Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Täällä koettu kemiallinen raskaus yk 3. Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin pitkäperjantaina ja ehdittiin miehen kanssa todella innostua jouluvauvasta <3 Lauantaina viiva rfsu:n testissä oli vahvistunut. Menkkojen piti alkaa sunnuntaina tai eilen maanantaina, mutta niitä ei kuulunut. Sen sijaan huolta herätti haamun haalistuminen, joka eilen maanantaina oli jo lähes näkymätön. Tänään en uskaltanut testiä tehdä ja iltapäivällä alkoikin hento rusehtava vuoto, eiköhän se tästä vielä runsastu. Todella ehdin helpottua, että onnistuin oikeasti tulemaan raskaaksi ja fiilistelin innolla oireita, jotka olivat ennen plussaa jo hyvin selkeät (alavatsan paineentunne ja polttelu, todella kipeät rinnat ja nännit, itkuisuus ja alaselän pieni jomottelu, väsymys, aamukuvotus). Tänään olen saanut itkeä karvaita pettymyksen kyyneleitä ja tällä hetkellä on hankala löytää positiivista asennetta vauvaprojektiin. Olo on todella surullinen..
Ervasto kirjoitti:
Täällä koettu kemiallinen raskaus yk 3. Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin pitkäperjantaina ja ehdittiin miehen kanssa todella innostua jouluvauvasta <3 Lauantaina viiva rfsu:n testissä oli vahvistunut. Menkkojen piti alkaa sunnuntaina tai eilen maanantaina, mutta niitä ei kuulunut. Sen sijaan huolta herätti haamun haalistuminen, joka eilen maanantaina oli jo lähes näkymätön. Tänään en uskaltanut testiä tehdä ja iltapäivällä alkoikin hento rusehtava vuoto, eiköhän se tästä vielä runsastu. Todella ehdin helpottua, että onnistuin oikeasti tulemaan raskaaksi ja fiilistelin innolla oireita, jotka olivat ennen plussaa jo hyvin selkeät (alavatsan paineentunne ja polttelu, todella kipeät rinnat ja nännit, itkuisuus ja alaselän pieni jomottelu, väsymys, aamukuvotus). Tänään olen saanut itkeä karvaita pettymyksen kyyneleitä ja tällä hetkellä on hankala löytää positiivista asennetta vauvaprojektiin. Olo on todella surullinen..
Voi ei Ervasto, pahoittelut ❤
Täällä vähän samaa pelkään, eilen siis tullut haamu joka tänään vahvistunut, mutta tänään kuitenkin vasta dpo12, ja menkkojen pitäisi alkaa to-la välillä.. en kyllä vielä uskalla uskoa plussaan 😞
Voi eiii, pahoittelut Ervasto ❤ ymmärrän nuo tunteesi täysin!! Itsellä meni suht samalla kaavalla tuo homma silloin, tiputteluvuotoa oli vaan 8dpo asti ollut. Siinä menee hetki aikaa, että pääsee yli siitä surusta ja pettymyksestä! :( onko siellä mikä tilanne nyt, onko menkat alkanut? Onneksi sanotaan, että raskautumismahdollisuudet on jatkossa hyvät kemiallisen/varhaisen keskenmenonon jälkeen... siihen koitan uskoa, että ois jotain toivoa tässä projektissa.
Liirumlaarum, oon niin pahoillani <3 Tiedän kuinka pahalta tuntuu. Voimia <3
Tosi kurja pettymys myös Ervasto. Voimia sinnekin. <3
Täällä kp31 ja odottelen menkkoja saapuvaksi sunnuntaina. Ei valitettavasti mitään kunnollisia merkkejä, että olisi tärpännyt. Tai helppohan sitä on kuvitella vaikka mitä oireita, mutta veikkaan ettei mitään oikeita ole oireita. Alkaa pikku hiljaa turhauttamaan nämä jatkuvat epäonnistumiset...
Ketkä kaikki viettävät piinapäiviä?
Pahoittelut kaikille, jotka on tämän saman joutuneet käymään läpi :( Täällä tänään ehkä vähän paremmalla fiiliksellä jo, ainakin tiedetään nyt että raskautuminen on meille mahdollista. Menkat alkoivat yön aikana todenteolla ja raskausoireet on tänään jo selkeästi vähentyneet.
Nouppis: Mä olen myös kuullut, että kemiallisen raskauden/varhaisen keskenmenon jälkeen moni raskautuu nopeasti uudelleen. Oon tähän törmännyt useita kertoja keskustelupalstoilla. Toivoisin että tästä löytyisi vielä jotain oikeaakin virallista tietoa. Yritän myös tällä tsempata itseäni ja löytää uutta toivoa tuleviin yrityskiertoihin :)
Monaminalle paljon onnea ja toivotaan todella että pieni pysyy mukana <3
Mahtuisko tänne vielä mukaan ja saisko tukea tai neuvoa? Heti ensiksi onnittelut raskautuneille ja pahoittelut niille joilla ei ole ollut niin hyvä onni.
Eli olen 19-vuotias, ehkäsy (kondomi) jätetty pois noin 2 kk sitten. Tänään piti menkkojen alkaa, mutta oletetut menkat tuli jo 6pv sitten. Aina ennen olleet säännölliset, kivuliaat ja runsaat, nyt kipuja ja kohtalaista vuotoa vain tokana päivänä, muuten pari tippaa siteeseen tai ei ole tarvinnut sidettä ollenkaan. Alkoi vaaleanpunaisella vuodolla. Raskaustestin tein tänään, nega tuli. Onko jotain muuta joka vois aiheuttaa tällaisen muutoksen menkoissa? Ehin jo niin innostua kun raskausoireitakin oli (pissalla ravaaminen, nippailu mahassa, turvotus), nyt mietin että oonko sittenkään 😞
Kuulostaapa kurjalta nuo, että eka tullut plussa mutta on joutunut sitten pettymään :( Tsemiä teille.
Täällä ois kp23/32 ja ovis ois laskurin mukaan ollut perjantaina, mutta luulen et tuo kierron pituus on pitempi yleensä, tuo on lähinnä keskiarvo viimeiseltä puolelta vuodelta, epäsäännöllinen kierto. Jos on uskomista viimeiseen kahteen kuukauteen, niin kierto ois taas 39-41pv, ja ovis ois siitä laskettuna vasta tän viikon lopulla. Ovistikuttelut ei oo tuottanut tulosta.. mutta ollaan talletteltu säännöllisesti, kun eihän se ovispäivä tosiaan välttämättä oo joka kerta sama.
Tänään tapahtu aamupäivällä jännä juttu teen juonnin jälkeen. Nimittäin mulle tuli sellainen 1-2minuutin huimaus- ja oksetuskohtaus, olin jo vähälle lähteä pihalle laattaan. No se meni sitten ohi. Oon kyllä nukkunut huonosti pari viimeistä yötä, että ehkä sitten johtuu univajeesta.. Mutta tottakai pistää vähän vainoharhaiseksi! R-testiä en vielä uskalla tehdä, on liian aikastaki.
Hei,
Liityn seuraanne! Olen 25-vuotias nainen ja toiveissa mieheni (28-vuotta) kanssa saada esikoinen! Ehkäisy on jätetty pois jo 2013 ja vuosi sitten todettiin PCOS ja anovulaarinen hedelmättömyys! Seuraavasta kierrosta aloitan letrozolit ja terolutit ja toivotaan parasta. Kierto todella epäsäännöllinen ja ovistestit löytäneet ovulaation, vaikka lääkärin mukaan ei sitä todennäköisesti ole tapahtunut...
Täällä kuitenkin kiertopäivä 17 nyt!
Täällä vuoto jatkuu edelleen ja raskaustesti positiivinen vieläkin, digikin näyttää edelleen "raskaana 2-3". Lääkäri aikaa tarvii varmaan varata kun ei vissiin oo tyhjentyny kunnolla. 1,5vk sitten hcg oli verestä vain 250 joten ton digin pitäis näyttää vähemmän jo jos hcg olis laskenu 'normaalisti'. Ei vissiin edes tämä km mene helpolla :(
Liirumlaarum kirjoitti:
Täällä vuoto jatkuu edelleen ja raskaustesti positiivinen vieläkin, digikin näyttää edelleen "raskaana 2-3". Lääkäri aikaa tarvii varmaan varata kun ei vissiin oo tyhjentyny kunnolla. 1,5vk sitten hcg oli verestä vain 250 joten ton digin pitäis näyttää vähemmän jo jos hcg olis laskenu 'normaalisti'. Ei vissiin edes tämä km mene helpolla :(
Kuulostaapa kurjalta, toivottavasti pääsisitte taas kohta yrittämään ❤ miten oot henkisesti pärjännyt, ootko päässyt juttelemaan jollekin asiasta?
Mäkin kyllä pelkään kemiallista, km yms. tosi paljon ☹️ jotenkin tuntuu, että jos yhden "täydellisen" raskauden on jo saanut, niin kuuluu mennä jokin pieleen, varsinkin kun tärppäsi niin nopsaan.. että kärsimyksen määrä on kaikilla vakio ja vaan odottelen omaani 😥 kuulostaa kirjotettuna aika pöhköltä, mutta siltä tuntuu, ja samalla.aika kurjaa kun en ole yhtään vielä iloinnut tästä plussasta, lähinnä odottelen keskenmenoa.. on se niin hullua, että ajatukset on paljon synkemmät kun ennen plussaa 😁
Täällä alkoi menkat. 6 yk:ta takana nyt, eikä yhtään tärppiä. :(
En ole nyt ihan kärryillä kaikkien käänteistä, mutta osanotto keskeytyneistä/kemiallisista raskauksista. Onnea tärpeistä!
Luulen, että palaan tänne sit joskus parin viikon päästä taas.
Ensinnäkin pahoittelut Ervastolle, sekä liirumlaarumille, sekä voimia molemmille <3
Toiseksi kiitoksia TiiTuulle kokemuksen kertomisesta tuon primolutin käytön suhteen, täytynee siis toivoa, että seuraava liuska ei enää aiheuta niin paljoa "mielenhäiriöitä" :D Eli itsellä siis takana yksi 10 pv kuuri primoluteja ja sepä saikin menkat alkamaan ajallaan. Tärppiä ei siis tässäkään kierrossa, mutta niin oletinki, enkä usko että edes ovuloin koko kierrolla. Aion jatkaa vielä nuo kaksi liuskaa loppuun, josko saatais kierto kuriin.
Kävin muuten verikokeissa, joissa mitattiin ties mitä verensokerista, kilpirauhasarvoihin. Muut arvot olivat kohdillaan paitsi prolaktiini arvo oli korkea 989, niiden pitäisi olla alle 500. Nyt sitten toukokuun alussa menen uudelleen mittaamaan tuon arvon, koska vaikuttaa vahvasti raskaaksitulon mahdollisuuksiin tuollainen lukema. Olenkin jotenkin aavistellut, että en varmastikkaan ovuloi ainakaan joka kierrossa. Pari kertaa olen onnistunut tikuttamaan ovulaation nyt tämän 10 kk aikana. Onko muilla kokemuksia korkeasta prolaktiiniarvosta? Korkea arvo myös selittää tuota kierron epäsäännöllisyyttä.
Korkeasta arvosta huolimatta aion yrittää tikuttaa ovulaatiota ja ajoittaa petipuuhat oikeaan aikaan :) Nyt kuitenkin vasta kiertopäivä 3.
Heippa kaikille!
Minulla ei hirveästi vertaistukea ole tai oikeastaan pahemmin ketään kenen kanssa voisin vauva haaveista puhua. Ystävät ovat nimittäin pääosin niitä jotka eivät itse lapsia halua.
Minä taas olen aina halunnut äidiksi, se on suurin haaveeni koskaan ja tuntuu jollakin tapaa kutsumukselta. Vauvakuumetta olen potenut liian monta vuotta, nyt kun lasta on yritetty reilun vuoden niin tuo haave on hieman hiipunut pettymyksien myötä. Haluan kyllä, mutta samalla pelottaa.
Muutama vuosi sitten minulla poistettiin toinen munasarja valtavan kystan vuoksi ja sen takia raskaaksi tuleminen ei ole minulla itsestäänselvyys. Vuosi sitten toisestakin munasarjasta löytyi kysta, joka onneksi lähti pienenemään itsestään. Kuitenkin meitä kehoitettiin aloittamaan yrittäminen tosissamme, ikää minulla on 25-vuotta ja avopuolisolla 26. Yhdessä olemme olleet pitkään ja lapsi asia herättänyt paljon keskusteluja. Ei avopuoliso sitä vastusta, mutta häntäkin pelottaa kaikki asiat sen ympäriltä (lähinnä loppuuko oma elämä siihen).
Eilen kahdeksan päivää ovulaatiosta rupesin vuotamaan verta ihan spontaanisti, tänään aamulla se loppui ja vaikka eilen ajattelin, että menkat tulivat todella aikaisin (normaalisti aina 12 päivää ovulaatiosta) niin nyt heräsi pieni toive jos kuitenkin voisin olla raskaana. Moneen otteeseen on tullut valeoireita ja testejä olen tehnyt lukuisia pettymysten kera. Pitäkää minulle peukkuja!
Tuulenviemää, toivottavasti nyt tärppää!
Täällä viivat vahvistuneet ja ehkä alan pikkuhiljaa uskomaan tähän raskauteen 🙂 hyvin varovaisin mielin toki, ja toivon vaan, että saataisiin joulukuussa terve pieni vauva ❤
Tsemppiä kaikille täällö, toivon sydämeni pohjasta jokaiselle plussaa ❤❤
Voi ei Liirumlaarum, siellä ei nyt näköjään päästä helpolla! 😥 tosi ikävää, että vielä pitkittyy keskenmeno, kun se muutenkin jo tarpeeks ikävää ja vaikeeta on.
Tsemppiä Tuulenviemää, toivottavasti kyse on ollu kiinnittymisvuodosta ja on tärpännyt!! 😊 ilmottele kuin käy.
Ihanaa ja onnea Monamina, hyvältä näyttää ja kuulostaa 😍 onks sulla nyt mikä rv ja päivät menossa?
Täällä kp8 menossa, tylsää tämä alkukierto kun ei voi oikee mitää tehä 😆 no maca jauhe ja vehnänalkioöljy on nyt kolmatta päivää käytössä, katotaa onko niillä mitää vaikutusta.
Kaikille plussatuulia!
Täällä menossa kp11, flo-sovellus ennustaa ovista tiistaille. Tänään ovistesti näytti vielä tosi haaleaa viivaa mutta kyllä sieltä varmaan ens viikon aikana tulee. 🙂
Onnea Monamina, ihanaa! Antaa toivoa tännekin että kyl se vielä tärppää :) Olen täällä käynyt melkein päivittäin lukemassa uudet viestit, nyt vois itsekin kirjoittaa näin piinapäivinä.. Nyt siis kp 28/32(en oo siis varma tuosta kierrosta, kun väliin on 30 ja taas viimeiset kaksi kiertoa 39-41..) ja jännittää. Ovistikut oli ekaa kertaa käytössä, en saanu tasavahvoja viivoja enkä tunne omaa ovista, mutta varman päälle ollaan pelattu koko kierto. Tuli vuosi täyteen maaliskuun lopulla siitä kun päätettiin, että saa tulla jos tullakseen. Lokakuussa aloin jo enempi hankkiin tietoa ja laskeen, voisin siis sanoa, että puoli vuotta on enempi kuumotellut tämä vauva-asia. :) Ja myös monia kuviteltuja oireita ja pettymyksiä takana :/ Oon kuitenki aika optimistinen ja uskon että se vielä tärppää, vaikka joka kuukausi se usko saa pienen kolauksen.
Oon yrittäny olla miettimättä mitään oireita, mutta nyt viikon aikana nämä hieman mietityttäneet: Teen juonnin jälkeen tuli 1-2 minuutin huimaus- ja oksetusolo (outoa), eilen ja tänään ollut vasemmassa kädessä semmosta outoa hermosärkyä (voisko liittyä?) ja tänään on ollut alavatsan, kohdun ja alaselän polttelua, vaikkei mulla näillä kp:lla vielä pitäisi olla merkkejä vuodosta. Ei pitäisi miettiä tämmösiä kun ei välttämättä liity raskauteen, mut minkäs voi... :D Hiljaa mielessä jo haaveillut pienestä joulutontusta <3
Malttamattomana tänään testasin, vaikka huomenna vasta tuo ei niin herkkä testi voisi näyttää. Ei haamuja tai mitään muutakaan, pettymys. Vaikka samalla kuitenkin tiedostan ettei välttämättä vielä edes olisi voinutkaan näyttää.
Eilen menimme kauppaan ostamaan illalla raskaustestiä ja voitteko kuvitella, kaikki paitsi huippu kalliit merkit olivat loppu! Tänään käydään ostamassa muualta sellainen herkempi. Toivottavasti huomenna aamulla parempi onni ja menkat eivät tulisi. Nyt ei ole ollenkaan ollut pms oireita (paitsi super kipeät rinnat, jotka voivat enteillä muutakin). Välillä kohdussa nippailee ja vähän vihloo. Pahinta on jännitys ja odotus. Toivon parasta ja pelkään pahinta.
Tsemppiä teille kaikille!
Heippa kaikille pitkästä aikaa 😊!
Pahoittelut kesken menneistä raskauksista ja onnittelut plussanneille. ❤️
Täällä odotellaan menkkoja saapuvaksi. Kierto edelleen hieman sekaisin ja nyt on ollutkin vähän ristiriitaiset tuntemukset että alkaako ne vai olisiko tärpännyt. Viikon verran ollut jo menkkamaista polttelua alaselässä joka ei siis ole koko ajan läsnä vaan tulee aina silloin tällöin. Muutenkin olo ollut jotenkin erilainen kuin yleensä menkkojen lähestyessä. Olihan se tietysti lauantaina pakko testi tehdä ja negaa näytti 😞
Viime kierrossa sain bongattua oviksen tikkuun ja sen myös tunsin selvästi. Tässä kierrossa taas kroppa ei antanut minkäänlaisia merkkejä oviksesta enkä myöskään saanut sitä tikutettua. Tuskin siis olen raskaana. Nyt vaan odotellaan niitä menkkoja jos ne sieltä alkaisivat. 😊
Onko kellään muulla fyysisesti raskas työ? Itselläni on ja olenkin miettinyt paljon sitä että kun joudun nostelemaan töissä todella raskaita tuotteita niin onko siitä alkuraskaudessa haittaa vai vasta loppupuolella? En haluaisi töissä kertoa raskaudesta heti jos ei vaan ole pakko😊 Meillä töissä ei saisi raskaana oleva olla edes yksin töissä ja niitäkin vuoroja on että ollaan jonkun aikaa ihan yksinään.
Plussatuulia ❤️
Kiitos :)
Olen tosiaan lopettanut pillerit 3 vuotta sitten jonka jälkeen meni vähän vajaa vuosi että oma kierto lähti käyntiin, kierto oli pari vuotta n. 40 päivää ja käytettiin "luonnollista ehkäisyä". Viime kesän alussa alettiin yrittämään ja heti ensimmäisestä yrityskierrosta kierto venähti 60 päiväiseksi ja olin tieteniin varma että heti tärppäsi. No seuraava kierto oli sitten 70 päivää. Tämän jälkeen sain terolut kuurin joka tehosi hienosti vielä yhden kierron kuurin päättymisen jälkeenkin mutta nyt on kierrot alkanut taas venymään. Kuun lopulla mennään lääkäriin ja mietitään miten tästä nyt lähdetään etenemään. Tässä vajaan vuoden aikana olen onnistunut pari kertaa bongaamaan oviksen testillä, luulisin etten joka kierrossa edes ovuloi, rakkuloita löytyi jonkin verran..
Yhtään plussaa tai mitään sen tapaistakaan ei tässä 11 kk aikana ole tullut. Ja ensimmäistä siis ollaan yrittämässä :) Ehkä tämä tästä vielä joskus..