Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet ja lasten häät

Vähemmänilkeääitipuoli
26.12.2017 |

Mitenkäs teillä on häät järjestetty?

Mun miehen aikuinen lapsi on aina ollut kuin yksi omistani. Ollaan tultu alusta lähtien hyvin juttuun.

Nyt lapsi olisi menossa kesällä naimisiin ja esitti hääkutsun muodossa: isä tervetullut, mutta minä en. Tämä johtuu mieheni exästä. Hän on katkera viiden vuoden takaisesta erosta. Lapsi haluaa kunnioittaa äitinsä tahtoa häiden osalta.

On paha olla. Kuin minua estettäisiin osallistumasta oman lapseni häihin.

Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä eikä hääkutsussa kutsujina olisi ”mieheni ja exä”. Exä olisi toivonut juuri näin.

Mites teillä?

Kommentit (392)

Vierailija
81/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvioon varmasti vaikuttaa eniten se, onko tämä uusi kumppani ollut ns eron syy.

Jos vanhemmat löytävät uudet kumppanit eron jälkeen ei asia ole niin merkityksellinen.

Vierailija
82/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häissä, joissa olen ollut, morsiuspari vanhempineen seisovat vierekkäin ja vieraat kulkevat jonossa onnittelemassa jokaista. Hääjuhlassa morsiusparin vanhemmat ovat istuneet hääparin lähellä omassa pöydässään. Ajatteliko aloittaja olla noissakin miehensä vierellä ottamassa vastaan onnitteluja miehen ex-vaimon vieressä?

Ainakin minua loukkaisi, jos miehen uusi vaimo esiintyisi häissä äidin ominaisuudessa vaikka kyse olisi minun lapsestani. Tilanne voisi olla toinen, jos lapsi olisi ollut eron aikana pieni, mutta ei silloin, kun lapsi olisi ollut aikuinen. Ei tuossa tilanteessa muutamassa vuodessa synny mitään äiti-lapsi-suhdetta, törkeää on edes kuvitella sellaista.

Eihän uusi puoliso äiti ole, vaan isän vaimo, ja siinä ominaisuudessa hänet tulisi kutsua juhliin. Se on sivistynyttä käytöstä. Yhden hääjuhlan ajan pitää jokaisen pystyä nielemään kiukkunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä olisihan se aika upea tunne mennä miehen kanssa lapsen häihin ja näpäyttää näin exää, että minä se kuitenkin miehen sain. Ja tietää, että kaikki sukulaiset ja tutut säälisivät exää, kun tietävät, että mies petti sitä kauan minun kanssani ja valitsi minut lopulta.

Se kyllä kruunaisi koko jutun. 

Surullista lähinnä, että joku näkee ihmissuhteet tuollaisena kilpailuna ja valtapelinä. Surullista sekin, että joku päätyy yhteen pettäjän kanssa.

Vierailija
84/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häissä, joissa olen ollut, morsiuspari vanhempineen seisovat vierekkäin ja vieraat kulkevat jonossa onnittelemassa jokaista. Hääjuhlassa morsiusparin vanhemmat ovat istuneet hääparin lähellä omassa pöydässään. Ajatteliko aloittaja olla noissakin miehensä vierellä ottamassa vastaan onnitteluja miehen ex-vaimon vieressä?

Ainakin minua loukkaisi, jos miehen uusi vaimo esiintyisi häissä äidin ominaisuudessa vaikka kyse olisi minun lapsestani. Tilanne voisi olla toinen, jos lapsi olisi ollut eron aikana pieni, mutta ei silloin, kun lapsi olisi ollut aikuinen. Ei tuossa tilanteessa muutamassa vuodessa synny mitään äiti-lapsi-suhdetta, törkeää on edes kuvitella sellaista.

Eihän uusi puoliso äiti ole, vaan isän vaimo, ja siinä ominaisuudessa hänet tulisi kutsua juhliin. Se on sivistynyttä käytöstä. Yhden hääjuhlan ajan pitää jokaisen pystyä nielemään kiukkunsa.

Ei tarvitse, jos kutsuja vihaa uutta vaimoa. Silloin ei ole kyse pikku kiukuttelusta.

Vierailija
85/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvioon varmasti vaikuttaa eniten se, onko tämä uusi kumppani ollut ns eron syy.

Jos vanhemmat löytävät uudet kumppanit eron jälkeen ei asia ole niin merkityksellinen.

Joillekin tuntuu olevan :) Oma puolisoni oli eron jälkeen ehtinyt olla jo vuosia eri naisen kanssa avoliitossakin, ennen kuin me tapasimme. Eipä paljon exän katkeruuteen ja mustasukkaisuuteen näytä vaikuttavan. Kaikki keinot häiritä lasten tapaamisia isänsä kanssa on ollut käytössä, ja minua mustamaalataan kaiken aikaa jopa naurettavuuteen asti. Luoja meitä varjelkoon sukujuhlilta!

Vierailija
86/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut, että se joka ei mahdu samaan kirkkoon ja juhlatilaan voi pysyä poissa ja ulos nakataan kumpikin välittömästi jos alkaa riitely. Kumpikin on kutsuttu ja puolisot saa tulla myös, mutta en aio häissäni kuunnella sitä paskaa mitä oon puoli elämää kuunnellut.

Vierailija
87/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vain kuokkimaan sinne. Kyllä joka häissä pitää kuokkavieraita olla!

Vierailija
88/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tätä itsekkyyden,katkeruuden ja vihan määrää!

Viis lapsista minun vihani on oikeutettua,en välitä miltä se heistä tuntuu.

Vierailija
89/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut, että se joka ei mahdu samaan kirkkoon ja juhlatilaan voi pysyä poissa ja ulos nakataan kumpikin välittömästi jos alkaa riitely. Kumpikin on kutsuttu ja puolisot saa tulla myös, mutta en aio häissäni kuunnella sitä paskaa mitä oon puoli elämää kuunnellut.

Juuri näin! Minä annoin kutsut häihimme juurikin näillä saatesanoilla. Kaikki meni hyvin. Isän uusi puoliso jousti fiksusti sen verran, ettei tullut kirkossa eturiviin, vaikka en sitä erikseen edes pyytänyt. Vanhempani eivät puhuneet toisilleen juhlan aikana, mutta eivätpä riidelleetkään. Toivotaan, että myös aloituksessa mainitulla morsiamella on munaa laittaa riitelevät vanhempansa ruotuun.

Vierailija
90/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä yksi tarina.

Mun ex- miehen nyxä luulee että minä käännytään lapsia häntä vastaan.

Todellisuudessa näin ei ole.

Tyttäremme oli 11 v kun isä lähti tämän naisen matkaan, selvisi että heillä oli ollut säpinää useita vuosia, yhteisiä matkoja tms lisäksi valehtelivat näistä asioista lapsille vaikka lapsi ymmärsi itse jo mistä oli kysymys.

Sitten he muuttivat yhteen niin että tytär oli tavannut naisen yhden ainoan keran.

Ja kyllä tämä nainen luulee että on lapselle läheinen. Mutta ei ole.

Se on välttämätön paha. Ja nämä ovat lapseni sanat.

Vierailija
91/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää sitä että vanhemmat eivät juttele toisilleen.

Aikuiset ihmiset

Vierailija
92/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi käsittää sitä että vanhemmat eivät juttele toisilleen.

Aikuiset ihmiset

Meillä isän uusi on todella mustasukkainen! Jos isä puhuu äidille, alkaa syyttely siitä, että äiti yrittää "vampata" isän takaisin.

Vierailija
93/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa. Mutta tosiaan kyseessä on miehesi lapsen häät, joten vetäydy nyt ja niele ylpeytesi -älä tee tilannetta vieläkin hankalammaksi sille lapselle joka "on kuin omasi". Eli lapsen isä menee häihin, sinä jäät kotiin. Ja ostat vielä sille rakkaalle lapselle jonkun kivan lahjan ja toivotat onnea ihan vilpittömästi ja sydämestäsi.

Vierailija
94/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa. Mutta tosiaan kyseessä on miehesi lapsen häät, joten vetäydy nyt ja niele ylpeytesi -älä tee tilannetta vieläkin hankalammaksi sille lapselle joka "on kuin omasi". Eli lapsen isä menee häihin, sinä jäät kotiin. Ja ostat vielä sille rakkaalle lapselle jonkun kivan lahjan ja toivotat onnea ihan vilpittömästi ja sydämestäsi.

Olen samaa mieltä. Sillä vedät pisteet kotiin muun juhlaväen silmissä, sillä heille lienee selvää, mikä osapuoli asiassa on pikkumainen.

Vierailija
95/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi exä määrää, että sinä et tule häihin, ja sinä määräät, että sitten ei miehesikään - morsiamen isä - tule häihin? 

Kuulostaa siltä, että tärkeää tässä ei ole se, että sinulle muka niin läheinen ihminen ei kutsu sinua häihin, vaan se, että sinun ylpeyttäsi on loukattu, kun oma äiti meneekin isän uuden ohi arvostuksessa.

Eihän ap määrää, vaan sanoi, että mies tuskin haluaa osallistua ilman vaimoaan. Kaikki miehet eivät ole tossukoita.

Vierailija
96/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa mainitsi tulevista hautajaisista.

Mieheni lapsi kuoli. Osallistuin tietysti hautajaisiin mieheni tukena. Lapsen äiti oli hautajaisissa oman miesystävänsä kanssa. Kuitenkin lapsen äiti osoitti jo hautajaistilaisuudessa, kertoi mm. papille ja muille hautajaisvieraille, että minua ei ole kutsuttu hautajaisiin enkä saa tulla kirkkoon enkä haudalle.

En ole "vienyt" miestä häneltä enkä tiedä mistä raivo johtuu.

Lähdimme miehen kanssa sitten hänen lapsensa hautajaisista pois. Myöhemmin kävimme lapsen haudalla. Pappi tuli pahoittelemaan tilannetta meille myöhemmin. Mieheni oli aivan pois tolaltaan, ei hän osannut oikein sanoakaan mitään, talutin siis häntä ensin hautajaisiin ja sitten sieltä pois.

Toivottavasti lapsen äiti oli onnellinen raivoamisestaan. Ennen kuin alatte hurskastelemaan äidin sokaistumista surusta: eikö lapsen isällä ole oikeus suruun? Ja oikeuttaako suru huonoon käytökseen?

Vierailija
97/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä katselis sellaista miestä joka ei mene lapsensa häihin jos uusi puoliso ei oo kutsuttu.

Edustaisi mun silmissä ihan vääriä arvoja.

Kyllä lapset tulee aina ennen uutta puolisoa.

Vierailija
98/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut vuosia sitten. Mieheni pettäminen oli eron lopullinen syy. Toivon, että olipa tyttärelläni mitkä juhlat tahansa, hän kutsuu meidät vanhempansa niine seuralaisineen, kuin on kuviossa.

Vierailija
99/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten isä jää pois, ei sen kummempaa.

No voi jumalauta, noin henkisesti jälkeenjääneiden pitäis kuolla. Myös ton ap:n miehen exän. Ihmeellistä lapsellista kiukuttelua. Ap, ole sinä fiksu ja pidä mölyt mahassa ja pakota miehesi menemään häihin.

Maailma olis niin paljon parempi paikka, jos ihmiset ei olis noin idiootteja kuten ap:n jutussa kaikki. Eikö nyt saatana 5 vuodessa se exä ole parantunut erosta. Ja kaikki muutkin vaikuttaa kehareilta. Anteeksi, kehitysvammaiset ovat kyllä fiksumpia.

Vierailija
100/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa mainitsi tulevista hautajaisista.

Mieheni lapsi kuoli. Osallistuin tietysti hautajaisiin mieheni tukena. Lapsen äiti oli hautajaisissa oman miesystävänsä kanssa. Kuitenkin lapsen äiti osoitti jo hautajaistilaisuudessa, kertoi mm. papille ja muille hautajaisvieraille, että minua ei ole kutsuttu hautajaisiin enkä saa tulla kirkkoon enkä haudalle.

En ole "vienyt" miestä häneltä enkä tiedä mistä raivo johtuu.

Lähdimme miehen kanssa sitten hänen lapsensa hautajaisista pois. Myöhemmin kävimme lapsen haudalla. Pappi tuli pahoittelemaan tilannetta meille myöhemmin. Mieheni oli aivan pois tolaltaan, ei hän osannut oikein sanoakaan mitään, talutin siis häntä ensin hautajaisiin ja sitten sieltä pois.

Toivottavasti lapsen äiti oli onnellinen raivoamisestaan. Ennen kuin alatte hurskastelemaan äidin sokaistumista surusta: eikö lapsen isällä ole oikeus suruun? Ja oikeuttaako suru huonoon käytökseen?

Toivottovasti miehesi exältä kuolee kaikki muutkin rakkaat. Tollanen mulkku ei ansaitse mitään hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme