Suunniteltu sektio on kaikkea muuta kuin oikea synnytys.
Tiedän, tää on kestoaihe, mutta kun oma synnytys lähenee, niin pakko todeta taas tämä.
Eipä kaveri, joka on synnyttänyt lapsensa suunnitelluilla sektioilla, tiedä mitään kiinnittymiskivuista tai supistusten voimakkuudesta, saati sitten synnytyskivuista saatikka niistä jälkimainingeista. Kyllä se valitettavasti vain näin on.
Kommentit (164)
miksiköhän joidenkin on niinkovin vaikea sitä ymmärtää?
Lapsi syntyy kaikilla ketjussa mainituilla tavoilla, mutta suunniteltu sektio on ensisijaisesti leikkaus - ei synnytys.
Ap:n ei kannata isotella. Mitä jos sinulle tehdäänkin hätäsektio? Silloin lapsesi ei synny? Niinkö?
Kaverini kysyy: Milloin limatulppasi irtosi?
Minä: Pari päivää ennen synnytystä
K:Miltä vedenmeno tuntui?
M: Ihan kuin olisi pissit tullut housuun tahtomatta.
K:Miltä supistukset tuntuivat?
M: Kamalilta. Valvoin kolme yötä hirveissä tuskissa. Kuuma suihku onneksi auttoi vähän.
K: Oliko pahoja jälkisupistuksia?
M: Pahempia kuin ekalla kerralla. Ne kuulemma pahenevat aina kerta kerralta.
K:Minun eppari on parantunut ihan hyvin. Mites sun haava?
M: Ihan ok. Ei tarvitse ottaa enää särkylääkkeitä.
Olen synnyttänyt pari kuukautta sitten suunnitellulla sektiolla, täsmälleen sillä kellonlyömällä kuin oli kolme viikkoa aikaisemmin päätetty. Esikoiseni syntyi alateitse. Synnytykseni ovat olleet hyvin erilaisia, mutta koen että ovat olleet synnytyksiä molemmat.
Ap kirjoitti oman kaverinsa kokemuksista tai siis kokemattomuudesta. Hän ei voi yleistää väittämäänsä koskemaan kaikkia suunnitellulla sektiolla synnyttäneitä.
Joten tama on jo(toivottavasti) sanottu moneen kertaan; eikohan se lapsen syntyma ole se tarkein asia mita tassa ajetaan takaa! Syntyipa lapsi sitten hiella ja tuskalla, silla "OIKEALLA JA ALKUPERAISELLA" ;o) tavalla, tai sitten sektiolla.
Mika ihmeen kilpailu tasta samasta VANHASTA aiheesta pitaa aina saada aikaiseksi? En ymmarra.
Minulle ainakin se kaikkein tarkein on se vauvan saaminen eika se milla tapaa se vauva sielta loppujen lopuksi tulee ulos.
2x sektio-aiti
(Esikoinen kaynnistettiin rv41+5, tippaan laitettiin 41+6 jonka jalkeen supistuksia---->42+1, jolloin vihdoin paadyttiin kiirelliseen sektioon. Toinen lapsi kaantyi tasan laskettuna aikana peratilaan ja syntyi sunniteltuna sektiona rv41+5) En valinnut sektiota itse kummankaan lapsen aikana, mutta laaketieteellisesti niin oli parempi.