Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet ja lasten häät

Vähemmänilkeääitipuoli
26.12.2017 |

Mitenkäs teillä on häät järjestetty?

Mun miehen aikuinen lapsi on aina ollut kuin yksi omistani. Ollaan tultu alusta lähtien hyvin juttuun.

Nyt lapsi olisi menossa kesällä naimisiin ja esitti hääkutsun muodossa: isä tervetullut, mutta minä en. Tämä johtuu mieheni exästä. Hän on katkera viiden vuoden takaisesta erosta. Lapsi haluaa kunnioittaa äitinsä tahtoa häiden osalta.

On paha olla. Kuin minua estettäisiin osallistumasta oman lapseni häihin.

Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä eikä hääkutsussa kutsujina olisi ”mieheni ja exä”. Exä olisi toivonut juuri näin.

Mites teillä?

Kommentit (392)

Vierailija
1/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sinun lapsi... minä en menis mihinkään samaan tilaan exän enkä varsinkaan sen uuden kanssa.

Vierailija
2/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän kyseistä lasta tässä hyvin. Ne ovat hänen häänsä johon hän tuskin haluaa mitään ylimääräistä draamaa, asia joka sinun pitäisi ymmärtää. Miksi haluat pilata toisten päivän tälläisellä kitinällä? Yhteenmennessäsi tiesit että hänellä on exä ja lapsia, tiesit että kiusalliset juhlanvietot jne ovat edessä. Aika pikkumaista ja törkeää vetää huomio sinuun tässä asiassa, kun kyseessä ei ole sinun lapsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai jääkutsussa vanhemmat ole kutsujia. Eri asia jossain järjestetyssä liitossa. Kutsut menee siten miten hääpari tahtoo.

Vierailija
4/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten isä jää pois, ei sen kummempaa.

Vierailija
5/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on pahoja. Puhukaa nuoren kanssa, hän päättää ja toivottavasti oman mielensä mukaan, eikä tee ratkaisua exän kiukun pelossa. Jos tämä on varmasti lapsen ikioma tahto, niin todennäköisesti noudattaisin sitä, vaikka pahalta tuntuisikin. Tosin mieheni ei sitä taatusti hyväksyisi, sen tiedän.

Minusta kaikkien pitäisi pystyä osallistumaan, ja pukata alkukantaisemmat tunteet sivuun siksi aikaa.

Vierailija
6/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kunnioitat naimisiin menevän tahtoa ja nielet pahan mielesi.

Vierailija
7/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän kyseistä lasta tässä hyvin. Ne ovat hänen häänsä johon hän tuskin haluaa mitään ylimääräistä draamaa, asia joka sinun pitäisi ymmärtää. Miksi haluat pilata toisten päivän tälläisellä kitinällä? Yhteenmennessäsi tiesit että hänellä on exä ja lapsia, tiesit että kiusalliset juhlanvietot jne ovat edessä. Aika pikkumaista ja törkeää vetää huomio sinuun tässä asiassa, kun kyseessä ei ole sinun lapsesi.

Äitihän sitä ylimääräistä draamaa tässä järjestää. Pitäisi vähän pystyä ajattelemaan lapsensa etua, eikä omaa kostoa.

Vierailija
8/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolapsi kirjoitti:

Vaan kun se ei taida olla naimisiin menevän tahto, vaan äidin. Ei ole napanuora vielä katkennut. Tulee katumaan pyyntöään myöhemmin.

Tiedän kyllä, mitä täällä siitä asiasta ajatellaan. Tänne on pesiytynyt lähinnä tietynlainen väestönosa.

Vierailija
9/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, aina vika eksässä. Mä olen kutsunut juhliini aina vain ja ainoastaan isäni, ihan omasta tahdostani ja yksin on tullut. Toinen vaihtoehto on ollut jättää tulematta. Oma päätöksensä.

Vierailija
10/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsuin häihin vain isän, en äitipuolta. Isä ei tullut, se oli hänen oma päätöksensä. Ei se minulta pois ollut, ei kaduttanut lainkaan. Halusin paikalle meille tärkeitä ihmisiä, en niitä, joista en pidä.

Vierailija
11/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kutsuin häihin vain isän, en äitipuolta. Isä ei tullut, se oli hänen oma päätöksensä. Ei se minulta pois ollut, ei kaduttanut lainkaan. Halusin paikalle meille tärkeitä ihmisiä, en niitä, joista en pidä.

Ikävää, että et pidä isästäsi tai hänen vaimostaan. Ap:n tilanteessa heillä on lapseen tiiviit ja hyvät välit, joten tilanne on aivan toinen.

Vierailija
12/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erolapsi kirjoitti:

Vaan kun se ei taida olla naimisiin menevän tahto, vaan äidin. Ei ole napanuora vielä katkennut. Tulee katumaan pyyntöään myöhemmin.

Tiedän kyllä, mitä täällä siitä asiasta ajatellaan. Tänne on pesiytynyt lähinnä tietynlainen väestönosa.

Miksi katuisi? Jos välit isään ovat hyvät, isä kyllä ymmärtää, että kyseessä on perhejuhla ilman laajennuksia.

Vierailija
13/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, aina vika eksässä. Mä olen kutsunut juhliini aina vain ja ainoastaan isäni, ihan omasta tahdostani ja yksin on tullut. Toinen vaihtoehto on ollut jättää tulematta. Oma päätöksensä.

Ei aina, tällä kertaa on. Naimisiin menevän tulee saada päättää ilman painostusta, ketä kutsuu.

Vierailija
14/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erolapsi kirjoitti:

Miksi katuisi? Jos välit isään ovat hyvät, isä kyllä ymmärtää, että kyseessä on perhejuhla ilman laajennuksia.

Välit myös isän uuteen puolisoon on hyvät. Erityisen ikävää, jos sekä isä että hänen vaimonsa joutuvat jäämään pois. Jos miehellä on yhtään selkärankaa, hän ottaa vaimonsa mukaan.

Vierailija
15/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi on ollut ainakin teini silloin, kun sinä olet tullut kuvioihin?

Vierailija
16/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina, tällä kertaa on. Naimisiin menevän tulee saada päättää ilman painostusta, ketä kutsuu.

Meinaat että on parempi että äiti jättää tulematta?

Vierailija
17/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, sen täytyi tuntua tosi kurjalta :(

Vierailija
18/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olet loukkaantunut, anna miehesi lapsi järjestää sellaiset häät kun itse haluaa. Vaikka se äiti on kulissien takana.

Ehkä lapsi on tajunnut että on helpompi näin, että äiti on sen verran hankala tapaus että on parasta tehdä näin, että saa keskittyä häihin ilman enemmän draamaa.

Oma äitini järjesti kunnon show:n kun menin naimisiin enkä tehnyt hänen tavallaan, ja se oli kyllä raskasta.

Vierailija
19/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että et pidä isästäsi tai hänen vaimostaan. Ap:n tilanteessa heillä on lapseen tiiviit ja hyvät välit, joten tilanne on aivan toinen.

Myös minun äitipuoleni hoki tuota "hyvät välit" -mantraa, vaikka tosiasiassa hän ei ollut lainkaan läheinen. Kaiken lisäksi tiesin, että häissä hän olisi ryhtynyt organisoimaan niitä mieleisikseen ja käyttänyt äidistä termiä "entinen", joten kiitos ei, ei meidän häissä. Niissä oli isä ja äiti, joiden lapsi oli menossa vihille, ei mitään exää ja nyxää.

Vierailija
20/392 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolapsi kirjoitti:

Eikö exän tarvitse kunnioittaa naimisiin menevän tahtoa? Hän ilmeisesti maksaa häät ja käyttää sitä peukaloruuvina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme