Suunniteltu sektio on kaikkea muuta kuin oikea synnytys.
Tiedän, tää on kestoaihe, mutta kun oma synnytys lähenee, niin pakko todeta taas tämä.
Eipä kaveri, joka on synnyttänyt lapsensa suunnitelluilla sektioilla, tiedä mitään kiinnittymiskivuista tai supistusten voimakkuudesta, saati sitten synnytyskivuista saatikka niistä jälkimainingeista. Kyllä se valitettavasti vain näin on.
Kommentit (164)
koska käynnistäminen ei auttanut eikä lapsi tehnyt elettäkään tullakseen. Ei ollut edes laskeutunut.
en puhunutkaan hätäsektion aiheuttamasti henkisestä tuskasta. Tässä oli tarkoitus verrata alatiesynnytystä SUUNNITELTUUN sektioon, älä sekoita aihetta hätäsektioon.
terveisin ap, jonka laskettu aika tuli ja meni ;o)
Ihmiset kokevat erilaisina kivut. Monet eläimet synnyttävät kivuitta, ja silti ne ovat synnyttäneet. Ei synnytyksen kriteeri ole kipu.
Synnytystapoja on kaksi, alatiesynnytys ja sectio. Sectiota ei tietenkään verrata alatiesynnytykseen, koska se on erilainen tapa synnyttää. Mutta molemmat ovat synnytystapoja, kysypä vaikka synnytyssairaalasta.
siltikäään suunniteltua sektiota ei voi verrata oikeaan alatiesynnytykseen. Perustelut on mainittu jo edellä, en jaksa alkaa niitä toistamaan.
Mutta molemmat ovat synnytystapoja, kysypä vaikka synnytyssairaalasta.
Opettele itse lukemaan! On olemassa kaksi synnytystapaa, alatiesynnytys ja sectio. Sectio ei ole alatiesynnytys. Ei kai kukaan ole niin idiootti että muuta väittäisi!
Olen synnyttänyt isokokoisen lapsen alateitse aikaisemminkin, joten sektiota ei minun kohdallani edes suunnitella. Tietysti, jos synnytys ei suju suunnitelmien mukaan, voidaan joutua hätäsektioon, mutta se onkin eri asia kuin suunniteltu sektio.
Älkääpäs nyt hyvät ihmiset sekoittako näitä asioita keskenään. En ole missään vaiheessa väheksynyt hätäsektiota enkä puhunut kuolleen lapsen synnyttämisestä. Lukekaa tekemäni avaus uudestaan, jos ette sitä ymmärrä, ja pysykää aiheessa, please.....
Miksi pitäisi tietää, miltä jonkun toisen kokemus tuntuu? Lapsen saattaminen maailmaan kestää alle tunnista pariin vuorokauteen. Aika pieni osa sen lapsen kanssa elämisestä. Mokomia pätemisen aiheita...
siltikäään suunniteltua sektiota ei voi verrata oikeaan alatiesynnytykseen. Perustelut on mainittu jo edellä, en jaksa alkaa niitä toistamaan.
Mutta molemmat ovat synnytystapoja, kysypä vaikka synnytyssairaalasta.
On olemassa kaksi tapaa synnyttää. Toinen on alatiesynnytys ja toinen sektio. Luepa vaikka sairaalan papereista, niissä lukee synnytystapa. Sektio on mainittu niissä synnytystapana, alatiesynnytys on se toinen synnytystapa.
Tuntuu että täällä ajatellaan, että mitä enemmän tuskaa, sen enemmän lapsi on synnytetty. Kivun määrä ei kuitenkaan ole mikään kriteeri synnytykselle.
Synnytystapa = tapa syntyä
Totta kai lapsi syntyy maailmaan myös sektiolla, mutta mun mielestä sektio ei olekaan oikea synnytystapa. Siis siinä mielessä, että voitaisiin sanoa, että "synnytin lapsen". Et sinä ole synnyttänyt lastasi sektiolla, vaan se on LEIKATTU ulos. Voit sanoa itse synnyttäneesi lapsen, kun olet kokenut koko sen tapahtuman kaikkinen vaiheineen ja tehnyt itse sen työn saadaksesi SYNNYTETTYÄ lapsen ulos. Sektiossa sen työn tekee ihan joku toinen = leikkaava lääkäri.
Sektio on siis leikkaus, ei oikea synnytys, vaikka sillä saadaankin lapsi syntymään.
Opettele itse lukemaan! On olemassa kaksi synnytystapaa, alatiesynnytys ja sectio. Sectio ei ole alatiesynnytys. Ei kai kukaan ole niin idiootti että muuta väittäisi!
En ole missään vaiheessa väheksynyt hätäsektiota
Mutta suunniteltua sektiota väheksyt?
En ymmärrä tämän keskustelun pointtia.
Sektio on siis leikkaus, ei oikea synnytys, vaikka sillä saadaankin lapsi syntymään.
supistelut, synnytyskivut, ponnistamisen tarpeen jne???
päivämäärä ja kellonaika, jolloin piti saapua sairaalaan. Ja synnytin alateitse.
En ymmärrä tämän keskustelun pointtia.
Olen synnyttänyt alateitse. Olen saanut lapsen sektiolla.
Arvatkaapa, kumpi lapsista on kotona? Se, jonka synnytin vai se, joka syntyi sektiolla?
kuten myös alatiesynnytyksen, joten voin väittää, ettei niiden aihauttamat kivut ole keskenään vertailukelpoisia.
Kivun tunteminen on täysin yksilöllistä. Et voi sanoa noin, että leikkauksen aiheuttama kipu on aivan toista, koska jokainen tuntee sen kivun eri tavalla! Voi elämä taas jälleen kerran näitä kouluttautumattomia av-mammoja uskomuksineen...
Ne eivät ole vertailukelpoisia SINULLA, mutta muilla voivat olla! Et pysty mitenkään sanomaan, miten muut kokevat erilaisista syistä johtuvat kivut.
Katsoa sanakirjasta mitä synnyttäminen tarkoittaa. Siellä ei mainita miten pitää synnyttää. Eikä mistään tehdystä työstä.
Silti se vauva syntyy tai käytännössä otetaan mahasta pois.
Vauvallekin tuo sektio on huonompi kuin normaali synnytys.
Vastauksen voit päätellä ihan itse siitä.