Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskin joulu ikinä (olenko liian pinnallinen?)

Vierailija
24.12.2017 |

Itse kulutin säästöistäni, veronpalautukseni sekä palkkaani muiden lahjoihin. Ei siinä mitään, tultiin anoppilaan ja ilmoittivat heti etteivät panostaneet lahjoihin - sain vihreitä kuulia mitä vihaan. Minä ostin heille Vepsäläiseltä päiväpeiton sekä suklaapuodista suklaakonvehteja.

Se mikä harmittaa eniten.. Miehen kanssa sovittiin että lahjoihin 300€. Tämä oli ok ja tuossa lahjoja availessa katsoin että jaha, mulle yks paketti. Kirjekuori. Avaan ja alan itkemään - matkalahjakortti kortti norwegia ilme?!?! Siis 10000 pisteen lahjakortti eli 100€ matkalahjakortti "kun sä olet halunnut Eurooppaan reissuun".. En ole ikinä sanonut että haluan Eurooppaan, ainoastaan että haluan aurinkomatkalle Thaimaahan. Itkin koska itse olin ostanut vaikka mitä kivaa, kaikkea mistä mies on puhunut mitä tarvitsee ja mille on käyttöä. Rahasta ei olisi ollut pulaa, ja tiesi että pyysin yhtä laukkua mikä maksaa 312€ mutta ei ostanut koska "mitä sä sillä olisit oikeesti tehnyt".. Mä olen vaan itkenyt, itse panostin ja mietin kaikille mitä tarvitsevat ja ovat puhuneet mitä tarvitsevat. Itse saan matkalahjakortin millä en tee mitään, karkkeja mitä vihaan. Olen toisessa huoneessa missä muut koska oikeasti pahoitin mieleni koska mieheni on halunnut Eurooppaan, en minä ikinä.

Olenko oikeasti sekaisin päästäni vai miksi pahoitin mieleni näin? :'(

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin omani näyttääkseni tyrmäävältä oikeudenkäynnissä

:O

Tulikohan tyrmää

Vierailija
42/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset itkee jotain joululahjoja.. ei ***** Anna mun kaikki kestää..

Eikö tässä maailmassa nyt jo eletä sellaisessa yltäkylläisyydessä että ei mitään rajaa. Mene töihin ja osta se mitä haluat! Jos mun mies olis ostanut mulle 300e laukun olisin suuttunut. Mulle materia ei merkitse mutta raha merkitsee. Olisi laittanut senkin summan lainanlyhennykseen tai ostanut osakkeita niin olis joku järki.

Aikuiselle ihmiselle joulussa on tärkeitä immmateriaaliset asiat: loma, ihana ruoka, joulurauhan julistus, yhdessäolo, seksi, lasten jouluilo. HALOO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja Thaimaasta! Pakenin tänne oman perheeni kanssa, kun tuntui että joka ikinen joulu täytyy joustaa, venyä ja paukkua muiden toiveiden mukaan. Milloin pitää olla kenenkin luona, tuoda sitä ja tätä mutta ei tuota, milloin sumplitaan lahjoista jne. Puhumattakaan kaikesta siitä vaivasta, mikä joulun laittamiseen menee... Ja ne lahjat. Myönnän että olen todella lapsellinen kun minusta olisi ihana saada monta pakettia, kerrankin! Saan yleensä mieheltä yhden ja miehen vanhemmilta yhden. Kukaan muu ei muista eikä välitä.

Tämä reissu siis on ollut parasta mitä ikinä olen jouluna saanut tehdä. Olen ruskea kuin papu, ja olen samoilllut rannoilla ja sademetsissä niin että kaksi viimeistä päivää aion vain olla. Jos ap Thaimaa on unelmasi, suosittelen lämpimästi!

Vierailija
44/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kalliita lahjoja. Siinähän on riski, että saat 300 eurolla jotain mitä et halua. Lisäksi ei sukulaisille mitään Vepsäläisen päiväpeittoja, ellet anna pyyteettömästi vailla toivoa vastalahjasta.

Vierailija
45/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaat lahjojen rahallista arvoa? Kumpi sua siis harmittaa, se ettei lahjakortti ollut Thaimaan lennolle vai se, että lahja oli sulle liian halpa?

En voi käsittää kummankaanlaista ajattelutapaa. Vietetäänkö joulua siksi, että saataisiin massia? Lisää materiaa?

En antanut miehelleni mitään eikä hän minulle. Olisin antanut, jos hän olisi jotain toivonut. Antaisin muulloinkin kuin jouluna ja syntymäpäivänä, jos jotain toivoo. Mutta ei me koskaan sovita mitään rahamääriä, kuinka paljon lahjan pitää (vähintään?) maksaa.

Oksettavaa, oksettavaa. Tällä pallolla ei ole mitään tulevaisuutta, kun se on ahneiden ja epäempaattisten ihmisten käsissä.

Vierailija
46/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna olet viisaampi :-)

Olemme vaimoni kanssa köyhiä ja sovimme ettemme osta lahjoja toisillemme.

Kuinka ollakaan, vaimoni oli ostanut minulle kirjan. Pentti Linkolan, unelma paremmasta maailmasta :-)

Harmitti ja halusin antaa hänelle jotakin, joten kaivoin 50 euroa lompakostani, käärin lahjapaperiin salaa ja annoin sen  hänelle hyvän joulun toivotuksin.

Hän ei ottanut lahjaani vastaan, vaan sanoi, ettei sinulla rakkaani ole enempää rahaa kuin hänelläkään, joten säästä se tietokoneesi hankintaan, jonka pian tulet tarvitsemaan. Olin ostanut hänelle tietokoneen muutamaa viikkoa aiemmin.

Mikä ihana joulu.

Vaimoni rakastaa minua ja minä rakastan häntä :-)

Joulun paras ❤ Kaikkea hyvää sinulle ja vaimollesi!

Vierailija
47/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kysymystä:

- Oletko raskaana?

- Oletteko seurustelleet pitkäänkin, kun tuo kaikki tuli sinulle yllätyksenä?

Kolmas kysymys koskee omaa perhettäsi: eikö sinulla ole ketään omaa ihmistä, jolle olisit voinut laittaa lahjoja ja joka olisi laittanut lahjan sinulle?

Aikuisten oikeasti: toteuta itse omat toiveesi! Sitten et pety niin kovasti.

Huomaatko muuten itse mitään ristiriitaa kirjoituksessasi, kun olet kovasti miettinyt muille, mitä he tarvitsevat  - tarvitsetko sinä todellakin niin kallista laukkua (eikö sinulla ole vielä laukkua?) ja Thaimaanmatkaa?

Vierailija
48/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä olisi uskonut osallistuvani tämmöiseen ketjuun, mutta täytyy myöntää, että eilen illalla nukkumaan käydessäni ajattelin juurikin "paskin joulu ikinä...". Vietämme joulua miehen sukulaisissa mikä muuten olisi ok, mutta ihana mieheni taantuu siellä ärsyttäväksi teiniksi. Olen kovassa flunssassa sekä menkka-kivuissa, lapsi ei nuku kunnolla kyläreissuilla ja kiukuttelee väsymystään, hänkin myös flunssassa. Koiralla on ripuli. Olin hommannut kaikille lahjat "hartaudella", en saanut kiitoksia enkä myöskään yhtään lahjaa itse (mies oli unohtanut lahjani kotiin, mutta ei se ajatus paljoa lämmittänyt kun muuta aukovat lahjakasojaan. Olen lapsellinen, myönnän.). Tällä mennään vielä muutama päivä. Ensi jouluna en liikahda kotoani mihinkään!!

Vierailija
49/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kysymys koskee omaa perhettäsi: eikö sinulla ole ketään omaa ihmistä, jolle olisit voinut laittaa lahjoja ja joka olisi laittanut lahjan sinulle?

Onpa outo tapa ilmaista asia.

Vierailija
50/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmensadan euron laukku? Eihän sellaisia käytä kuin tyhjäpäät :D

Mulla on 300e:n musta Michael Kors. Mä luulin, että suunnilleen kaikilla on sen hintainen laukku, jos ei maksanut 1000-1500e :D . Ostin omani näyttääkseni tyrmäävältä oikeudenkäynnissä, sain siitä ikään kuin luvan törsätä laukuun.

Mulla oli edellinen, noin 175e maksava MK:n laukku, mutta se meni aika nopeasti huonoksi. Se oli valkoinen ja pehmeämpää nahkaa kuin tämä. Nykyinen on ihana, mulla on ollut se maaliskuusta ja se on edelleen tomera ja topakasti ryhdissään kuin uusi. Pinta on kuin uusi, uskon, että laukku näyttää hyvältä vielä vuosia, se on ihana!

No eivät kaikki ihmiset ole niin tyhmiä, että maksavat pelkästä merkistä. En ole ikinä maksanut laukusta yli 20 euroa ja hyvin olen pärjännyt. 

Vierailija
51/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse sain viimevuonna mieheltäni hänen ILMAISEKSI saamiaan kosmetiikkatuotteita. Olin toivonut tiettyä merkkiä, mutta hän olikin ratkaissut asian näin.. Kätevästi sai tutulta edustajalta joululahjat vaimolle ilmaiseksi. Ja rahasta ei ole pulaa. Ja mielestäni on turha antaa toiselle lahjaksi jotain toivotun vierestä. Esim juuri eri merkkistä kosmetiikkaa. Se jos joku on tuhlausta. Putelit makaavat edelleen lähes koskemattomina kaapissa ja odottavat hetkeä kun saan aikaiseksi heittää ne roskiin. 

Vierailija
52/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti. Ensinnäkin, kuka ostaa päiväpeittoja lahjaksi? Eiköhän jokainen osaa ostaa päiväpeittonsa itse. Toiseksi: Paljon nuoria ihmisiä on kuollut nyt juuri joulun alla ja ap kitisee täällä jostakin lahja-asiasta. Olisi tyytyväinen edes siihen lahjakorttiin. Säälittää ihmiset, jotka joutuvat viettämään joulua ap:n kaltaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
53/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua. Lahjat on mulle hirveän tärkeitä ja olin taas ostamut vaikka ja mitä miehellekin. Sain pyyhkeen. Ens vuonna ostan itselleni kaikkea ihanaa ja mahdollisesti laitan miehen vaihtoon. Haluan olla arvostettu ja hemmoteltu ja kyllähän ne lahjat aika paljon kertoo antajan arvostuksesta.

Vierailija
54/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi harmittamaan toisin päin. Tiesin kyllä, että mun ja miehen hankkimat lahjat tulee olemaan pienempiä kuin muiden. Minä saan korotettua työmarkkinatukea omaehtoisen opiskelun takia ja mies palkkatukea. Veli käy töissä, samoin toinen ja avokkinsa opiskelee. Äitikin normipalkkaa saa. Jotenkin jäi oikein hävettämään. Saatiin/sain niin ihania asioita.

Ostettiin toiselle veljelle popcorn-kone ja kelloradio, toiselle + avokilleen voileipägrilli. Meidän äidille laitettiin kaksi cd:tä ja 20€:n lahjakortti. Itse sain äidiltä satasen lahjakortin samaan kauppaan, johon ostettiin hälle lahjakortti. Jotenkin tuntui, että en voinut antaa muille sitä, mitä itse sain. Vaikka kyllä kaikki eilen kiittelivät. Muillekin oli meiltä lahjuksia, osan tein itse, kun käsitöitä teen. Mm. kaulahuivin ja pari kaulakorua. Toivottavasti ovat tykänneet.

Mulle on aina ollut tärkeä yrittää luoda muiden joulusta hyvä ja keksiä hyviä lahjoja. Nyt vaan sattui p***a kuukausi sähkälaskuineen yms. ja oli vähän vähemmän, mitä laittaa lahjoihin. Onneksi kotona sitten ruuat onnistui..

Sori, mutta älkää nyt ihmeessä kuluttako vähiä rahoja popcornkoneen tai voileipägrillin kaltaiseen roskaan jota käytetään pari kertaa. Tai vaikka rahaa olisi paljonkin. Hirveää luonnon kuluttamistakin.

Ensi vuonna vaikka itse tehtyjä herkkuja, sinappia, jouluruokia ja niitä käsitöitä. Ja lahjakortteja kodin siivoukseen, auton pesuun jne. Paljon parempia lahjoja kuin Kiina-roska.

Vierailija
55/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sua. Lahjat on mulle hirveän tärkeitä ja olin taas ostamut vaikka ja mitä miehellekin. Sain pyyhkeen. Ens vuonna ostan itselleni kaikkea ihanaa ja mahdollisesti laitan miehen vaihtoon. Haluan olla arvostettu ja hemmoteltu ja kyllähän ne lahjat aika paljon kertoo antajan arvostuksesta.

Tuo kertoo, että lahjat on sinun rakkauden kieli, muttei miehen. Toki fiksu mies opettelisi ymmärtämään sinun kieltäisi edes pari kertaa vuodessa, muttei se silti yksiselitteisesti kerro arvostuksen puutteesta.

Vierailija
56/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Thaimaahan pääse Suomesta edes 300 e:lla. Järjettömän isoja lahjatoiveita jo yli 300 e laukku. Kyllä näin suuret hankinnat on käytävä yhteistaloudessa läpi jo hyvisdä ajoin. Jos kyse on sikarikkaista, jotka pystyvät tekemään noin vain kalliita ostoksia, niin eri juttu, mutta tavallisessa taloudessa menot suunnitellaan yhdessä. On myös lapsellista toivoa satojen eurojen lahjoja itselle, varsinkin kun mies edes halunnut kallista laukkua ostaa! Niin makaat kuin petaat, ap! Opettelette puhumaan ja olemaan realistinen eikä jossain prinsessamaailmassa.

Vierailija
57/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi harmittamaan toisin päin. Tiesin kyllä, että mun ja miehen hankkimat lahjat tulee olemaan pienempiä kuin muiden. Minä saan korotettua työmarkkinatukea omaehtoisen opiskelun takia ja mies palkkatukea. Veli käy töissä, samoin toinen ja avokkinsa opiskelee. Äitikin normipalkkaa saa. Jotenkin jäi oikein hävettämään. Saatiin/sain niin ihania asioita.

Ostettiin toiselle veljelle popcorn-kone ja kelloradio, toiselle + avokilleen voileipägrilli. Meidän äidille laitettiin kaksi cd:tä ja 20€:n lahjakortti. Itse sain äidiltä satasen lahjakortin samaan kauppaan, johon ostettiin hälle lahjakortti. Jotenkin tuntui, että en voinut antaa muille sitä, mitä itse sain. Vaikka kyllä kaikki eilen kiittelivät. Muillekin oli meiltä lahjuksia, osan tein itse, kun käsitöitä teen. Mm. kaulahuivin ja pari kaulakorua. Toivottavasti ovat tykänneet.

Mulle on aina ollut tärkeä yrittää luoda muiden joulusta hyvä ja keksiä hyviä lahjoja. Nyt vaan sattui p***a kuukausi sähkälaskuineen yms. ja oli vähän vähemmän, mitä laittaa lahjoihin. Onneksi kotona sitten ruuat onnistui..

Sori, mutta älkää nyt ihmeessä kuluttako vähiä rahoja popcornkoneen tai voileipägrillin kaltaiseen roskaan jota käytetään pari kertaa. Tai vaikka rahaa olisi paljonkin. Hirveää luonnon kuluttamistakin.

Ensi vuonna vaikka itse tehtyjä herkkuja, sinappia, jouluruokia ja niitä käsitöitä. Ja lahjakortteja kodin siivoukseen, auton pesuun jne. Paljon parempia lahjoja kuin Kiina-roska.

Miten niin pari kertaa? Meillä on ollut 5 vuotta voileipägrilli ja kovalla näytöllä koko ajan.

Vierailija
58/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä olisi uskonut osallistuvani tämmöiseen ketjuun, mutta täytyy myöntää, että eilen illalla nukkumaan käydessäni ajattelin juurikin "paskin joulu ikinä...". Vietämme joulua miehen sukulaisissa mikä muuten olisi ok, mutta ihana mieheni taantuu siellä ärsyttäväksi teiniksi. Olen kovassa flunssassa sekä menkka-kivuissa, lapsi ei nuku kunnolla kyläreissuilla ja kiukuttelee väsymystään, hänkin myös flunssassa. Koiralla on ripuli. Olin hommannut kaikille lahjat "hartaudella", en saanut kiitoksia enkä myöskään yhtään lahjaa itse (mies oli unohtanut lahjani kotiin, mutta ei se ajatus paljoa lämmittänyt kun muuta aukovat lahjakasojaan. Olen lapsellinen, myönnän.). Tällä mennään vielä muutama päivä. Ensi jouluna en liikahda kotoani mihinkään!!

Miksi ihmeessä lähdet tartuttamaan flunssaasi? Jos meillä ollaan jouluna kipeänä jäävät joulureissut automaattisesti tekemättä.

Olen istunut samassa joulupöydässä ah niin räkäisen veljen vaimon vieressä kuuntelemassa hänen tautihistoriaansa kommentein ai teillä ollaan vielä terveitä, jos olisin tiennyt olisin itse jäänyt kotiin.

Vierailija
59/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna hemmotellaan itseä ja omaa perhettä, suvun hemmottelu on harvoin kovin vastavuoroista.

Vierailija
60/152 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pari kertaa? Meillä on ollut 5 vuotta voileipägrilli ja kovalla näytöllä koko ajan.

Keskimääräinen käyttöaika on se muutama kerta. Ostit varmaan omasi itse ja sen halusit. Omani menisi suoraan myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan