Mikä pilasi sinun joulusi 2017?
Palanut kinkku, väärät lahjat, anoppi, suku, mies, vaimo, viina, naapurin koira - you name it.
Kommentit (374)
Känninen veli joka väittää vastaan joka asiassa sekä kamala ikävä...
Vierailija kirjoitti:
Iskän ja sen naisystävän kireys. Alko jo eilen illalla.
Kysy ihan suoraan miksi ovat niin kireitä? Onko siellä muita joulua viettämässä kuin te kolme?
Vierailija kirjoitti:
En pääse joulutunnelmaan millään, koska kaikki liian tavallista. Olen taas äitini kanssa kahdestaan joulua kotona viettämässä ja tämä ei juurikaan eroa mistään tavallisesta viikonlopusta. Äitini höpisee ihan tavanomaisista asioista niin kuin joulua ei olisikaan ja tuskin mitään lahjoja saan jos sama tyyli jatkuu kuin viime vuonna.Itse kyllä olen leiponut ja laittanut ruokaa, mutta se ei kyllä riitä. Parempi tietysti tämäkin kuin joulun vietto, jossa isäni oli mukana ja riideltiin koko joulu, kun hän loukkaantui jostain pikkuasiasta tyyliin ruoka 15 min myöhässä.
Ajattelin kyllä lähteväni Lappiin johonkin hiihtokeskukseen joulua viettämään, että olisi ollut vähän erilaista. Luovuin kuitenkin ajatuksesta, koska olisin sinne sitten yksin saanut mennä tai sitten ottaa äitini mukaan. Sen lisäksi olisin saanut junalla/bussilla mennä, koska en omista ajokorttia eli liian hankalaa. Sen lisäksi olisi ehkä tullut surullinen olo, kun muilla iso porukka mukana. Itse en kaipaa silti lahjoja tai mitään suurempaa, mutta täällä kotona en enää tunnelmaan pääse. Tämä on liian tuttua ja kun meillä ei mitään tunnelmallista perhejoulua ole. Eli pitäisi seuraavaan jouluun kyllä jotain erikoista keksiä. Sekin on surullista, kun kuulun myös niihin yksinäisiin, joilla ei paljon seuraa ole. Niinpä olen mieluummin rasittavan äitini kanssa kuin yksin joulun. En silti millään edes usko, että on joulu. Olen yrittänyt "sanoa itselleni" että nyt on joulu, mutta en vaan jotenkin pääse siihen tunnelmaan ja vietänkin nyt "tavallista viikonloppua". Tämä on kyllä ikävää, mutta niin kuin sanoin niin tämä on liian "tuttua ja arkista" eli jotain erikoisempaa pitäisi olla, että se tunnelma taas löytyisi. Tästä viestistä saa varmaan ikävän kuvan minusta, että valitan vaan, mutta oikeasti olen vähään tyytyväinen. On vaan surullinen olo, kun ei millään pääse tunnelmaan. Varmaan tuollainen erikoisempi ympäristö juuri auttaisi tähän, kun olisi "juhlavampaa". Täytyy muistaa tämä ensi jouluna.
Jäi kyllä epäselväksi, että onko jouluaattosi liian tavallinen ja onko vaikea päästä tunnelmaan? Et toistanut asiaa tarpeeksi moneen kertaan, siksi kysyn.
Aikuiselle ihmiselle joulu on vain päivä muiden joukossa. Totu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minä; olen suututtanut koko perheeni
Mitä teit? Mielenkiinnosta kysyn kun eilen tein saman
No meinas pilata krapula.
En ole juonut alkoholia muutamaan kuukauteen (kesällä viimeksi) ja eilen juotiin miehen kanssa punaviinipullo puoliksi. Eli kolme (3!) lasia punaviiniä. Ennen tätä viinalakkoani tuo ei olisi tuntunut missään, mutta nyt ilmeisesti huonon harjoittelun vuoksi viinit sekä meni päähän niin että nukahdin tosi aikaisin ja sohvalle!!! että myös aamulla kärsin krapulan oireista: päätä särki ja vatsaakin kiersi. Onneksi en oksennellut, vaa olo meni Buranalla ja teekupillisella, ja päivä on siitä jatkunut ihan mukavasti
Vierailija kirjoitti:
En pääse joulutunnelmaan millään, koska kaikki liian tavallista. Olen taas äitini kanssa kahdestaan joulua kotona viettämässä ja tämä ei juurikaan eroa mistään tavallisesta viikonlopusta. Äitini höpisee ihan tavanomaisista asioista niin kuin joulua ei olisikaan ja tuskin mitään lahjoja saan jos sama tyyli jatkuu kuin viime vuonna.Itse kyllä olen leiponut ja laittanut ruokaa, mutta se ei kyllä riitä. Parempi tietysti tämäkin kuin joulun vietto, jossa isäni oli mukana ja riideltiin koko joulu, kun hän loukkaantui jostain pikkuasiasta tyyliin ruoka 15 min myöhässä.
Ajattelin kyllä lähteväni Lappiin johonkin hiihtokeskukseen joulua viettämään, että olisi ollut vähän erilaista. Luovuin kuitenkin ajatuksesta, koska olisin sinne sitten yksin saanut mennä tai sitten ottaa äitini mukaan. Sen lisäksi olisin saanut junalla/bussilla mennä, koska en omista ajokorttia eli liian hankalaa. Sen lisäksi olisi ehkä tullut surullinen olo, kun muilla iso porukka mukana. Itse en kaipaa silti lahjoja tai mitään suurempaa, mutta täällä kotona en enää tunnelmaan pääse. Tämä on liian tuttua ja kun meillä ei mitään tunnelmallista perhejoulua ole. Eli pitäisi seuraavaan jouluun kyllä jotain erikoista keksiä. Sekin on surullista, kun kuulun myös niihin yksinäisiin, joilla ei paljon seuraa ole. Niinpä olen mieluummin rasittavan äitini kanssa kuin yksin joulun. En silti millään edes usko, että on joulu. Olen yrittänyt "sanoa itselleni" että nyt on joulu, mutta en vaan jotenkin pääse siihen tunnelmaan ja vietänkin nyt "tavallista viikonloppua". Tämä on kyllä ikävää, mutta niin kuin sanoin niin tämä on liian "tuttua ja arkista" eli jotain erikoisempaa pitäisi olla, että se tunnelma taas löytyisi. Tästä viestistä saa varmaan ikävän kuvan minusta, että valitan vaan, mutta oikeasti olen vähään tyytyväinen. On vaan surullinen olo, kun ei millään pääse tunnelmaan. Varmaan tuollainen erikoisempi ympäristö juuri auttaisi tähän, kun olisi "juhlavampaa". Täytyy muistaa tämä ensi jouluna.
Ei Lappiin meno julkisilla ole mitenkään "liian hankalaa", monet tekevät niin:)
Junat kulkevat, myös Onnibussila pääsee joihinkin kohteisiin. Ja perillä vievät hiihtobussit rinteeseen. Myös lentäen pääsee.
Toinen hyvä vaihtoehto on Euroopan kaupinkikohteet.
Varaa ensi jouluksi matkat ajoissa, niin pääset edullisemminkin.
Kiitos vertaistuesta vastaajat! Huomasin, että muilla on paljon huonommin kuin minulle, joten taidankin ryhdistäytyä ja niellä pettymykseni.
Jouluni meinasi pilata se, ettei vanhempani muistaneet lapsiani eli lapsenlapsiaan mitenkään. Ei henkilökohtaista soittoa, ei mitään. Ainoastaan minulle soitto, etteivät ole laittaneet mitään pakettia, koska kalliit postimaksut (molemmat hyvätuloisia) ja kun meidän lapsillahan on jo kaikkea. On joo, mutta olisi lapsesta varmasti mukava, jos isovanhemmat muistaisivat heitä edes henkilökohtaisella kortilla/pienellä lahjalla kerran vuodessa jouluna. Synttäreinä eivät tietysti myöskään muista, mutta jouluna tämä iskee silmille. Kyse ei oikeastaan itselleni ole materiasta, vaan siitä ettei mitään henkilökohtaista suhdetta ole halunneet luoda lapsenlapsiinsa ja tämä ettei huomioida jouluna mitenkään muistuttaa siitä ikävästi.
väsy kirjoitti:
Kiitos vertaistuesta vastaajat! Huomasin, että muilla on paljon huonommin kuin minulle, joten taidankin ryhdistäytyä ja niellä pettymykseni.
Jouluni meinasi pilata se, ettei vanhempani muistaneet lapsiani eli lapsenlapsiaan mitenkään. Ei henkilökohtaista soittoa, ei mitään. Ainoastaan minulle soitto, etteivät ole laittaneet mitään pakettia, koska kalliit postimaksut (molemmat hyvätuloisia) ja kun meidän lapsillahan on jo kaikkea. On joo, mutta olisi lapsesta varmasti mukava, jos isovanhemmat muistaisivat heitä edes henkilökohtaisella kortilla/pienellä lahjalla kerran vuodessa jouluna. Synttäreinä eivät tietysti myöskään muista, mutta jouluna tämä iskee silmille. Kyse ei oikeastaan itselleni ole materiasta, vaan siitä ettei mitään henkilökohtaista suhdetta ole halunneet luoda lapsenlapsiinsa ja tämä ettei huomioida jouluna mitenkään muistuttaa siitä ikävästi.
Täysin luokattomat isovanhemmat, huhhuh.
Vyöruusu. Puhkesi muutama päivä sitten ja nyt rakkuloita puolet vastsasta ja selästä.
Hyväää joulua
Nykyinen mies sai raivarit ennen töihin lähtöä, huusi vittua ja paiskoi tavaroita kun hukkasi jotain. Joulutunnelmaa kerrakseen. Näin loppuillasta entinen äijä lähetti perseilyviestejään kuten joka joulu. Vittuiluun vastasin jotta voi suksia hittoon.
Itkeä tirautin ja kohta otan siiderin kuunnellen joulumusiikkia.
Ilkeä mies, tappelevat lapset. Tässäpä joulumieli huipussaan. Lahjoja sai paljon vaan millään ei näytä leikkivän. Miksi tätä päivää stressaa niin paljon, aina kuitenkin menee aatto tapellessa.
Äiti osti taas mulle 2 numeroa liian pienen vaatteen lahjaksi.
Aikinen lapsi on estänyt. Ei koskaan vastaa puhelimeen, tosi harvoin viesteihin. Taidan tehdä itsemurhan. Ehkä välittää edes perinnöstä.
Hirveän rankka syksy, joka loppui vasta eilen illalla kiireessä tehtyihin jouluvalmisteluihin ja siitä johtuva painostava väsymys, ärtyisyys ja päänsärky tänään. Olin ajoittain kireä ja kärsimätön, vaikka en tietenkään haluaisi olla ja paukaisin ulko-ovenkinkin kerran liian kovaa kiinni, kun ukon piti viedä lahjat pukkia varten ulos ja olikin siellä vain puhelimeen puhumassa ja lahjat edelleen sisällä, kun menin katsomaan. No ei se varmaan mitään haitannut, mutta tietenkin sitä toivoisi olevansa hyvän tuulinen jouluisin, jotta lapsella jäisi hyvät muistot. Olen kyllä pelaillut ja leikkinyt sitten senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen Joulu taas. Haluaisin vain yhden lahjan, yhden naisen jonka kanssa pussailla sohvalla viltin alla ja myöhemmin illalla harrastaa sexiä, paljon sexiä.
T: KM
Olet säälittävä "sexi"hullu lutkuttajalassukka, joka ei ole koskaan toipunut emostaan vieroittautumisesta ja fantasioi sen tähden jatkuvasta symbioottisesta tilasta eli kusivehkeiden fanaattisesta yhteen vatkaamisesta kenen tahansa naisen eli äitiä muistuttavan objektin kanssa. Elukka. Mutta sellaisiahan 99% teistä ihmisapinoista on.
Oli ihminen, jolle vastasit, mitä tahansa, niin sen voi sanoa yhtä suurella varmuudella, että sulla ei ole kovin hyvä olla. Läheisyydestä, rakkaudesta ja seksistä unelmoiminen on täysin ok, mutta noin pahasti triggeröityminen ja sen johdosta tuollaisen retoriikan käyttäminen toisen viattomaan toiveeseen on puhdasta pahoinvointia. No, tietänet sen itsekin. Toivottavasti helpottaa edes jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin kinkun illalla paiston jälkeen yöksi pöydälle :(
Koko joulu ahdistaa :( kai ahdistus kumpuaa lapsuuden henkisesti yksinäisistä jouluista. Huomenna on jo helpompi päivä, aatto on aina pahin :)
Nyt jo helpottaa! Lähden lasten kanssa pian vielä saunaan ja sit nukkumaan. Tästäkin joulusta selvisin! Viikon päästä uusi vuosi, joka on musta kiva juhla :)
Tsemppiä kaikille joulussa tarpoville!
T. Sama kuin lainauksessa
Aamuvuoro töissä harmitti vähän, ei tosin pilannut koko joulua kun on tässä ehtinyt illan nauttia.