Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloman tarkoitus ei ole mikään isien pikku huviloma

Vierailija
25.12.2017 |

Perhana. Täällä tuore isukki kuvittelee että isyysloma on joku huviloma. Valvoo yöt (ei hoida vauvaa kumminkaan kun vauva herää) ja nukkuu koko aamupäivän ja iltapäivään saakka.
Ei ihme että moni äiti on räjähtäneen näköinen kuten minä nyt. Ja haisen pahalle. Väsyttää. Muisti pätkii.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Laita mies hoitamaan yösyöttö. Vituiksi meni sitten niin ikään:

Kiukuttelua, äkäilyä, tuttipullojen korkit lenteli, tutit lenteli, vauvan peittokin sai kyytiä.

Ei siinä kukaan pysty nukkumaan, kun vauva hermostui entisestään, kun mies hermoili. Taidan tästä eteenpäin hoitaa kaiken aivan itse. Nyt sitten miestä väsyttää. Mun oli pakko ottaa ohjat omiin käsiini kolmen jälkeen aamuyöstä.

Haukkui vauvan ärsyttäväksi, halusi myydä sen, heittää seinän kautta pinnikseen jne. Aivan järkkyä ja eka yö minkä hoiti vauvaa, oli kyllä eka ja vika kerta tämä.

Helpommalla pääsee kun itse tekee kaiken

Näin kävi myös meillä. Olin rintatulehduksessa, kovin kuume ikinä. Vauva heitettiin viereen sänkyyn ja ovi pamahti. Mies tuli himaan seuraavana aamuna ja totesi että oottehan te hengissä vielä. 

Vierailija
142/179 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihapalsta kirjoitti:

Jee jee vihataan miehiä! Onne niin p*askoja. Ja kruunu tottakai avaukselle.

Mies on perinteisesti raatanut niska limassa perheensä eteen työelämässä. Nyt entistä enemmän myös kotona. Ettei se vain olisi nainen, joka nykyään pääsee entistäkin helpommalla?

Kotiäitiyden raskauttakin on liioiteltu. Lapset pihalle leikkimään, pesukoneet päälle ja sohvalle katsomaan kotinaisille suunnattua aamupäivän ohjelmatarjontaa.

Alle kolmevuotiaita lapsia ei saa päästää yksin pihalle leikkimään. Se on lapselle oikeasti vaarallista. Joku tekee lasun ja siitä se riemu repeää. Näkee hyvin, että sinulla ei ole mitään kokemusta lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on känkkä-äitejä taas liikkeellä. Kyllä se on vain lomaa isälle. Täällä pariviikkoisen vauvan, 2v ja 4v isä isyyslomalta. Aamulla herään klo.7 2v ja 4v katsovat pikkukakkosen, minä hoidan vauvaa, laitan 2v ja 4v aamupalat ja juon itse aamukahvit, äiti herää 9-10 syöttää vauvan ja ottaa aamupalaa, minä laitan vauvan nukkumaan ja lähden vanhempien lasten kanssa ulos tai kauppaan. Yhdessä laitetaan ruokaa, syödään ja 2v nukkuu päiväunet, vaihtelen vaippoja vauvalle. Klo.19 alan tehdä iltapesut 2v ja 4v teen iltapalat, pesen hampaat ja luen iltasadun, 20-21 nukkumaan lapset. Vielä hoidan vauvaa ja äippä käy pesulla jne. Nukkumaan viimeistään 00 ja aamulla 7 ylös. Minä en yöllä herää vauvan hoitoon jos yö menee ilman ongelmia, jos vauva ei nuku, tottakai hoidan vauvaa ja äiti nukkuu. Kyllä tämä on minulle lomaa työhön nähden, vaikka hetkeäkään en ole ehtinyt heittämään vapaalle.

Vierailija
144/179 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on känkkä-äitejä taas liikkeellä. Kyllä se on vain lomaa isälle. Täällä pariviikkoisen vauvan, 2v ja 4v isä isyyslomalta. Aamulla herään klo.7 2v ja 4v katsovat pikkukakkosen, minä hoidan vauvaa, laitan 2v ja 4v aamupalat ja juon itse aamukahvit, äiti herää 9-10 syöttää vauvan ja ottaa aamupalaa, minä laitan vauvan nukkumaan ja lähden vanhempien lasten kanssa ulos tai kauppaan. Yhdessä laitetaan ruokaa, syödään ja 2v nukkuu päiväunet, vaihtelen vaippoja vauvalle. Klo.19 alan tehdä iltapesut 2v ja 4v teen iltapalat, pesen hampaat ja luen iltasadun, 20-21 nukkumaan lapset. Vielä hoidan vauvaa ja äippä käy pesulla jne. Nukkumaan viimeistään 00 ja aamulla 7 ylös. Minä en yöllä herää vauvan hoitoon jos yö menee ilman ongelmia, jos vauva ei nuku, tottakai hoidan vauvaa ja äiti nukkuu. Kyllä tämä on minulle lomaa työhön nähden, vaikka hetkeäkään en ole ehtinyt heittämään vapaalle.

No meillä ainakin minä ensin opiskelin ja sitten olin töissä kun isä piti isyyslomia. Siitä aamulla hörppäsin kahvin ja lähdin hommiin, isä jäi kahden lapsen kanssa kaksin. Luonnollisesti hoiti myös kaikki yöheräilyt koska minun piti olla töissä/opiskella. Sai myös vieroittaa vauvan yöimetyksistä siis. Hänen mielestään oli rentoa palata töihin.

Vierailija
145/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies lähti isyyslomalla viikoksi turkkiin yksin. Ero siinä meinasi tulla.

No miksi ihmeessä ei tullut?

Vierailija
146/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

Myönnän että olen liian kiltti. Väsyneenä ei jaksa riidellä, joten jos vain suinkin kykenen niin hoidan itse ja jättää kiukun mainitsematta. Mies ei herää vauvan itkuun yöllä ja muutenkin tarvii niin paljon herättelyä että siinä herättelyn jälkeen on kuitenkin itse jo virkeä. Helpommalla pääsee kun menee itse hoitamaan vauvan tarpeen yöllä.

Minulla suurin ongelma on kova miellyttämisen tarve miestäni kohtaan, joten passaan häntä myös vaikken aina niin jaksaisi. Herätän hänet aamulla 4-5 aikaan töihin ja teen hänelle aamupalan ja eväät. Muutenkin hoidan ruoat ja kodin. Samaten montaa kertaa en kykene kieltäytymään seksistä, vaikka kuinka väsyttää, osaksi siksi että mies ärtyy puutteessa.

Kaikesta huolimatta rakastan miestäni yli kaiken ja mies kyllä rakastaa nykyistä lasta ja odottaa innolla seuraavaa. Koliikkiaikana hänen hermonsa kesti jopa paremmin. Yksin hän ei juuri silti lapsen kanssa jaksa jäädä ja viikonloppuisin se olen aina minä joka nousee kun lapsi herää.

Uskomatonta. Olenko jotenkin joutunut 1800- luvulle?

Vierailija
147/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Laita mies hoitamaan yösyöttö. Vituiksi meni sitten niin ikään:

Kiukuttelua, äkäilyä, tuttipullojen korkit lenteli, tutit lenteli, vauvan peittokin sai kyytiä.

Ei siinä kukaan pysty nukkumaan, kun vauva hermostui entisestään, kun mies hermoili. Taidan tästä eteenpäin hoitaa kaiken aivan itse. Nyt sitten miestä väsyttää. Mun oli pakko ottaa ohjat omiin käsiini kolmen jälkeen aamuyöstä.

Haukkui vauvan ärsyttäväksi, halusi myydä sen, heittää seinän kautta pinnikseen jne. Aivan järkkyä ja eka yö minkä hoiti vauvaa, oli kyllä eka ja vika kerta tämä.

Helpommalla pääsee kun itse tekee kaiken

Mies haluaa heitellä lasta seinille eikä kestä yhtä yötä lapsen kanssa? Hieno ukko, kuulostaa perus WT-amikselta tai muuten vaan henkisesti vajaalta.

t. mies 31v

Juu, epätasapainoinen mies on eikä varmasti ole hyvä isä.

Mutta älä amista tähän sotke.

Vierailija
148/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sinulle antaa joku vuoden isä palkinto ja pystyttää patsas?

Vierailija
149/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai!

Kun äiti tekisi tämän saman, se on normaalia arkea. Ja tietysti jos et tee niin lasua pukkaa.

Mutta kun isä tekee saman...vuosisadan sankari. Mitalin arvoinen. Ja kun isä ei tee tätä niin ihan normaalia, mitäs pienistä.

Vierailija
150/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä kaiken valvomisen päälle vongataan seksiä. Ei kiinnosta sitten vähänkään. Kun kahden aikaan kello on liian vähän ja kolmen tunnin päästä onkin jo liian väsynyt vauvaa syöttämään ja pönöttämään paikallaan puolesta tunnista tuntiin vaikka kuinka lupailee ja hokee että kyllä minä syötän kun vaan herätät ja paskat. Viis minuuttia ja vauva lykättiin taas minulle, nyt sitten nukkuu itse tyytyväisenä.

Kyllä nämä isyysvapaat ovat sitten kerrassaan hieno idea jotta isukit auttavat äitiä valvomaan 24/7.

Vierailija
151/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai!

Kun äiti tekisi tämän saman, se on normaalia arkea. Ja tietysti jos et tee niin lasua pukkaa.

Mutta kun isä tekee saman...vuosisadan sankari. Mitalin arvoinen. Ja kun isä ei tee tätä niin ihan normaalia, mitäs pienistä.

Niin ja kun isä valvoo muuten vaan mutta vauvan kanssa se valvominen on ylivoimaista -.-

Vierailija
152/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästähän me lapsettomat sinkut ollaan yritetty teitä varottaa, mutta kun ei mene perille, niin astu sitten miinaan. Mikään varoitteleu ei tehoa, kun pitää väkisin niitä lapsia saada, vaikka rahkeita ei isyyteen ole, kuin ani harvalla alle 50 v miehellä, ja tuskin niilläkään. 

Ette kuuntele varoituksen ääniä, joten siinähän olette! En sääli enää yhtäkään tällaista kitisijää. Otit tollon miehen,jolle pamahit paksuksi,  joten ole nyt onnellinen.

Vierailija
153/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasin kaikkien uuden vuoden koska halusin päättää vuoden olemalla oikea päivänsäde ja lupasin pihdata koko vuoden. Pilasin sen isommilta lapsiltakin ja ennen kaikkea mieheltä. Nyt on hyvä mieli itsellä.

Vierailija
154/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko väärin lähteä baariin istumaan koko päiväksi ja mies hoitaa vauvan ja isommat lapset sekä koiran ja koko paskan kun minä ryyppään vuorostani?

Vierailija
155/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyysvapaat todellakin taitavat olla isien huviloma. Äitiysloma on työleiri.

Vierailija
156/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä tapasi hoitovapaalla valvoa kuulokkeet päässä tietokoneella pelaten. Kuuliko hän kun vauva heräsi? No ei, ja vaikka olisi kuullutkin ei tullut mitään reaktiota. Hänellä alkoi työpäivä vasta kun läksin töihin tehtyäni kaikki aamutoimet ja laitettuani kaiken valmiiksi päivää varten. Olin niin väsynyt ja univelkainen, etten jaksanut pistää kuspäälle hanttiin, ennenkuin sitten lopulta häivyin.

Vierailija
157/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä tapasi hoitovapaalla valvoa kuulokkeet päässä tietokoneella pelaten. Kuuliko hän kun vauva heräsi? No ei, ja vaikka olisi kuullutkin ei tullut mitään reaktiota. Hänellä alkoi työpäivä vasta kun läksin töihin tehtyäni kaikki aamutoimet ja laitettuani kaiken valmiiksi päivää varten. Olin niin väsynyt ja univelkainen, etten jaksanut pistää kuspäälle hanttiin, ennenkuin sitten lopulta häivyin.

Täällä tunnutaan oikein odottavan lähtöäni. Sen kun teen niin ei enää näe eikä tapaa lastaan ikinä, koskaan, milloinkaan.

Ap

Vierailija
158/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidit toimisivat äitiys"lomalla" kuten ap:n mies niin siitä seuraisi heti lasu ja huostaanotto

Vierailija
159/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva alkoi antaa heräämisen merkkejä. Äkkiä vessaan lukkojen taakse lonkeron kanssa omaan rauhaan vaikka väsyttääkin. Nukkua on turha yrittääkään.

Vierailija
160/179 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se kun ei kerran herättyään enää saa unenpäästä kiinni ollenkaan. Ja jos satutkin saamaan niin ei mene kun 5 min kun tullaan tökkimään ja kälättämään siihen ja vauvaa lykkimään :(

Näin meilläkin isi toimii koska isivapaalla on. Niin odotan sitä päivää kun töihin palaa. Mutta. Enpä anna nukkua öisin. Herätän kun vauva herättää ja juoksutan ympäri kämppää hakemaan yhtä sun toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi