ylipainoinen keski-ikäinen nainen.

Lähden urakkaan karppaamalla ja kävelylenkeillä, ainakin näin aluksi. Sokeria syön ihan turhaan, en edes pidä makeista. Leipä ja gluteeni ei myöskään tunnu sopivan joten niiden syönti loppuu nyt.

Ensimmäinen tavoite on tehdä tällä viikolla jokaiselle päivälle salaatti-proteiini-rasva-lounas töihin, sekä käydä 3 krt tunnin kävelyllä.

Tästä se lähtee! T. Ulkosuomalainen

Vierailija
113/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkaa joo ainakin täällä. Laihduttelin loppukesästä-alkusyksystä 15 kg, mutta sitten vähän lomailun ja muutaman juhlatapahtuman vuoksi loppuvuosi menikin reisille. Nyt joulusta tähän päivään vedin luvallisesti överiksi pizzan, kebabin, karkin ja alkoholin kanssa.

Pudotettavaa on ihan helvetisti. Ei kehtaa edes mainita. Tavoite olisi 35 kg kesäkuun loppuun mennessä. Ajattelin sellaisen varovaisen välitavoitteen asettaa, ettei lannistu. 10 kg helmikuun loppun mennessä olisi tosi jees.

Keinot:

- Kaikki alkoholijuomat pannassa ainakin 100 päivää. Yleensä olen joka vuosi pitänyt muutenkin 1-2 kk tipatonta. Tämä on varmaan se suurin painonkerääjä minun kohdalla, koska arkiviikkoina saan hyvinkin kilon tai pari pois, mutta viikonlopun viininlipsuttelu tuo turhia kaloreita.

- Kalorilaskuri.fi on vielä maksettua aikaa kesään asti eli sinne kirjaan systemaattisesti kaikki paitsi hanaveden, jota menee muutenkin paljon.

- Kaloritavoite n. 1650 kcal/päivä 1800 kcal menee vielä sietorajoissa. Viikonloppuisin 2200 kcal on katto.

- Ruokailussa painotan riittävää proteiinin saantia (yli 100 g päivässä), kasviksia ja salaatteja, marjoja rahkan kanssa. Riittävästi kuitua, ettei tule sappikiviä. Ensisijaisesti karsin hiilihydraateista iltaa kohden, päivällä tarvitsee aivotoimintaan kyllä. Mitään ketoosidieettiä en ajatellut.

- Karkit, sipsit, nachot, jätski sekä roskaruoka on pannassa ainakin 2 kk kokonaan ja sen jälkeen cheattipäivinä 1-2 kertaa kuukaudessa noiden edellä mainittujen kalorirajojen sisällä.

- Minulle tulee ruokarytmistä sellainen intermittent fasting -tyyppinen ajoitus, koska yleensä syön aamupalalla ja lounaalla pääosan kaloreista ja sitten iltapäivällä tai illalla välipalaksi rahkaa. Klo 19 jälkeen en syö mitään ja aamupala on klo 07:15 eli ainakin 12h tulee "paastoa" yöaikaan.

- Katson viikon-pari, miten paino lähtee kehittymään (punnitus jokatoinen päivä). Sen jälkeen aloitan kävelylenkit pienestä hiljalleen matkaa, aikaa ja käyntikertoja lisäten. Kaivan käsipainot naftaliinista ja treenailen iltaisin telkkarin ääressä niin ei tule himo syödä mitään.

Tulikohan tähän kaikki. Noh, tänään starttaa. Täytyy yrittää muistaa käydä täällä päivittämässä tietoja säännöllisesti.

Tsemppiä kaikille laihduttajille! :)

M26

Minusta kannattaisi asettaa alempi tavoite, niin sitten voit jopa alittaa sen. Noin kova tavoite on tietysti kunnioitettava, mutta johtaa helposti pettymyksiin. Tietysti noin nuorella miehellä aineenvaihduntakin on hyvä ja nopea.

Kiitos kommentista. 

Tavoite voi kuulostaa suurelta, mutta pudotettavaa on tosiaan ainakin 70 kiloa, joten alkuvaiheessa pelkällä lepoaineenvaihdunnalla (n. 3500 kcal/päivä) ja pitämälläni kalorirajoituksella pitäisi mennä tahtia 1-2 kg/viikko ja luonnollisesti ensimmäisellä viikolla lähtee jo nesteitäkin useita kiloja (etenkin kostean uudenvuoden vuoksi). Katsonkin lähtöpainon vasta ylihuomenna, jolloin teoreettisesti rasvaa olisi pitänyt lähteä 0,5 kg ja suurin osa nesteistä hämäämästä tulosta. Veikkaan ensimmäisen tavoitteen menevän aika hujauksessa. 

Kuudessa kuukaudessa 35 kg voi tosiaan olla liian kunnianhimoinen tavoite, mutta päivittelen sitä sitten matkan varrella. Jos näyttää puolivälissä siltä, ettei mitenkään pääse tavoitteeseen niin muutetaan sitä realistisemmaksi sitten. Teoreettisesti kuudessa kuukaudessa minun lepokulutuksellani ja noilla kalorajoilla pitäisi painon tippua 44 kg eli siinäkin on jo pelivaraa melkein 10 kg verran. Toki lepokulutus laskee, kun paino putoaa, mutta sitä olisi tarkoitus kompensoida liikunnalla. 

Jos tämä ketju on tämän vuoden official-laihdutusketju niin tulen informoimaan kuukauden päästä, missä mennään. :)

M26

Vierailija
114/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde mukaan!

Olin viimeinen osallistuja viime vuoden " 2017 laihduttajat" ketjussa. 

Kaikki lähtivät  innolla keventämään, mutta maaliskuussa oli jo suurin osa  kadonneet ketjusta. Viimeiset kaksi kuukautta, toukokuun loppuun asti kirjoittelin lähes yksinään ketjussa. 

Niin, pudotin painoa 9kg, 66kg:sta  n. 57kg:aan. Enää ei ole tarvetta pudottaa :)

Joten tsemppiä vaan teille.

N 49, nyt N50

Vierailija
115/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde mukaan!

Olin viimeinen osallistuja viime vuoden " 2017 laihduttajat" ketjussa. 

Kaikki lähtivät  innolla keventämään, mutta maaliskuussa oli jo suurin osa  kadonneet ketjusta. Viimeiset kaksi kuukautta, toukokuun loppuun asti kirjoittelin lähes yksinään ketjussa. 

Niin, pudotin painoa 9kg, 66kg:sta  n. 57kg:aan. Enää ei ole tarvetta pudottaa :)

Joten tsemppiä vaan teille.

N 49, nyt N50

Nämä keskustelut ovat hauskoja. Minulla ei ole pudotettavaa, mutta pidän painonhallintakeskusteluista, ja aina niissä lähdetään niin innolla mukaan eikä parin viikon kuluttua ketään enää näy siinä keskustelussa.

Vierailija
116/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te tommosilla ruuilla laihdu, oon parikymppinen nainen ja syksyn ajan söin 800 kaloria päivässä. Tähän mennessä laihtunut 25 kiloa ja vielä ois semmonen viisi jäljellä.

Vierailija
117/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta laihduttaa, toivoisin että muutama lisäkilo tulisi.

Kiva.

Perusta oma ketju teille lihottajille.

Vierailija
118/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te tommosilla ruuilla laihdu, oon parikymppinen nainen ja syksyn ajan söin 800 kaloria päivässä. Tähän mennessä laihtunut 25 kiloa ja vielä ois semmonen viisi jäljellä.

Alle 1000 kcal / pv on kyllä liian vähän. Tulee puutoksia pidemmän päälle, ja kun alat syödä normaalisti, lihot takaisin.

Vierailija
119/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meinaan laihduttaa -40kg/4kk. Tämän jälkeen pidän pienen tauon ehkä ja sitten tiputan vielä 10kg lisää, jolloin painan 60kg. Oon ennenkin laihduttanut näin nopeasti. Tosin osa kiloista on mulla nestettä. Raskaudessa paino nousi raskaudenaikaisen kilpirauhasen vajaatoiminnan ansioista. 

Yllätys että olet ennenkin laihduttanut noin. Eikö mikään kello soi? Oikeasti????

Kun juuri tuolla tavalla toimimalla saat jälleen aivan varmasti kaikki kilot ja vähän päälle taas takaisin. Ja se ei ole sinun tyhmyyttäsi, vaan kehosi viisautta.

Jos oikeasti päätät tehdä tuon vielä noin, niin tee. Mutta sitten kun seuraavan kerran olet aloittelemassa samaa urakkaa, mieti kannattaisiko jo kokeilla vähän järkevämpää tapaa toimia?

Vierailija
120/221 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana, tavoite 10kg pois ja lihaksikas vartalo takaisin. Terveydellisistä syistä pitäisi saada keskivartalosta rasvaa pois. Kaikki kertyy siihen.

Ei olla vielä lihavuuden puolella mutta parempi ottaa askelia siitä kauemmaksi sillä raja normaalin vartalon ja tukevan vartalon välillä ei ole kaukana.