Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

581/1881 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KilliKotka, sama täällä ton vatsan suhteen, eilen ja tänään! Tänään ollu myös koko päivän äklö olo.. semmonen jatkuvasti vähän öllö olo. Ja alavatsa kipeä. Jotenki alkanu jännittää tosi paljon.. Yritän tälle olotilalle kokoajan keksiä järkevämpää syytä ja olla mahollisimman skeptinen. Vaikka nää vois olla oikeitakin oireita.. Ei auta kuin jännitellä ja odottaa vielä muuan päivä että kehtaa testata. Pitäs varmaan hakea herkempi testi ku ei oo niitä kaapis. kp32.

582/1881 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kovasti plussaa kaikille piinailijoille!

Itse sain eilen iltapäivällä ovistestiin samanvahvuiset viivat ja tänä aamuna vielä vahvemman joten se tais olla ovisplussa. Eilen ja tänään ollaan nyt touhuiltu. Katsotaan kuinka huomenna. Nyt sitten alkaa olla pitkä odottelu edessä. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1881 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään 18. kierto päivää, laskennallisesti ovulaatio olisi tapahtunut viime keskiviikkona mutta vähän epäilyttää kun mitään oireita ei ollut. Edellisessä kierrossa oli ihan selvät limat ja nipistelyt, nyt ei vielä mitään. Ärsyttää jos ovuloinkin vasta seuraavan viikon aikana, olen lähdössä viikoksi reissuun niin ei pääsisi hyödyntämään sitä tässä kierrossa :/ toisaalta vaikka edellisessä kierrossa merkit olivat selvät ja päästiin hyvin hyödyntämään ovis ei mitään silti tapahtunut, joten nyt jos ei oviksesta ole ollut oireita niin ehkä se ei silti tarkoita että sitä ei ole ollut..?

Ärsyttää kun ei tunne omaa kroppaansa. Viimeiset lähes 15 vuotta e-pillereillä ja nyt vasta toinen luomukierto. Kroppa on aivan sekaisin ja tuntuu, että nyt pillereiden lopettamisen jälkeen olen lihonnutkin ihan hirveästi, vaikka ruokavalio ja liikunta on pysynyt ennallaan! Vaatteet ei mahdu päälle ja olokaan ei ole hirveän seksikäs. Toivottavasti on vain jotain hormoniheittelystä johtuvaa, joka tasaantuisi pian!

584/1881 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitula kirjoitti:

Täällä eletään 18. kierto päivää, laskennallisesti ovulaatio olisi tapahtunut viime keskiviikkona mutta vähän epäilyttää kun mitään oireita ei ollut. Edellisessä kierrossa oli ihan selvät limat ja nipistelyt, nyt ei vielä mitään. Ärsyttää jos ovuloinkin vasta seuraavan viikon aikana, olen lähdössä viikoksi reissuun niin ei pääsisi hyödyntämään sitä tässä kierrossa :/ toisaalta vaikka edellisessä kierrossa merkit olivat selvät ja päästiin hyvin hyödyntämään ovis ei mitään silti tapahtunut, joten nyt jos ei oviksesta ole ollut oireita niin ehkä se ei silti tarkoita että sitä ei ole ollut..?

Ärsyttää kun ei tunne omaa kroppaansa. Viimeiset lähes 15 vuotta e-pillereillä ja nyt vasta toinen luomukierto. Kroppa on aivan sekaisin ja tuntuu, että nyt pillereiden lopettamisen jälkeen olen lihonnutkin ihan hirveästi, vaikka ruokavalio ja liikunta on pysynyt ennallaan! Vaatteet ei mahdu päälle ja olokaan ei ole hirveän seksikäs. Toivottavasti on vain jotain hormoniheittelystä johtuvaa, joka tasaantuisi pian!

Mulla vaihtelee, että kuinka hyvin tunnen oviksen! Kerran meni ohikin, kun en tuntenut mitään, mutta gyne ultrassa totesi sen tapahtuneen. Eli mun kokemuksen mukaan ovis voi tulla ilman mitään oireita ja toisessa kierrossa taas olla selkeitä oireita :D mulla itseasiassa ekassa kierrossa hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen tuli todella kovat ovis oireet, rinnat oli tosi arat ja kunnon tärinäkivut alavatsassa. Tuollaisia tuntemuksia ei oo tullu enää, kohta jo kaks vuotta sen ehkäsyn lopettamisesta.

Täällä menossa kp14 ja oviksen tikutus käynnissä. Vasemmalla jomottelee, yöllä tuntu aika kovastikin.

585/1881 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla taas piinaileen! Ja jos jollain sattuis olemaan samanmoisia tuntemuksia? En tosiaan oo viel tehny testiä, kun ei luultavasti vielä näyttäisi tuolla 25ml-herkkyydellä. Mulla on niitä kolme kaapissa, ja päätin et ne saa nyt kelvata, kun parissakin apteekissa ne herkimmät testit oli 14e?! Ihanku olisin joskus aikaisemmin ostanut herkän testin edullisemmin, mut ei niitä ainakaan noissa apteekeissa ollut. Ehkä sitä malttaa sen verran odotella, että mahdollinen raskaushormoni nousee. 

Mutta ei mulla pitäny noista testeistä höpöttää. Mulla on nyt reilu pari päivää jomotellut, mutta eri tavalla kuin menkkojen aikana. Yöllä nukuin tosi levottomasti ja heräsinki aamuyöllä ainakin tunniksi ku jotenki niin jomotteli kipeästi ja säteili jalkoihin puuduttaen. Koko viikon ollut vähän houreinen olo ja pienesti nenä vuotanut. Lievää etovaa oloa ollut ajoittain ja vaan jotenkin jännä olo. Tää fiilis on yhtä vuoristorataa, kun pienessä mielessään juhlii et on tämmösiä oireita mutta sitten pelkää tosi paljon, et tää on oikeesti kuviteltua ja tälle on ihan muut syyt. Jos ei olekaan tärpännyt niin pettymys on suuri mutta ei se sitten auta. Alkuviikosta ajattelin testata.. Ja jos tulee nega ja oireet jatkuu niin sitten se 14e herkemmästä testistä on pieni hinta mielenterveydestä. :''D

586/1881 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui jännät päivät lapintyvär!

Täällä 33/33-34 ja tein testin.. nega. Tuntuu et kroppa on jotenki rauhottunu täs viikonloppuna. Ummetus iski vaikka mahassa kiertää. Tisseissä ei tunnu yhtään mitään. Nyt neljänä yönä oon nähmy hullui unii. Sellasii jotka täynnä yksityiskohtii ja juonenkäänteitä. Tosi todentuntusii o.o mutta nii, herkkä testi ja nega.. jotenki odotettavissa jos ovis tapahtunu tosiaan 5-6pv myöhemmin eli viimeviikon lopulla. Sillon nyt olis vasta dpo6-dpo9. Hrr jännää ja ärsyttää tää odottelu x(

587/1881 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas.

Jostain ketjusta luin, ettei ne ns. herkät testit ole oikeasti kovin herkkiä, joten säästäisin rahojani. Minulla on menossa dpo 14 ja lämmöt vieläkin koholla. Joko luteaalivaihe pitenee entisestään tai on käynyt tärppi. Tänään haen testin ja huomenna testataan jos aamulämpö ei laske. Jotenkin en jaksa uskoa raskautumiseen, vaan tuntuu, että kroppa pelaa julmaa peliä ja menkat sieltä pärähtää kuitenkin. Muita oireita ei ole paitsi se flunssa luteaaliaikana ja muutama päivä oviksen jälkeen näin pari kertaa unta, että vauva syntyisi joulukuussa. Toisaalta olen ollut muutaman päivän erityisen ahdistunut aivan oudoista jutuista, että mene ja tiedä. Ilmoittelen miten käy, eli tuleeko jouluvauva vai alkaako yk 13 :).

588/1881 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KilliKotka, odottelu on kyllä tosi ärsyttävää. Pitäs vaan unohtaa koko asia hetkeksi mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Tein tänään liuskatestin, eikä edes haamua. Kp 34 joten en tosin vielä hätäilis. Mulla on viimeiset pari kiertoa ollut n.40päivää, vaikka väliin ollu myös joku 32-35, joka mulla on oletuksena flo-apissa. En bongannu liuskilla ovista enkä tunne sitä, joten ei mitään käryä milloin se on ollut. Kuitenkin talletukset on tehty varman päälle.

Ikäneito, aijaa, sä oot sellaista lukenut. Nuo 3 normitestiä nyt kuitenki käytän eka ja katon sit mitä lähtee apteekista mukaan. Ilmoittelehan miten käy, jännää! :)

Mulla jo kolmatta päivää ajoittain kovatkin nivus- ja kohtukivut. Tosiaan niinku sanoin, niin tuntuu erilaiselta kuin menkkakivut, vaikka jotain samaa niissä on.. Menkkakipu on ollu semmosta että sen tuntee kun niitä limakalvoja alkaa repeytyyn sisäpuolella mut tää kipu on semmosta "kokonaisvaltaisempaa" jomotusta joka säteilee. Eilenkin nukkumaan mentäessä ne kivut oli ja kun tänään heräsin, ne kivut oli edelleen ja oli herätessä vellova ja kipeä olo. Nytki on kokoajan kipeä ja houraileva olo kuin pienessä kuumeessa.

Täytyy jopa sanoa että yllätyn ekaa kertaa oikeasti jos se plussa ei sieltä tule, sillä on niin poikkeuksellisen pitkäkestoiset ja kovat kivut. Menkkakipuja mulla on yleensä 1-2päivää, ihan vähän ennen kuin alkaa vuotamaan ja sitten ekana vuotopäivänä. Ja harvoin on mitään tosi kovia menkkakipuja edes.

Niin piinaavaa! Pakko sanoa vielä tästä koko yritysprosessista. Silloin vuosi sitten kun alettiin yrittään, niin olin aika naiivi ja varma että se tulee heti tärppään. Luettuani sitten netistä enempi näitä kaikkia keskusteluja ja juteltuani kavereiden ja tuttujen kanssa ymmärsin, että ei se tärppi olekaan ihan itsestäänselvyys vaan siihen vaikuttaa moni asia. Kun ei heti tärpännyt niin alkoi jo kummitteleen ajatukset lapsettomuudesta. Niinku joku tais tuolla aikaisemmin sanoakin, että ärsyttää se puhe että heti kun tyyliin kerran on ilman ehkäisyä niin paksuksi tulee. Toki tää puhe on hyvä liian nuorten puolesta ettei tuu vahinkoja. Mut se odotus ja pettymykset saa väliin liian ison osan mielestä ja koitanki psyykata itteä et se esikoinen sieltä vielä tulee kun niin tarkoitettu. Mut tavallaan et tän projektin ei pidä ottaa elämästä liian isoa osaa vaan kun elämässä on niin paljon muutakin ja helpompaa tää on kun keskittyy elään silti täysillä vaikka tuntus että siihen sitä perheenlisäystä kaipais niin kovasti.

Olipas pitkä sepustus! Toivottavasti ens viikolla tulee jo selvyys tähän, ilmottelen sitte.

589/1881 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kaikkein paras foorumi.

Tänne kun tulee kirjoittaakseen jonkun kiukutteluviestin kun ärsyttää, niin se kun lukee että moni muu on samassa tilanteessa ja äryyntyy samoista asioista, niin helpottaa omaa oloa eikä kiukuta enää niin paljon. :) Kyllä vertaistuki on parasta, ei olekaan yksin ja maailman ainut, vaan ihan samat ilot ja murheet ne on muillakin.

Kiitos kanssaeläjät teille. :)

Kiukun aihe oli siis tällä kertaa se, että dpo vain 2, ja rinnat alkaa jo kipeytyä. Hyvä puoli tässä kyllä on se, että eipähän tartte piinailla, vaan tietää että ei tärpännyt. Tallettelut kyllä meni ovulaatiota ajatellen niin nappiin, että ois voinut tärpätä.

Vierailija
590/1881 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja täällä ilmottautuu yksi kuumeilija lisää!

Olen lukenut tätä palstaa nyt viikon verran intensiivisesti enkä malta enää olla liittymättä itsekin. Täällä siis ei ole tosissaan yritys vielä edes alkanut, odottelen kuumeisesti vaan sitä että vois tosissaan alkaa kuumeilemaan :D Ollaan kolmekymppisiä. Mnä en koskaan ole ennen lapsia oikeastaan halunnutkaan, mutta nyt viimisen puolen vuoden aikana jostain aivon syövereistä on itselleni kasvanut aivan mieletön tarve ja kaipuu omalle lapselle ja kaikki perheenlisäykseen liittyvät asiat näen jotenkin täysin eri tavalla kuin ennen. Puitteet on periaatteessa kunnossakin, mies vaan haluaa harkita ja miettiä vähän pidemmän kaavan kautta vielä. Hän haluaa odottaa vielä puoli vuotta ennen yrityksen alkamiseen, itse haluaisin kaikki heti nyt! Toisaalta tää puoli vuottakin voi kaventua jos asiasta vielä keskustellaan, nimittäin syksyllä oli vielä sitä mieltä että kaksi vuotta pitäis odotella. Muutenkin jutuista huomaa että hän kyllä käsittelee asiaa ja haluaa lasta kohta itsekin.  Ilmeisesti hänen on vaan nyt saatava sanoa se viimeinen sana tähän asiaan ja minä täällä yritän hillitä itseni ja odottaa kärsivällisesti :)

Käytän natural cyclesia ja viime kierrossa harrasteltiin ns punasilla päivillä, tosi lähellä ovulaatiota ja hän tiesi sen tasan tarkkaan kun asiasta kerroin, silti oli hommassa mukana. Eli ei se kovin iso vahinko voisi olla jos yritys alkaisikin ennen tätä maagista puolen vuoden odottelua... Ihanaa kun on tämmönen keskustelupalsta mihin voi suoltaa kaiken tämän mitä ei kotona viiti koko ajan jauhaa!

591/1881 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se! Haamuplussa :). Lämmöt olivat koholla vielä aamulla, joten uskasin testata. Dpo 15 menossa. Käytin Pregcheckin liuskatestiä, joista aiemmilla kerroilla tullut puhdas nega. Testaan huomenna uudestaan, että onko lähtenyt viiva vahvistumaan. Pelkohan tässä on, että kesken menee heti kättelyssä. On sitä niin monta kertaa saanut pettyä.

Vuoden se kesti. Ja tähän on päästy lukemalla kaikki hedelmällisyyteen liittyvät kirjat mitä käsiini sain, käyttämällä Fertility Friend appia, noudattamalla tiukkaa ruokavaliota, käyttämällä raskausajan vitamiineja sekä c-vitamiinia, sekä ottamalla kalaöljyä ja vehnänalkioöljyä. Seuraavana olisi ollut vuorossa koentsyymi Q10 valmiste. 

Lapintyvär minäkin olen ollut aiemmin siinä käsityksessä, että raskaaksi voi tulla milloin vain. Oikeastihan nainen on vain 3 pvää kierron aikana hedelmällinen. Puhutaan, että siittiöt voivat elää jopa viikon. Ei ne elä kuin muutaman tunnin, jos kohdun limat eivät ole hedelmällisessä vaiheessa. Toivottavasti nuo sinun oireesi enteilevät plussaa :)

592/1881 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 34/33-34. Tisseissä ei vieläkään mitään. Vituttanu iha hirveesti perjantaista asti. Niinku kaikki :D tyylii bussimatkustaja joka leikkii tyhjäl vesipullol tai jonkun piippaava puhelin.. myös todentuntuiset unet on jatkunu. Ummetus ja ripuli vaihtelee. Tänään ei aamukahvi maistunu. Ärsyttää kyl... tavallaa toivois et menkat nyt alkais nii ei tarvis piinailla, mut toisaalt ei oo yhtää semmonen menkkafiilis. Ku yleensä on semmone turvonnu, läski, rasvanen ja ruma olo ennen menkkoi ja odottaa vaa et vuoto alkaa ja turvotus laskis. Nyt ei oo tommosta. Ärsytyskynnys on vaan matala ja jotkut hajut ällöttää.

Mites lapintyvär, onko mensut jo alkanu?

593/1881 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ikäneito! Aika huikea fiilis varmasti :)

594/1881 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa sorbetti :) Meillä oli tilanne toisinpäin, eli mies joutui odottamaan mun myönnytystä yritykselle. En sano, että ois vieläkään paras mahdollinen elämäntilanne lapselle, esim. sen takia että mulla on opinnot kesken ja keikkatyö, mutta miehellä on kokoaikatyö niin tilanne on ihan riittävän hyvä ja vakaa :) Mun päätökseen lapsen teon aloittamisesta johti se ajatus, että nyky-yhteiskunnassa harvoin on otollinen aika lastenteolle ja kun ollaan jo 27v ja 34v, niin nyt on aika laittaa ensimmäinen alulle. Oon punninnut myös omia arvoja ja haluan ehdottomasti lapsia, joten en halua ottaa sitä riskiä etten saa enää myöhemmin lapsia.

Ikäneito, mahtavaa onnea!!! :) Pitkä yritys palkittiin :)

KilliKotka, toivottavasti nuo ois oireita! Mulla ei oo vielä menkat alkanu, kp35 tänään. Tein apteekin testin, nega. Mut tiiän et ei välttämättä vielä näytä. Jos on saman pitunen kierto kuin viimeksi, niin mahdollinen vuoto alkaisi vasta ensi viikonloppuna, joten voihan se olla et ovis ollut taas myöhemmin. Oon aika toiveikas.. Yöllä heräsin hetkeksi tosi huonoon oloon ja kipuun. Tänään sitä kipua ei ole niin paljon, pieni jomotus. Ai niin ja yöllä oli nenä ihan tukossa, ei oo normaalia kun ei flunssaakaan oo.

Jännä viikko!

595/1881 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päädyttiin jättämään pillerit jo aikaisemmin pois. Joten nyt ollaan reilu kuukauden oltu ilman ehkäisyä ja yhdet luomumenkatkin tullut välissä. Viimeviikolla alkoi jomottamaan vasemalle puolelle nivuseen/kohtuun/munasarjaan. Kipu oli pistelevää/repäisevää. Erilaista kuitenkin kun menkkakipu. Samaisena päivänä ällötti jokainen ruoka. Rinnat ovat hieman turvoksissa(tai sitten se on miun päänsisällä) ja kipeät. Tavattoman väsynyt olen, voisin nukkua koko ajan ja pientä flunssantunnetta on tullut, siitäkään en ole varma johtuuko se allergiasta. En uskalla kuitenkaan vielä tehdä testiä, odotan josko ne menkat sieltä loppukuusta tulisi. Kierto nyt 23 /31, toivon, että olis tärpännyt jo nyt, mutten suuresti pety jos näin ei ole käynyt, sillä vasta aloitimme yrittämisen.

596/1881 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos KilliKotka ja Lapintyvär :). Tänään tein toisenkin liuskan Pregcheckistä ja haamu on lähtenyt vahvistumaan. Uskottava kai se on :).

KilliKotka minullakin on ollut hermo pinnassa pari päivää, että voi se olla raskausoire ;).

597/1881 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä muuta paikkaa mihin tulla: mä toivon niiiin paljon et oisin raskaana nyt! Oon kyl superkärsimätön, vaik ulospäin oon miehelle iha coolisti et tuskin täs kierrossa tärppäs. Oikeesti vaa kahlaan eri keskustelui läpi ja lasken erilaisii mahollisuuksii dpo ja kp -päivistä xD

Tänää testasin rfsu:n liuskalla negan. Ei yllättäny, jos siis myöhäisen ovilsen perusteel ois vast dpo9. Kierto nyt kp35/33-34. Vatsa on vieläkin sekasin. Ollut nyt sen 9pv. Toisen silmän alaluomen reunaan ilmestyi kaksi luufinniä(?). Vai näärännäppyjäkö ne on.. kahtena yönä peräkkäin olen heräillyt unesta aamuyöllä. Ei ole pitkään aikaan ollut ongelmana..

kuinka sitä jaksaa johonki viikonloppuun odottaa. Minulla ei ole ikinä ollut 36 päivää pidempää kiertoa! Apua olenko ainoa yhtä neuroottinen :D??

598/1881 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KilliKotka kuulostaa ihan multa. 😀

Muka coolina ja ei tässä mitään, mut sit oikeesti koko ajan että entä jos kuitenkin, ja hyvä ettei jo jotain exceliä väännä päivistä ja todennäköisyyksistä.

599/1881 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KilliKotka ja TiiTuu, liityn teidän piinailukerhoon! :D Tein aamulla negan. Jos malttais tehä seuraavan testin vasta perjantaina..

Huomasin tänään et naamaan on tullut mahoton pieniä näppylöitä!:O Rinnat on tuntunu jonkun verran aroilta tänään ja nännit hieman tummunu.. Myöski ollut pieniä päänsärkykohtauksia. Mulla on harvoin pää kipeä. Edelleen myös vellova olo ja kohdussa kiristää..

600/1881 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Pakko nyt kirjoittaa ja esittäytyä, muutamia viikkoja olen seurannut keskustelua.

Vuosikausien kuumeilu ja riitely on vihdoin päättynyt ja yritys on saanut alkaa ❤️ Yrityskertoja on kaksi vasta takana. Ovulaation olen tunnistavani ja käytän kahta sovellusta (joissa päivän heitto) joiden mukaan sitte touhuiltu.

Nyt kuukautiset myöhässä kaks päivää. Tuun hulluksi. Pidän sidettä koko ajan koska tuntuu että ne alkaa minä hetkenä hyvänsä. Viikonloppuna ja tiistaina oli kuukautiskipuja mutta nyt ei enää mitään!? Yritän koko ajan olla ajattelematta että olis tärpänny, koska se pettymys on sitten niin suuri kun kuukautiset alkaakin. Hulluksihan tässä näköjään tulee. Ravaan vessassakin kun tuntuu että alkaa... kaksi apteekin raskaustestiä odottaa mutta mutta..

No, nyt jo vähän auttoi tämä purkautuminen. Kiitos ☺️

Edit: niin ja kierto on joskus ennenki ollu pari päivää myöhässä joskus vuosien aikana että sinänsä ei ihme jos nyt tekee saman..

Edit2: mulla tulee aina ennen kuukautisia afta suuhun. Nyt ei ole tullut!?