Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te naiset olette valmiita maksamaan tuhansia jostakin käsilaukusta?

Vierailija
29.12.2017 |

Nahkapala johon on kiinnitetty joku merkki.

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ylimääräiset rahat pitää tunkea, jos niillä ei saisi ostaa itseä miellyttäviä juttuja, elämyksiä, tavaroita jne.?

Eikö sinua yhtään harmita, että sen yhden laukun hinnalla saisit kymmeniä muita miellyttäviä juttuja, elämyksiä ja tavaroita? Onko se laukusta tuleva elämys tosiaan niin iso?  Vai onko ongelmasi tosiaan, että sinulla on liikaa rahaa etkä tiedä, mihin sen saisit tuhlattua? 

Tässähän se tulikin: miksi ostaa yksi hyvä kun samalla rahalla saisi kymmenen sekundaa. Maapallo kiittää.

Kuka sanoi, että sillä samalla rahalla pitäisi ostaa laukkuja? Järjen käyttö sallittu. Maailmassa on muutakin kivaa kuin laukkuja. 

Onhan tämäkin aika hauska peruste kyllä. Pitää käyttää laukkuun rahaa mahdollisimman paljon rahaa, ettei tule ostettua useita laukkuja. :D 

Ymmärsitkö kirjoittajaa tahallaan väärin vai oletko vain hyvin tyhmä?

On ihan sama, mitä ostat kalliista laukuista säästyneillä rahoilla, jos kuitenkin ostat määrällisesti ENEMMÄN, eli vaikka isomman kasan tavaroita sen sijaan että käyttäisit kaikki rahasi yhteen tavaraan. Jos ostat kasan tavaroita/matkustelisit/söisit 10 kertaa ravintolassa sen sijaan että ostaisit yhden erinomaisen ja 100% mieleisen tavaran. Kappalemääräisesti, palveluina (joiden tuottaminen vaatii energiaa, tavaroita ja liikennettä), ihan sama. Kulutat vähemmän kun ostat vähemmän ja kestävää, et silloin kun ostat halvempaa. Todennäköisesti, koska hinta ja laatu edelleen korreloivat melko hyvin, laadukas ostos myös kestää paljon pidempään kuin halvempi, eli et osta tavaraa samaan tarpeeseen useampaan kertaan. Tavaran hintaa per käyttökerta et näe sen hintalapusta.

Jos sinusta on hienompaa se että sinulla on kaikkea määrälliseti paljon kuin että sinulla on vähän mutta hyvää ja harkiten hankittua, olet niitä ihmisiä joiden takia maailma on hukkumassa paskaan.

Vierailija
102/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt hyvän ostoksen kirpparilla 2,5 vuotta sitten. Ostin 3 eurolla joka päivä käytössä olevan hyvännäköisen laukun, jotain Anttilan mallistoa on. Vieläkään ei ole repeämiä. Ostan laukkuni aina käytettynä, mutta vain hyväkuntoisia laukkuja enkä kovin usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että tällainen perusjärkevä työssäkäyvä nainen ei ole valmis maksamaan niin paljoa. Laadukkaasta nahkalaukusta olen valmis maksamaan noin 200. Ihan siitä syystä, että kokemukseni mukaan ”muoviset” laulut maksavat nekin noin 40-60€, ja kestävät hyvänä muutaman kuukauden. Laadukas nahkalaukku on huollettuna lähes ikuinen. Ja ekologinen.

Miten nahkalaukkua huolletaan jotta se näin pysyy?

Vierailija
104/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että tällainen perusjärkevä työssäkäyvä nainen ei ole valmis maksamaan niin paljoa. Laadukkaasta nahkalaukusta olen valmis maksamaan noin 200. Ihan siitä syystä, että kokemukseni mukaan ”muoviset” laulut maksavat nekin noin 40-60€, ja kestävät hyvänä muutaman kuukauden. Laadukas nahkalaukku on huollettuna lähes ikuinen. Ja ekologinen.

Miten nahkalaukkua huolletaan jotta se näin pysyy?

Säilytetään pidemmät ajat täytettynä dustbagissa, tai jos on jatkuvassa käytössä niin hyllyllä eikä lattialla pyörimässä. Myös käytetään "siististi" eli ei nuohota laukulla myöskään auton tai toimiston lattioita. 

Lika pyyhitään pinnasta pehmeällä rätillä heti kun se huomataan. Sisäpuoli pidetään siivottuna eikä sitä ylipäätään käytetä kannettavana roskiksena, tarvittaessa tahrat puhdistetaan varovasti.

Käsitellään kahdesti vuodessa nahanhoitoaineella.

Korjautetaan tarpeen tullen suutarilla.

Ei siis mitään ihmeellisiä temppuja, eikä siisteys tarkoita sitä että laukkua pitäisi normaalissa käytössä koko ajan varoa. Mutta aika moni ei katso yhtään miten laukkuaan kohtelee...

Vierailija
105/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa kun kenkiä pitää olla kymmeniä eri pareja.. Käytän itse loppuun aina omani suurin piirtein niin että pohja halkeaa ja sit vasta ostan uudet :'D. Merkkien päälle en myöskään ymmärrä saati tuskin tunnistan merkkejä. Käsilaukkuina menee ulkomailta saadut tuliaiset tai 2v vanha 40€:n Piecesin laukku.

Vierailija
106/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan max 200 euroa, ja laukussa pitää olla joku juju tai muuten kiva ja mielenkiintoinen yksityiskohtineen.  Tykkään kauniista laukuista. 

Vierailija
107/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska statussymboli

Mistä lähtien henkinen jälkeenjääneisyys on ollut ylpeilyn aihe?

Vierailija
108/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa siitä vaikka kymmeniätuhansia, kunhan ei tarvitse omilla rahoilla maksaa.

Vierailija
109/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen materialismi ala olla jo vähän pysyvämmin off season?

Totta. Kenkien hinnat ovat nousseet ja laukut pienentyneet tulitikkuaskin kokoisiksi. Vaatteet ovat kallistuneet, nyt pukeudutaan näyttävästi ja nimekkäiden suunnittelijoiden luomuksiin.

Vierailija
110/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista lukea noita kommentteja joissa laukkujen puolestapuhujia lynkataan kommenteilla että ”sulla taitaa olla liikaa rahaa” yms. Näyttäisi olevan suorastaan synti jos jollain sattuu rahaa olemaan ja sitä vielä käyttämään. Eikös rahaa juuri sen takia koiteta hankkia että se antaisi vapautta tehdä valintoja?

Jos ihminen itse sanoo, ettei tiedä, mihin muuhun rahaa tunkisi, eikö se tarkoita, että rahaa on liikaa? Ja eikö sitä rahaa ole vähän liikaa, jos on sitä laittaa menemään taivaan tuuliiin ilman sen kummempaa tarvetta? Mitä lynkkaamista se on ja missä sanoin, että se olisi synti? Jos valintasi on ostaa järjettömän kallis laukku, elä sen valintasi kanssa äläkä uhriudu. 

Vierailija
111/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ylimääräiset rahat pitää tunkea, jos niillä ei saisi ostaa itseä miellyttäviä juttuja, elämyksiä, tavaroita jne.?

Eikö sinua yhtään harmita, että sen yhden laukun hinnalla saisit kymmeniä muita miellyttäviä juttuja, elämyksiä ja tavaroita? Onko se laukusta tuleva elämys tosiaan niin iso?  Vai onko ongelmasi tosiaan, että sinulla on liikaa rahaa etkä tiedä, mihin sen saisit tuhlattua? 

Tässähän se tulikin: miksi ostaa yksi hyvä kun samalla rahalla saisi kymmenen sekundaa. Maapallo kiittää.

Kuka sanoi, että sillä samalla rahalla pitäisi ostaa laukkuja? Järjen käyttö sallittu. Maailmassa on muutakin kivaa kuin laukkuja. 

Onhan tämäkin aika hauska peruste kyllä. Pitää käyttää laukkuun rahaa mahdollisimman paljon rahaa, ettei tule ostettua useita laukkuja. :D 

Ymmärsitkö kirjoittajaa tahallaan väärin vai oletko vain hyvin tyhmä?

On ihan sama, mitä ostat kalliista laukuista säästyneillä rahoilla, jos kuitenkin ostat määrällisesti ENEMMÄN, eli vaikka isomman kasan tavaroita sen sijaan että käyttäisit kaikki rahasi yhteen tavaraan. Jos ostat kasan tavaroita/matkustelisit/söisit 10 kertaa ravintolassa sen sijaan että ostaisit yhden erinomaisen ja 100% mieleisen tavaran. Kappalemääräisesti, palveluina (joiden tuottaminen vaatii energiaa, tavaroita ja liikennettä), ihan sama. Kulutat vähemmän kun ostat vähemmän ja kestävää, et silloin kun ostat halvempaa. Todennäköisesti, koska hinta ja laatu edelleen korreloivat melko hyvin, laadukas ostos myös kestää paljon pidempään kuin halvempi, eli et osta tavaraa samaan tarpeeseen useampaan kertaan. Tavaran hintaa per käyttökerta et näe sen hintalapusta.

Jos sinusta on hienompaa se että sinulla on kaikkea määrälliseti paljon kuin että sinulla on vähän mutta hyvää ja harkiten hankittua, olet niitä ihmisiä joiden takia maailma on hukkumassa paskaan.

Edelleen hassu peruste kyllä, että joku käyttää enemmän rahaa asiaan x ja vetoaa ympäristöystävällisyyteen, kun ei jää enää varaa ostaa mitään muuta. Eihän sitä rahaa ole pakko tuhlata ollenkaan, jos on niin hirveän huolissaan ympäristöstä, vaan voi lahjoittaa vaikka hyväntekeväisyyteen, jos raha pankkitilillä ahdistaa. 

Vierailija
112/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut naiset halveksivat tuhansien eurojen laukkuja. Miten joku voi yleistää tuolla tavalla? Ihminenhän on todella pinnallinen, jos edes miettii tuollaisia laukkuja.

Fiksu nainen halveksii jotain laukkua?? Ehkä sit sen fiksun naisen pitäis miettiä elämän realiteetteja, jos joku merkkilaukku on ihan HALVEKSITTAVA asia 😂. Mä olen mielestäni ihan fiksu nainen ja halveksin maailmassa lähinnä rasismia, lasten hyväksikäyttäjiä yms.

Vierailija
113/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt hyvän ostoksen kirpparilla 2,5 vuotta sitten. Ostin 3 eurolla joka päivä käytössä olevan hyvännäköisen laukun, jotain Anttilan mallistoa on. Vieläkään ei ole repeämiä. Ostan laukkuni aina käytettynä, mutta vain hyväkuntoisia laukkuja enkä kovin usein.

Ja lisään, ko. löydössä ei ole muutakaan repsotusta, selkeää kulumaa. Ostan sellaisen laukun, joka miellyttää mun silmää, kirpputoreilla niitä onneksi löytyy. Uskon omaavani esteettistä silmää, olen kuvataiteilija koulutukseltani, enkä lähde mihinkään naurettavaan merkkivaate/-laukkukilpaan mukaan, vaikka olisi enemmän rahaa.

Vierailija
114/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen diplomi-insinööriksi valmistunut sinkkunainen ja multa löytyy jo se auto ja asuntolaina niin käytän joskus rahaa merkkilaukkuihin jos on tarvetta uudelle. Miellän itseni keräilijäksi ja en saa mitään iloa parin sadan laukusta johon mulla ois varaa joka kuukausi. Parin tonnin laukkuun pitää laittaa rahaa etukäteen sivuun ja kivempaahan se on sitten käydä se pitkään odotettu laukku ostamassa :)

Vierailija
115/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin merkittömän nahkalaukun kymmenen vuotta sitten. Se maksoi 60 euroa, ja se oli mielestäni kallis laukku, mutta ajattelin sitä sijoituksena. Ja se sijoitus on kyllä kannattanut. Laukku on ihana. Ja ihanaa siinä on myös se, ettei siinä ole logon logoa missään :)

Mutta jos joku haluaa maksaa laukusta 6000 e, se hänelle suotakoon. Miehet maksaa autojen hifivarusteista tai muusta yhtä "turhasta" ihan samalla tavalla. Mikä nyt kellekin on tärkeää. Itse käytän rahani mieluummin vaikka harrastuksiini. 

Vierailija
116/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huono itsetunto

Vierailija
117/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtämisesi on nolla. En ole hän joka alkuperäinen kirjoittaja. Mene peiton alle tavaamaan uudestaan mistä kyse.

Kerro nyt toki, mistä tuossa on kyse. En ymmärrä, vaikka luen miten monta kertaa. Minusta tuossa sanotaan, että laukkuja ostetaan, koska halutaan ostaa miellyttäviä juttuja. Minä kysyin, että onko se tosiaan niin hieno elämys, että siihen kannattaa tuhlata tuhansia euroja, kun sillä rahalla saisi monia muitakin miellyttäviä juttuja? Mitä kohtaa minä en nyt mielestäsi ymmärtänyt? 

Miten voit olla ymmärtämättä? Vähän kuin kysyisi auton ostaneelta että miksi et ostanut 10 polkupyörää kun olisit samalla rahalla saanut?  No siksi koska hän arvostaa enemmän auton omistamista. Arvostukset vaihtelevat yksilöiden välillä, toiselle erittäina arvokas asia voi olla toiselle arvoton. Vaikka se auto voi olla ehto elannon saamiseksi maalla asuvalle, voi se samainen auto olla vuoden turhake kaupunkilaiselle. Siksi kysymyksesi on hölmö, jokainen lähtökohtaisesti hankkii niitä asioita mitä arvostaa ja mitä tarvitsee, on hölmöä kysyä ulkopuolisena että miksi arvostat tätä vaikka minun mielestäni tämä toinen olisi paljon arvokkaampi. No hän on vain eri mieltä ja arvostaa erilaisia asioita.

t:en kumpikaan aiemmista kirjoittajista

Ihan oikeastiko sinusta laukuilla(!) on yhtä suuri ero kuin autolla ja polkupyörällä? Mitä ihmettä te niillä laukuillanne teette? Jos yhden laukun hinnalla saat 20 täsmälleen samaan tarkoitukseen soveltuaa laukkua, mikä ihme sen eron tekee? Kerro minulle. Mitä sellaista sinä teet sill Vuittonilla, mitä et voi tehdä jonkun 50 euron laukun kanssa? Saako siitä puhallettua kumiveneen tai lukeeko se sinulle iltasadun? 

Yksi suuri ero 4000e ja 40e laukulla on, että jos siitä haluaa päästä muutaman vuoden päästä eroon niin kalliilla on jälleenmyyntiarvoa. Jotkut onnekkaat jopa tekevät niillä voittoa tai saavat ainakin omansa takaisin. Ei ihmiset maksa vain siitä konkreettisesta autostakaan, joku maksaa turvallisuudesta, toinen ajomukavuudesta, kolmas ties mistä ja neljäs merkistä.

Nämä kalleimmat laukkumerkit on sellaisia joilla on pitkä historia taustalla, niitä samoja laukkuja on käyttänyt äidit, jopa isoäidit ja ne kulkevat suvussa perintönä. Joku voi haluta maksaa myös siitä, laukku loppuelämäksi ja jää vielä muistoksi lapsenlapsille.

Yleisesti sanoisin että käsilaukku on monelle naiselle yksi niistä harvoista tavaroista joita käytetään päivittäin ihan koko ajan, siksi siitä käyttömukavuudesta on melko helppo maksaa hiukan ekstraa. Sama kuin autossakin, satunnaiseen käyttöön menee melkein mikä tahansa romu mutta päivittäin paljon ajava tarvitsee kunnon auton alleen.

40 vuoden kuluttua joku mamma tilittää aaveella kuinka äiti/anoppi tuputtaa jotain vanhoja ”arvolaukkuja” perinnöksi.

Vierailija
118/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voin kertoa, että luikkarin laukku on hieno elämys joka päivä. Toisaalta laitan vuodessa parikymmentä tonnia perheen lomamatkaan. Pari huvilaa vuokrattuna Floridasta, uima-altaineen. Pahoittelen, ettei sinulla ole siihen varaa kuten ei myöskään merkkilaukkuihin tai eliittilukioihin tai saati että olisit synnyttänyt jenkeissä, jolloin lapsesi olisivat myös amerikan kansalaisia."

Kiekaisin naurusta tuolle "laukku on elämys". Ei hyvää päivää, enpä ole moista kuullut ennen. Vaikea kyllä ymmärtää. Florida on elämys, mikäs sen hienompaa kuin kuunnella kaskaita lämpimässä tummassa yössä ja pulahtaa turkoosiin uima-altaaseen tai meksikonlahteen(ei yöllä), ajella key westiin ernestin monivarpaisia kissoja katsomaan, poimia puusta mango. Aijai. Mutta ei kai laukku elämyksenä voi olla samaa tasoa.

Itseäni hävettäisi kulkea kallis laukku kädessä. Desigualin lompakon ostin kerran, se maksoi 60 ja nyt en kehtaa käyttää sitä jos vaikka ihmiset pitävät tyhmänä kun olen noin kalliin lompakon ostanut.

Itse tuhlaan tuhansia euroja vuodessa tanssi- ja musiikkiharrastuksiin. Minulle on elämys tanssia ihanaa musiikkia hienossa puvussa ja tuntea hallitsevani kehoni ja vaikeita liikkeitä. Samoin musiikki on elämys, sekä kuuntelu että itse soittaminen. Jos vaikka tunteella vetäsen clair de lunen niin se on kokonaisvaltainen elämys, en osaa millään ymmärtää että käsilaukun kantaminen on elämys. En vaan käsitä, sehän vaan painaa käsivarressa, en minä sellaisesta nauti. Lisäksi kalliit laukut on järestäen rumia.

Eliittiukiot ei kai maksa suomessa? Itse kävin musiikkilukion mutta en tiedä onko se eliittilukio. En ole kiinnostunut eliitistä näin aikuisena, lapsena olen sen nähnyt isäni ammatin vuoksi kaikenlaista, eliittielämääkin ja näin aikuisena arvostan enemmän sivistystä kuin pröystäilyä.

Vierailija
119/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtämisesi on nolla. En ole hän joka alkuperäinen kirjoittaja. Mene peiton alle tavaamaan uudestaan mistä kyse.

Kerro nyt toki, mistä tuossa on kyse. En ymmärrä, vaikka luen miten monta kertaa. Minusta tuossa sanotaan, että laukkuja ostetaan, koska halutaan ostaa miellyttäviä juttuja. Minä kysyin, että onko se tosiaan niin hieno elämys, että siihen kannattaa tuhlata tuhansia euroja, kun sillä rahalla saisi monia muitakin miellyttäviä juttuja? Mitä kohtaa minä en nyt mielestäsi ymmärtänyt? 

Miten voit olla ymmärtämättä? Vähän kuin kysyisi auton ostaneelta että miksi et ostanut 10 polkupyörää kun olisit samalla rahalla saanut?  No siksi koska hän arvostaa enemmän auton omistamista. Arvostukset vaihtelevat yksilöiden välillä, toiselle erittäina arvokas asia voi olla toiselle arvoton. Vaikka se auto voi olla ehto elannon saamiseksi maalla asuvalle, voi se samainen auto olla vuoden turhake kaupunkilaiselle. Siksi kysymyksesi on hölmö, jokainen lähtökohtaisesti hankkii niitä asioita mitä arvostaa ja mitä tarvitsee, on hölmöä kysyä ulkopuolisena että miksi arvostat tätä vaikka minun mielestäni tämä toinen olisi paljon arvokkaampi. No hän on vain eri mieltä ja arvostaa erilaisia asioita.

t:en kumpikaan aiemmista kirjoittajista

Ihan oikeastiko sinusta laukuilla(!) on yhtä suuri ero kuin autolla ja polkupyörällä? Mitä ihmettä te niillä laukuillanne teette? Jos yhden laukun hinnalla saat 20 täsmälleen samaan tarkoitukseen soveltuaa laukkua, mikä ihme sen eron tekee? Kerro minulle. Mitä sellaista sinä teet sill Vuittonilla, mitä et voi tehdä jonkun 50 euron laukun kanssa? Saako siitä puhallettua kumiveneen tai lukeeko se sinulle iltasadun? 

Tämä ehkä järkyttää sinua, mutta tiedän tapauksen jossa työnhakijoina oli kaksi erittäin tasaväkistä kilpailijaa loppusuoralla ja se toinen sai sen paikan siksi kun siitä oli jäänyt niin laatutietoinen ensivaikutelma sen kalliin laukun perusteella. :D

Joo, nauratti itseänikin, mutta ihan tositarina. Kalliilla tavaroilla ON vaikutus moniin ihmisiin, vaikka sinuun se ei toimisikaan.

Tätä tarinaa en helposti usko, koska vaikutus on oikeasti usein päinvastainen. Laukkuja ihailevat nuoret naiset, työpaikkoja täyttävät vanhemmat, kokeneemmat ja oikeasti menestyneet miehet ja naiset, jotka eivät pidä ihan täyspäisenä, jos nuorella ihmisellä on ylikallis laukku.

Muutenkin. Fiksu ja laatutietoinen ihminen ostaa muutaman satasen laadukkaan kestävän laukun. Tonneja maksavat maksavat vain merkistä, ja vaikuttavat väistämättä hieman tyhmiltä.

Vierailija
120/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod.maksa, enkä ole koskaan maksanut.

50€ on ihan tarpeeksi riippuen tietenkin materialista ja laukun koosta. Urheiluvälineet onkin sitten eri asia niihin saatan hassata joskus ns. turhuutta.