Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1281/1881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia vanhoja viestejä, mutta täällä ei kai (?) ole ollut tapana pitää sellaista päivitettyä listaa jossa liittopäivät, yrityskerrat ym?

Aiemmin olen sellaisessa ryhmässä ollut ja oli kiva. Toki se vaatii jonkun joka viitsii listaa päivittää 😁

Vierailija
1282/1881 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi kuumeilija lapsia ennestään kolme. Plus kolme lapsipuolta, kaksi keskenmenoa, yritetään ekaa yhteistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1283/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista on.

Täällä kp 37/35-38 dpo 10 ja clearblue hedelmällisyysmonitorin raskaustesti negatiivinen.

Käyttääkö muut ko monitoria?

Mua ihmetyttää se, että siinä liuskassa näkyi haaleana toinenkin viiva, mutta sillä ei kai ole merkitystä kun itse kone kuitenkin antoi selvän ei raskaana-vastauksen.

1284/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku:

Mulla ainakin kohdunsuu laskeutuu alas ja aukeaa ja pehmenee ovulaation aikaan joten kyllä, muutoksia tapahtuu 😊

Ovislima mulla kirkasta ja erittäin venyvää. Tosin oon miettinyt, ettei limoista voi päätellä yhtään mitään kun on harrastettu seksiä. Silloin on surematkin mukana matkassa 🙃

Tikkujen hankkimista suosittelen minäkin 😊

1285/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla päätin, että tänään kirjoitan tänne, kun niin monta kuukautta olen jo tätä taustalla seurannut :D Vähän taustoja eli nyt menossa jo yk7 kp 10/30, tosin keväällä kun jätettiin pillerit pois niin lähdettiin siitä kuuluisasta saa tulla jos on tullakseen, mutta varsinaisesti ei yritetä. Flo mulla on ollu käytössä, mutta en ole ovista tikuttanut. Jotenkin on tuntunu, että aina oviksen aikoihin on ollu ties mitä reissua ja murhetta ja oma veikkaus on, että kertaakaan ei olla juuri oikeaan aikaan osuttu yrittämään. Toki iso vaikutus on varmaan silläkin, että omat stressitasot on ollu ties mitä. Puoleen vuoteen mahtuu kahden isovanhemman kuolemat, äidin vakava sairastuminen, isot paineet töistä ja varsinkin kesällä meillä oli miehenkin kanssa vaikeaa.  Toki tämä yrityskin on tuonut stressiä ja pari kuukautta yritinkin vaan olla ajattelematta mitään.

Nyt stressi on huomattavasti laskenut ja elämäntilanne rauhoittunut ja on kova usko, että nyt voisi olla mahdollisuuksia tärpätä. Tähän kiertoon alotin greippimehunkin, foolihappo+vitamiinit ollu käytössä jo keväästä ja juuri ostetut ovistikut odottelee testaamisen aloitusta :) 

Niin ja olen itse 31v ja mies huomattavasti nuorempi. Oli kiva lukea, että täälä oli muitakin joilla ikäero noin päin. Tämä ikäerokin on omalta osaltaan tuonut stressiä, kun toisella ei ole mikään kiire ja itsellä vuodet vaan vierivät ja aina menkkojen alkaessa on tuntunu siltä, että itsestä ei ole mihinkään. 

Oho tulipa pitkä aloitusteksti :D

1286/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei auttakaa tyhmempää. Jos ovulaatiotesti näytti 13.pvä plussaa, niin onko se päivä dpo-1 ja siitä laskien siis tänään dpo14? Olen tainnut koko ajan laskea väärin. Viikko sitten oli tiputteluvuotoa. Nyt menkkamaista juilintaa mutta testi puhdasta negaa vaikka miten tihruttaisi ja kääntelee valoa vasten :D yleensä kipuilupäivänä alkaa rytinällä myös vuoto. Olenkohan stressillä saanut kroppanikin sekaisin. Terkuin hätähousu

1287/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiina: Mä olen laskenut sen just noin että ovisplussa on dpo -1, mutten oo lainkaan varma että onko se noin vai onko ovulaatiopäivä se dpo1...

Jos joku muakin viisaampi kertoisi 🙈

1288/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elrione: suosittelen testejä 👍 esim mulla ovulaatio on ja ilmeisesti on aina ollutkin, 4-5 päivää myöhemmin kuin luulin...

Tuskin lohduttaa, mutta elä stressaa. Oot vielä oikeasti nuori ja aikaa on vaikka kuinka. Lisäksi monella nuo hormonit vaikuttaa elimistössä vielä pitkään käytön loputtua ja teillä on vielä aika lyhyen aikaa ollut yritys päällä.

Mä tosin oon ehkä maailman huonoin sanomaan kun oon jo parin kierron jälkeen ihan maani myynyt 😎

Tsemppiä ja plussatuulia 😊

1289/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten on ainakin sama laskutapa meillä :) sen mukaan kyllä luulis plussan jo näkyvän. Oon niin malttamaton..

1290/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yk3 menossa, Flo näytti oviksen tälle viikolle, mutta nyt ei oo tullu lainkaan oviskipuja tms, että en oo varma mitä on tapahtunut kropassa ja milloin :D En oo tikutteluja koskaan tehny...ehkä munki pitää hankkia ne :D Ollaan hyödynnetty tää oletettu ovisviikko tehokkaasti, joka toinen päivä hommailuja. Nyt sit vaan jännätään.

Mistä te ootte muuten ostanu greippimehua ja minkä merkin? Oon kolunnut kaikki ruokakaupat missä oon käyny, ja ainut joka löyty oli Cittarista joku Tropicanan joka maksoi melkein 4 euroa... ?

1291/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais osua noi mun ovisepäilyt kohdalleen koska nyt rinnat ja etenkin nännit aivan JÄRKYTTÄVÄN kipeet. Lisäks kutittaa sillei et tekis mieli repiä koko nännit irti 🙄 Sama juttu oli viime kierrossa juurikin tähän samaan aikaan ja olen muiden puheista ymmärtänyt, että monella kipeytyy just kun ovis on mennyt ohi. Jännä homma tää, en nimittäi tällästä muista ajalta ennen pillereitä silloin kun viimeeksi oli luomukierrot. Mulla on kyl aina 2-3 pv ennen menkkoja tissit kipeet, mut ei koskaan nännit tällei. Voikohan tää tulla jotenkin pillereiden jälkeen 🤔

Eli nyt sitten jännätään pari viikkoa tuottiko tämä kierto mitään tulosta vai ei.

1292/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, nyt kun muistelen, niin mullakin tuli hormonaalisen ehkäisyn (pillerit ja sen jälkeen rengas) lopetuksen jälkeen rintojen tosi voimakas kipuilu ovulaation jälkeen. Sitä ennen rinnat kipeytyi lähinnä muutama päivä ennen menkkoja. Hassua, en ole aiemmin osannutkaan yhdistä sitä ehkäisyyn. 🤔

Täällä mennään kp 1, vuoto alkoi kunnolla tänään. Hieman on yhä haikea olo mutta nyt vaan kohti uutta kiertoa ja yritystä. Greippimehua voisin kyllä myös käydä ostamassa, tuskin siitä ainakaan mitään haittaa on.

1293/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, mulla oli myös eka kierto pillereiden jälkeen nännit ihan sairaan kipeet. Ei ikinä ennen oo ollut silleen. En tiedä oliko ovis, mutta aika loppu kierrosta tuli. Kesti joku pari päivää.

Oli ekat luomu menkat just. Kesti 3 päivää ja tosi niukat oli. Nyt uusi yritys pälle. :)

1294/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös pillereiden lopettamisen jälkeen nännit ihan superkipeät, erityisesti kierron puolivälissä. Nyt se on tasaantunut.

Onneksi on tällainen vertaistukiryhmä missä jakaa näitä oireita, harhaluuloja, iloja hymynaamoista ovistesteissä ja niitä turhautumisen tuskia. En ole kertonut kenellekään ystävälle tästä uudesta "projektista", joten ootte tärkeitä :)

1295/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja greippimehu, sitä mäkin lähden ostamaan kun tää kierto tuskin toivottua tulosta tuotti. Uskoisin että dpo 14 jo jotain haamujen haamua edes näyttäisi. Foolihappo on jo käytössä. Nyt yritän, huom yritän tyynenä odottaa tulevia menkkoja, koska olen 100 varma ettei tärppiä ole tullut.

1296/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännien/rintojen kipeytymisestä. Paljon lukeneena voisin kommentoida :D

Usein nännit/rinnat tulee kipeeksi hormoonien vaihteluiden vuoksi. Keltarauhanen alkaa toimia ovulaation jälkeen. Ennen menkkoja hormoonitaso laskee tai raskauden alkaessa nousee.

PMS oireet itsellä on tosi hyvin tasoittuneet vuoden jälkeen kierukasta. Tai sit vitamiimivalmiste Donaferty sai sen aikaan.

Hoidoissa ainakin ovulaatiopäivä on dpo0

1297/1881 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kierrosta testasin negan ja sitten menkat tulivatkin (kp 57). Nyt sitten vihdoin jätettiin kumikin pois ja vauva saa tulla. Olen tosi innoissani, mutta jännittää samalla hirvesti!

1298/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään mukaan taas. Kesällä raskauduin, mutta se meni kesken jo alussa.

Nyt on kp 18 ja ovulaatiosta 6 päivää. Outoa on se, että mulla on pientä mahakipua. Saa nähdä miten tässä kierrossa käy.

1299/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut olla aamulla tekemättä raskaustestiä ja puhdas negahan sieltä tuli. Tänään vasta dpo 11 joten vaikka tuuri olisi käynyt, niin eipä kai se vielä välttämättä testissä näy. Esikoisestakin plussasin 4+5, kun 3+5 tehty testi oli ihan negatiivinen. Rinnat olleet jo viikon verran tosi arat, se on mulle ihan tyypillistä muutenkin melkein oviksesta menkkoihin asti, mutta nyt tämä on ihan poikkeuksellisen voimakasta. 

Ihan kamalaa tämä viimeisten päivien odottelu jo nyt ja tämä on vasta ensimmäinen yrityskierto. :D Tuntuu yhtäaikaa epätodennäköiseltä että heti tärppäisi ja sitten taas sitä toivoo niin kovasti kun ennenkin on niin tapahtunut. Nyt yritän ottaa sillä asenteella että odottelen menkkoja ja uutta kiertoa. Greippimehua aion myös ostaa seuraavaan kiertoon.

1300/1881 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä24253 kirjoitti:

Elrione: suosittelen testejä 👍 esim mulla ovulaatio on ja ilmeisesti on aina ollutkin, 4-5 päivää myöhemmin kuin luulin...

Tuskin lohduttaa, mutta elä stressaa. Oot vielä oikeasti nuori ja aikaa on vaikka kuinka. Lisäksi monella nuo hormonit vaikuttaa elimistössä vielä pitkään käytön loputtua ja teillä on vielä aika lyhyen aikaa ollut yritys päällä.

Mä tosin oon ehkä maailman huonoin sanomaan kun oon jo parin kierron jälkeen ihan maani myynyt 😎

Tsemppiä ja plussatuulia 😊

Joo huomenna alan tikuttamaan ja katotaan löytyykö sitä ovista sieltä :) Plussatuulia sinne myös :)

Joku kyseli että mitä greippimehuja on, niin ite juonu juurikin tota tropicanaa mitä saa ässästä ja prismasta ja maksaa tosiaan sen melkein 4€. Rybb&deckerillä on kai kanssa jotain mutta en oo kokeillu.