Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet ja lasten häät

Vähemmänilkeääitipuoli
26.12.2017 |

Mitenkäs teillä on häät järjestetty?

Mun miehen aikuinen lapsi on aina ollut kuin yksi omistani. Ollaan tultu alusta lähtien hyvin juttuun.

Nyt lapsi olisi menossa kesällä naimisiin ja esitti hääkutsun muodossa: isä tervetullut, mutta minä en. Tämä johtuu mieheni exästä. Hän on katkera viiden vuoden takaisesta erosta. Lapsi haluaa kunnioittaa äitinsä tahtoa häiden osalta.

On paha olla. Kuin minua estettäisiin osallistumasta oman lapseni häihin.

Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä eikä hääkutsussa kutsujina olisi ”mieheni ja exä”. Exä olisi toivonut juuri näin.

Mites teillä?

Kommentit (392)

Vierailija
381/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieheni toinen vaimo, erosta 5 vuotta aikaa (olin eron syy). Vanhimman lapsen häissä olivat hänen äitinsä ja isänsä ilman uusia kumppaneita. Ymmärsin täysin.

Ja täytyy vielä täydentää, että mieheni osallistui hääkustannuksiin. Joku marssijärjestys mielestäni pitää olla: hääparilla täytyy olla rauha juhlia häitään ilman kireää tunnelmaa, vaikka itse osaisinkin olla siivosti. Vaikka mieheni entinen vaimo osaa olla aika v-mäinen emäntä, kysymyksessä ovat hänen lapsensa häät ja varmasti tulee pintaan surua myös siitä että eivät ole avioparina vieraita kättelemässä vaan elämä vei eri suuntaan.

Ihan joka väännössä ei tarvi olla omaa etua vääntämässä, oman kokemuksen perusteella (häistäkin jo aikaa) nuo arvovaltakiistat liittyvät uuskuvioiden varhaisempiin vuosiin (

Vierailija
382/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erolapsi kirjoitti:

Sinä kunnioitat naimisiin menevän tahtoa ja nielet pahan mielesi.

Tämähän on ihan väärin. Naimisiin menevän lapsen äitihän näin tahtoo eikä hääpari. Varmaan itse kiristää sillä, että jos äitipuoli tulee, niin sitten hän jättää tulematta.

Kutsujina on isä ja äiti jos he maksavat häänsä. SIinä tapauksessa jos AP:ta eli äitipuolta ei kutsuta, niin kanattaa olla tarkkana, että ei mene teidän yhteisiä rahoja.

Juttelisin kuitenkin vielä lapsen kanssa yhdessä isän kanssa ja painottaisin kuinka loukkaavaa ja epäsopivaa käytös on. Miltä lapsesta tuntuisi jos ei olisi enää tervetullut moisen jälkeen isän ja äitipuolen yhteiseen kotiin (tuntuisi varmaan loukkaavalta, mutta en tiedä pystyisinkö enää päästämään sisään kotiin moisen jälkeen). Kyse ei ole serkusta tai kummin kaimasta. Olet läheinen - kuten sanoit kuin äiti ja vielä äitipuoli.

Siis täh - mitä rakkautta on sellainen, jossa nainen kyttää, mihin mies perheen yhteisiä rahoja laittaa? Tietenkin mies saa käyttää rahoja lapsiinsa ja vaikka häiden maksamiseen, siitähä perheessä on kyse, että kumpikin rahaa käyttää eikä niin, että mies  tienaa ja vain nainen saa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin pois miehen pojan häistä. Minut oli kutsuttu, mutta miehen ja pojan kanssa keskusteltuamme ja menneisyyden huomioonottaen ehdotin että jäisin pois ja juhlisimme tuoreen avioparin kanssa sitten myöhemmin. Osallistuin mieheni lahjaan ja nimeni oli kortissa.

Myös se vaikutti että avioerosta oli vasta reilu vuosi ja me olimme tunteneet alle vuoden vaikka muutimmekin yhteen aika nopeasti.

Ja ex on aika draamakuningatar vaikka itse petti lastensa isää ja ero tuli tästä. Mutta hän on pojan äiti ja ymmärrettävästi etusijalla.

Ei me edes harkittu että mieskin tämän takia jäisi pois häistä. Hän juhli loppuun asti poikansa avioitumista.

Kun pari vuotta myöhemmin he saivat esikoisensa, olin kyllä ristiäisissä ja sen jälkeen kaikilla synttäreillä. Ei ongelmaa nyt kun miehen exälläkin on uusi mies. Mahdumme kaikki samaan tilaan hyvin muutamaksi tunniksi. Ja tunnelmakin pysyy vähintöän tyydyttävänä.

Vierailija
384/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mieheni toinen vaimo, erosta 5 vuotta aikaa (olin eron syy). Vanhimman lapsen häissä olivat hänen äitinsä ja isänsä ilman uusia kumppaneita. Ymmärsin täysin.

Ja täytyy vielä täydentää, että mieheni osallistui hääkustannuksiin. Joku marssijärjestys mielestäni pitää olla: hääparilla täytyy olla rauha juhlia häitään ilman kireää tunnelmaa, vaikka itse osaisinkin olla siivosti. Vaikka mieheni entinen vaimo osaa olla aika v-mäinen emäntä, kysymyksessä ovat hänen lapsensa häät ja varmasti tulee pintaan surua myös siitä että eivät ole avioparina vieraita kättelemässä vaan elämä vei eri suuntaan.

Ihan joka väännössä ei tarvi olla omaa etua vääntämässä, oman kokemuksen perusteella (häistäkin jo aikaa) nuo arvovaltakiistat liittyvät uuskuvioiden varhaisempiin vuosiin (<10)

No niin kaikki hoidot, ottakee tästä hoidosta mallia😂

Vierailija
385/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en ainakaan haluaisi isän uutta hoitoa kyynelehtimään kirkon penkkiin häissäni. Tämä nyt vain on minun mielipide.

Ei hoito, vaan puoliso.

Virallinen nimike on mikä on, mutta lapsille se on aina hoito. Sitä ei pääse hoito päsmäämään vaikka kuinka yrittäisi. Hoidoille naureskellaan paskaisesti selän takana ja odotellaan seuraavaa hoitoa.

Ajattelematon vanhempi, joka eron jälkeen kertoilee tuollaista lapsilleen. Ei ehkä ymmärrä, miten kauaskantoiset seuraukset sillä on esim lasten tuleviin parisuhteisiin. Malttakaa hyvät ihmiset mielenne ja siirtäkää sivuun tilaisuudet mollata entistä puolisoanne, jos haluatte lapsista kasvavan tervepäisiä nuoria.

Hoidot näemmä syyttävät exiä. Luuletko, etteivät murrosikäiset ja aikuiset lapset näe ja kuule itse. Jos ero on reilusti tehty, kaikki on OK. Lapset eivät kuitenkaan siedä sitä, että toista vanhempaa on petetty.

Tästä vois viritä pitkäkin keskustelu, mutta tuskin pettäjä on narahtanut housut kintuissa lastensa edessä. Kuka siitä heille kertoi?

Hyvä että on kerrottu. Pettäjät ovat valehtelijoita ja heihin tulee asennoitua aina epäilevästi. Seuraavaksi menee hyvässä lykyssä lasten perintörahat.

Vierailija
386/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en ainakaan haluaisi isän uutta hoitoa kyynelehtimään kirkon penkkiin häissäni. Tämä nyt vain on minun mielipide.

Ei hoito, vaan puoliso.

Virallinen nimike on mikä on, mutta lapsille se on aina hoito. Sitä ei pääse hoito päsmäämään vaikka kuinka yrittäisi. Hoidoille naureskellaan paskaisesti selän takana ja odotellaan seuraavaa hoitoa.

Hän on puoliso. Virallisesti ja epävirallisesti. Ymmärrän, että ero on katkera pala, mutta siitä pitää päästä yli.

Aikuisten lasten suussa se on silti HOITO. Asia ei siitä muuksi muutu. HOITO. Vituttaako jäädä ikuiseksi hoidoksi?

Kuulostat henkisesti häiriintyneeltä ihmiseltä. Haluatko vanhempasi jäävän yksin sitten kun toisesta aika jättää ja toinen jää leskeksi? Kutsutko esim 80 v uutta elämänkumppani hoidoksi?

Minä kutsuisin vanhaksi vosuksi😇. Eihän nimi miestä pahenna vai miten se meni😂

Eikä toki naistakaan. Kutsun sua idiootiksi.

Vierailija
387/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoito, vaan puoliso.

Ajattelematon vanhempi, joka eron jälkeen kertoilee tuollaista lapsilleen. Ei ehkä ymmärrä, miten kauaskantoiset seuraukset sillä on esim lasten tuleviin parisuhteisiin. Malttakaa hyvät ihmiset mielenne ja siirtäkää sivuun tilaisuudet mollata entistä puolisoanne, jos haluatte lapsista kasvavan tervepäisiä nuoria.

Hoidot näemmä syyttävät exiä. Luuletko, etteivät murrosikäiset ja aikuiset lapset näe ja kuule itse. Jos ero on reilusti tehty, kaikki on OK. Lapset eivät kuitenkaan siedä sitä, että toista vanhempaa on petetty.

Tästä vois viritä pitkäkin keskustelu, mutta tuskin pettäjä on narahtanut housut kintuissa lastensa edessä. Kuka siitä heille kertoi?

Hyvä että on kerrottu. Pettäjät ovat valehtelijoita ja heihin tulee asennoitua aina epäilevästi. Seuraavaksi menee hyvässä lykyssä lasten perintörahat.

Siinä tapauksessa meidän uusperheessä lapsen äidin pitäisi jäädä pois ja muutenkin morsiamen hänet hylätä. Avioliitto ex-mieheen kun loppui tämän naisen pettämiseen.

Vierailija
388/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äitipuoli veti kapan herneitä nenäänsä, kun en kutsunut hänen lapsiaan häihini. Ja sitten hän toi mukanaan molemmat tyttärensä, koska "tietenkin kutsu koskee myös heitä". Vaikka olin erikseen sanonut moneen kertaan, että ei koske, kutsu on vain isälle ja äitipuoli on kutsuttu vain siksi, että on pakko.

Miksi äitipuolet haluavat pilata miehensä lasten häät? En tiedä yhtäkään äitiä, joka tekisi kaikkensa, että lapsella on paha olla tärkeänä päivänään, mutta äitipuolet tuntuvat harrastavan tällaista kiusaamista ihan yleisesti.

Eivät aivan kaikki äitipuolet.. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä, jos ei kutsuta. Minulla on aina ollut se periaate, että jokaisella on oikeus kutsua kenet haluaa.

Jos/ kun joku lapsipuolistani menee naimisiin tms. en vaadi/ oleta/ odota heidän kutsuvan minua. Jos kutsuvat niin se on kiva juttu, mutta heidän ei tarvitse enkä siitä loukkaannu. Minut kutsuttiin kyllä nuorimman konfirmaatiojuhliin heidän äitinsä ja isäpuolensa kotiin eikä.

Lapsipuolet ovat minulle rakkaita ja läheisiä, vaikka olenkin tuntenut heidät vasta vajaa seitsemän vuotta. Olen nähnyt heidän kehittyvän teineistä nuoriksi aikuisiksi. Mies oli eronnut jo lasten ollessa pieniä, eikä meidän suhteeseen liittynyt pettämistä tai mitään muuta draamaa.

Joka kerta kun lapsipuolet käyvät, he halaavat minua ja keskustelevat toisinaan kanssani vaikeistakin asioista. Olen vain yksi turvallinen aikuinen lisää heidän elämässään. En voisi kuitenkaan koskaan kuvitella olevani heille tärkeämpi kuin heidän äitinsä. En voisi asettaa heitä sellaiseen tilanteeseen, jossa he joutuisivat valitsemaan homman kumman vanhemmista minun takiani. Jos minua ei kutsuttaisi joihinkin lasten juhliin, pakottaisin mieheni menemään joka tapauksessa tukemaan lapsiaan. Mies ehkä tosin loukkaantuisi jos minua ei kutsuttaisi. Mutta minä arvostan ja rakastan lapsipuoliani sen verran, että myös kunnioittaisin heidän toiveitaan enkä loukkaantuisi heille. Heidän ei myöskään tarvitse minua rakastaa. Mutta ainakin tuntuvat välittävän kun tytärkin haluaa viettää aikaa kanssani ilman isäänsä ja pojat aina heittävät hassua läppää kanssani.

Vierailija
389/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoito, vaan puoliso.

Siinä tapauksessa meidän uusperheessä lapsen äidin pitäisi jäädä pois ja muutenkin morsiamen hänet hylätä. Avioliitto ex-mieheen kun loppui tämän naisen pettämiseen.

Samoin, eikä edes yhteen kertaan, eikä yhteen mieheen. Ei ole tullut mieleenkään kertoa lapsille.

Vierailija
390/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoito, vaan puoliso.

Hän on puoliso. Virallisesti ja epävirallisesti. Ymmärrän, että ero on katkera pala, mutta siitä pitää päästä yli.

Aikuisten lasten suussa se on silti HOITO. Asia ei siitä muuksi muutu. HOITO. Vituttaako jäädä ikuiseksi hoidoksi?

Kuulostat henkisesti häiriintyneeltä ihmiseltä. Haluatko vanhempasi jäävän yksin sitten kun toisesta aika jättää ja toinen jää leskeksi? Kutsutko esim 80 v uutta elämänkumppani hoidoksi?

Ehdottomasti. Tosin tämän ikäisiä kutsutaan auervaaroiksi tai golddiggereiksi.

Vierailija
391/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoito, vaan puoliso.

Samoin, eikä edes yhteen kertaan, eikä yhteen mieheen. Ei ole tullut mieleenkään kertoa lapsille.

Meilläkään minä siis uusikko, lapsen isä tai tuo pettänyt äiti itse emme ole lapselle pettämisestä kertoneet. Kerran pienempänä miehen tytär kysyi isältään miksi isi ja äiti erosivat. Isä vastasi, että kysy äidiltäsi. En ymmärrä miksi äidin pettämisen pitäisi pilata välit tyttäreen. Eihän tuollaiset asiat hänelle kuulu. Eikä hän ole voinut osaansa valita. Harmi, että äiti pettämisellä vei lapsilta ydinperheen, mutta kyllä molemmat vanhemmat ovat huolehtineet lapsesta ihan hyvin eron jälkeen.

Meillä häät ovat vasta edessä päin. Toivon, että lapsipuoleni kutsuu aikanaan minutkin. Jos ei, toivottavasti isänsä kuitenkin menee. Myös omilla lapsillani on äitipuoli toisessa kodissaan. Toivottavasti lapseni kutsuvat hänet isänsä mukana ja toivottavasti hän tulee myös. Minä exänä en sitä ainakaan estä.

Vierailija
392/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut uusioperheessä. Jos perheen lapsi ei olisi halunnut minua häihinsä niin eipä olisi tarvinnut enää tulla kyläilemään tai tuoda lapsenlapsia hoitoon. Mutta minut on kutsuttu aina joka juhlaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi