Isyysloman tarkoitus ei ole mikään isien pikku huviloma
Perhana. Täällä tuore isukki kuvittelee että isyysloma on joku huviloma. Valvoo yöt (ei hoida vauvaa kumminkaan kun vauva herää) ja nukkuu koko aamupäivän ja iltapäivään saakka.
Ei ihme että moni äiti on räjähtäneen näköinen kuten minä nyt. Ja haisen pahalle. Väsyttää. Muisti pätkii.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Ja näille miehille vielä lykkäätte useita lapsia?
Ei. Yksi riitti. Miehen halusta ja kasasta lupauksia ennen lapsen hankkimista. Valehteleva paska oli, ja good riddance.
Nuku tässä nyt sitten kun alkoi saatanallinen meteli.
Itse sentään olen hiljaa valvoessani. En ole tosin enää jatkossa....
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä on känkkä-äitejä taas liikkeellä. Kyllä se on vain lomaa isälle. Täällä pariviikkoisen vauvan, 2v ja 4v isä isyyslomalta. Aamulla herään klo.7 2v ja 4v katsovat pikkukakkosen, minä hoidan vauvaa, laitan 2v ja 4v aamupalat ja juon itse aamukahvit, äiti herää 9-10 syöttää vauvan ja ottaa aamupalaa, minä laitan vauvan nukkumaan ja lähden vanhempien lasten kanssa ulos tai kauppaan. Yhdessä laitetaan ruokaa, syödään ja 2v nukkuu päiväunet, vaihtelen vaippoja vauvalle. Klo.19 alan tehdä iltapesut 2v ja 4v teen iltapalat, pesen hampaat ja luen iltasadun, 20-21 nukkumaan lapset. Vielä hoidan vauvaa ja äippä käy pesulla jne. Nukkumaan viimeistään 00 ja aamulla 7 ylös. Minä en yöllä herää vauvan hoitoon jos yö menee ilman ongelmia, jos vauva ei nuku, tottakai hoidan vauvaa ja äiti nukkuu. Kyllä tämä on minulle lomaa työhön nähden, vaikka hetkeäkään en ole ehtinyt heittämään vapaalle.
Täällä on iso saavutus jo se että mies ylipäätänsä herää. Tosin on hyödytöntä herättää. Syöttäminen kuulemma vie liikaa aikaa, niin vie 30 min tai tunnin eikä sitä voi mitenkään istua ja syöttää, lopun viimein kuuntelen myös ukon kiukuttelua ja lopulta minä syötän ja jatkan valvomista aamuun saakka ja koko päivän.
Mutta aamuun asti muuten vaan valvominen ei tunnu missään eikä haittaa, ei väsytä miestä yhtään.
Yritin tässä nyt sitten nukkua, mutta eihän siitä mitään tullut, kun alkoi helvetillinen möykkääminen.
Tuo mitä teet on normaalia arkea ja mitä kuvittelet saavasi? Mitalinko siitä hommasta mikä on monelle äidille normaali arkea?
Ai niin, olet mies.
Mitä vaimosi siis antaa palkinnoksi osallistumisestasi tavalliseen arkeen ja lastenhoitoon?
Säästätte kaikki isyslomat siihen että olet itse töissä ja isä jää kotiin. Aluksi pelotti mutta ihan liikuttavaa oli katsella isommalle tytölle tehtyjä kampauksia, ylle valittuja vaatteita ja kahvilasta ostettuja herkkuja kuvista mitä lähettivät mulle päivisin töihin. Ja lapset eivät näyttäneet kärsivän vaikka kaikki ei ollut tip top. Ja isikin oppi paljon kun en ollut päälle päsmäämässä.
Vierailija kirjoitti:
tästähän me lapsettomat sinkut ollaan yritetty teitä varottaa, mutta kun ei mene perille, niin astu sitten miinaan. Mikään varoitteleu ei tehoa, kun pitää väkisin niitä lapsia saada, vaikka rahkeita ei isyyteen ole, kuin ani harvalla alle 50 v miehellä, ja tuskin niilläkään.
Ette kuuntele varoituksen ääniä, joten siinähän olette! En sääli enää yhtäkään tällaista kitisijää. Otit tollon miehen,jolle pamahit paksuksi, joten ole nyt onnellinen.
Mutta kyllä sullekin kelpaa kaikki apu ja muu mitä muiden tekemät lapset antavat jo nyt mutta viimeistään kun olet vanha.
Joo joo maksat niistä palveluista mutta ei rahallakaan saa ellei joku synnytä , hoida, kasvata ja MAKSA lapsia tähän maailmaan.
Onhan se hauskaa kun puoliso on jatkuvassa univajeessa, pudottelee tavaroita, muisti pätkii ja melkein nukkuu seisaaltaan/istualtaan kaikkialla.
Mutta se ei ole hauskaa enää kun univajeinen puoliso sanoo suorat sanat mitä sillä hetkellä ajattelee, räjähtää silmille ja lakkaa puhumasta kokonaan enää mistään. Eikä enää ota apua vastaan vaikka tarjotaankin.
Isyysloma on maksimissaan kolme viikkoa. Mammat makaa jopa vuosikausia kotona. On teillä rankkaa.
Itse olette miehenne valinneet, oma vikanne.
Lisäksi näissä ketjuissa samat av;n vakiolänkyttäjät toistavat samoja mantrojaan päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Kyseessä ei todellakaan ole mikään yleinen ilmiö.
Onneksi suomalaiset miehet ovat alkaneet heräämään naisten asenteisiin, ja syntyvyys onkin pohjalukemissa.
Sitä saa, mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suomalaiset miehet ovat alkaneet heräämään naisten asenteisiin, ja syntyvyys onkin pohjalukemissa.
Sitä saa, mitä tilaa.
Siinä vaiheessa kun lapsi on tehty, sitä ei saa työnnettyä takaisin vaikka mies osoittautuisi minkälaiseksi kuspääksi.
Jos voisin, peruisin lastenteon ja saisin mitä tilasin, en sitä laiskaa possua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Siinä vaiheessa kun lapsi on tehty, sitä ei saa työnnettyä takaisin vaikka mies osoittautuisi minkälaiseksi kuspääksi.
Itse olet sen miehen valinnut. Et taida olla järin fiksu yksilö?
Vai etkö muuta saanut? Vai oliko kyseessä yhden illan hoito lähiräkälästä josta koitit leipoa isukkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Vai etkö muuta saanut? Vai oliko kyseessä yhden illan hoito lähiräkälästä josta koitit leipoa isukkia?
Ei ollut, ihan korkeakoulutettu saman koulun poika, joka halusi lapsen monen vuoden yhdessä asumisen jälkeen. Ei kestänyt yhtään vauvan itkua, hajosi raukka täysin, jos yöllä joutui heräämään.
Muitakin oli tarjolla, en vaan tajunnut että täyspäisen oloinen ihminen voi yhtäkkiä vajota psykoosin kaltaiseen tilaan, kun tuntee kissanpäivänsä uhatuiksi.
Oletko muuten harkinnut uraa naistenlehden horoskooppikirjoittajana? Sen verran villejä arvauksia heittelet menemään että voisit pärjätä siinä duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Ei ollut, ihan korkeakoulutettu saman koulun poika, joka halusi lapsen monen vuoden yhdessä asumisen jälkeen. Ei kestänyt yhtään vauvan itkua, hajosi raukka täysin, jos yöllä joutui heräämään.
Muitakin oli tarjolla, en vaan tajunnut että täyspäisen oloinen ihminen voi yhtäkkiä vajota psykoosin kaltaiseen tilaan, kun tuntee kissanpäivänsä uhatuiksi.
Oletko muuten harkinnut uraa naistenlehden horoskooppikirjoittajana? Sen verran villejä arvauksia heittelet menemään että voisit pärjätä siinä duunissa.
Ja silti piti useampi lapsi pullauttaa sille? Kirjoitit lapsen teon nimittäin monikossa.
Ja ei, en usko pätkääkään tarinaasi
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Vai olisiko sittenkin niin päin että naiset ovat heränneet miesten asenteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Ja silti piti useampi lapsi pullauttaa sille? Kirjoitit lapsen teon nimittäin monikossa.
Missä kohtaa kirjoitin lapsista monikossa? Olisikohan jo aika panna vaikka korkki kiinni? Ihan sama mitä uskot.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies lähti isyyslomalla viikoksi turkkiin yksin. Ero siinä meinasi tulla.
Meinasi!?! Huh huh, en kyllä tuollaista kattelis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
Missä kohtaa kirjoitin lapsista monikossa? Olisikohan jo aika panna vaikka korkki kiinni? Ihan sama mitä uskot.
"peruisin LASTENteon".
Trollihan se sieltä paljastui.
Vierailija kirjoitti:
NeitiJ kirjoitti:
Myönnän että olen liian kiltti. Väsyneenä ei jaksa riidellä, joten jos vain suinkin kykenen niin hoidan itse ja jättää kiukun mainitsematta. Mies ei herää vauvan itkuun yöllä ja muutenkin tarvii niin paljon herättelyä että siinä herättelyn jälkeen on kuitenkin itse jo virkeä. Helpommalla pääsee kun menee itse hoitamaan vauvan tarpeen yöllä.
Minulla suurin ongelma on kova miellyttämisen tarve miestäni kohtaan, joten passaan häntä myös vaikken aina niin jaksaisi. Herätän hänet aamulla 4-5 aikaan töihin ja teen hänelle aamupalan ja eväät. Muutenkin hoidan ruoat ja kodin. Samaten montaa kertaa en kykene kieltäytymään seksistä, vaikka kuinka väsyttää, osaksi siksi että mies ärtyy puutteessa.
Kaikesta huolimatta rakastan miestäni yli kaiken ja mies kyllä rakastaa nykyistä lasta ja odottaa innolla seuraavaa. Koliikkiaikana hänen hermonsa kesti jopa paremmin. Yksin hän ei juuri silti lapsen kanssa jaksa jäädä ja viikonloppuisin se olen aina minä joka nousee kun lapsi herää.
Uskomatonta. Olenko jotenkin joutunut 1800- luvulle?
En tiedä sinusta, minä en ole. Olen kohta 30-vuotias ja elän kyllä ihan tässä maailmassa. Minä vaan nautin siitä että mieheni tulee iloiseksi kun teen asioita. Ei minua kukaan ole pakottanut toimimaan kuten toimin. Osa syynä näihin kotitöiden tekemiseen on varmasti myös se että haluan ne tehtävän tietyllä tapaa. Kyllä mies välillä tarjoaa apua ja saattaa tehdä jotain pientä. Hänelle on myös mukava tehdä asioita kun hän arvostaa ja kiittelee. Ainut mikä välillä ärsyttää on tuo seksi osuus, mutta kyllä se siinä menee.
Tuo aamupalahomma lähti aikoinaan siitä kun olin itse töissä paikassa missä aamuvuorokin päättyi viiden jälkeen jolloin meillä oli hyvin vähän aikaa nähdä päivisin niin tuo yhteinen aamiainen oli minusta mukavaa yhteistä aikaa ja koska minä olin pirteä aikaisin aamulla ja mies todella väsynyt oli minusta mukava häntä auttaa.
Ei tämä tietenkään kaikille sovi, mutta meillä menee hyvin kun mies tekee niin sanotut miesten työt ja minä hoidan kodin. Täytyy kyllä myöntää että töissä ollessa kotihommiin tuntui jäävän enemmän aikaa kun pienen lapsen kanssa kotona.
Ja tuosta isyysloma asiasta nii tosiaan koliikkilapsen nukutus tehtiin yhdessä, joka kesti aina kahteen kolmeen yöllä. Ei se miehen vika ole että on niin sikeäuninen ettei herää vaikka vauva kuinka elämöi. Muuten hyvä mies. Oli pääsääntöisesti kotona isyyslomalla, ellei urheiluharrastusta lasketa ja muutamat varpajaiset sattui noille viikoille.
Ja näille miehille vielä lykkäätte useita lapsia?