Miten suhtautua "ystävään" joka yrittää ohjailla ja manipuloida valintojasi?
Olen tutustunut hiljattain tähän henkilöön, asuu hyvin lähellä minua. Hän pitää minua erittäin hyvänä ystävänään ja aluksi minäkin ajattelin että tästä voisi kehkeytyä oikea sielunsisaruus. Ajan mittaan olen huomannut tässä henkilössä paljon piirteitä joista en pidä, kaikkia en ala luettelemaan mutta yksi häiritsevin piirre on se, että hän yrittää ohjailla minua tekemään sellaisia valintoja jotka hyödyttävät häntä itseään.
Esimerkiksi negatiivisoi mahdollista muuttoani poikaystäväni luo erinäisin verukkein, vaikka todellisuudessa hän vain haluaa etten muuttaisi hänen naapuristaan mihinkään. En haluaisi loukata häntä mutta en halua myöskään että hänen "mielipiteensä" vaikuttavat valintoihini, olen huomannut esim jo alkavani epäröimään tätä yhteenmuuttoa hänen negatiivisointinsa takia.
Hän on myös selvästi mustasukkainen parisuhteestani, esimerkiksi yrittää estellä minua menemästä mieheni luo ja näyttää nyrpeää naamaa jos menen.
Rehellisesti sanottuna haluan hänestä eroon!!! Mutta en viitsi katkaista välejä koska hän tosiaan asuu naapurissa.. mitä ihmettä teen! Neuvoja ja vinkkejä?
Kommentit (7)
Muuta sinne poikaystäväsi luo, niin ei tarvitse asua enää tuon naapurissa.
Hankkiuduin itse eroon tuollaisesta ystävästä, muuta tapaa olla ei ole.
Kokemuksesta tollaset ihmiset kannattaa pitää loitolla, eikä varsinkaan päästää lähelle. Jos hän on jo nyt noin dominoiva ilmeisesti lyhyen tuttavuuden jälkeen, niin millainen hän onkaan myöhemmin? Tosiaanko haluat ottaa siitä selvää. Alkaisin ottamaan etäisyyttä, aloittamalla vaikka siitä, että pitäisin juttelun aiheet pinnallisina, enkä puhuisi henkilökohtaisista asioista juurikaan enää mitään. Jos puolustaudut, että henkilössä on kuitenkin hyviäkin puolia niin valitettavasti joiden henkilöiden kanssa se ei riitä, koska ne negativiiset puolet sitten kompensoivatkin kaikki ne hyvät piirteet.
Dominoivat ihmiset ajavat muita kauemmas itsestään, vaikka ajattelevat "hyvää"(=omaa etuaan).
Katkaisisin välit.