Jos sota syttyisi, mitä sinulle kävisi?
Itselle kävisi huonosti. Olen nelikymppinen mies, joka ei toisaalta joutuisi eturintamaan, mutta joka on riippuvainen lääkkeistä ja fyysisestikin huonokuntoinen. Sodassa isketään siviilejä vastaan, sähkön- ja lämmönjakelu takkuaisi, lääkkeistä puhumattakaan, minkä lisäksi tietysti olisi pommituksia sun muita. En usko että kestäisin esimerkiksi sellaista tilannetta, mikä on ollut Syyriassa. Ihan karmeaa. Todennäköisesti siis kuolisin sodan syttyessä tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.
Mitä arvelet että sinulle kävisi, rehellisesti?
Kommentit (187)
Lähtisin ulkomaille pakoon ja toivottavasti saisin sijoitukseni likvidoitua tai siirrettyä ulkomaalaiselle arvo-osuustilille. Siinä tapauksessa talouteni kyllä kärsisi, mutta ei se nyt ihan katastrofi olisi kunhan saisin jonkinlaisen duunin itselleni. Tai tietysti maasta riippuen voisin elellä sosiaaliturvankin varassa. Asuntoa en omista joten periaatteessa omaisuuden mukana vieminen nopeallakin aikataululla onnistuisi. Olen vielä rintamapalveluskelpoinen ainakin 15 vuotta (mikä se ikäraja nyt onkaan) joten siinä olisi peruste hakea turvapaikkaa ja palautuskieltoa kun joutuisin hengenvaaraan kotimaassani.
Opiskelisin venäjää mahdollisimman hyvin ja pyrkisin identitoitua mahdollisimman hyvin venäläiseen yhteiskuntaan jos siis mut otettaisiin vangiksi ja kuljetettaisiin Venäjälle.
Ainoa järkevä teko sotatilanteen uhatessa on järkevä politiikka ja neuvottelu.
Jos olisimme luovuttaneet Neuvostoliitolle aikoinaan muutaman maapäläntin suojaamaan pietaria, emmekä olisi hyökänneet natsien kanssa Neuvostoliittoon luodaksemme suursuomea, olisimme välttäneet sodat, emmekä olisi menettäneet niin paljon maa aluieitamme kuin menetimme hävitessämme turhat sodat, mikäli valtiojohtomme olisi ollut kyllin älykästä, eikä niin natsihenkistä kuin aikoinaan olivat.
Riippuu sodasta.
Itse olen aina kristittyjen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Norjaan.
Ne pitäisi sinua ällönä mamuna joka vain vie norjalaisten rahat. Saisit lähetyksen takaisin maahasi.
Mulla on siellä työpaikka :) joten no probs.
Meillä on mökki Ruotsin lapissa. Sinne sitten odottamaan sodan päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Asun Nato-maassa. Luulen, että tänne sota tulisi viimeiseksi. Palvelukseen en kelpaisi.
Ainakin minulle tulisi kiire yrittää pelastaa ainoa lapseni Suomesta!
Riippuu taas siitä konfliktista.
Vastahan on julkisuudessakin kerrottu, että 2008 Venäjällä oli varasuunnitelma jos USA olisi ryhtynyt suoraan sotaan Venäjää vastaan Georgiassa. Venäjä olisi myllyttänyt Baltian nato-maat. Tämä varmasti kommunikoitiin diplomaattikanavia pitkin silloin.
Peli on paljon kovempaa kulissien takana kuin ehkä ymmärrämme. Ei siellä summa mutikassa hyökkäillä. Laskea kyllä osataan näissä asioissa molemmin puolin maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Nato-maassa. Luulen, että tänne sota tulisi viimeiseksi. Palvelukseen en kelpaisi.
Ainakin minulle tulisi kiire yrittää pelastaa ainoa lapseni Suomesta!
Riippuu taas siitä konfliktista.
Vastahan on julkisuudessakin kerrottu, että 2008 Venäjällä oli varasuunnitelma jos USA olisi ryhtynyt suoraan sotaan Venäjää vastaan Georgiassa. Venäjä olisi myllyttänyt Baltian nato-maat. Tämä varmasti kommunikoitiin diplomaattikanavia pitkin silloin.Peli on paljon kovempaa kulissien takana kuin ehkä ymmärrämme. Ei siellä summa mutikassa hyökkäillä. Laskea kyllä osataan näissä asioissa molemmin puolin maailmaa.
Silloin ulkoministerinä toiminut Stubbihan sai käsittääkseni hiukan siipeensä kun ei tainnut tietää isommista kuvioista ja meni uhoamaan jotain. Kaikki oli silleen "nyt apina turpa kiinni".
Lähtisin toisella passillani Uuteen-Seelantiin.
Reservistä eronneena en joudu tappamaan ketään taikka väistelemään luoteja ja sitten kun ne keksii meikeläisen tarkoituksen niin olen sotkenut naamani ja Ruotsissa kertomassa "jag kommer från irak där är krig kan ni låta mig en asyl? Jag har inte dossier" ja se on leima paperiin.
Joutuisin töihin sotasairaalaan, olen leikkaussalisairaanhoitaja.
Jos sota syttyisi, miten sinun kävisi? Korjasin vain kieliasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista romantisointia, että voisi sodan tullen jäädä johonkin metsämökkiin lämmittelemään takan loisteeseen. Sinut haettaisiin sieltä ulos omien tai vihollisen toimesta heti kun syytä olisi.
Parempi ruveta ajoissa kehittelemään realistisempia selviytymiskeinoja.
Tervetuloa. Se tarkoittaa ryhmän verran raatoja, kokardiin katsomatta. Ehkä enemmänkin...
Hölmöä uhoamista. Et sinä millään metsästyskiväärillä tai muulla tussarilla saisi mitään tuhoa aikaiseksi aseistautuneita spolleja vastaan.
Näitä meikäläisiä spolleja? Pitkä röhönauru, niin velttoa "kairankarttajaa" ja ulisijauikuttajaa että ainoastaan tykäreistä löytyy surkeammat.
_ryhmän_ verran reserviläisspolleja on pelklä suupala pahansisuiselle, ansoittamistaitoiselle RVL:n sissille, ei mitään muuta.
Kaksi on jo raatona noin 800 metrin päässä sijainnistani ennen kuin muut ehtivät edes ymmärtää mitä tapahtui. Koirien hajuaistin saa tuhottua joko tilapäisesti tai pysyvästi vaikka millä (kiitos RVL/RUK)...ja "tilapäistaideteoksilla" hoidetaan eri lähestysmistasat.
Kuten sanottua, _ryhmä_ ei minua saa, joukkue koneavusteisena saa mutta se on eri asia tuossa tilanteessa onko se vaivan väärtti.
SPOLleja...hmnnntphmmhhjruahahaaaaaa.
Panopuuksi eturintamalle himokkaille homosoltuille.
Venäjän poliitikot ja johto on siksi niin kriittisiä sotilasliitttoa natoa vastaan ja esim pelottelevat suomea koska venäjä ei voi tehdä natomaalle samoin kuin esim ukrainalle. Tätä eivät nämä älykääpiöt kerro.
Nato on uhka sodan aloittavalle heitä vastaan.
Suomen oleminen naton ulkopuolella tarkoittaa että ollaan yksin ja ollaan heikommassa asemmassa, isompi kynnys on aloittaa sota ym pientä natomaata kohtaan kuin suomea.
Huonosti kävisi. Tosin juuret on puolittain Karjalassa että olisiko se etu vai haitta jos miettii että juutalaisuus tiesi kuolemaa. Toivottavasti on nopea ja kivuton kuolema kun sen aika.
Joko mökille piiloon tai sitten yrittäisin pohjoisesta norjaan ja sieltä laivalla vaikka islantiin. Sotimaan en jäisi. Ei ole tuo sotahulluus oikein ikinä minuun tarttunut, vaikka kiitettävät komeilevatkin sotilaspassissa.
Sijoitus on sellainen, että rintamalle ei tarvitse lähteä ainakaan heti. Olen kyllä katsonut tunnistulaatan ja natsat valmiiksi, jos käsky käy. Henkeä ylläpitäviä lääkkeitä ei ole, joten ne eivät muodostuisi ongelmaksi. Takalla pärjäisi aika pitkälle niin lämmityksen kuin ruoanlaiton suhteen.
Mihinkään islamivaltioon en menisi edes sodan tullessa sen tiedän varmaksi.
Hölmöä uhoamista. Et sinä millään metsästyskiväärillä tai muulla tussarilla saisi mitään tuhoa aikaiseksi aseistautuneita spolleja vastaan.