Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1301/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan olla, että ekat luomukierrot pitkän tauon jälkeen (pillerit) tuo kaikki hormonaaliset muutokset ja niiden oireet tosi voimakkaasti esiin. Meinaan vaa tää nännien kipeytyminen oviksen aikoihin / jälkeen ja nyt itsellä uutuutena (tänään dpo1 tai dpo2 oletettavasti) meinaa laatta lentää kun syön. Oikeen saa keskittyä ettei tuu ylös safkat. Tää ei voi mitään raskauteen liittyvää olla koska kiinnittymistä ei oo voinu vielä tapahtua, ellei sit mulla oo ollu ovis jo joskus ajat sitten mut en oikeen usko siihen kuitenkaan.

Ei nimittäi varmasti ollu tämmöstä ennen pillereitä 🙄

1302/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin lähdettiin uutta kiertoa kohti armottoman harmituksen kanssa. Voi kun sitä voisi vaan olla ajattelematta sen suuremmin ja olla stressaamatta. Mutta kun silti päiviä laskee, kyttää kalenteria ja popsii jos jonkinmoisia foolihappoja ja vitamiineja. Ja loppukierrosta maha kuralla pissailee tikkuihin ja odottaa ihmettä, niitä kahta maagista viivaa. Tänään mä olen suklaani ansainnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1303/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin lähdettiin uutta kiertoa kohti armottoman harmituksen kanssa. Voi kun sitä voisi vaan olla ajattelematta sen suuremmin ja olla stressaamatta. Mutta kun silti päiviä laskee, kyttää kalenteria ja popsii jos jonkinmoisia foolihappoja ja vitamiineja. Ja loppukierrosta maha kuralla pissailee tikkuihin ja odottaa ihmettä, niitä kahta maagista viivaa. Tänään mä olen suklaani ansainnut.

1304/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen etsinyt jo greippimehua (täällä olis hyvä jonkun mainostajan keksiä epätoivoisille vinkkejä😁) ja mietin nyt pitäiskö ovistikkuja hommailla ekaa kertaa. No, ens kierrosta sit jos nyt ei natsaa. Onko ovisviikolla joka päivä yritystä liikaa, ts. voiko siitä olla jotain haittaa esim. Liian vähän ehtii muodostus siittiöitä tms.?

1305/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta kirjoitti:

Mäkin olen etsinyt jo greippimehua (täällä olis hyvä jonkun mainostajan keksiä epätoivoisille vinkkejä😁) ja mietin nyt pitäiskö ovistikkuja hommailla ekaa kertaa. No, ens kierrosta sit jos nyt ei natsaa. Onko ovisviikolla joka päivä yritystä liikaa, ts. voiko siitä olla jotain haittaa esim. Liian vähän ehtii muodostus siittiöitä tms.?

Oon ymmärtänyt, että jos siittiöt on miehellä hyvälaatuisia ja siittiötuotanto normaalia niin sillon joka päivä harrastelusta ei oo haittaa. Jos taas edellämainituissa on joku ongelma niin sitten kannattaisi joka toinen päivä, jotta siittiöitä ehtii kunnolla muodostua jne.

Mä en tiiä jaksaisko ees joka päivä 😅 ainakin aika "tekemiseks" menis varmaan. Riippuu tietty kuinka usein yleensäkin harrastelee, meillä ollu lähes aina 2-3 kertaa viikossa ja nyt vaan yrittänyt vähän ajoitusta kattoo paremmin kohdalleen.

Vilhelmiina: harmi, ettei tärpännyt :( ensi kiertoon peukut pystyyn!

1306/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh yhdessä kierrossa harrasteltiin viikon aikana 6päivänä ja sai kyllä itseä jo motivoida hommiin ja tuntu liian "työltä" :D varmaan niillä, joilla muutenkin lähes joka päivä seksiä on helppoa :) Nyt tässä kierrossa ajoitukset meni suht kohdilleen ja ovulaatiotesti todella helpottaa hommaa, ettei tosiaan joka tai joka toinen päiväkään välttämättä tarvi hommailla jos ei huvita.

Julkisen puolen gynekologilla käyty ja muuten näytti oklta ultra mutta vasen munasarja ilmeisesti polykystinen! Lääkäri hieman vain asiasta mainitsi ja sanoi, että joillakin voi vaikuttaa raskaaksi tuloon, joillain ei..jäi kuitenkin vähän epävarma fiilis, että onko mulla nyt pcos-diagnoosi vai mikä homma.. muilla täällä polykystisia munasarjoja/sarja todettu? Onko oireita ja onko hoidettu jotenkin? Itsellä ei oireena kai sitten muuta kuin mahdollisesti se tiputteluvuoto ja ettei ovulaatio välttämättä vasemmasta munasarjasta onnistu. Sovittiin myös uusi tutkimus joulukuulle, jossa katsotaan voisko tiputteluvuodon syynä olla polyypit kohdussa. Lääkärin mukaan puolen vuoden kuluttua jos raskautta ei kuulu voi ottaa yhteyttä lapsettomuusklinikalle. Ihmettelin, etten kuitenkaan jo nyt saanut jotain reseptiä tiputteluvuotoa poistamaan, josko sekin vaikeuttaa raskaaksi tuloa.. noh ehkäpä ne gynet kuitenkin tietää mitä tekee..

Ja piinaa! En jaksaisi millään odottaa vielä yli viikkoa, että voisi raskaustestin tehdä! Joka päivä sitä haaveilee asioita ja sitten seuraava ajatus on taas että miksi turhaa haaveilee, miettii ja kuluttaa siihen tunteja viikossa, kun kuitenkin ne menkat sitten alkaa...huoh. Tsemppiä meille kaikille! <3

1307/1881 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paukahti testiin kaksi viivaa!

Kp 40/35-38 ja dpo 12. Ihan alussa mennään ja nyt vaan Toivon että pysyisi kyydissä.

Mulla takana 5 keskenmenoa joten vähän pelottaa.

Vierailija
1308/1881 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea käyttäjä24253! Toivotaan pikkuiselle tarrasukkia! :)

Täällä menossa kp 26/28. Ja kaiken maailman oireet päällä (nenä tukossa, väsyttää, värisyttää, alavatsakipua + tuntemuksia munasarjoissa). Turhauttaa kuitenkin, koska oletetun ovulaation aikaan olin tosi stressaantunut muista syistä ja puuhailut jäi parhailta päiviltä väliin. :( Tuntui myös et ovulaatiolimat loppui kuin seinään ennenaikaisesti. Eli ovulaatio saattoi olla tavallista aiemmin tai sitten myöhemmin. Tai sitä ei ollut. Ja puuhat osui sit niille sivupäiville.

Mietin kans et jos nää tuntemukset on vaan toiveajattelua niin on pakko varata lääkäriaika, ei tämmönen alavatsakipu viikkoa ennen kuukautisia voi olla normaalia. On tää vauvan yrittäminen tuskaista! (Aiemmin kirjoittelin jollain numeronimimerkillä)

1309/1881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea käyttäjä24253! Toivotaan että pysyy matkassa :)

1310/1881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskapapu, voihan ne olla ihan todellisiakin tuntemuksia! Ja jos ei ole tärpännyt niin jospa sitä vaan kuuntelee kehon pienintäkin tuntemusta, kun raskauttaa toivoo..

Onnea käyttäjä24253, toivotaan että pysyy kyydissä!! :)

Täällä dpo6. Kohtua ja nivusia muka juilii ja jomottaa. Tiiä häntä. Ihmismieli on niin voimakas, että ehkä vaan taas kuvittelen kaiken.

Vierailija
1311/1881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjä24253 onnea hirmuisesti toivottavasti pienellä jarrusukat töppösinä😍

1312/1881 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kanssa keskustelua ja nyt lähti.

Ollaan toivottu vauvaa jo pitkään, mutta nyt sovittiin että alkaa yritys real time.

Kp6/? Menkat tekee loppuaan ja yhdynnät alotetaan perjantaina. Pyritään joka toiseen päivään ja toivotaan että saatais elokuinen 😍

1313/1881 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan käyttäjä24253!

Täällä olisi sitten kp1, eipä tarvinnut enempää testailla kun päättelin oireista, että menkat tekee tuloaan. Jos nyt jotain hyvää niin kierto näyttää pysyvän kivasti säännöllisenä (30 päivää tällä kertaa), toivotaan että pysyy näin koska tässä vauvakuumeessa menisi hermot ovuloimattomaan tai muuten vaan yli 40-päiväiseksi venyvään kiertoon.

Ostin greippimehuksi God Morgonin verigreippimehua joka oli vähän kohtuullisemman hintaista kuin Tropicana.  Mies vähän pyöritteli silmiään kun kerroin, miksi juon sitä. :D Meillä siis sama tilanne kuin monilla muilla, että mä olen se joka yrittää ja mies on enemmän "katsotaan mitä eteen tulee" -asenteella. 

1314/1881 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Käyttäjä24253, toivotaan parasta jatkoa teille❤️

Eilen testasin huvikseni, kun on taas raskausoireet ku oppikirjasta 😁 nega ei yllättänyt, flunssa se vain on. Ihme vatsanippailua. Voisi ostaa jonkun satsin noita testejä. Onko teillä jotain suosituksia, tilaatteko netistä vai ostatteko kaupasta tai apteekista?

Mulla on sellainen olo että mä en ovuloi! Pitäis varmaan kokeilla niitä ovistestejä.

1315/1881 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten mukavaa kun tietää ettei ole yksin tämän raskauden yritysprojektin kanssa. Suomessahan on syntyvyyspiikki kesällä eli syksyisin peittoa heilutellaan eniten. 😊

1316/1881 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään menossa dpo 5 ja ei kyllä mitään erityisiä tuntemuksia. Nännit edelleen arat, mutta oletan sen itsellä johtuvan keltarauhasesta kun kipeytyi viime kierrossakin heti ovulaation jälkeen. Dpo 2 yöllä heräsin aivan järkyttävään alavatsa kipuun joka alkoi ensin vasemmalta puolelta munasarjan kohdalta ja siirtyi lopulta koko alavatsalla niin, että en saanut pitkään aikaan uudestaan nukuttua. Aivastaminenkin sattui ja veti kaksinkerroin. Tuon jälkeen ei oikeastaan olekaan ollut sitten mitään, ehkä välissä vähän ällö olo mutta se nyt voi johtua vaikka mistä. Oviksen jälkeinen valkovuoto on kyllä ollut aika runsasta mutta mulla on kyllä ihan aina ollut niin, että harvemmin paikat rutikuivana.

En kyllä aio nytkään alkaa testailee mitään ennen kuin pitäisi menkkojen tulla. Nyt on olo, että ei tärpännyt vaikka mielestäni oikeaan aikaan harrasteltiin. Huoh.

1317/1881 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Käyttäjä24253! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti :)

Täällä on taas piinaviikko pyörähtänyt käyntiin. Ovulaation tarkkaa ajankohtaa en tiedä, koska sain vahvan plussan kolme kertaa peräkkäin, ja jo ensimmäinen testikerta oli yllätyksekseni positiivinen.

En siis tiedä, olenko bongannut ensimmäistä mahdollista positiivista tulosta. Ensi kierrossa täytyy aloittaa testaaminen aikaisemmin.

Flo:n arvion mukaan nyt olisi 9dpo. Menkkajuilinta alkoi jo eilen, nyt on vahva tunne siitä, että ei ole tärpännyt. Toisaalta lämmöt on pysyneet toistaiseksi ylhäällä. Usein ne heittelee jo tässä vaiheessa ja tuhruvuoto alkaa. Nyt sillä rintamalla on vielä toistaiseksi ollut rauhallista. Jes! Rinnat on selkeästi kipeät, mitä ei aina tapahdu. En kuitenkaan osaa pitää sitä merkkinä.

On tämä piinaavaa!

Tsemppiä, tikkunekku, sinullekin odotteluun! Minäkin teen testin vasta myöhemmin, jos tarve tulee.

Vierailija
1318/1881 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans uusi kuumeilija. Tänään jää pillerit pois ja siitä se piina taas alkaa. Ahdistaa jos valmiiksi hullut menkkakivut. Toivottavasti edellinen raskaus olisi vaikka vienyt ne mennessään tai edes hiukan vähentynyt. No ken tietää, se jää nähtäväksi!

Meilla poika ennestään ja nyt olisi sopivat hetki toiselle pojalle( olen varma että saan ainoastaan poikia 😂)

-Nupsukka-

Vierailija
1319/1881 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 29/28 ja koko ajan tunne menkoista. Vatsassa ollut nippailuja ja menkkamaista jomotusta eli eiköhän vuoto kohta ala. Viime kierrossakin menkat päivän myöhässä, joten ei sinällään poikkeavaa. Rinnat ja alavatsa kipeät, mutta ei minkäänlaista turvotusta vatsanseudulla. Jos ei viikonlopun aikana ala niin testaan ensi viikolla.

1320/1881 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luovuttu raskaushaaveista tähän kiertoon. Eilen kp25/29-31 alkoi taas vähäinen ruskea tuhruvuoto, huoh.. eli luteaalivaihekin oli vain 8päivää ilman mitään vuotoja, joten ei taida riittää, että mahdollinen alkio pysyisi kiinnittyneenäkään..

Niinkuin olen aiemminkin maininnut niin yli vuoden ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta enemmän yritystä ajoituksen suhteen ollut vasta neljä kiertoa eli sanoisin että nyt lähdetään yk5:een.