Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet ja lasten häät

Vähemmänilkeääitipuoli
26.12.2017 |

Mitenkäs teillä on häät järjestetty?

Mun miehen aikuinen lapsi on aina ollut kuin yksi omistani. Ollaan tultu alusta lähtien hyvin juttuun.

Nyt lapsi olisi menossa kesällä naimisiin ja esitti hääkutsun muodossa: isä tervetullut, mutta minä en. Tämä johtuu mieheni exästä. Hän on katkera viiden vuoden takaisesta erosta. Lapsi haluaa kunnioittaa äitinsä tahtoa häiden osalta.

On paha olla. Kuin minua estettäisiin osallistumasta oman lapseni häihin.

Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä eikä hääkutsussa kutsujina olisi ”mieheni ja exä”. Exä olisi toivonut juuri näin.

Mites teillä?

Kommentit (392)

Vierailija
321/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmänilkeääitipuoli kirjoitti:

Mun miehen aikuinen lapsi on aina ollut kuin yksi omistani. Ollaan tultu alusta lähtien hyvin juttuun.

Nyt lapsi olisi menossa kesällä naimisiin ja esitti hääkutsun muodossa: isä tervetullut, mutta minä en. Tämä johtuu mieheni exästä. Hän on katkera viiden vuoden takaisesta erosta. Lapsi haluaa kunnioittaa äitinsä tahtoa häiden osalta.

Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä eikä hääkutsussa kutsujina olisi ”mieheni ja exä”. Exä olisi toivonut juuri näin.

Mites teillä?

Hah ihan oikein sulle! Varaudu että sua ei kutsuta myöskään ristiäisiin, eikä lasten-lasten häihin yms. Astu alas sieltä valtaistuimeltas ni voisivat säälistä sut johonkin ehkä joskus kutsuukin...

Vierailija
322/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin itsekästä sinulta edes ajatuksen tasolla vaatia morsiamen isää jättäytymään häistä pois.

Sanottakoon nyt vielä etten ole tätä mieheltä vaatinut. Mutta kyllä satuttaisi helvetisti jos suostuisi exän vaatimuksiin.

Ap

Aika narsistista. Sinua aikuista ihmistä korventaisi enemmän oma sivuun jäämisesi kuin se että mies ei osallistuisi oman tyttärensä häihin?

Jos olisit fiksu ihminen kannustaisit totta kai miestäsi menemään tyttärensä häihin.

Ai se tekee minusta narsistin että haluan olla kirkossa kyynelehtimässä kun yksi lapsipuolistani astelee vihille?

Ap

Siitähän ei ole kyse, sinä et kuitenkaan pääse osallistumaan. Kyse on siitä, haluatko kostoksi pilata tytön häät. Ilmeisesti haluat, joten olet itsekäs.

Mitä törkymöykkyjä tänne oikein kirjoittaa? Onko ihan mahdotonta ymmärtää tilanne, että häihin kutsutaan isä, äiti, ja heidän uudet puolisonsa? Ihan siinä samassa kuin sisarukset tai tädit ja sedät puolisoineen? Kyllä suomalaisilla on vielä pitkä matka sydämen sivistykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä?

Hah ihan oikein sulle! Varaudu että sua ei kutsuta myöskään ristiäisiin, eikä lasten-lasten häihin yms. Astu alas sieltä valtaistuimeltas ni voisivat säälistä sut johonkin ehkä joskus kutsuukin...

Eikö äiti voisi yhden päivän ajaksi pistää katkeruuttaan sivuun, ja antaa lapsen juhlia kaikkien läheistensä kanssa?

Vierailija
324/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen isän uusi puoliso ei osallistunut mihinkään suvun juhliin, koska miehen isä tiesi, että miehen äiti nostaisi metakan. Vaikka erosta oli yli 20v aikaa. Tämä oli mielestäni miehen isältä ihan tahdikasta. Ajatteli lastensa juhlien onnistumista.

Todella naurettavaa ja lapsellista käytöstä jättää uusi puolison perhejuhlien ulkopuolelle. Miten ilkeitä ihmiset voivat ollakaan, ja pitkävihaisia. Sitten vielä kehdataan ihmetellä, kun äitipuoli väsyy ja on onneton. Jotkut lapsipuolet ja ex-vaimot voivat kiusata äitipuolten epäsuorasti vuosikaupalla, vaikkei isän uudella puolisolla olisikaan mitään osaa ollut aikoinaan tapahtuneeseen eroon.

Purkavat pahaa oloaan ihan väärään osoitteeseen. Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
325/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan haluaisi isän uutta hoitoa kyynelehtimään kirkon penkkiin häissäni. Tämä nyt vain on minun mielipide.

Vierailija
326/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin itsekästä sinulta edes ajatuksen tasolla vaatia morsiamen isää jättäytymään häistä pois.

Sanottakoon nyt vielä etten ole tätä mieheltä vaatinut. Mutta kyllä satuttaisi helvetisti jos suostuisi exän vaatimuksiin.

Ap

Aika narsistista. Sinua aikuista ihmistä korventaisi enemmän oma sivuun jäämisesi kuin se että mies ei osallistuisi oman tyttärensä häihin?

Jos olisit fiksu ihminen kannustaisit totta kai miestäsi menemään tyttärensä häihin.

Ai se tekee minusta narsistin että haluan olla kirkossa kyynelehtimässä kun yksi lapsipuolistani astelee vihille?

Ap

Siitähän ei ole kyse, sinä et kuitenkaan pääse osallistumaan. Kyse on siitä, haluatko kostoksi pilata tytön häät. Ilmeisesti haluat, joten olet itsekäs.

Mitä törkymöykkyjä tänne oikein kirjoittaa? Onko ihan mahdotonta ymmärtää tilanne, että häihin kutsutaan isä, äiti, ja heidän uudet puolisonsa? Ihan siinä samassa kuin sisarukset tai tädit ja sedät puolisoineen? Kyllä suomalaisilla on vielä pitkä matka sydämen sivistykseen.

Suurin osa näistä nykyisistä puolisoista on iskenyt suhteen alussa kyntensä varattuun ja sitten kuvitellaan että uusi suku ottaa heidät avosylin vastaan. Ei tässä mitään "aika parantaa haavat" filosofiaa tarvitse petetyille osapuolille jakaa, joita myös lapset rikotussa perheessä ovat.  Ei:  "aika parantaa haavat"  vaan  "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

Petetyt perheet, ex:ät ja lapset, älkää koskaan antako anteeksi näille kodin rikkojille, se on voittonne! 

Vierailija
327/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä?

Eikö äiti voisi yhden päivän ajaksi pistää katkeruuttaan sivuun, ja antaa lapsen juhlia kaikkien läheistensä kanssa?

No jos äitipuoli ei ole läheinen paitsi ap:n mielestä, miksi pitäisi?

Vierailija
328/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Narsisti ja itsekäs ihminen ovat täysin toisistaan eroavia.

Enkä minä halua pilata lapsen häitä. En myöskään ole kostoretkellä.

Olen surullinen ja tulin edelleenkin tänne kysymään muiden kokemuksista.

Ap

Ap, en todellakaan käsitä asennettasi. Ensinnäkin on aivan bullshitiä, että viidessä vuodessa aikuisesta ihmisestä olisi tullut "kuin omasi", tai ainakaan sinusta kuin äiti. Tällä aikuisella lapsella on ja tulee olemaan vain yksi äiti ja se et ole sinä. Olet huomattavasti törkeämpi kuin miehesi ex-vaimo, jos painostat miehesi olemaan poissa häistä.

Vierailija
329/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä?

Minulle ei selvinnyt, että halusiko lapsi sitten tämän uusiovaimon häihinsä. Oli kysynyt, että tuleeko isä ilman tätä ja vaimo oli sanonut, ettei tule.

Mutta ei ollut mitenkään erityisesti ilmoittanut, että haluaa heidät silti.

Vierailija
330/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.n suurin ongelma taitaakin olla, että on kuvitellut olevansa suurta perhettä miehen aikuisten lapsien kanssa ja nyt on tajunnut, ettei sitä idylliä ollutkaan. Hän ei ole miehen aikuiselle lapselle, kuin yksi outo aikuinen vain hänen elämässään, kenellä ei ole mitään merkitystä.

On se vaikeaa.

Hyvin kirjoitettu! Ap kuvittelee myös ipanoidensa olevan etunenässä kutsuttujen joukossa, morsiamen kanssa samassa pöydässä. Toivottavasti ap tajuaa että on yhtä tärkeä hellantelttuineen morsiamelle kuin naapurin Jamppa!

Vierailija
331/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.n suurin ongelma taitaakin olla, että on kuvitellut olevansa suurta perhettä miehen aikuisten lapsien kanssa ja nyt on tajunnut, ettei sitä idylliä ollutkaan. Hän ei ole miehen aikuiselle lapselle, kuin yksi outo aikuinen vain hänen elämässään, kenellä ei ole mitään merkitystä.

On se vaikeaa.

Hyvin kirjoitettu! Ap kuvittelee myös ipanoidensa olevan etunenässä kutsuttujen joukossa, morsiamen kanssa samassa pöydässä. Toivottavasti ap tajuaa että on yhtä tärkeä hellantelttuineen morsiamelle kuin naapurin Jamppa!

Lue nyt sentään ap:n viesti, ennen kuin vastaat. Facepalm.

Vierailija
332/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuiset prinsessat ovat mustasukkaisia vanhemmistaan heidän kumppaneilleen. Haluavat olla ainoita vanhempiensa elämässä. Viis siitä, että ollaan perustamassa juuri omaa perhettä, oman vanhemman elämään ei "uutta" kumppania voi hyväksyä tai ainakaan tähän normaaleja välejä yrittää luoda.

Tätä minäkin olen pohtinut, jotain tällaista siinä on pakko olla taustalla. Sen ymmärtää, jos kyseessä on pieni lapsi, mutta ei enää teinin saati aikuisen kohdalla. Jos äitipuoli tai isäpuoli on ihan normaalin kohtelias ja mukava, ei yhdelläkään lapsella pitäisi olla mitään sitä vastaan, että äiti tai isä löytää uuden rakkauden.

Saati sitten, kun on seurusteltu jo vuosia, ja vieläkin se "uusi" luokitellaan lähinnä äidin tai isän hoidoksi. Säälittävää oikeasti, niiden kiukuttelevien aikuisten lasten käytös.

Ai kun tällainen ”hoito” vie lapselta lapsuudenkodin, turvan ja ytimen elämästä, äidin ja isän. Tällaista huo…raamista sitten pitäisi vielä jotenkin tukea lasten ja suvun puolelta. Empaattisissa ja normaaleissa suvuissq tuetaan heikoilla olevaa eli jätettyä ja tämän lapsia. Huor…ajat pärjätköön keskenään. Kumma kun ei sukukaan näistä innostu vaikka nämä uusioparit eivät tunnu sitä ymmärtävän.

Normaaleissa suvuissa tullaan toimeen keskenään. Sellaisia on valtaosa, vaikka AV:llä pyöriessä se hämärtyy helposti.

Vierailija
333/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en ainakaan haluaisi isän uutta hoitoa kyynelehtimään kirkon penkkiin häissäni. Tämä nyt vain on minun mielipide.

Ei hoito, vaan puoliso.

Vierailija
334/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Suurin osa näistä nykyisistä puolisoista on iskenyt suhteen alussa kyntensä varattuun ja sitten kuvitellaan että uusi suku ottaa heidät avosylin vastaan. Ei tässä mitään "aika parantaa haavat" filosofiaa tarvitse petetyille osapuolille jakaa, joita myös lapset rikotussa perheessä ovat.  Ei:  "aika parantaa haavat"  vaan  "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

Petetyt perheet, ex:ät ja lapset, älkää koskaan antako anteeksi näille kodin rikkojille, se on voittonne! 

Katkeruuden pahin uhri on se, jonka sydämen se mustuttaa. Voitto on jatkaa harmonista elämää. Kuka haluaa elää loppuelämänsä katkerana kiukkupussina?

Vierailija
335/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän kyseistä lasta tässä hyvin. Ne ovat hänen häänsä johon hän tuskin haluaa mitään ylimääräistä draamaa, asia joka sinun pitäisi ymmärtää. Miksi haluat pilata toisten päivän tälläisellä kitinällä? Yhteenmennessäsi tiesit että hänellä on exä ja lapsia, tiesit että kiusalliset juhlanvietot jne ovat edessä. Aika pikkumaista ja törkeää vetää huomio sinuun tässä asiassa, kun kyseessä ei ole sinun lapsesi.

Äitihän sitä ylimääräistä draamaa tässä järjestää. Pitäisi vähän pystyä ajattelemaan lapsensa etua, eikä omaa kostoa.

Lapsen etu on nyt se, että tehdään kuten hän pyytää. Hänen häänsä.

Jos teillä  on niin niin hyvä suhde kuin väität, ap, toimit toiveen mukaan. Osallistut seuraavana päivänä rääppiäisiin, siellä on vapaa aikataulu.

Ja isä menee häihin, saattaa tytön alttarille, jos on kirkkotilaisuus ja kuuluu ohjelmaan.

Vierailija
336/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites teillä?

No jos äitipuoli ei ole läheinen paitsi ap:n mielestä, miksi pitäisi?

Oman itsensä vuoksi.

Vierailija
337/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni lapset eivät varmaan edes muistaa aikaa kun isänsä ja äitinsä olivat yhdessä. Oli levinnyt se homma heti kättelyssä. Vaikka ei sillä mitään merkitystä tänä päivänä olekaan, mutta tais olla malli-esimerkki siitä miten nainen yrittää sitoa miehen itseensä " vahingoilla". Mut mitä tulee miehen lasten mahdollisiin häihin,  ainoa hyvä parisuhdemalli heidän elämässään on meidän perheessämme, ja välimme ovat lämpimät, joten todennäköisesti olisin minäkin hyvin tervetullut heidän häihinsä. Minun puoleltani siinä on vain se mutta, että lasten katkera ääliöäiti on niin hirveä tyyppi, etten pystyisi puolta tuntia kauempaa olemaan hänen kanssaan samassa tilassa. Toisaalta lapset ovat vielä sen verran nuoria, että ehdin valmistautua.  Äitinsä tuskin kehittyy yhtään mihinkään. Sama katkera paska on ollut vuodesta toiseen. 

Vierailija
338/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuiset prinsessat ovat mustasukkaisia vanhemmistaan heidän kumppaneilleen. Haluavat olla ainoita vanhempiensa elämässä. Viis siitä, että ollaan perustamassa juuri omaa perhettä, oman vanhemman elämään ei "uutta" kumppania voi hyväksyä tai ainakaan tähän normaaleja välejä yrittää luoda.

Tätä minäkin olen pohtinut, jotain tällaista siinä on pakko olla taustalla. Sen ymmärtää, jos kyseessä on pieni lapsi, mutta ei enää teinin saati aikuisen kohdalla. Jos äitipuoli tai isäpuoli on ihan normaalin kohtelias ja mukava, ei yhdelläkään lapsella pitäisi olla mitään sitä vastaan, että äiti tai isä löytää uuden rakkauden.

Saati sitten, kun on seurusteltu jo vuosia, ja vieläkin se "uusi" luokitellaan lähinnä äidin tai isän hoidoksi. Säälittävää oikeasti, niiden kiukuttelevien aikuisten lasten käytös.

Ai kun tällainen ”hoito” vie lapselta lapsuudenkodin, turvan ja ytimen elämästä, äidin ja isän. Tällaista huo…raamista sitten pitäisi vielä jotenkin tukea lasten ja suvun puolelta. Empaattisissa ja normaaleissa suvuissq tuetaan heikoilla olevaa eli jätettyä ja tämän lapsia. Huor…ajat pärjätköön keskenään. Kumma kun ei sukukaan näistä innostu vaikka nämä uusioparit eivät tunnu sitä ymmärtävän.

Normaaleissa suvuissa tullaan toimeen keskenään. Sellaisia on valtaosa, vaikka AV:llä pyöriessä se hämärtyy helposti.

Normaaleissa suvuissa ja perheissä ei vaihdeta puolisoa kuin sukkia. Noin ne kaikki tauditkin leviää.

Vierailija
339/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti isä menee yksin ja samalla näyttää, et lapset on aina elämässä tärkeintä!!

Vierailija
340/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleissa suvuissa ja perheissä ei vaihdeta puolisoa kuin sukkia. Noin ne kaikki tauditkin leviää.

Törkimys. Mieti tykönäsi sitä, että avioero on sallittua ihan syystä. Olishan se mukavaa, jos kaikki liitot olisivat onnea ja auvoa, mutta näin ei vaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan