Mikä pilasi sinun joulusi 2017?
Palanut kinkku, väärät lahjat, anoppi, suku, mies, vaimo, viina, naapurin koira - you name it.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Veli jolla on epävakaa persoonallisuushäiriö.
Ole kiitollinen, että sinulla ei ole.
Mies osti lahjaksi pilkkivarusteet. En edes harrasta kalastusta. Toiveeni oli _yksi_ lahjakortti lempikauppaani. Ei mitään muuta. Itse otin miehen toiveet huomioon ja ostin haluamansa kirjan.
Jouluni on pilannut oma sukuni. He inhoavat miestäni, väittävät hänen olevan huijari, luuseri jne. ja että minun olisi parempi jättää hänet. No tein oman ratkaisuni ja olen omalta osaltani väliaikaisesti kokonaan katkaissut välini sukuuni.
He eivät ensinnäkään tunne miestäni kunnolla (koska eivät halua tutustua) ja hän on kuitenkin ollut minulle tukena ja turvana huonoina aikoina, kun taas sukuni on ollut jaa-jaa-voi-voi, silloin kun olisin eniten kaivannut tukea.
No onneksi mieheni suku pitää minusta ja minä heistä, oma sukuni saa kiukutella keskenään, mutta olisin silti onnellisempi ollut tänä jouluna, jos meidät molemmat olisi kutsuttu iloisin mielin joulua heidän kanssaan viettämään.
Söin ihan liikaa ja nyt turvottaa!
Naapurit mölyävät ja bilettävät. Ei joulurauhasta tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan saa munaa tänäänkään kuten en koko viikolla. Tai jos saan niin potisin siitäkin huonoa omaatuntoa kun ei tuo mies oikeasti mua halua ja tuntuu kurjalta velvoittaa seksiin.
Miksi olet miehen kanssa, joka ei halua sinua?
Joudun vanhempieni mieliksi viettämään joulua heidän kanssaan. Paremmin viihtyisin vaikka yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse joulutunnelmaan millään, koska kaikki liian tavallista. Olen taas äitini kanssa kahdestaan joulua kotona viettämässä ja tämä ei juurikaan eroa mistään tavallisesta viikonlopusta. Äitini höpisee ihan tavanomaisista asioista niin kuin joulua ei olisikaan ja tuskin mitään lahjoja saan jos sama tyyli jatkuu kuin viime vuonna.Itse kyllä olen leiponut ja laittanut ruokaa, mutta se ei kyllä riitä. Parempi tietysti tämäkin kuin joulun vietto, jossa isäni oli mukana ja riideltiin koko joulu, kun hän loukkaantui jostain pikkuasiasta tyyliin ruoka 15 min myöhässä.
Ajattelin kyllä lähteväni Lappiin johonkin hiihtokeskukseen joulua viettämään, että olisi ollut vähän erilaista. Luovuin kuitenkin ajatuksesta, koska olisin sinne sitten yksin saanut mennä tai sitten ottaa äitini mukaan. Sen lisäksi olisin saanut junalla/bussilla mennä, koska en omista ajokorttia eli liian hankalaa. Sen lisäksi olisi ehkä tullut surullinen olo, kun muilla iso porukka mukana. Itse en kaipaa silti lahjoja tai mitään suurempaa, mutta täällä kotona en enää tunnelmaan pääse. Tämä on liian tuttua ja kun meillä ei mitään tunnelmallista perhejoulua ole. Eli pitäisi seuraavaan jouluun kyllä jotain erikoista keksiä. Sekin on surullista, kun kuulun myös niihin yksinäisiin, joilla ei paljon seuraa ole. Niinpä olen mieluummin rasittavan äitini kanssa kuin yksin joulun. En silti millään edes usko, että on joulu. Olen yrittänyt "sanoa itselleni" että nyt on joulu, mutta en vaan jotenkin pääse siihen tunnelmaan ja vietänkin nyt "tavallista viikonloppua". Tämä on kyllä ikävää, mutta niin kuin sanoin niin tämä on liian "tuttua ja arkista" eli jotain erikoisempaa pitäisi olla, että se tunnelma taas löytyisi. Tästä viestistä saa varmaan ikävän kuvan minusta, että valitan vaan, mutta oikeasti olen vähään tyytyväinen. On vaan surullinen olo, kun ei millään pääse tunnelmaan. Varmaan tuollainen erikoisempi ympäristö juuri auttaisi tähän, kun olisi "juhlavampaa". Täytyy muistaa tämä ensi jouluna.
Jäi kyllä epäselväksi, että onko jouluaattosi liian tavallinen ja onko vaikea päästä tunnelmaan? Et toistanut asiaa tarpeeksi moneen kertaan, siksi kysyn.
Aikuiselle ihmiselle joulu on vain päivä muiden joukossa. Totu siihen.
Itse en ole koskaan oikein päässyt minnekään matkoille, kun koiralleni ei ole hoitajaa muutenkaan. Se on jo vanha ja sairas joten en viitsisi sitä rasittaa millään junamatkoilla yms. Tahtoisin edes joskus vähän eroa juhlan ja arjen välille ja mielestäni olen ollut jo niin paljon kotona, että olisin jo oikeutettu matkustamaan jonnekin. Ei se aikuisuus silti sitä tarkoita, että kaiken täytyy olla tylsää ja mennä saman kaavan mukaan. Eikä elämäni nyt muutenkaan mitään juhlaa ole ollut vaan hyvinkin ikäviä asioita olen jo joutunut käymään läpi. Siinä mielessä ei ole kohtuutonta joskus toivoa itselleni ekstraa. Ja elän siis hyvin vaatimatonta yksinäistä elämää verrattuna muihin nuoriin aikuisiin. Mutta poistun valittamasta ja voihan se jollakin mennä vielä huonomminkin. Juhlikaa te ja nauttikaa.
Voi jeesus mikä marttyyri XD Etkö oikeasti tajunnut? Hoit viestissäsi varmaan 20 kertaa, että oli kamalan tavallista ja vaikeaa päästä tunnelmaan.
On täällä muillakin ollut kaikkea paskaa elämässä.
Ei aina jaksa viestejä 10 kertaa lukea, että olisivat täydellisiä kirjoitusmuodoltaan ja välillä ovat sitten tätä tasoa. Ja sanoinhan, että jollakin voi mennä huonomminkin. Hyvää joulua ja rauhaa sinnekin. Terveisin tyhmä marttyyri : ) joka ei enää valita mistään, kun kerran ärsyttää.
Kiukutteleva ukko. Suuttui siitä, kun Aina Inkeri Ankeisen joulu televisiossa oli niin tyhmä (miehen mielestä), kuulemma joulun pilkkaamista. Minäkään en olisi saanut siksi katsoa sitä. Huomautti siitä viis kertaa, millaista "höpöhöpö höppöö" katson ja sitten painui kiukuissaan nukkumaan klo 21. Vietin sitten loppuillan yksin neuloen.
Naapurista kuuluva bassomökä. Toivoin, että edes jouluna olisi hiljaista mutta eiköhän mökä alkanut nyt joulupäivän aamuna klo 7.00. Naapurini, haistakaa p#ska.
Tiedoksi trollille, jokainen ketjun asiaton viesti ilmiannettu. Suomalaiset miehet on niiiiin säälittäviä, oikein oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurista kuuluva bassomökä. Toivoin, että edes jouluna olisi hiljaista mutta eiköhän mökä alkanut nyt joulupäivän aamuna klo 7.00. Naapurini, haistakaa p#ska.
Mä laitoin musat päälle kanssa kerrostalossa aamuseiskalta ja sen päälle imuroin vielä Dysonin kovaäänisellä imurilla. Oli pakko koska lapsi ois itkenyt ilman musaa mun aamutoimien ajan ja sitten huomasin että matolla oli pikkuroskaa jonka vauva tunkee suuhunsa. Paskan haistan heti kun sen toimitus saapuu vaippaan. Valitettavasti se vain ei hetkauta.
Isä oli säästellyt hammastulehdustaan perjantaille jolloin oli pakko mennä päivystykseen hoitamaan asia, valui sitten verta pahantuulisena koko päivän ja lähtivät uudestaan tikkauttamaan.
Kiva oli lasten leikkiä siinä samalla ja syödä hyvää ruokaa vähän isommalla kokoonpanolla kun yksi sylkee verta ämpäriin ja ärisee.
Kurja juttu se hammastulehdus kyllä, mutta mietin että miksi sitä ei voinut ajoissa hoitaa?
Isän vastuulla olisi ollut joulusauna, joten ajattelin että se olis sit varmaan mun homma nyt kun isä on potilas.
Mutta ei voinut joulusaunaa lämmittää koska isä sitä ei voi lämmittää. Eli ollaan lähinnä istuttu sisällä ja pennut hyppii seinille. Luntahan täällä ei ole. Mitään sellaista mitä minä halusin jouluuni ei ollut.
Ei myöskään mitään parempia ruokia. Äiti oli vetänyt itsensä stressipalloksi ja reagoi tosi pahasti kun kysyin että mitä ruokia tehtäis joskus viikkoja aiemmin jo. Päättelin että sillä oli niin suuret suunnitelmat että ei niihin mahtuis enää lisää. No. Oli täällä sitten kaksi Saarioisen laatikkoa.
Ensi joulun teen itse juuri sellaiseksi kuin haluan. Käydään ehkä kahveilla näiden luona mutta en ala enää kyläilemään jos en saa tehdä mitään kun eivät nämä tee mitään itsekään.
Jouluni pilasi ahdistus ja masennus. En kyennyt viettämään.
Vierailija kirjoitti:
Soita poliisille. Nyt on joulurauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin musat päälle kanssa kerrostalossa aamuseiskalta ja sen päälle imuroin vielä Dysonin kovaäänisellä imurilla. Oli pakko koska lapsi ois itkenyt ilman musaa mun aamutoimien ajan ja sitten huomasin että matolla oli pikkuroskaa jonka vauva tunkee suuhunsa. Paskan haistan heti kun sen toimitus saapuu vaippaan. Valitettavasti se vain ei hetkauta.
Miksi sun pitää imuroida joulupäivänä klo 7.00? Säälin sun naapureita.
Migreenikohtaus. Alkoi eilen ja on edelleen kipeä pää. Sukujoulun sijaan makasin eilen päivystyksessä saamassa kipulääkettä suoneen.
Rotterdamissa?