Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

Vierailija
1341/1881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku: Näin jälkikäteen oireiksi voisi kai lukea aivastelun, itkuherkkyyden ja kummallisen alavatsakivun. Pessimistinä ajattelin et jos kyseessä ei ole raskaus niin se johtuu endometrioosista yms. Rinnat oli kans arat useamman päivän ennen oletettuja menkkoja. Sit oli iskiaskipua mut se nyt voi johtua jostain muustakin. Peukut pystyssä, et tää olisi nyt sun tärppikiertosi! :)

Vierailija
1342/1881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys kysyn silti viime kierto oli 35pv sitä edellinen 32 miten lasken keskimääräsen kierron pituuden ku aiemmin ollu 28?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten isänpäivä muutamien päivien päästä. Olishan se ollut hienoa, jos olis plussannut ennen isänpäivää. Mutta tuskinpa, mulla pitäis menkkojen alkaa isänpäivän aikoihin tai viimeistään muutamaa päivää myöhemmin. Kuudes "yritys"kierto siis menossa.

Vaan olispa hienoo plussata ennen joulua!

1344/1881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ruskapapu! 

Täälä ensimmäinen ovis bongattu tikuttamalla ja päivällä vaan heitti siitä mitä flo mulle laskeskeli. Nyt kaiketi dpo4.  Ahkerasti tässä talleteltiin ja ehkä ilahduttavinta oli, kun etukäteen vähän arkailin miehelle kertomista niin kovasti kaikesta tikutteluun liittyvästä, kun ajattelin että saattaa mennä "väkisin" yrittämiseksi. Mies olikin kovin kiinnostunut ja eikä mistään "rimakauhusta" ollut tietoakaan :D Kovasti tässä nyt yritän olla ajattelematta koko asiaa ja antaa vaan ajankulua, mutta väkisinkin ne ajatukset karkaa sinne haaveilun puolelle, että olisko tämä kierto nyt se tärppikierto..mutta piinaillaan tässä nyt ensi viikon loppuunasti.

Vierailija
1345/1881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh aika piinallista on...eilen aamulla heräsin kovaan pahoinvointiin ja kaikki haisi kaameelle ja nälkä oli hirmuinen. Iltapala tosin oli jäänyt syömättä,  niin siitä varmaan tuo nälkä ja osaks paha olokin. Mää tosin ihan onnessani mietin, että voisko tää olla aamupahoinvointia ja kuukle laulamaan, että milloin voi pahoinvointi alkaa.  Kun jos olis raskaana nii ois vasta 3+2. Alavatsassa turvotus jatku ja illalla kaamee turvotus koko mahassa. Töissä joutuu pitää pitkiä paitoja, ku joutuu housuja välillä pitää auki, ku turvottaa niin. No sitten tänä aamuna ei mitään :/ vähä ehkä huonoo oloa, mutta mulla muutenkaan ei aamusin yleensä oo mikään voittajaolo, että en tiiä erosko siitä mitenkään. Muutoin ei tänään mitään muita oireita, ku alavatsa vähän turvonnut ja iltaa kohti sitten ihan järkyttävä turvotus mahanseudulla taas. Rinnoissakaan ei mulla ole kyllä mitään tuntemuksia.

Kaupassa en sitten voinut vastustaa, kun näin raskaustestin jossa oli, että voisi tehä jo 6 päivää ennen menkkoja ja määhän sen ostin ja tein 2 tunnin pidättelyn jälkeen ja negahan se oli! Menkkojen alkamispäivä siis vasta sunnuntaina, niin eihän se vältti vielä mitään näytäkkään. Mut tuosta toki lannistuneena ootan menkkoja alkavaks ja epäilen jotaki kauheeta mahamörköö ton turvotuksen syyks. Joka kierrossa lupaan itelleni, että en ylitarkkaile oireita jne kun sitte pettymys on vaan nii kova, ku menkat alkaa, mut minkäs teet. Mieski jo sano, että eikö kannattais ensin oottaa, että alkaako ne menkat ja sit testata jos ei ala...no niin kai...

Että tämmöstä hyperventilointia täällä :D 

1346/1881 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vatsa niin turvonnut että voisi ajatella siellä mellastavan pienen rykmentin ja nännit on kipeät. En silti vielä toivo sen kummempia, sillä olen aina ollut vatsaihminen ja reagoin kaikkeen vatsalla. Ja rinnatkin kyllä kipeytyy ennen menkkoja, joiden pitäisi alkaa ensi tiistaina.

Yritän siis olla ajattelematta ja toivon parasta. 

Nimittäin tämä vatsakipu ei yhtään niin ärsyttäisi jos siellä olisi pieni ihminen sitä aiheuttamassa :)

Tsemppiä plussanneille ja toivoa meille tuplaviivaa halajaville!

1347/1881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattiin juuri äsken❤️

Yk 7, kp 32/30. Olo on niin epätodellinen kuin vain voi olla.❤️

1348/1881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emiliaa94 kirjoitti:

Täällä plussattiin juuri äsken❤️

Yk 7, kp 32/30. Olo on niin epätodellinen kuin vain voi olla.❤️

Tosi paljon onnea! Tarrasukkia ❤️

Vierailija
1349/1881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea emiliaa94!!! 😊♥️

1350/1881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Onnea Ruskapapu ja emiliaa94!

Ilta: Woman code kirjassa jaetaan kuukautiskierto neljään osaan, eli follikkelivaihe kuukautisten loppumisesta ovulaatioon, ovulaatiovaihe, luteaalivaihe ja menstruaalivaihe.

Follikkelivaiheessa on avoimempi uusille asioille, joten siihen kannattaisi ajoittaa uudet harrastukset ja töissä uuden ideointi. Ruoka kevyttä, tuoretta.

Ovulaatiovaiheessa kommunikaatiotaidot paranevat, joten silloin on hyvä keskustella palkankorotuksesta ym. hankalista asioista. Vähennä viljatuotteita ja lisää vihanneksia ja hedelmiä.

Luteaalivaihe on pesänrakennusvaihe, jolloin on hyvä hetki järjestellä kotia. Syö ruokia, joissa on paljon B-vitamiinia, kalsiumia, magnesiumia ja kuitua.

Menstruaalivaihe on itsetutkiskelun aikaa, jolloin on hyvä miettiä, onko elämässä jotain osa-alueita, jotka kaipaavat huomiota ja/tai muutosta. Syö vettä sisältäviä vihanneksia ja hedelmiä, sekä vesieläviä.

Ylläolevat jutut ovat raskaasti tiivistettyjä, koska asiaa kirjassa on paljon.

Taikurinhattu: Sensodynessa ei ainakaan ollut noita kiellettyjä kemikaaleja.

Minulla näytti testi negatiivista vielä dpo 19 lämpöjen vain laskiessa, joten pistin googlen laulamaan. Ilmeisesti tässä on käynyt niin, että se vähäinen määrä verta (joka ei edes tullut siteeseen asti) dpo 14 oli ne menkat. Muutamalla muullakin on käynyt niin, että kaavinnan jälkeen ei vain ole ollut limakalvoa, joka vuotaisi pois. Nyt alkoi siis yk14 (vihdoin) ja ovulaatiota odotellaan. Tai niin kuin yhdessä kirjassa sanotaan: Back to ovulation business :D.

1351/1881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ikäneito! 😍

Oon pahoillani teidän puolesta joilla sydän taas vähän särkynyt.

Mulla alkoi eilen menkat. Ehkä seuraavasta sitten tärppää! 😊

Vierailija
1352/1881 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille :)

1353/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovian datan mukaan on nyt tän kierron hedelmälliset päivät käytetty ja flo odottaa ovulaatiota 2vk päähän. Tallettelut jatkuu, mutta kalenteriin merkkasin 28.11 testipäiväksi. Piinaviikot alkanu tosissaan ja odotan kaikkia merkkejä kehossa ilmaantuvaksi. Riistävää tää odottaminen, mutta toivonmukaan saadaan palkinto heinä/elokuussa 😍

1354/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussanneille ja hurjasti tsemppiä kaikille!

Minulla on ollut 5 päivää ruskeaa tuhruvuotoa ja yhdellä vessakäynnillä tuli myös myös punaista. Rinnat kipeät ja vatsaa jomottaa. Eilen vuoto hiljeni, vaikka odotin sen yltyvän ja muuttuvan menkkavuodoksi.

Tänään tein sitten 1 h pidättelyn jälkeen haalean plussan iltapäivällä... vai onko se sittenkin vain viivan paikka?

Vaikeaa uskoa mitä silmät näkee, kun edellisessä suhteessa yritystä oli 2 vuotta tuloksetta ja nyt tämä tuhru ja vatsakipu... Apua! Mä menen sekaisin jännityksestä!

1355/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla? Mitä oireita teillä, joilla piinaviikko meneillään tai raskaus juuri alkanut?

1356/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt tulla teille vielä kertomaan mun oireista ja miten tää plussakierto meni, ootte kuitenkin pitkään olleet niin suuri tuki :) Toivottavasti joku saa tästä jotain vinkkejä tai muuta irti.

Mä tosiaan tässä kierrossa otin greippimehun ja vadelmateen sekä Femibion Raskaus 1 -vitamiinin käyttöön. Enpä tiedä oliko näillä nyt mitään oikeaa vaikutusta. Ovulaation bongasin kp 17 muistaakseni. Harrastettiin ovulaation aikana (tuon kp 17 iltana) seksiä yhden ainoan kerran. Senkin takia ajattelin että tuskin on tärpännyt.

Vajaa viikko ennen oletettua menkkojen alkua tajusin etten edes tiedä koska niiden pitäis alkaa :D olin ihan autuaasti unohtanut koko vauva-asian.

En huomannut mitään oireita silloin kun niitä oli, mutta nyt jälkikäteen oon ne vasta tajunnut.

Parina päivänä oli ihan tajuton väsy, ihan sellanen että ois voinu nukahtaa seisaalleen. Lisäksi palelua ja sellanen olo kuin olisi tulossa kipeäksi. Samoin juuri ennen kierron päättymistä oli erikoista paineentunnetta ja kipua alavatsalla. Ei menkkamaista vaan jotain mitä en kyllä ennen ollut tuntenut. Myös esim. sohvalta ylösnoustessa ja välillä muutenkin tuli yhtäkkinen viiltävä alavatsakipu. Vessassa sai myös rampata jatkuvasti. Ja nälkä!

Mitään selvää ”nyt on tärpännyt” -tunnetta ei kyllä tullut, jatkuvasti yritin itselleni vakuutella että en ole raskaana, jotta en joutuisi pettymään. Oli siis kyllä täysi yllätys kun testi näyttikin plussaa.

Toivotaan nyt vaan että pikkuinen pysyy matkassa ja teille kaikille suuren suuri kiitos tuesta ja tsemppauksesta mitä oon täältä saanut<3 ja plussatuulia ihan joka ikiselle!!

Vierailija
1357/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piinaviikko lisäänty juuri kahdella päivällä, kun eilen tarkistelin kiertojen pituuksia ja tajusin laskeneeni vähän väärin ja mun kierto onkin 30 päivää yleensä, joten tiistaihin asti saa jännätä. Tuhruvuoto mulla kyllä alkaa paria päivää ennen aina, nii eiköhän se sunnuntaina viimeistään paljasta.

Eilen ja tänään tuo vatsan yleinen turvotus on laskenu reilusti eikä alavatsakaan oo niin turvonnu enää. Mut tilalle on sit tullu semmosia menkkamaisia oloja ja välillä alavatsa tuntuu tosi semmoselta menkkamahalta. Jotaki aina välillä lorahtaa ja kiireesti vessaan kattomaan, mut pelkkää valkovuotoo ollu. Ei kyl normikierrossa oo mitää tämmöstä yleensä mitä on ollu nyt. Olevinaa on vähä ällöttäny hajut ja jotku maut, mut tiiä sit onko kuvittelua, ku nii toivoo niitä kahta viivaa.

1358/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea emilia, Ruskapapu ja muutkin plussanneet! ❤️❤️

Minä odottelen ovulaatiota viikonlopulle, nyt on kp 13/n.30. Yk 2 siis käynnissä. Vielä tänään näytti ovulaatiotesti negaa. Olo on vielä rauhallinen ja onneksi on niin paljon kiireitä tiedossa, että jospa oman kropan tarkkailu jäisi tässä kierrossa vähemmälle kuin aiemmassa. 😅 Tsemppiä erityisesti piinailijoille, jospa tää olisi meidän kaikkien onnenkierto!

1359/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Emiliia!

Ihanan paljon plussanneita ollut nyt, antaa toivoa, että ehkä se vielä johonkin kiertoon osuu omallekin kohdalle :) Itseäkin eniten kiinnostaa juuri kiinnostaa mitä tuntemuksia ja oireita juuri plussanneilla ollut niin voi vähän verrata omia tuntemuksia. Mutta täytyy koittaa pitää ittensä vaan nyt kiireisenä nii menee aikakin nopeemmin. Plussatuulia kaikille :)

1360/1881 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on laiskottanut. Hyvällä tavalla. En oo jaksanut laskea päiviä ja tikutella. Unohtanut vitamiinit ja mehutkin jätin ostamatta. Eli suomeksi sanottuna ollut stressaamatta. Viime kerralla menkkojen alkaminen otti niin koville etten tahdo nyt tippua niin korkealta. Nyt kävin laskemassa että kp on 12, ja oireet viittailevat oviksen olevan lähellä. Silti "suorittaminen" jää ja otan vain ilon irti viikonlopusta ja itse asiassa koko loppukierrostakin. Mietin ja suunnittelen tulevaa joulua, nautin läheisistä ja haaveilen uudesta

suuremmasta kodista 😊

Ja onnea kaikille plussanneille❤