Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet ja lasten häät

Vähemmänilkeääitipuoli
26.12.2017 |

Mitenkäs teillä on häät järjestetty?

Mun miehen aikuinen lapsi on aina ollut kuin yksi omistani. Ollaan tultu alusta lähtien hyvin juttuun.

Nyt lapsi olisi menossa kesällä naimisiin ja esitti hääkutsun muodossa: isä tervetullut, mutta minä en. Tämä johtuu mieheni exästä. Hän on katkera viiden vuoden takaisesta erosta. Lapsi haluaa kunnioittaa äitinsä tahtoa häiden osalta.

On paha olla. Kuin minua estettäisiin osallistumasta oman lapseni häihin.

Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä eikä hääkutsussa kutsujina olisi ”mieheni ja exä”. Exä olisi toivonut juuri näin.

Mites teillä?

Kommentit (392)

Vierailija
341/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut olla menemättä mieheni tyttären häihin. Tai en olisi tehnyt siitä ongelmaa. Mutta tytär ei missään tapauksessa suostunut äitinsä ehtoihin. Halusi paikalle meidät kaikki, isänsä, minut ja sisaruspuolensa. Lopulta kaikki meni hyvin. Äitikin osasi käyttäytyä.

Vierailija
342/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin itsekästä sinulta edes ajatuksen tasolla vaatia morsiamen isää jättäytymään häistä pois.

Sanottakoon nyt vielä etten ole tätä mieheltä vaatinut. Mutta kyllä satuttaisi helvetisti jos suostuisi exän vaatimuksiin.

Ap

Aika narsistista. Sinua aikuista ihmistä korventaisi enemmän oma sivuun jäämisesi kuin se että mies ei osallistuisi oman tyttärensä häihin?

Jos olisit fiksu ihminen kannustaisit totta kai miestäsi menemään tyttärensä häihin.

Ai se tekee minusta narsistin että haluan olla kirkossa kyynelehtimässä kun yksi lapsipuolistani astelee vihille?

Ap

Siitähän ei ole kyse, sinä et kuitenkaan pääse osallistumaan. Kyse on siitä, haluatko kostoksi pilata tytön häät. Ilmeisesti haluat, joten olet itsekäs.

Mitä törkymöykkyjä tänne oikein kirjoittaa? Onko ihan mahdotonta ymmärtää tilanne, että häihin kutsutaan isä, äiti, ja heidän uudet puolisonsa? Ihan siinä samassa kuin sisarukset tai tädit ja sedät puolisoineen? Kyllä suomalaisilla on vielä pitkä matka sydämen sivistykseen.

Suurin osa näistä nykyisistä puolisoista on iskenyt suhteen alussa kyntensä varattuun ja sitten kuvitellaan että uusi suku ottaa heidät avosylin vastaan. Ei tässä mitään "aika parantaa haavat" filosofiaa tarvitse petetyille osapuolille jakaa, joita myös lapset rikotussa perheessä ovat.  Ei:  "aika parantaa haavat"  vaan  "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"

Petetyt perheet, ex:ät ja lapset, älkää koskaan antako anteeksi näille kodin rikkojille, se on voittonne! 

Katkeruuden pahin uhri on se, jonka sydämen se mustuttaa. Voitto on jatkaa harmonista elämää. Kuka haluaa elää loppuelämänsä katkerana kiukkupussina?

Ap on hyvä esimerkki että kosto on suloinen! Väärin tekijälle ei koskaan tule kääntää toista poskea, vaan pitää lyödä takaisin. Tämä on oikein hyvä esimerkki että isku on uponnut KUNNOLLA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea vaihtoehto on, että ap menee miehensä kanssa häihin ja miehen exä sitten miettii jääkö oman lapsensa häistä pois oman naurettavuuden takia. Käsittämättömän lapsellista miehen exältä alkaa vaatimaan läheisen ihmisen poisjääntiä.

Vierailija
344/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ei halua että äitiään, joka luultavasti puolet isukin uutta morsionta vanhempi, lasten iät versus huomioiden, nöyryyetään. Joten hepsankeikka häistä veks. Fiksu tyttö, jätettyä vanhaa naista ei nöyryytetä lisää kaiken kansan nähden.

Vierailija
345/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat ja uusi puoliso sai aikaan kamalan riidan meidän tupareissa ku sattu samaan aikaan. Mentiin kihloihin ja vanhemmat alkoi saman tien taas riitelemään. Mies sai kamalia paniikkikohtauksia. Nykyiset hämmensi soppaa minkä kerkesi.

Kävin juttelemassa molempien vanhrmpien kanssa. Eka totesin, että nykyiset eivät ole tervetulleita ja vanhemmat vain jos pystyvät käyttäytymään. Uhkasin, että lapsenlapsia he eivät tule näkemään jos häissä tulee pienetsikää sanomista.

Ihme ja kumma oli, että molemmat osasi käyttäytyä, itse olin koko illan juomatta, että pystyn tarkkailee tilannetta.

Miehen nykyinen suuttui mulle, mutta ei miehelle, joten ollaan ihan kuivilla. Mies kiitti ja vietti hääpäivän ilman paniikkikohtauksia. Mua tietenki moni pitää kusipäänä, mutta mun oli pakko tehdä jotain.

Vierailija
346/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä jätät menemättä, tietysti. Hän ei ole sinun lapsesi, vaikka teillä läheiset välit onkin. Hän haluaa olla ensisijaisesti omalle äidilleen uskollinen, ei sinulle. Hän haluaa, että hänen äidillään on hyvä olla hänen häissään.

Olen itse aikuinen erolapsi ja ahdistun edelleen aivan todella paljon perhejuhlista. Välitän molemmista vanhemmistani ja minkä minä sille voin, jos äiti ei ole edelleenkään päässyt yli erosta? Minun täytyy suojella häntä, koska haluan että hänellä on hyvä olla. En halua hänelle yhtään huonoa oloa enää, kun elämä on muutenkin kääntymässä ehtoopuolelle.

Sinun täytyy suojella äitiäsi? Surullista. Äidin tulisi suojella lastaan, eikä päinvastoin.

Kyllä aikuinen lapsi on velvollinen suojelemaan vanhempaansa, kaikki me olemme velvollisia myös tähän suojelutyöhön. Ja vallankin kun vanhempi on jo elämän ehtoopuolella, on lapsella todellakin syytä suojella häntä. 

Vierailija
347/392 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhemmat ja uusi puoliso sai aikaan kamalan riidan meidän tupareissa ku sattu samaan aikaan. Mentiin kihloihin ja vanhemmat alkoi saman tien taas riitelemään. Mies sai kamalia paniikkikohtauksia. Nykyiset hämmensi soppaa minkä kerkesi.

Kävin juttelemassa molempien vanhrmpien kanssa. Eka totesin, että nykyiset eivät ole tervetulleita ja vanhemmat vain jos pystyvät käyttäytymään. Uhkasin, että lapsenlapsia he eivät tule näkemään jos häissä tulee pienetsikää sanomista.

Ihme ja kumma oli, että molemmat osasi käyttäytyä, itse olin koko illan juomatta, että pystyn tarkkailee tilannetta.

Miehen nykyinen suuttui mulle, mutta ei miehelle, joten ollaan ihan kuivilla. Mies kiitti ja vietti hääpäivän ilman paniikkikohtauksia. Mua tietenki moni pitää kusipäänä, mutta mun oli pakko tehdä jotain.

Et sä mikään kusipää oo vaan sankari, nimittäin oman elämäs ja miehes. Laitoit niille oikeille kusipäille luun kurkkuun! Tsemiä jatkoon!

Vierailija
348/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär ei halua että äitiään, joka luultavasti puolet isukin uutta morsionta vanhempi, lasten iät versus huomioiden, nöyryyetään. Joten hepsankeikka häistä veks. Fiksu tyttö, jätettyä vanhaa naista ei nöyryytetä lisää kaiken kansan nähden.

Mitä ihmettä? Ei ne häät sen morsmaikun äidin ympärillä pyöri. Ketään EI KIINNOSTA, onko hän 35 vai 85-vuotias. Hääpari on juhlan keskipiste, ei morsiamen eikä sulhonkaan äiti.

Huomaa, miten narsistista jengiä täällä käy 😂

Vierailija
349/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kutsuin häihin vain isän, en äitipuolta. Isä ei tullut, se oli hänen oma päätöksensä. Ei se minulta pois ollut, ei kaduttanut lainkaan. Halusin paikalle meille tärkeitä ihmisiä, en niitä, joista en pidä.

Ikävää, että et pidä isästäsi tai hänen vaimostaan. Ap:n tilanteessa heillä on lapseen tiiviit ja hyvät välit, joten tilanne on aivan toinen.

Ap:n oman kertoman mukaan lapseen on hyvät välit.

Aloitusviestissä pisti silmään seuraava lause:

"Sanoin lapselle että isänsä tuskin haluaa osallistua ilman minua. Ja vaikka osallistuisikin, ei hän seisoisi exän rinnalla kättelyssä"

Tuon perusteella ap itse vaikuttaa kyllä varsinaisesta päällepäsmäriltä, joka haluaa määrätä paitsi miehensä myös miehen edellisen suhteen aikuisen lapsen elämästä.

Olisiko ap kuitenkin itse katkera miehen exälle, joka nyt kuitenkin sattuu olemaan miehen lapsen äiti, vaikka ap kuinka haluaa pitää lasta omanaan.

Vierailija
350/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kutsuin häihin vain isän, en äitipuolta. Isä ei tullut, se oli hänen oma päätöksensä. Ei se minulta pois ollut, ei kaduttanut lainkaan. Halusin paikalle meille tärkeitä ihmisiä, en niitä, joista en pidä.

Kutsuithan kaikki muutkin puolisoineen, miksi et isääsi puolisoineen?

En ole edellisen viestin kirjoittaja, mutta siinähän on selkeästi kerrottu, että paikalle on haluttu vain ihmiset, joista kutsuja itse pitää ja jotka ovat hänelle tärkeitä. Se, että äitipuoli on ap:n tavoin halunnut estää isääkin osallistumasta lapsensa häihin kertoo kyllä kaiken tuosta äitipuolesta.

Vierailija
351/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elän uusperheessä. Olen hyvissä väleissä mieheni teinien kanssa. Jos he sanoisivat, että äitinsä ei halua minua häihin, niin sanoisin ok. Aviomieheni saa itse päättää, mitä tekee. Saa mennä ilman minua, jos haluaa.

Ajattelen, että on loukkaavaa, jos nyksä änkee paikkaan, joka ei hänelle kuulu. Esim. Koulun joulujuhliin tms.

Miksi nyksä ei kuuluisi koulun joulujuhliin tai häihin? Minä ainakin olin todella iloinen, kun exäni uusi avopuoliso tuli koulun joulujuhlaan. Perhettähän hän on siinä missä vanhemmat ja sisaruksetkin. 

Nyksä kuuluu häihin, jos morsian haluaa hänet kutsua, mutta sitten pitää kutsua kaikki nyksät, ei valikoidusti vain toisen vanhemman Nyksää.

En minä mielelläni ole mennyt lapsipuolteni rippijuhliin. Vaikka kuulun löyhästi lapsen elämään, en kuuli hänen sukuunsa. Ne ovat kaksi eri asiaa. Olen kuitenkin mennyt, koska mieheni on minut halunnut.

Koulun joulujuhliin en halua. Ei uusperhe ole ”perhe”, jos lapset ovat viikonloppulapsia. Enhän minä heitä koskaan ole hoitanut tai viihdyttänyt. Miehenikin sanoo meidän olevan ensisijassa parisuhde, ja tietyiltä osin kommuuni, ei ”perhe”. On itsensä huijaamista, että kommuunista saa aikaiseksi perheen.

Meillä molemmilla on siis omia lapsia, ei yhteisiä. Yksi lapsista on jo aikuinen, yksi asuu koko ajan, yksi vuoroviikkolapsi, ja kaksi viikonloppulasta.

No tottakai molempien vanhempien nyksät. 

Etkö siis koe kuuluvasi miehesi sukuun? Se on ihan sama suku kuin lapsienkin suku (puoliksi). Et mene ilmeisesti esimerkiksi miehesi vanhempien syntymäpäiville tai hautajaisiinkaan? Kukin tyylillään, mutta kyllä nyksä "kuuluu" näistä ihan jokaiseen. 

En koe kuuluvani miehen sukuun. Menen kyllä miehen vanhempien synttäreille ja hautajaisiin. Kyllä anoppi on minulle läheisempi ihminen kuin miehen lapset, vaikka häntä harvemmin näen.

Sinä kuulut miehesi lapsien häihin ihan yhtä paljon kuin hänen vanhempiensa hautajaisiinkin. Miten sinä miellät suvun, jos ei puoliso ja perheenjäsenet eivät ole sinulle millään tavalla sukua? 

Vierailija
352/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä nyt teki mitäkin? Sun miehen vanhemmat ja miehen nykyinen... Mies on ilmeisesti välillä sun miehesi ja välillä hänen isänsä?

Vierailija
353/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihana ja valtava onni miehellesi, kun pidät hänen puolensa tilanteessa, joka on hänelle ilmeisen kova paikka. Omien vanhempien kiistakapulana oleminen ei ole ongelmatonta lapsille edes aikuisina.

Onnellista elämää yhdessä teille :)

Vierailija
354/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä jätät menemättä, tietysti. Hän ei ole sinun lapsesi, vaikka teillä läheiset välit onkin. Hän haluaa olla ensisijaisesti omalle äidilleen uskollinen, ei sinulle. Hän haluaa, että hänen äidillään on hyvä olla hänen häissään.

Olen itse aikuinen erolapsi ja ahdistun edelleen aivan todella paljon perhejuhlista. Välitän molemmista vanhemmistani ja minkä minä sille voin, jos äiti ei ole edelleenkään päässyt yli erosta? Minun täytyy suojella häntä, koska haluan että hänellä on hyvä olla. En halua hänelle yhtään huonoa oloa enää, kun elämä on muutenkin kääntymässä ehtoopuolelle.

Sinun täytyy suojella äitiäsi? Surullista. Äidin tulisi suojella lastaan, eikä päinvastoin.

Kyllä aikuinen lapsi on velvollinen suojelemaan vanhempaansa, kaikki me olemme velvollisia myös tähän suojelutyöhön. Ja vallankin kun vanhempi on jo elämän ehtoopuolella, on lapsella todellakin syytä suojella häntä. 

Nyt ei puhuta mistään ehtoopuolen hauraasta mummosta, vaan katkerasta exästä, joka on ainakin sen verran elinvoimainen, että vetelee naruista sen suhteen, keitä lapsensa saa kutsua häihin ja keitä ei. Älä nyt vedä keskustelua ihan absurdille linjalle.

Vierailija
355/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en ainakaan haluaisi isän uutta hoitoa kyynelehtimään kirkon penkkiin häissäni. Tämä nyt vain on minun mielipide.

Ei hoito, vaan puoliso.

Virallinen nimike on mikä on, mutta lapsille se on aina hoito. Sitä ei pääse hoito päsmäämään vaikka kuinka yrittäisi. Hoidoille naureskellaan paskaisesti selän takana ja odotellaan seuraavaa hoitoa.

Vierailija
356/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole avannut tarkemmin asianosaisten ikää tai eron syytä. Voisi arvella, että exä on jätetty, kun on noin katkera, mutta siitäkään emme tiedä enempää. Oma mieheni jätti aikoinaan vaimonsa mm. jatkuvan pettämisen takia ja muiden vakavien syiden takia, ja silti entinen vaimo käyttäytyi kuin olisi ollut verisesti loukattu. Hän olisi voinut olla ap:n exä. Yhtään keinoa ei jätetty käyttämättä, jos oli jossain tilaisuus rääkätä meitä. Hän oli tehnyt siitä elämänsä sisällön.

Vierailija
357/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en ainakaan haluaisi isän uutta hoitoa kyynelehtimään kirkon penkkiin häissäni. Tämä nyt vain on minun mielipide.

Ei hoito, vaan puoliso.

Virallinen nimike on mikä on, mutta lapsille se on aina hoito. Sitä ei pääse hoito päsmäämään vaikka kuinka yrittäisi. Hoidoille naureskellaan paskaisesti selän takana ja odotellaan seuraavaa hoitoa.

Ajattelematon vanhempi, joka eron jälkeen kertoilee tuollaista lapsilleen. Ei ehkä ymmärrä, miten kauaskantoiset seuraukset sillä on esim lasten tuleviin parisuhteisiin. Malttakaa hyvät ihmiset mielenne ja siirtäkää sivuun tilaisuudet mollata entistä puolisoanne, jos haluatte lapsista kasvavan tervepäisiä nuoria.

Vierailija
358/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoito, vaan puoliso.

Hän on puoliso. Virallisesti ja epävirallisesti. Ymmärrän, että ero on katkera pala, mutta siitä pitää päästä yli.

Vierailija
359/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ei ne häät sen morsmaikun äidin ympärillä pyöri. Ketään EI KIINNOSTA, onko hän 35 vai 85-vuotias. Hääpari on juhlan keskipiste, ei morsiamen eikä sulhonkaan äiti.

Huomaa, miten narsistista jengiä täällä käy 😂

Tähän viimeiseen lauseeseen: niinpä. Sitä luulisi, että tämä on joku läpileikkaus kansasta, mutta näin ei ole. Täällä on enemmistö tavalla tai toisella "vahingoittuneita", täällä ne petetyt ja jätetyt purkavat pahaa oloaan.

Vierailija
360/392 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoito, vaan puoliso.

Hän on puoliso. Virallisesti ja epävirallisesti. Ymmärrän, että ero on katkera pala, mutta siitä pitää päästä yli.

Aikuisten lasten suussa se on silti HOITO. Asia ei siitä muuksi muutu. HOITO. Vituttaako jäädä ikuiseksi hoidoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi