Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

601/1881 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne kuukautiset tuli. Hmph.

602/1881 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Unetonhaaveilija! Pahoittelut menkoista :/

Täällä kp37/33-34, testi nega, eilen tuli klo 22 pyyhkiessä rusehtavaa tuhrua. Ja nyt aamulla taas lisää. Eli taitaa muuttuu tää päivä kp1..

harmittaa ku näin viel niin todentuntusta unta jossa olin raskaana ja unohin sen koko ajan mut ku kattelin testejä, ne oli kaikki positiivisia :D

No mut uuteen kierrokseen, olishan se ollu vähä liian hyvää tuuria että yk1 tärppäis :Dd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
603/1881 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tänä aamuna lämpö meni alas ja alkoi tuhruttelu. Näinköhän meni kesken :(. Nyt on dpo 18. Pitää hakea tänään testi ja testata huomisaamuna. Onhan se pettymys kova, mutta oltiin tällä kertaa edes muutaman päivän raskaana.

604/1881 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko minäkin nyt sitten kirjoittelen tänne...

Elinkäs täällä nyt kuumeisesti odotellaan viikonloppua, että tuleeko menkat vai ei!

Mutta siis tässä asioita joita tämä viikko on tuonut tullessaan...

Kahvi alkanut aamuisin etomaan

Koko tämän viikon ollut ”nyt alkaa menkat” olo

Mahassa nippilee, varsinkin vasemmalla puolella on nippaillut.

Palelee ihan kauheasti kokoajan!

Ja voisin myös nukkua ja nukkua. Kauhea väsy.

Ja nyt myös iltasin nenä ihan tukossa, muutenkin ”flunssa tulee” olo eilisestä lähtien..

Olisiko mahdollista vihdoin plussa? Yritystä takana 1v enemmän ja vähemmän tosissaan.. :/

Sairastelua vai vain menkkojen saapuminen? Heitelkääs mielipidettä asiasta. :)

Vierailija
605/1881 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

606/1881 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä tosiaan on terolut kuuri syöty ja se loppui viime viikon lauantaina. Menkkoja ei ole kuulunut vielä. Maha on kipuillut välillä todella kovasti ja maha on ollut sekaisin. En silti näistä oireista vielä niin ole vakuuttunut, koska vatsan kipuilu alkoi jo kuurin alkuvaiheilla. Varmaan vain johtunee lääkkeistä. Eilen tosin oli menkkakipujen kaltaiset kivut, joista olen aina kärsinyt voimakkaasti. Oletin kuukautisten alkavan ja otin lääkettä, joka auttoi. Ei silti ole mitään vielä kuulunut.

Toivotaan, että kuukautiset alkaisivat pian ja pääsisin aloittamaan letrozolit!

607/1881 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki1234557890,

Mulla tuli plussa testiin juuri samanlaisista oireista 😊

Kauheet palelut iltaisin ja olisin voinut vain nukkua.

Samaan aikaan flunssainen olo ja fiilis että menkat alkaa kun jomotusta alaselässä. Ei tullut flunssaa eikä menkkoja 😊

Mulla ensimmäinen neuvola 7.5 ja jännittää kyllä paljon pysyykö pieni matkassa. Tuntuu että en osaa rentoutua ennenkuin tiedän että onhan siellä pieni ihan oikeassa paikassa. Hullua mutta valmistan itseäni myös siihen jos käy huonosti.

608/1881 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kimallus! <3

Täälä eilen nega. Huomenna taas uus testaus. Menkat eivät oo alkaneet.. eilisen ja tämän päivän jomotellut tissejä. Toivotaan et plussa tulisi myös tänne! :)

609/1881 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vieläkin negaa. Mut edelleen uskon plussan mahdollisuuteen. Toisaalta viimeiset kaksi kiertoa ollut kp39 ja kp41, ja nyt on kp41, niin toisaalta nyt vois vasta aikaisintaan näkyä plussa normitestillä..? Reilu viikon ollut oireita. Viikon ajan iltaisin tullut "kuumehorkka", kuumeinen olo mut seuraavana päivänä ollut vain heikotusta. Ajoittaista kipua kohdun alueella. Välillä herään yöllä tykyttävään kipuun oikealla puolella kohtua, painaessa arka. Mietin et oisko siihen kiinnittynyt.. Jatkuvasti myös flunssainen olo, ei kunnon flunssaa, mutta nenä tukossa ja pieniä aivastuksia. Väliin pienesti etova olo.

Pohdin kovasti, josko näin pitkäkiertolaisena oviskin tapahtunut myöhään, niin ei se plussa tuu oireista huolimatta. Pitää vaan malttaa! Nyt ois jo 5+6.

610/1881 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiiin ja kysysin teiltä, voikohan jo alkuraskauden oire olla pullistuneet verisuonet?! Varsinki mun käden verisuonet on pulleat. Joko se verenpaine näin alussa kohoaa..

611/1881 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tulen päivittämään omaa tilannetta. Olen siis se, joka yritti puolivuotta ja käytti teroluteja.

Kolmannesta terokierrosta yllättäen tärppäsi. Marraskuun lopussa meille olisi tulossa toinen lapsi. Neuvolassa oltiin ja nyt on 8+5. Toivottavasti pysyy matkassa. <3

612/1881 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko minkälaisia vitamiineja vetäny ennen raskautta ja koska aloititte ne? Heti ehkäsyn lopetettua vai jo aikasemmin? Ite ostin just jotain foolihappovalmistetta, jos on muitakin vitamiineja. Ensi kuussa jätän pillerit pois. 

613/1881 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on draamaa kerrakseen: Tein siis positiivisen testin dpo 15 ja uudelleen dpo 16. Molemmissa oli haamut. Dpo 18 alkoi runsas vuoto joka kesti kaksi päivää. Ajattelin että kesken meni. Kuitenkin nyt dpo 22 tein raskaustestin varmistuakseni negatiivisesta tuloksesta. Ja testi oli vahvemmin positiivinen kuin ennen vuotoa! Kaipa ne neuvolassa osaa neuvoa mitä tehdä seuraavaksi.

Simpula: Olen käyttänyt ns. raskaus- ja imetysvitamiineja, C-vitamiinia, kalaöljyä ja vehnänalkioöljyä. Ne pitäisi aloittaa 3 kk ennen kuin yrittää raskautua. Munasolulla kestää 3 kk kehittyä. 

614/1881 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka suunnittelee ehkäisystä luopumista! Haaveissa siis vauva vuodelle 2019. Itsellä nyt ikää 28 v. ja miehellä 31 v.

Yksi kysymys liittyykin Nuvaringin lopettamiseen. Käyttöohjeissa lukee, että renkaan käytön voi lopettaa milloin tahansa. Ennen yrityksen lopettamista suositellaan ensimmäisen luomumenkkojen odottamista, jotta laskettu aika voidaan laskea helpommin.

Luomumenkkoja en kuitenkaan meinaa odotella, sillä kuulemma hormonaalisen ehkäisyn lopettaessa voi olla hedelmällisimmillään. Pohdin kuitenkin, että onko ok poistaa rengas kesken kierron eli jo toisella tai kolmannella käyttöviikolla? Vai sekoittaako se kiertoa tai vaikeuttaa ovulaatiota? Onko siis jokin kunnollinen syy, miksi kannattaisi käyttää vikaa rengasta kokonaiset kolme viikkoa?

615/1881 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä 31v, jolla vauvakuumeiluja takana jo puoltoista vuotta... välillä pahemmin ja välillä ei niin pahasti :) Mies on 32v ja tähän saakka on ollut sitä mieltä, että ei vielä :D

Ennen tämän miehen tapaamista olin vahvasti sitä mieltä, että lapsia en halua...mutta sitten se vauvakuume iski ihan tajuttoman kovana, ihme ettei mies lähtenyt siinä vaiheessa pakoon..Olimme tunteneet siinä vaiheessa reilu puoli vuotta :D

Mutta nyt, mieskin on näyttänyt vihreää valoa ja vihdoin rengas on jätetty pois ja ovulaatio lähestyy (3 päivää)... apuuvaa!! Oon ihan innoissani, mutta kumminkin pelottaa että mitäs jos tärppääkin heti...olen kyllä varautunut pidempäänkin yrittämiseen, mutta sitä kun ei koskaan tiedä.

On tämä niin jännittävää! En kestä :)

Vierailija
616/1881 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filbbis kirjoitti:

Yksi kysymys liittyykin Nuvaringin lopettamiseen. Käyttöohjeissa lukee, että renkaan käytön voi lopettaa milloin tahansa. Ennen yrityksen lopettamista suositellaan ensimmäisen luomumenkkojen odottamista, jotta laskettu aika voidaan laskea helpommin.

Itse lopetin e-pillerit kesken laatan (kolmannella viikolla) ja mitään välivuotoja ei sen jälkeen tullut vaan ensimmäiset kuukautiset tulivat 30 päivää lopettamisen jälkeen. Oman mutun mukaan saattoi olla, että en edes kunnolla ovuloinut siinä kierrossa, vaikka oireita ovuloinnista tuli ja ne hyödynnettiin hyvin en silti tullut siitä kierrosta raskaaksi.

Nyt sitten piinailin toisella kierroksella sitä, kun ovis ei antanut mitään merkkejä itsestään ja lähdin kierron puolivälin tienoilla matkalle. Matkalla alkoi sitten omituinen pahoinvointi ja vatsan turpoaminen, jonka laitoin vain matkustamisen aiheuttaman stressin ja sekoittuneen ruokarytmin piikkiin. Pahoinvointi kuitenkin jatkui kotona ja tänään tein rfsu:n herkemmän testin (kuukautisten alkuun pitäisi olla vielä 5 päivää) ja tikkuun tuli saman tien näkyviin paksu ja kirkas viiva! Ilmeisesti ovulaatio onkin tässä kierrossa tapahtunut muutama päivä laskettua aiemmin ja kiinnittyi reissussa! Aivan mieletön kavalkadi tunteita on käytynä läpi ihan muutamassa tunnissa, kauhunsekaisesta pelosta aina riemunkiljahduksiin asti. Kun nyt vain pysyisi mukana

617/1881 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Hitula :).

Soitin siis neuvolaan tuosta vuodosta, niin siellä oltiin sitä mieltä, että raskaus jatkuu. Aamulämmötkin ovat pysytelleet koholla sen vuodon alkamispäivän notkahduksen jälkeen. Eilen ja tänään on ollut jo lievää pahoinvointia. Ehkä tässä uskaltaa olla varovaisen optimistinen. Viikkoja olisi nyt 5+2. Aion kuitenkin vielä tehdä viikon päästä vielä yhden varmistustestin. Olipa jännä tuo runsas vuoto. Minulla on normaalisti aika niukat menkat, joten olin varma keskenmenosta. Vaikka sitä yrittää kovasti hillitä, niin kyllä vain ilo kuplii ja on hankala keskittyä mihinkään :).

Vierailija
618/1881 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuossa aiemmin, että täällä ei virallista yritystä vielä ole. Tosin ollaan oltu varomattomia viime kierrossa ja nyt tässäkin.. Molemmat varmaan toivoo että kohtalo päättäisi meidän puolesta tän homman. Täysin tarkotuksella ei olla oviksen ympärillä meuhkattu, koska kierto on ollu vähän erilainen joka kuukausi. Ehkäisyä ei käytetty siis 6 päivää ennen ovista ja sitten kolme päivää oviksen jälkeen. Eli tuskin on mitään mahista tärpätä. Mulla tietenkin salaisesti alitajunnassa kolkuttaa, että olispa jollain ihmeen keinolla tärpännyt. Nyt parin päivän aikana ja varsinkin tänään juilii koko ajan oikeelta nivusesta vieläkin, dpo8. Menkat pitäs alkaa viikon sisään joten ihmettelen vähän tota polttelutunnetta tässä kohtaa kiertoa.

619/1881 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo11 ja testeissä ei ole näkynyt sitten yhtään mitään! On sellanen fiilis ettei tärpännyt tällä kertaa. Esikoisesta näkyi dpo9 tositosi haalea viiva kun oikein käänteli. Toki eihän se tarkoita että nyt näkyisi varhain. Kuitenkin jotenkin fiilis että uuteen kiertoon mennään loppuviikosta.

Toivotaan kaikille plussatuulia!

620/1881 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa..

Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua tänne. Pääsiäisen aikoihin meille muutti koiravauva joka vienyt kaiken huomion ja yrittäminen ei ole ollut niin aktiivista. Miehelle sanoinkin etten tässä kierrossa haluaisi raskautua koska minulla on polttarit tiedossa. Peittokaan ei ole siis hirveän aktiivisesti heilunut kun mies ollut paljon pois. Positiivisen ovulaatiotestin tekiin kuitenkin että tiedän koska ovuloin. Dpo 9 tein herkän raskaustestin joka näytti negatiivistä siltä varalta että voin juoda viikonloppuna viiniä. En uskonut olevani raskaana vasta kun menkat myöhästyivät ja oireet alkoivat. Oireet olivat kyllä selvät ja alkoivat heti kun menkat jäi pois; Väsymys, Jatkuva pissahätä, rinnat arat, lievä pahoinvointi ja flunssainen olo. Plussasin sitten Dpo 15. Tiesin ennen testin tekoa kyllä että olen raskaana, jotenkin sen vaan tunsi! Ajatellin että kerron miehelle kun hän kotiutuu reissusta mutten millään malttanut olla kertomatta ja kerroinkin samana aamuna puhelimessa hänelle uutiset hirveän vollotuksen kera.. Mies ihmetteli että mitä itken että tämähän on positiivinen uutinen. Hänkin oli jo luopunut toivosta ettei meille vauvaa tälle vuodelle tulekkaan. Oli kuulemma miettinyt jo onko hänessä jotain vikaa. Yk 4 meillä vasta kuitenkin menossa. :D Inhosin sitä kun sanotaan että se "Tärppää sitten kun lopettaa yrittämästä" mutta näin se näköjään piti paikkansa. <3 Tällähetkellä rv 4+6 ja varhaisultraan varattu aika että nähdään että kaikki siellä on hyvin. Minä taidan siirtyä tuonne Facen Vauva 2018 ryhmään jatkamaan keskusteluja. Natural Cyclesin mukaan laskettu aika 28.12 etttä voi tulla myös vauva 2019 :)  Tsemppiä kaikille ja plussatuulia! <3