Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskin joulu ikinä (olenko liian pinnallinen?)

Vierailija
24.12.2017 |

Itse kulutin säästöistäni, veronpalautukseni sekä palkkaani muiden lahjoihin. Ei siinä mitään, tultiin anoppilaan ja ilmoittivat heti etteivät panostaneet lahjoihin - sain vihreitä kuulia mitä vihaan. Minä ostin heille Vepsäläiseltä päiväpeiton sekä suklaapuodista suklaakonvehteja.

Se mikä harmittaa eniten.. Miehen kanssa sovittiin että lahjoihin 300€. Tämä oli ok ja tuossa lahjoja availessa katsoin että jaha, mulle yks paketti. Kirjekuori. Avaan ja alan itkemään - matkalahjakortti kortti norwegia ilme?!?! Siis 10000 pisteen lahjakortti eli 100€ matkalahjakortti "kun sä olet halunnut Eurooppaan reissuun".. En ole ikinä sanonut että haluan Eurooppaan, ainoastaan että haluan aurinkomatkalle Thaimaahan. Itkin koska itse olin ostanut vaikka mitä kivaa, kaikkea mistä mies on puhunut mitä tarvitsee ja mille on käyttöä. Rahasta ei olisi ollut pulaa, ja tiesi että pyysin yhtä laukkua mikä maksaa 312€ mutta ei ostanut koska "mitä sä sillä olisit oikeesti tehnyt".. Mä olen vaan itkenyt, itse panostin ja mietin kaikille mitä tarvitsevat ja ovat puhuneet mitä tarvitsevat. Itse saan matkalahjakortin millä en tee mitään, karkkeja mitä vihaan. Olen toisessa huoneessa missä muut koska oikeasti pahoitin mieleni koska mieheni on halunnut Eurooppaan, en minä ikinä.

Olenko oikeasti sekaisin päästäni vai miksi pahoitin mieleni näin? :'(

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et sitten enää huomioi miestäsi tämän jälkeen.

Kummallista miten ihmiset sanoo, että osta itse lahjasi. Kyllä se on ihan eri asia, että joku toinen on ajatellut sinua ja hommannut lahjan.

Ehkä mieskin sitten voi ostaa muualta seksiä. Miksi vaimon pitäisi huomioida, kun asian voi itsekin hoitaa?

Miksi vaimon pitäisi siivota, kun mies voi ihan itse ostaa tuon palvelun? Tai pestä pyykkejä tai tehdä jouluruuat?

Jos mies on kipeä, ostakoon sairaanhoitoapua. Ihan itse saa hommata sen asian, mitä haluaa. Ei saman perheenjäsenen tarvitse huomioida.

Mutta lähde ihmeessä thaimaahan.

Vierailija
62/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmensadan euron laukku? Eihän sellaisia käytä kuin tyhjäpäät :D

Mulla on 300e:n musta Michael Kors. Mä luulin, että suunnilleen kaikilla on sen hintainen laukku, jos ei maksanut 1000-1500e :D . Ostin omani näyttääkseni tyrmäävältä oikeudenkäynnissä, sain siitä ikään kuin luvan törsätä laukuun.

Mulla oli edellinen, noin 175e maksava MK:n laukku, mutta se meni aika nopeasti huonoksi. Se oli valkoinen ja pehmeämpää nahkaa kuin tämä. Nykyinen on ihana, mulla on ollut se maaliskuusta ja se on edelleen tomera ja topakasti ryhdissään kuin uusi. Pinta on kuin uusi, uskon, että laukku näyttää hyvältä vielä vuosia, se on ihana!

Janita Janatuinen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanletta sentään... mä en ole saanut lahjoja viimeseen 7v ja mun lahja oli perjantaina itte ostamani Adidaksen superstarit jotka löysin tarjouksessa cittarissa 49€.

Vierailija
64/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi harmittamaan toisin päin. Tiesin kyllä, että mun ja miehen hankkimat lahjat tulee olemaan pienempiä kuin muiden. Minä saan korotettua työmarkkinatukea omaehtoisen opiskelun takia ja mies palkkatukea. Veli käy töissä, samoin toinen ja avokkinsa opiskelee. Äitikin normipalkkaa saa. Jotenkin jäi oikein hävettämään. Saatiin/sain niin ihania asioita.

Ostettiin toiselle veljelle popcorn-kone ja kelloradio, toiselle + avokilleen voileipägrilli. Meidän äidille laitettiin kaksi cd:tä ja 20€:n lahjakortti. Itse sain äidiltä satasen lahjakortin samaan kauppaan, johon ostettiin hälle lahjakortti. Jotenkin tuntui, että en voinut antaa muille sitä, mitä itse sain. Vaikka kyllä kaikki eilen kiittelivät. Muillekin oli meiltä lahjuksia, osan tein itse, kun käsitöitä teen. Mm. kaulahuivin ja pari kaulakorua. Toivottavasti ovat tykänneet.

Mulle on aina ollut tärkeä yrittää luoda muiden joulusta hyvä ja keksiä hyviä lahjoja. Nyt vaan sattui p***a kuukausi sähkälaskuineen yms. ja oli vähän vähemmän, mitä laittaa lahjoihin. Onneksi kotona sitten ruuat onnistui..

Sori, mutta älkää nyt ihmeessä kuluttako vähiä rahoja popcornkoneen tai voileipägrillin kaltaiseen roskaan jota käytetään pari kertaa. Tai vaikka rahaa olisi paljonkin. Hirveää luonnon kuluttamistakin.

Ensi vuonna vaikka itse tehtyjä herkkuja, sinappia, jouluruokia ja niitä käsitöitä. Ja lahjakortteja kodin siivoukseen, auton pesuun jne. Paljon parempia lahjoja kuin Kiina-roska.

Miten niin pari kertaa? Meillä on ollut 5 vuotta voileipägrilli ja kovalla näytöllä koko ajan.

Keskimääräinen käyttöaika on se muutama kerta. Ostit varmaan omasi itse ja sen halusit. Omani menisi suoraan myyntiin.

Mä itse asiassa haluaisin voileipägrillin. Äidillä oli sellainen mökillä ja sillä tuli hyviä voileipiä. Mutta en saa aikaiseksi ostettua ja jos saisin, mies kuitnkin siivousinnossaan piilottaisi sen jonnekin. Meillä mies siivoaa, ja piilottaa kaiken mikä ei sovi sisustukseen ja mitä hän itse ei käytä. Mun käsipainot pitää aina ennen jumppaa etsiä piilosta, samoin kutimet, leikkuulaudat ja juustohöylät. Rakastan sitä ja on kiva kun se siivoaa (koska edes joku meillä siivoaa) mutta joskus ärsyttää sen into piilottaa kaikki.

Vierailija
65/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmensadan euron laukku? Eihän sellaisia käytä kuin tyhjäpäät :D

Mulla on 300e:n musta Michael Kors. Mä luulin, että suunnilleen kaikilla on sen hintainen laukku, jos ei maksanut 1000-1500e :D . Ostin omani näyttääkseni tyrmäävältä oikeudenkäynnissä, sain siitä ikään kuin luvan törsätä laukuun.

Mulla oli edellinen, noin 175e maksava MK:n laukku, mutta se meni aika nopeasti huonoksi. Se oli valkoinen ja pehmeämpää nahkaa kuin tämä. Nykyinen on ihana, mulla on ollut se maaliskuusta ja se on edelleen tomera ja topakasti ryhdissään kuin uusi. Pinta on kuin uusi, uskon, että laukku näyttää hyvältä vielä vuosia, se on ihana!

Tää menee nyt ohi ketjun, mutta 300 euroa ei ole paha hinta nahkalaukusta. Harmi vain, että nuo MK:n laukut ovat keinonahkaa. Suomennettuna muovia.

Vierailija
66/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi harmittamaan toisin päin. Tiesin kyllä, että mun ja miehen hankkimat lahjat tulee olemaan pienempiä kuin muiden. Minä saan korotettua työmarkkinatukea omaehtoisen opiskelun takia ja mies palkkatukea. Veli käy töissä, samoin toinen ja avokkinsa opiskelee. Äitikin normipalkkaa saa. Jotenkin jäi oikein hävettämään. Saatiin/sain niin ihania asioita.

Ostettiin toiselle veljelle popcorn-kone ja kelloradio, toiselle + avokilleen voileipägrilli. Meidän äidille laitettiin kaksi cd:tä ja 20€:n lahjakortti. Itse sain äidiltä satasen lahjakortin samaan kauppaan, johon ostettiin hälle lahjakortti. Jotenkin tuntui, että en voinut antaa muille sitä, mitä itse sain. Vaikka kyllä kaikki eilen kiittelivät. Muillekin oli meiltä lahjuksia, osan tein itse, kun käsitöitä teen. Mm. kaulahuivin ja pari kaulakorua. Toivottavasti ovat tykänneet.

Mulle on aina ollut tärkeä yrittää luoda muiden joulusta hyvä ja keksiä hyviä lahjoja. Nyt vaan sattui p***a kuukausi sähkälaskuineen yms. ja oli vähän vähemmän, mitä laittaa lahjoihin. Onneksi kotona sitten ruuat onnistui..

Sori, mutta älkää nyt ihmeessä kuluttako vähiä rahoja popcornkoneen tai voileipägrillin kaltaiseen roskaan jota käytetään pari kertaa. Tai vaikka rahaa olisi paljonkin. Hirveää luonnon kuluttamistakin.

Ensi vuonna vaikka itse tehtyjä herkkuja, sinappia, jouluruokia ja niitä käsitöitä. Ja lahjakortteja kodin siivoukseen, auton pesuun jne. Paljon parempia lahjoja kuin Kiina-roska.

Katsos kun wt ei näistä mitään ymmärrä. Lahjat honkkarista.

Vierailija
67/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkein parasta on että ostatte itse itsellenne mitä tarvitsette ja haluatte. Mieheni kyllä osaa ostaa kivan lahjan, ei mitään kallista mutta ajateltua. Nyt sain korun jota olin jo syksyllä katsellut. Ollaan sovittu ettei tarvitse mitään, mutta aina on kiva kuitenkin jotain pientä antaa. Ostin miehelleni secridin lompakon jota jo aiemmin hypisteli kaupassa. Sukulaisille sanoin jo vuosia sitten että ei aikuisten kesken mitään. Syynä oli oikeasti todella surkeat lahjat joita saimme... Itseä vain aina harmitti kun oli panostanut ja ajatellut. Nuoret saa onneksi heiltä rahaa (kun haluavat jotain antaa) ja tarpeeseenhan se tuleekin. Ainoastaan mummon lahjat... tuli nuorisolle kylpypyyhe. Että silleen.

Vierailija
68/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teämmät ette ole koskaan tyytyväisiä lahjoihin. Voi swiddu että olette vaikeita, ap oikein klassinen esimerkki marisijasta joka ei osaa aikuistua!

Miehesi jättää sinut takuulla ensi vuonna.

Vierailija
69/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ensi joulun varalle, että aikuisten kesken keskustellaan läpi se, millä hintatasolla lahjoja ylipäätään hankitaan ja kenelle. Kaikilla ei ole varaa/mahdollisuuksia/halua hankkia arvokkaita lahjoja, varsinkin, jos lahjottavia on yli kymmenkunta - ja vaikka itse hankkisikin toisille arvokkaita lahjoja pyyteettömästi, taloudellinen epätasapaino saattaa sen edullisemman lahjan antajan kuitenkin vähän kiusalliseen tilanteeseen. Kun etukäteen selvitetään, mitä kukin haluaa ja odottaa, vältytään turhilta pettymyksiltä.

Mutta jos tällainen etukäteiskysely tuntuu nolostuttavalta, sitten ei auta kuin niellä tämän vuoden pettymys ja ottaa opiksi ensi kerralla: näille ihmisille tuskin kannattaa antaa kovin arvokkaita lahjoja, jos he eivät lahjanantoperinnettä sinänsä arvosta.

Vierailija
70/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ihmeessä.

Millaisia lapsia tuollaisille "aikuisille"  tulee. Maailam olisi parempi paikka ilman kaltaisianne vajakkeja..

Vierailija
71/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"matkalahjakortti norwegia ilme?!?!?!?" öö selvä...

Ja olet kyllä kiittämätön lehmä.

Vierailija
72/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on tärkein. Ei aikuinen edes välttämättä tarvitse lahjaa. Jos jotain haluaa antaa niin sitten jotain pientä, esim. vihreät kuulat on kiva tapa muistaa.

Vierailija
73/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et sitten enää huomioi miestäsi tämän jälkeen.

Kummallista miten ihmiset sanoo, että osta itse lahjasi. Kyllä se on ihan eri asia, että joku toinen on ajatellut sinua ja hommannut lahjan.

Ehkä mieskin sitten voi ostaa muualta seksiä. Miksi vaimon pitäisi huomioida, kun asian voi itsekin hoitaa?

Miksi vaimon pitäisi siivota, kun mies voi ihan itse ostaa tuon palvelun? Tai pestä pyykkejä tai tehdä jouluruuat?

Jos mies on kipeä, ostakoon sairaanhoitoapua. Ihan itse saa hommata sen asian, mitä haluaa. Ei saman perheenjäsenen tarvitse huomioida.

Mutta lähde ihmeessä thaimaahan.

Luulisi, että käytännössä kaiken keskenään jakaneet ihmiset osaisivat keskustella myös niinkin vaikeasta asiasta, kuin lahjan antamisesta ja saamisesta. Niin paljon kuin toista (toivottavasti) rakastaakin, kristallipalloa ei kenelläkään ole, eikä välttämättä edes silmää lahjanannolle kumppanin toivomalla tavalla.

Vierailija
74/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kerran sain yhdeltä mieheltä synttärilahjaksi kalleimman paikallisesta kodinkoneliikkeestä ostetun suoritusraudan, mutta pakotin palauttamaan koska olin nimenomaan pyytänyt GHD-rautaa. Mies toki kertoi, että ei ollut tässä isohkossa kodinkoneliikkeessä ko. rautaa tarjolla. Ärsytti ehkä eniten se, että mies ei vaivautunut selvittämään mistään etukäteen mistä haluamani raudan sai... Eniten ärsyttää se, että vaikka valmiina antaa selkeän toiveen niin silti ostetaan p*skaa. Saati sitten, että jos ei kerro mitään mitä haluaa niin saa ABC:ltä ostetun koristetekokuan (joo, tämä tuli samalta suoristusrautamieheltä...). Toki nyt naurattaa jälkeenpäin, mutta sillä hetkellä se eniten surettaa, jos toinen ei ole yhtään kuunnellut toiveita tai sitten ei vaivaannu panostamaan :/

Vierailija
75/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika tyypillistä. Harva mies ostaa kunnollisia lahjoja vaimolleen tai ylipäänsä kenellekään. Miksi vaimot eivät toimi samoin eli paketti kalsareita ja toinen sukkia, sillä nehän ovat tarpeellisia. Ennen kolmannessa paketissa olisi ollut puoli tusinaa kankaisia nenäliinoja, mutta koska niitä ainakaan nuoremmat eivät enää käytä, tuskin tietävät olevankaan, niin jotain muuta pientä, vaikka partavettä.

Mikä vika kalsareissa ja sukissa on? Sain tänä jouluna vaimolta pitkät kalsarit, villasukat ja kaksi pulloa laatuolutta. Mielestäni hyvä lahja.

Vierailija
76/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kerran sain yhdeltä mieheltä synttärilahjaksi kalleimman paikallisesta kodinkoneliikkeestä ostetun suoritusraudan, mutta pakotin palauttamaan koska olin nimenomaan pyytänyt GHD-rautaa. Mies toki kertoi, että ei ollut tässä isohkossa kodinkoneliikkeessä ko. rautaa tarjolla. Ärsytti ehkä eniten se, että mies ei vaivautunut selvittämään mistään etukäteen mistä haluamani raudan sai... Eniten ärsyttää se, että vaikka valmiina antaa selkeän toiveen niin silti ostetaan p*skaa. Saati sitten, että jos ei kerro mitään mitä haluaa niin saa ABC:ltä ostetun koristetekokuan (joo, tämä tuli samalta suoristusrautamieheltä...). Toki nyt naurattaa jälkeenpäin, mutta sillä hetkellä se eniten surettaa, jos toinen ei ole yhtään kuunnellut toiveita tai sitten ei vaivaannu panostamaan :/

Jos on oikein spesifi ja tarkka toive, ehkä kannattaa hankkia sellaiset itse ja antaa jokin pikkuisen armollisempi lahjatoive puolisolle. 

Vierailija
77/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakohan joku vielä joulun merkityksen? Naurattaisi, jos ei itkettäisi miten itsekkäitä aikuisia ihmisiä on olemassa.

Vierailija
78/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä olisi uskonut osallistuvani tämmöiseen ketjuun, mutta täytyy myöntää, että eilen illalla nukkumaan käydessäni ajattelin juurikin "paskin joulu ikinä...". Vietämme joulua miehen sukulaisissa mikä muuten olisi ok, mutta ihana mieheni taantuu siellä ärsyttäväksi teiniksi. Olen kovassa flunssassa sekä menkka-kivuissa, lapsi ei nuku kunnolla kyläreissuilla ja kiukuttelee väsymystään, hänkin myös flunssassa. Koiralla on ripuli. Olin hommannut kaikille lahjat "hartaudella", en saanut kiitoksia enkä myöskään yhtään lahjaa itse (mies oli unohtanut lahjani kotiin, mutta ei se ajatus paljoa lämmittänyt kun muuta aukovat lahjakasojaan. Olen lapsellinen, myönnän.). Tällä mennään vielä muutama päivä. Ensi jouluna en liikahda kotoani mihinkään!!

Miksi ihmeessä lähdet tartuttamaan flunssaasi? Jos meillä ollaan jouluna kipeänä jäävät joulureissut automaattisesti tekemättä.

Olen istunut samassa joulupöydässä ah niin räkäisen veljen vaimon vieressä kuuntelemassa hänen tautihistoriaansa kommentein ai teillä ollaan vielä terveitä, jos olisin tiennyt olisin itse jäänyt kotiin.

Siksi, koska flunssa alkoi vasta paikan päällä. Tulimme paikan päälle jo hyvissä ajoin ja pöpön saimme todennäköisesti sukulaislapsilta... Meillä ei siis ollut etukäteen tiedossa, että ovat kipeänä.

Vierailija
79/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on wt-kohde

Vierailija
80/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huono ostelemaan lahjoja ja rahaa on ollut tänävuonnna huonosti. Kiva kun sanon että en halua lahjoja ja silti tungetaan lahjoja käteen. Sitten sanotaan ettei tarvita lahjaa. Toivottavasti oikeasti sitä sitten tarkoittavat. Helpommalla pääsee kun auttaa omasta tahosta jouluaskareissa joululahjaksi kuin alkaa ressaamaan lahjojen ostossa. Onneksi omat ystäväni ymmärtävät tämän, mutta tutut ovat sitten toinen asia ymmärtävätkö. Asia mikä minua ärsyttää eniten joulussa on se, että silloin pitää olla kiltti. Mieluummiin niin päin että ollaan kilttejä kokovuosi ja kerran vuodessa olisi ilkeyden päivä. Välillä tuntuu, että joulu on yhtä tekopuhän aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan