Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskin joulu ikinä (olenko liian pinnallinen?)

Vierailija
24.12.2017 |

Itse kulutin säästöistäni, veronpalautukseni sekä palkkaani muiden lahjoihin. Ei siinä mitään, tultiin anoppilaan ja ilmoittivat heti etteivät panostaneet lahjoihin - sain vihreitä kuulia mitä vihaan. Minä ostin heille Vepsäläiseltä päiväpeiton sekä suklaapuodista suklaakonvehteja.

Se mikä harmittaa eniten.. Miehen kanssa sovittiin että lahjoihin 300€. Tämä oli ok ja tuossa lahjoja availessa katsoin että jaha, mulle yks paketti. Kirjekuori. Avaan ja alan itkemään - matkalahjakortti kortti norwegia ilme?!?! Siis 10000 pisteen lahjakortti eli 100€ matkalahjakortti "kun sä olet halunnut Eurooppaan reissuun".. En ole ikinä sanonut että haluan Eurooppaan, ainoastaan että haluan aurinkomatkalle Thaimaahan. Itkin koska itse olin ostanut vaikka mitä kivaa, kaikkea mistä mies on puhunut mitä tarvitsee ja mille on käyttöä. Rahasta ei olisi ollut pulaa, ja tiesi että pyysin yhtä laukkua mikä maksaa 312€ mutta ei ostanut koska "mitä sä sillä olisit oikeesti tehnyt".. Mä olen vaan itkenyt, itse panostin ja mietin kaikille mitä tarvitsevat ja ovat puhuneet mitä tarvitsevat. Itse saan matkalahjakortin millä en tee mitään, karkkeja mitä vihaan. Olen toisessa huoneessa missä muut koska oikeasti pahoitin mieleni koska mieheni on halunnut Eurooppaan, en minä ikinä.

Olenko oikeasti sekaisin päästäni vai miksi pahoitin mieleni näin? :'(

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi jouluna appivanhemmille vihreitä kuulia ja miehelle max satasen lahjakortti johonkin sellaiseen paikkaan, johon itse haluat mennä. Tadaa!

Mua harmitti, kun itse myös mietin lahjat tarkasti, käytin aikaa pakettien tekemiseen ja kauniita materiaaleja ja kirjoitin pienet runotkin mukaan. Aikuiset ihmiset sitten repivät paperit kuin aika olisi loppumassa. Kukaan ei tuntunut nauttivan kauniista paketista. Lopetin sitten. Mitäpä sitä helmiä sioille.

Vierailija
102/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sain jouluna tietää, että mun isällä on syöpä. Repikää siitä rahaihmiset, sitä ei rahalla korvata.

Itse vihaan joulua jo muutenkin ja jatkossa aion kuluttaa kaikki rahani vain itseeni. Tehkää pliis muutkin samoin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin panostin miehen lahjaan ja mietein oikeasti mitä tarvitsee tai mistä tykkää.  sain sitten mieheltä lahjaksi kasan suklaata jota en edes kauheasti pysty syömään, olen puhunut ja näyttänyt vuoden aikana vaikka ja mitä mistä tykkään tai mitä tarvitsen, niin ei voinut käyttää päätänsä tässä asiassa sitten ollenkaan. 

Vierailija
104/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin anopille joskus käsintehdyn viltin ja häneltä sain lahjaksi kynän. Siis sellaisen pankin mainoskynän. Annoin sen samaisen kynän takaisin seuraavana jouluna ja annoin etukäteen ymmärtää että olen ostanut jotain suurta :D Onneksi se joulu vietettiin ihan kahdestaan puolison kanssa.

Vierailija
105/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista & peukutuXista tässä topikissa huomaa, et on taas palsta pissiksiä täynnä. 😂😁

Nim. Täysin erilainen misukka. 😘

Vierailija
106/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet ehkä nyt vähän pinnallinen, anteeksi suora puheeni.

Kaikki eivät pidä joululahjoja yhtä tärkeinä asioina kuin sinä, ap. Koeta kestää se. Niillä EI kannata mitata omaa arvoaan tai rakkauden määrää, koska miehesi todennäköisesti ei ole koskaan kotona kasvanut samanlaiseen lahjahössötykseen kuin sinä ap. Muista, appivanhempasi olivat varmasti samanlaisia myös miehesi lapsuudessa.

Joten kyse on erilaisesta lahja- ja joulutraditiosta kuin omasi, älä ota sitä henkilökohtaisuutena.

Jatkossa voisitte ostaa omat lahjanne ja sopia, että miehesi ostaa lahjat omille sukulaisilleen ja sinä omillesi. Siten et turhaan koe tuolla lailla uhrautuvasi.

Vierailija
107/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian lentää kyllä Thaimaahankin, nyt näkyy olevan esimerkiksi Bangkokin lennot tarjouksessa, alle viisi sataa. Käytä lahjakortti siihen.

Vierailija
108/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisten ihmisten pitää ostaa lahjoja toisilleen? Haloo. Lapsille lahjat, ja aikuiset ostakoot itselleen jos on jotakin pakko ostaa.

Ostaa ostaa ostaa ostaa minä minä minä minä. Eikö joulu tule ilman materiaalista hysteriaa?

Vierailija
109/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kysyi Prismassa että haluanko jotain joululahjaksi.

Sanoin etten halua.

Sanoin että joulurauha olisi kiva saada.

En ymmärrä aikuisten lahjoja. En osta kellekkään mitään ja ehdottomasti en halua mitään.

Teinit saa lahjoja meiltä.

Amen.

Vierailija
110/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norwegianin 10 000 pistettä on 1000 EUR eikä 100!

Tää vaikuttais olevan totta. Norwegianin sivuilla sanotaan, että yksi piste vastaa lentoja ostettaessa yhtä norjan kruunua ja 10 000 NOK on tällä hetkellä noin 1091 euroa.

Jos toi on totta, niin pääsette molemmat low seasonin aikaa Bangkokiin. Ihana matka voi tulla ja vielä yhdessä.

Vierailija
111/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, olet varmaan jo reipastunut vähän joululahjoista ja kasannut itsesi. Minäpä kerron, mitä kannattaa tehdä, jotta et pety ensi jouluna uudelleen. Jos et tee mitään, kuvio toistuu vuodesta toiseen.

Ymmärrät, ettei joulu tai lahjat merkitse samaa kaikille. Hyväksyt sen.

Selvität etukäteen, mikä on kenenkin joululahjapolitiikka. Sovitte esimerkiksi vanhempien kanssa että kukaan ei osta mitään lahjaa. Jos sitten joku (sinä?) meneekin ostamaan lahjoja, niin omalla vastuulla. Ei voi kuvitella, että muut ostavat.

Ne ihmiset, joiden kanssa sovitaan, että lahjoja ostetaan, niille annat selkeän listan asioista, joita toivot. Et voi luottaa siihen, että muut ymmärtävät, mitä "tarvitset". Joko kerrot suoraan, mitä haluat jouluksi tai sitten et pety, kun ne ihmiset menevät ja ostavat jotain muuta.

Vierailija
112/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk

Vierailija
113/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Thaimaahan pääse Suomesta edes 300 e:lla. Järjettömän isoja lahjatoiveita jo yli 300 e laukku. Kyllä näin suuret hankinnat on käytävä yhteistaloudessa läpi jo hyvisdä ajoin. Jos kyse on sikarikkaista, jotka pystyvät tekemään noin vain kalliita ostoksia, niin eri juttu, mutta tavallisessa taloudessa menot suunnitellaan yhdessä. On myös lapsellista toivoa satojen eurojen lahjoja itselle, varsinkin kun mies edes halunnut kallista laukkua ostaa! Niin makaat kuin petaat, ap! Opettelette puhumaan ja olemaan realistinen eikä jossain prinsessamaailmassa.

Niinpä! Kyllä ton hintaiset tai kalliimmat lahjat ostetaan itse itselle! Tulee mieluista ja ansaittu jos se on varaa itse ostaa. Samoin kuin matkatkin. Ei ole mitään järkeä ostaa jotain 25% matkan arvosta kattavaa lahjakorttia.

Vierailija
114/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen itkee joululahjojen takia? :-D

Olisit lähettäny joulupukille lahjalistan...

Vierailija
115/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin yhdessä ostoksille. Hän lastasi ostoksensa ja minä avasin kukkaron nyörit. Homma oli nopea ja helppo. Turha stressi jäi pois. Kiitin vaimoani kun auttoi.

Vierailija
116/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu....

samaa mieltä...

Vierailija
117/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I love BKK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norwegianin 10 000 pistettä on 1000 EUR eikä 100!

Tää vaikuttais olevan totta. Norwegianin sivuilla sanotaan, että yksi piste vastaa lentoja ostettaessa yhtä norjan kruunua ja 10 000 NOK on tällä hetkellä noin 1091 euroa.

Jos toi on totta, niin pääsette molemmat low seasonin aikaa Bangkokiin. Ihana matka voi tulla ja vielä yhdessä.

Näin on tosiaan tämän mukaan: https://www.banknorwegian.fi/CreditCardInfo/CashPoints

Voi ap:ta hiukan nolottaa käytöksensä... On aika iso lahja.

Vierailija
118/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset ihmiset vielä jaksavat stressata niiden pakettien kanssa. Ollaan omassa perheessä sovittu, että kukaan ei osta toisille lahjoja. Jokainen ostakoon mitä itse haluaa ja säästää rahansa. Lopputulos: ei stressiä, ei pahaa mieltä, ei pelkoa liian halvoista, kalliista, huonoista tai muuten epåsopivista lahjoista.

Vierailija
119/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensisijaisesti iloinen, että muut ihmiset iloitsivat minulta saamistaan lahjoista. Vähän pöhlää ja pinnallista suuttua tuollaisesta, mutta empä minä muutenkaan ymmärrä monen sadan tai jopa tuhannen euron käsilaukkuja käyttäviä ihmisiä. Muutamalla kympilläkin saa ihan hyvän ja tyylikkään laukun ja ne ylimääräiset rahat voi antaa vaikka eläinsuojeluun tai ostaa jollekin köyhälle tutulle ruokaa. Liiallinen turhuuksiin tuhlaaminen on mielestäni vastenmielistä.

Vierailija
120/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö lahjat pitäisi ostaa ihan omantunnon mukaan eikä sopia mitään rahamääriä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän