Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

561/1881 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kirjoittelin aikaisemmin, että seuraavasta kierrosta aloitetaan terolutit ja letrozolit, mutta soittelin lääkärille ja he sanoivat että voin aloittaa terolutit heti, koska kierto on niin epäsäännöllinen. Tänään kuitenkin hymynaama ovulaatiotesti näytti plussaa, joten olen todella ihmeissäni! En tiedä voiko ovulaatiota olla terolutejen kanssa samaan aikaan! Täällä siis kiertopäivä 22! Otimme varmanpäälle petipuuhien kanssa. Saa nähdä siis miten käy! :)

562/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsken todella haalean plussan, mutta kyllä se näkyy siinä kuitenkin! Nyt toivotaan, että plussa vahvistuu parin päivän päästä. Mies vielä toppuutteli, että ei se varmaa ole.  Mutta kyllä mulla on jo pari päivää ollut fiilis, että nyt ei mene kaikki ihan normaalisti. Pidellään siis peukkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
563/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussista :)

Täällä km:n jälkeinen vuoto vaan jatkuu. Viikon tosin ollu jo pelkkää tiputtelua ja siteeseen asti ei oo tullu mitään, vaan pyyhkiessä paperiin ruskeenpunasta limansekaista verta.

Huomenna testaan, että joko rtesti ois nega. Maca kapselit pitäis saapua postiin tänään :) En vaan tiedä, että missä vaiheessa aloittaisin ne kun kierron vaiheesta ei mitään tietoa km:n jälkeen :/

564/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa! Oon laittanut vauvajutut taka-alalle, kun kierto vaan venyi ja venyi. Lopetin oviksen tikuttamisen noin kp25, kun kokoajan tuli vaan haaleeta viivaa. Yöllä alkoi menkat nyt ja kierron kokonaispituus 42 päivää. Raskaustestejä tein muutaman, negoja tietty. Tiedossahan oli, että pillereiden lopettamisen jälkeen kierto voi olla sekaisin. Missään vaiheessa en mitään raskausoireita löytänyt, vaikka koitin kuulostella kroppaa. Ovista en myöskään bongannut tikuilla (ehkä lopetin liian aikaisin testauksen?) enkä mitään ovisoireita kokenut. Välttämättähän pitkissä kierroissa ei ovuloi, näin olen jostain muistaakseni lukenut.

Mua ei oikeastaan edes harmita, olin aivan innoissaan nyt aamulla kun menkat tuli! Tosi outoa, luulin että harmittaisi kauheena. Siis siksi, että tiesin etten ole raskaana. Nyt saa asioita eteenpäin vihdoin. Nyt siis yk2, kp1 menossa ja toivotaan että kierto alkaa tasaantumaan vähän lyhyemmäksi.

Ekat luomumenkat nyt menossa kahdeksaan(?) vuoteen! 

565/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Onnea plussista ja osanotot epäplussista :(

Täällä kp28/33. Laskurin mukaan ovis olis ollu siis 20/33 eli viime ma, mutta viikonloppuna alkoi limaa virrata matkalla ollessani siihen malliin että epäilen oviksen tulleen vasta silloin. Nyt vähän harmittaa, koska talletteluja oli vain viime keskiviikkona ja eilen maanantaina. Eli tuol limaisin vaihe ei tullu nyt hyödynnettyä. Mitään varsinaisia oireita ei vielä ole, muutenkuin närästystä. Menkkojen pitäisi alkaa ensmaanantaina eli 16.pv mutta luulen että alkavat vähän myöhässä. Aluksi oin suunnitellut että testaisin jo tulevana lauantaina, mutta ehkä nyt odotan maanantaihin. Jos ovis on myöhässä niin tuskin paljoa aikaisemmin se plussa näkyy.

Mieskin jo ehdottelee kaikkiin vaivoihin että ookkoha sä raskaana!<3 jännittäviä aikoja hih.

566/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouppis kirjoitti:

Voi ei Liirumlaarum, siellä ei nyt näköjään päästä helpolla! 😥 tosi ikävää, että vielä pitkittyy keskenmeno, kun se muutenkin jo tarpeeks ikävää ja vaikeeta on.

Tsemppiä Tuulenviemää, toivottavasti kyse on ollu kiinnittymisvuodosta ja on tärpännyt!! 😊 ilmottele kuin käy.

Ihanaa ja onnea Monamina, hyvältä näyttää ja kuulostaa 😍 onks sulla nyt mikä rv ja päivät menossa?

Täällä kp8 menossa, tylsää tämä alkukierto kun ei voi oikee mitää tehä 😆 no maca jauhe ja vehnänalkioöljy on nyt kolmatta päivää käytössä, katotaa onko niillä mitää vaikutusta.

Pakko kysyä että miten otat vehnänalkioöljyn? Omasta mielestäni se on niin järkyttävän makuista etten mitenkään ole pystynyt ottamaan, pelkkä hajukin saa jo huonon olon aikaiseksi vaikka yleensä ei ällötä mikään maku tai haju...

567/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailen jälleen kirjoittelemaan teille, viimeksi lyhyesti esittäytynyt tuolla tammikuun alussa ;D

Hurjasti onnea teille joille raskaustesti on tuonut hyviä uutisia, ja tsemppiä kaikille joilla keskenmeno tai muutoin yrittäminen jatkuu.

On tosi kiinnostavaa seurailla teidän muiden keskustelua ja piinailuja, ylä-ja alamäkiä. Meillä tosiaan pillereiden poisjättäminen vasta elokuussa häiden jälkeen :) Siihen saakka piinailen teidän vertaistukena..

Vaikka meillä raskaus ja lapsen saaminen ei siis tosiaan ole vielä ihan lähitulevaisuuden juttu, puhutaan kyllä tosi paljon asiasta. Oon jotenkin tosi herkillä, ja monesti tuleekin itku kun mietinkin että saataisiin lapsi. Jotenkin tulee semmonen jännä tunne, että on "hölmöä haaveilla semmosesta", kun tosiasiassa ei koskaan voi tietää onnistuuko raskaaksi tulo ollenkaan. Ja muutkin on täällä palstalla puhuneet siitä, kuinka jotenkin mielessään jo valmistautuu tulevaan esimerkiksi miettiessään syksyn lomareissuja tms. Itselläni on urheiluharrastus jossa mietin vielä kisailemista tulevana kesänä, mutta jotenkin en haluaisi semmoista stressiä ja niin kovaa treeniä kropalle. Sanoinkin miehelle, että taidan nyt keskittyä treeneissä vaan siihen että mulla on terve ja vahva keho jotta jaksaa ehkä sitten raskausajan paremmin :D... ja kaikista pahinta on tietenkin työpaikkani (olen töissä kirpputorilla), mistä löytyy jatkuvasti vaikka mitä ihanuuksia beibeille, ja vielä HALAVALLA ;) Oon ostellut ihan liikaa kaikkea jo etukäteen, ja tietty sekä tytölle että pojalle. Noh, ainakin voi sitten hirveesti rahaa häviämättä myydä eteenpäin jos ei joillekin tule tarvetta. Lisäksi oon katellut netistä millasia erilaisia rintareppuja on olemassa :D Haluun ehdottomasti kantaa vauvaa sit semmosessa :D

Välillä iskee semmonen kaikkimullehetinyt-tunne, ja miehen kanssa ollaan siitä puhuttukin.  Hän jopa kysyi, haluaisinko nyt sitten jättää pillerit pois jo ennen häitä, jolloin voisin olla pienesti paksuna jo hääpäivänä. Päätettiin kuitenkin, että ehkä selkeämpää pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa (pillereiden lopettaminen aiemmin aiheutti minulle mm. iho-ongelmia joita en halua hääpäiväksi).

Semmosia kuulumisia tänne! Olikos täällä paljon muitakin ketkä aloittaa yrittämisen vasta kesän jälkeen :)?

568/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi: laitan sen aamusmoothien sekaan, siinä ei maistu läpi! :) mutta maca jauhe maistuu kyllä, eikä se maistu hyvälle 😂 menisköhän jogurtissakin toi vehnänalkioöljy?

Täällä kp10, vasemmalla puolella alavatsassa vihlontaa ja tuntemuksia. Toivottavasti kertoo, että ois munarakkula siellä hyvin kasvamassa! :) oviksen tikuttelun aloitin eilen jo, ovis on ennustettu kyllä vasta ensi viikolle. Eli liian aikaseen liikkeellä, mutta en ota riskei että meniskin ohi.

569/1881 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa! Vähän oon mennyt jo käänteissä sekaisin kun oon ollut poissa hetken, mutta onnea plussanneille ja voimia niille, joille on tullut huonoja uutisia :(

Omista kuulumisista sen verran, että viime kierto himmailtiin, ettei vahingossakaan tulis sitä jouluvauvaa :P Tosin tuskimpa siitä ois ollut pelkoa (kun ei olla näköjään kovin sikiävää sorttia)... Odotetut menkat nyt meneillään (kp1/27) ja tuleva kierto meinattiin ottaa kyllä hyvinkin tosissaan tuolla makkarin puolella :D Oli kyllä ihanan rento viime kierto, kun ei ollut sitä yrittämistä, lämpöjen mittailua, oviksen tikuttelua, Flon vahtaamista, omien tuntemusten vahtaamista... Ihan vaan pausella koko homma, ja tuli todettua että elämä on kyllä aika mahtavaa ilman mitään vauvaakin tai vauvaprojektia. Kroppaa on rääkätty lempilajien parissa ja eletty muutenkin kuin viimeistä päivää :D Nyt on aika rentoutunut ja stressitön olo kun suuntaa kohti uutta kiertoa, ja ajattelinkin olla tikuttelematta ovista yms, ettei tämä projekti ole sitten liikaa päivittäin mielessä... Täällä muutama muukin uhonnut samaa, en tiiä ootteko onnistuneet tavoitteessa ottaa rennommin :) Katsotaan miten itsellä onnistuu.

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

570/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli tänään haamuplussa🧡

Toivottavasti ei enteile huonoa kun on ollut menkkamaista polttelua jo reilu viikon.

571/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monamina kirjoitti:

Tervetuloa rowanberrie, selvä haamu siellä, toivottavasti vahvistuu! :)

Täällä kp 29 eikä ovista ole näkynyt. Mulla on pari vuotta sitten todettu pco-tyyppiset munasarjat, mutta silloin kuitenkin ovuloin vaikka kierto olikin pitkä. Nyt painoa on tullut lisää ja viime syksyn perusteella on aavistelin etten ovuloi (ainakaan usein) ja nyt lämmöt ja ovistikuttelu sen vahvistaa. Aloitinkin nyt karppaamisen, kun oon ymmärtänyt että vhh-ruokavalio on hyvä hoito pco:hon ja voi auttaa ovuloimattomuuteen (ja painonudotuksessa myös). Toivottavasti tämä auttaa :)

Plussatuulia kaikille!

Hei. Olen uusi täällä. Pakko kommentoida Monaminalle, että älä missään tapauksessa lisää lihan syöntiä. Mm. kirjassa "The fertility diet: groundbreaking research reveals natural ways to boost ovulation & improve your chances of getting pregnant " kehotetaan jättämään liha vähemmälle tai kokonaan pois. Muita karsittavia ruoka-aineita: sokeri, kahvi, alkoholi, muut kuin täysjyväviljat, peruna, valkoinen riisi, transasvat, kevytmaitotuotteet. Hyviä on pähkinät, siemenet, kananmunat, kala, palkokasvit, vihannekset ja hedelmät. Olen itse noudattanut muutaman kuukauden tuon kirjan ohjeita ja luteaalivaiheeni on ollut viimeisen kolme kuukautta 14-15 päivää aiemman 10-11 päivän sijaan. Olen jo aika iäkäs, joten käytän kaikki keinot raskautumiseen. Kannattaa lukea tuo kirja. Pääkaupunkiseudun kirjastosta ainakin löytyy.

Olen siis 44 vuotias kuumeilija. Vähän nolottaa kuumeilla tässä iässä. En nuorempana halunnut lapsia. Tein abortin 27 vuotiaana, mikä nyt tietysti vähän kaduttaa. Syynä oli aivan jäätävä raskauden ja synnyttämisen pelko. Minulla oli myös ääliömäinen poikaystävä, joka uhkasi muuttaa maasta jos pidän lapsen :D. Nyt minulla on kolmevuotias tytär, joka sai alkunsa vahinkoraskaudesta 3kk seurustelun jälkeen. Oli vähällä, etten keskeyttänyt tätäkin raskautta juurikin pelon vuoksi. Mutta synnytys ei ollutkaan yhtään niin kamalaa kuin pelkäsin, joten päätin tehdä toisenkin lapsen. Järkevää olisi ollut ikäni huomioiden yrittää raskautua heti, mutta halusin ikäeroksi vähintään kolme vuotta. Viime keväänä aloimme mieheni kanssa yrittämään toista lasta ja raskauduinkin yk 4. Valitettavasti se meni kesken viikolla 10 + jotain. Oli kaksosraskaus, joista toinen oli mennyt kesken jo viikolla 7. Kaksosraskaus selvisi vasta jälkitarkastuksessa, jossa näkyi vielä se seitsenviikkoinen kiinnittyneenä. Siitäpä sitten lääkkeellinen tyhjennys heti perään. Yritys jatkuu.

Tällä hetkellä on menossa yk 12 ja dpo 10. En missään nimessä halua hedelmöityshoitoihin. Tässä iässä niiden ennuste on huono ja sen joutuu maksamaan omasta pussistaan. Yritellään vielä jonkin aikaa luomuna ja jos ei onnistu, niin sitten ei. Olen joka tapauksessa kiitollinen tyttärestäni. Käytän Fertility friend sovellusta, jonka mukaan sentään ovuloin. Vuoden aikana minulla on ollut 1 ovuloimaton kierto, mikä on aika hyvin, kun normaalisti nuoremmillakin on vuodessa pari ovuloimatonta kiertoa. Suvussani on lisäännytty myöhään, esim. äidin äitini pyöräytti kuopuksensa 47 vuotiaana, joten pidän toivoa yllä :). Joka kiertohan sitä kuvittelee varhaisia raskausoireita, tällä kertaa olen aivan varma, että 3 pvä:n flunssani enteilee plussaa :D. 

572/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus kirjoitti:

Täällä tuli tänään haamuplussa🧡

Toivottavasti ei enteile huonoa kun on ollut menkkamaista polttelua jo reilu viikon.

Onnea Kimallus, ihana kuulla😍

Mulla oli sillon plussan aikaan mietoa menkkajomottelua vatsassa, kesti aina jonku aikaa kerrallaan ja sit taas ei jomotellu ollenkaan hetkeen. Sitten kun alko testi haalenee nii jomottelutkin loppui täysin, kunnes tuli kovana takas samalla, kun menkat alkoi. Eli itse koin, että lievät jomottelut oli hyvä asia ja kertoi jotain tapahtuvan! 😊 päivittele miten käy!

573/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kimallus haamuplussasta! Apua kun mulla alkoi jännittään kun sanoit tuosta jomottelusta, kun mulla on ollut eilen ja tänään myös sellaista polttelua kohdussa ja kipua nivusissa. Menkkojen ei pitäisi alkaa vasta ku sunnuntaina(ei tosin kellontarkat) ja mulla sitä jomottelua ei ole kovin kauan kun alkaa jo vuotamaan. Nyt kp 30 ja voi että tää piinailu on raastavaa vaikka kuinka on päättäny ottaa lungisti. :D Eilen olin ihan vetämätön, tosin flunssaa ollu läheisilläki että tiiä vaikka semmonen tulee päälle. Nenä ollu vähän tukossa pari päivää, mutta silti eilen kysyin mieheltä et miten nuo uunissa olevat kanankoivet haisee noin voimakkaalle? Voisko hajuaisti olla jo nyt herkistynyt? Tämän toiveajattelun vastapainoksi yritän valmistautua pettymykseen. Nyt taas ymmärrän paremmin kaikkia piinailijoita. :D

574/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapintyvär kirjoitti:

Onnea Kimallus haamuplussasta! Apua kun mulla alkoi jännittään kun sanoit tuosta jomottelusta, kun mulla on ollut eilen ja tänään myös sellaista polttelua kohdussa ja kipua nivusissa. Menkkojen ei pitäisi alkaa vasta ku sunnuntaina(ei tosin kellontarkat) ja mulla sitä jomottelua ei ole kovin kauan kun alkaa jo vuotamaan. Nyt kp 30 ja voi että tää piinailu on raastavaa vaikka kuinka on päättäny ottaa lungisti. :D Eilen olin ihan vetämätön, tosin flunssaa ollu läheisilläki että tiiä vaikka semmonen tulee päälle. Nenä ollu vähän tukossa pari päivää, mutta silti eilen kysyin mieheltä et miten nuo uunissa olevat kanankoivet haisee noin voimakkaalle? Voisko hajuaisti olla jo nyt herkistynyt? Tämän toiveajattelun vastapainoksi yritän valmistautua pettymykseen. Nyt taas ymmärrän paremmin kaikkia piinailijoita. :D

Lapintyvär, meillä taitaa olla kierto aika samoissa vaiheissa! Täällä nyt kp29 ja maanantaina pitäis alkaa menkat jos keskimäärästä kiertoa kattoo (33). Mäki mietin tossa toissapäivän että miks miehen pää haisee iha kalalle vaikka oli juuri suihkusta tullut... hän ei sitä haistanut :D Mulla on ollut myös vähän vatsa kipee, jotenkin pistelee ja närästää. Ja eilen nännit tuntu oudoilta, kipeiltä jopa? 

Onnea haamusta Kimallus! Mikä kp sul on? Missä vaiheessa te haamuilijat ootte testannu noin ylipäätään? Mun tekis hirveesti mieli testaa.. jos ovis oli laskurin mukasesti viime vko:n maanantaina, niin se vois hyvin näkyyki.. mutta jos taas ovis oli viikonloppuna niin sithä on iha turha ainakaan viikkoon testailla.

Tota viime viikonloppuu mietin että voiko kiinnittymisen yhteydessä limat/valkovuoto lisääntyä? Että jos se oliskin ollu kiinnittyminen eikä myöhänen ovis.. Sen jälkeen nimittäin ei ole tullut kuivaa kautta, vaan on jatkuvasti kostea olo. Ei tosin niin limainen, mutta luistaa kyllä tuolla alapäässä...

575/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, niinpä on, KilliKotka! Jännää..

Mulla on tänään ollu(ja on)vähän kuumeinen olo, mut voiha se olla että flunssa on viimein mutki saavuttanu.. Kun oon säästyny tänä vuonna noilta flunssa-aalloilta. Alaselkää kans on pakottanu tuon kohtu- ja munis-jomottelun lisäksi, mut voiha se pakottaa siitäkin kun on pitänyt istua paljon opiskelun takia. Mä meinasin jo tänään testata, mut yritän malttaa viikonloppuun. Mielummin maltan ja annan mahdollisten oireiden lisääntyä kuin sit pettyä negaan. Nyt pari päivää on tullu oltua vähän hepakassa tän asian suhteen mut pitäs vaan rauhottua :D Ajatella vaikka että noh jos ei tällä kertaa tärppää niin ainakin pääsee sit ens viikolla juomaan viiniä ystävien yhteissynttäreillä.. Vaikka ei kyl todellisuudessa haittais viinin poisjäänti.. :) Mut et varmaan tätä omaa fiilistä helpottas kun ei ota liian vakavasti ja ajattelee, et se sit tärppää kun niin tarkoitettu.

576/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ehkäisynä Evran laastareita ennekuin jätin ne syyskuussa pois. Sillon kierto oli 28-30 päivää. Edellinen kierto mulla oli 35 päivää. Ja lauantaina kp 45 tein testin ja olin näkevinäni siinä kaksi viivaa joista toinen oli todella todella haalea ja ajattelin että luulen vain näkeväni siinä viivan. Silloin olin ihan varma että nään sen viivan vaan siksi koska haluan sen nähdä siinä 😅 Sunnuntaina oli sellainen olo että olen tulossa kipeäksi kun oli koko ajan niin kylmä ja kylmiäväreitä tuli. Maanantaina ja tiistaina Väsytti todella paljon mutta ajattelin sen olevan vain väsymystä siitä kun olin herännyt aikasin töihin. Rinnat eivät ole olleet kipeät mutta sellainen jännä tunne niissä on ollut. En oikein osaa selittää sitä tunnetta. Ja siis viime ja tällä viikolla ollut menkkamaista jomottelua. Tänään aamulla ei sitten tarvinnut miettiä että onko siinä kaks viivaa vai ei 😊 kiitos kaikille onnitteluista ❤️ toivon että tää kaveri pysyy mukana!

577/1881 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

edellisestä kirjoittelusta taas jo jonkin aikaa. Kävin poistattamassa kapselin 28.3., menkat alkoi pari päivää ennen sitä (viimenen kierto oli 65 päivää kapselin aikana..) ja kesti noin viikon. Sen jälkeen viikon verran vähäistä tiputteluvuotoa ja nyt alkoi taas menkat. Tosi runsaat, yleensä riittänyt normal-kokonen tamponi sen 8h, nyt jouduin hakemaan super-malleja ja silti vuotoa tulee läpi 4h jälkeen.. toivottavasti nyt pian loppuis. Tämä kierto siis nyt vain 16 päivää.

Toki ymmärrän että kierto varmasti on sekaisin hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ja mulla myös vasemmassa munasarjassa kysta joka varmasti osaltaan sekoittaa kiertoa.

Ennen kapselia mulla taisi kierto olla jotain 28-32 päivää? Kapselin ajan ollut käytössä tuo flo-sovellus, mutta luulen että sekin on nyt niin sekaisin näistä mun kierroista, ettei varmaan osaa ennustaa mitään.😃 Vaikea alkaa itsekään mitään ovulaatiota ennustamaan kun kierrosta ei oo mitään hajua ja tuskin vielä edes ovuloin.

Tarkoitus olisi aloittaa vauvahommat oikein kunnolla tuossa kesän aikana. Toivottavasti kierto tasaantuu siihen mennessä.

Kertokaa te kokeneemmat, että minä kiertopäivänä kannattaa ovista alkaa tikuttaa jos kierto olisi sen keskimäärin 30 päivää?🤔

578/1881 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouppis kirjoitti:

Voi ei Liirumlaarum, siellä ei nyt näköjään päästä helpolla! 😥 tosi ikävää, että vielä pitkittyy keskenmeno, kun se muutenkin jo tarpeeks ikävää ja vaikeeta on.

Tsemppiä Tuulenviemää, toivottavasti kyse on ollu kiinnittymisvuodosta ja on tärpännyt!! 😊 ilmottele kuin käy.

Ihanaa ja onnea Monamina, hyvältä näyttää ja kuulostaa 😍 onks sulla nyt mikä rv ja päivät menossa?

Täällä kp8 menossa, tylsää tämä alkukierto kun ei voi oikee mitää tehä 😆 no maca jauhe ja vehnänalkioöljy on nyt kolmatta päivää käytössä, katotaa onko niillä mitää vaikutusta.

Kiitos <3 Täällä nyt rv 5+0, ja viivat onneksi vahvistuneet  :) La olisi 15.12 jos kaikki menee hyvin.. Varasin varhaisultran parin viikon päähän, että saan varmistuksen että siellä mahassa oikeasti on joku, tuntuu niin epätodelliselta vieläkin :D

Oireena tässä ollut menkkamaista jomotusta ja sellasta repäisevää kipua kohdulla joka on kyllä ohimenevää :) parina aamuna ollut jo huonoa oloa, ja kerran oksensinkin, mutta kun olen alkanut juomaan vähän tuoremehua HETI kun nousen, niin on sillä vielä tasaantunut, ja nännit ovat arat. Ainoa riesa on migreenit, nytkin viikon aikana ollut jo 3 kohtausta :( pitää vaan yritää siinnitellä tämä eka kolmannes, sitten voidaan miettiä estolääkitystä yms..

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä vauvakuumeiluun! <3

579/1881 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ongelmana epäsäännöllinen kierto! Ja jummi, että se voi turhauttaa. Raskautuminen esitetään valitettavan helppoa ja jopa jonkinlaisena riskitekijänä, että jos et käytä ehkäisyä, niin vauvahan sieltä sitten ilmestyy ihastuttamaan tai vihastuttamaan. Ja sitten itse jätät ehkäisyn, harrastat seksiä menkkasovelluksen osoittamina hedelmällisinä päivinä ja lopulta itket lentokentän vessassa negatiivista testitulosta.

Mutta siis menkkojen väli voi olla jopa 65 päivää eli yhdet menkat jää välistä, niin mikä sit on ovulaation todennäköisyys. Lääkäri sanoi mulle jo ollessani 15-vuotias, että todennäköisesti ovulaatio jää väliin ja menkat tulee, kun kohtuun on kertynyt tarpeeksi kamaa. Olen kommentistaan asti jotenkin valmistanut itseäni siihen, etten saa lapsia. Kohdalle osui kuitenkin kumppani, jonka kanssa isoin haave on perustaa perhe. Viimeksi eilen itkeskelin, etten pysty täyttämään tehtävääni puolisona tai naisena.

Olen kuitenkin ottanut nyt ensimmäisen askeleen (ehkäisystä luopumisen lisäksi) ja varannut ajan lääkärille, jotta saisin lähetteen jatkotutkimuksiin tai reseptin hormonihommiin, joilla sitten voisi saada kierron kuntoon, ovulaation aikaiseksi ja kenties myös vauvan.

Kirjoitin aiheesta jo blogiinkin: https://merikanto.com/2018/04/12/aamupahoinvointia/

Ihan äärettömän kiva löytää täältä kuitenkin niin laajasti kokemuksia, että joihinkin pystyy samaistumaan.

Täälläkin tosin rinnat ja alakerta aristaa. Menkkamaista kipua on ollut jo useamman päivää varsinkin alavatsassa - yleensä menee enempi alaselkään nuo kivut menkkojen aikaan. Lisäksi oon ollut todella huonovointinen nyt pari päivää aamuisin. Silti raskaustesti näytti aamulla negaa. Ajattelin ensin, etten edes tekisi testiä. Aina joutuu pettymään.

580/1881 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä omaanapaa vaihteeks. Nyt on kyl vatsa sekasin.. luulin alkuviikosta että juhlien ja runsaan roskaruoan kulutuksen takia suoli elää nyt omaa elämäänsä, mutta ripuli jatkuu edelleen. Oikeen vilunväristykset käy ja sit pitääki jo juosta vessaan. Yleiskunto kuitenkin ok. Lisäks nenän tukkoisuus on lisääntyny. Hirvee jano ollu eilisestä asti. Suu ja huulet rutikuivat. Tää on hirveetä ku yrittää olla tosi skeptinen nyt ettei ylianalysoi mut tänää noi oireet on kyl tuntunu iha aidoilta. Myös hajut on alkanu tuntuu voimakkaammilta.. käääk jännittävää!! Ostin nyt kaks testii.. early predictorin, josta on hirveesti huonoja arvioita, ja sit apteekin oman. Molemmissa herkkyys 10mIU/ml. EP lupaa tulosta 6pv ennen mensui ja apteekin 4pv ennen.. en kyllä tiiä uskallanko huomenna testaa.. tekis iha hirveesti mieli. Tänään siis 30/33-34