Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7962)
Menin vaatekauppaan, jossa en ollut ennen käynyt ja myyjä kysyi iloisesti, olenko Senjan tytär kun olemme niin samannnäköisiä? Äitini ei ole Senja, mutta tuolloin vauvaikäinen tyttäreni on :D !
Olin lähikaupan, pieni Sale kassalla kun ovesta tuli eräs tuttavani , katsoi minua ja nosti kättään . Välillämme oli noin puoli metriä matkaa ja näin tämän henkilön selvästi, oli ollut vähän flunssainen ja aivojumissa en ehtinyt vastata moikkaamiseen ennenkuin tämä nainen oli hävinnyt peremmälle kauppaan. Kotiin kävellessä lähetin viestin " Moi ja sori kun ei moikannut! Oon vähä jumissa :D "
Takaisin tuli hämmästynyt viesti "Öö oon.menossa töihin,missä me nähtiin? "
Loppu jäi pois ! Eli tämä tuttava oli ollut kaupungin toisella puolella, eikä lähelläkään sitä kauppaa jossa muka näimme.
Tulin neuvolasta kotiin ja näin miehen seisovan parvekkeella t-paita päällä, vaikka oli marraskuu. Vilkutin hämmästyneenä ja mietin onko tullut kipeäksi, miehen kun piti olla tuohon aikaan vielä töissä! Kun pääsin ison mahani kanssa kiivettyä kolmanteen kerrokseen ( talossa ei ollut hissiä ), vastassa oli hämmenyksekseni pimeä ja hiljainen asunto. Soitin miehelle joka ei vastannut, mutta kohta tuli viesti ""töissä ". En vieläkään tiedä , kuka siellä parvekkeella seisoi!
Vierailija kirjoitti:
Kerran Alkon kassa katsoi mun henkkarit ja kysyi iloisen yllättyneenä että onko (nimi tähän) sinun äitisi? Sanoin yhtä iloisen yllättyneenä että on kyllä. Sitten tämä myyjä kertoi että näki äitini juuri jossain työpaikan pippaloissa tms. Nyt tähän väliin Hollywoodin B-leffan juonenkäänne: äitini oli tuolloin ollut kuollut jo nelisen vuotta. Sanoin tämän hämmentyneenä kassalle. Sanoin myös ettei äitini ollut ollut Alkossa töissä vaan hammashoitajana. Kassa ei enää sanonut mitään.
Mainittakoon vielä että äidilläni on kohtuu harvinainen nimi, ja niin on minullakin. Sukunimi taas on luokkaa Virtanen, joten ei ihan mahdottomuus. Silti jäi kiusaamaan.
Jos sukunimesi on noin yleinen, mistä ihmeestä kassa vetäisi tuon yhteyden sinun ja "äitisi" välille? Olisin tajunnut jos teillä olisi erikoinen sukunimi ja tavalliset etunimet, mutta nyt ei iske.
Sain joskus nuorena postikortteja tuntemattomalta mieheltä, joka kirjoitti, että olen hänen elämänsä nainen.. Myöhemmin korteissa oli vihaisempi sävy ja tämä mies kysyi miksi en vastaa hänen tekstiviesteihinsä. En ollut saanut mitään tekstiviestejä ja karmivinta oli, että näitä kortteja tuli kerrostaloasuntoni postiluukusta kerrankin kun olin vain reilu tunnin poissa. Eli tyyppi ilmeisesti tiesi jotenkin milloin en ole paikalla. Muutin pois tuosta asunnosta eikä koskaan selvinnyt kuka tuo korttityyppi oli.
Tosiaan kerran armeijan koneet rikkoi äänivallin mennessään pikana kohti etelää. Mökillä oltiin ja koko mökki pamahti ja nitkahti kuin olisi jotain kaatunut päälle. Kierrettiin mökkiä ja kaikki oli ok. Jotenkin jäi epäusko oliko se ukkonen vai mikä, mut hetken päästä netistä löytyi että oli ne armeijan koneet syynä. Koneita ei kyllä nähtyi eikä kuultu, eikä äänivallin normia hajoamisääntä, vaan se paineaalto.
Olen neljän lapsen äiti. Esikoiseni on nyt 18 vuotias ja jotenkin ollaan aina tuon esikoispojan kanssa tunnettu olevamme samalla aaltopituudella, jopa pojan teini-iän myrskyissä. Katseella jo tiedetään jotenkin mitä toinen tahtoo ja ajattelee.
Kerran, muutama vuosi sitten kun poika oli 15, hän halusi kävellä koulumatkat, mikä ok, vaikka matka oli pitkä, noin 5 km.
Yks päivä poika oli vähän myöhässä, mikä ok toki, mutta jotenkin aloin "etsiä poikaa henkisesti".
"Näin" pojan kävelevän koulumatkaansa kotiin päin ja jotenkin mielessäni osasin nähdä että "nyt se on mutkassa, nyt rinteessä, vielä postilaatikkojen ohi, tuossa parkkipaikat, ja nyt käännös. Nyt pihatiellä, tuossa ulkovarasto ja poika tulee kotiin nyt"
Sillä sekunnilla tuli.
En saanut sanaa suustani.
Ja ei oltu puhelimella yhteyksissä tai mitään.
Meillä esikoisen kanssa jokin yhteys, en tiedä mikä, mutta esikoinenkin sen tietää, muttei osaa selittää.
Ja ihan normaali työssäkäyvä nainen olen, ilman mielenterveysongelmia =)
Noista räjähdysäänistä tuli mieleen, että kerran, kun poikani oli vauva, olin nukahtamassa ja havahduin siihen, että kuului kova ääni ja näin "sähkömäisen" valovälähdyksen.
Kyseessä on räjähtävän pään syndrooma. Onko muilla ollu vastaavanlaista?
Olin aloittanut työt asiakaspalvelussa selkäkipuisena ja en tuntenut ketään kyseisestä yrityksestä tai asiakkaista. Muutaman päivän päästä eräs asiakas tuli ja kysyi "miten selkäsi voi?". Tämä oli todella hämmentävää. Tulin siihen tulokseen, että ehkä olin toisessa yhteydessä ollut tämän henkilön kanssa, mutta kasvot eivät olleet jääneet mieleen.
Tämä nyt ei kovin kummoinen ole, mutta vaivannut silti. Teininä jo omassa yksiössä asuessa lueskelin kokeeseen sängyllä. Lapsuuden kodissani oli minulle tärkeä koira, oli jo silloin vanha ja tiesin että lähtö on lähellä. Tuossa kokeeseen lukiessa yhtäkkiä havahduin ajatukseen että isä soittaa ja sanoo "nyt on valitettavasti niin että Musti nukkui aamulla pois". Eikä mennyt kauaakaan kun puhelin todellakin soi ja isäni noilla sanoilla koirani kuolemasta ilmoitti. En edes järkyttynyt kun tavallaan "tiesin jo", vaikka kovasti surinkin rakkaan lemmikkini pois menoa. Koira siis ei ollut sairastellut tmv että olisin aavistanut kuoleman, mutta iäkäs kun oli niin tiesin ettei enää kauaa täällä ole. Hassua 😊
20 vuotta sitten soitin ennustajalle. Mieleen on jäänyt hänen sanat "tulevan mieheni tunnen ennestään jostain, hän on vaalea ja meillä on pitkä tähtiin kirjoitettu liitto, saadaan monta lasta"
No olen ollut naimisissa 17 vuotta vaaleahiuksisen miehen kanssa. Olin aina tiennyt hänen olemassa olosta mutta en ollut nähnyt ennen tapaamista. Ja meillä on useampi lapsi. Onnellisia edelleen ollaan.
Niin että mistä ennustaja tiesi? Hän oli vielä niin innostunut, antoi kuvan että minun ja mieheni yhteenmeno on niin selvästi tiedossa ja että on jotenkin tavallista erikoisempaa.
Tämä nyt ei ole mitenkään ihmeellinen juttu, mutta häiritsee kyllä sitäkin enemmän! Asumme miehen kanssa kahdestaan ja nyt yhtäkkiä meiltä on alkanut hävitä keittiövälineitä, kyllä. Ensin katosi hyvä kuorimaveitsi, kummallakaan ei ole mitään hajua, missä ihmeessä se voi olla. Ei ole pudonnut mihinkään, sitä on käytetty vain keittiössä ja käytön jälkeen pesty, sitten laatikkoon. Nyt sitä ei näy missään. Samaten on alkanut hävitä haarukoita ja lusikoita. Vähän aika sitten meillä oli vielä vaikka kuinka paljon haarukoita ja lusikoita, mutta nyt jos ei yhtenä päivänä laita tiskikonetta päälle niin lusikat ja haarukat loppuu. Isoja lusikoita on enää 5 ja koko ajan saa olla tiskaamassa niitä että ei lopu puhtaat. Haarukoitakin ihan muutama ja loppuu kesken, jos ei koko ajan pese. Mihin ihmeeseen ne on kadonnut, en vaan pysty ymmärtämään :D
Kun en oikein tiedä mitä huumepsykoosien aikana olen tehnyt tai sanonut. Tästä jo vuosia, en ole kehdannut kysyä mut en niissä porukoissa liikukkaan enää. Eiköhän tämä kalvaus haalene ajan mittaan. Taaksejäänyttä elämää..
Eräs ihminen katosi yli 25v.sitten. Kadoksissa edelleen. Joskus mietiskelen mitä oikeasti tapahtui.
Televisiosta tuli Huippumalli haussa, joko kausi 3 tai 4. Olin teininä koukussa sarjaan ja katseltiin sitä usein pikkusiskoni kanssa. Meitä oli olohuoneessa 3, minä, sisko ja meidän äiti. Isä oli viereisessä huoneessa. Olohuoneen toisen ikkunan edessä oli sellainen "lämppäri", iso harmaa lämmityslaite minkä päällä tykkäsin makoilla ja katsella televisiota. Tuli mainoskatko ja nousin istumaan lämppärin päälle ja katselin ikkunasta ulos. Oli talvi ja ulkona pimeää, talomme on metsän keskellä kaukana naapureista ja kylän keskustasta. Ikkunasta erotti leikkimökin siluetin ja ison männyn joka kasvoi sen takapuolella. Tuijottelin ulos ja sen männyn korkeudella lensi valopallo. En ole varma menikö se pallo kuinka korkealla, koska mielestäni se ohitti sen männyn minun puoleltani. Se ei myöskään lentänyt ihan hirvittävän kovaa ollakseen esim tähdenlento, pystyin seuraamaan sitä katseellani. Jäin vain tuijottamaan ikkunaa suu ammollaan, ohjelmakin oli jo kauan jatkunut ja änkytin perheelleni näittekö saman. Eivät tainneet uskoa tai ainakin pitivät sitä tähdenlentona. Mutta niin, en varmasti olisi keksinyt tuollaista kun televisiosta tulee lempiohjelmaa :D
Opiskelin vuosia sitten TKKssa ja asuin teeķkarikylässä solukämpässä. Smökkibileistä kotiuduttuani lankapuhelin soi ja salainen ihailijani soitti. Hän kertoi miten kauniilta olin näyttänyt ja luki minulle runoja joita oli kirjoittanut minusta. Juttelimme pitkään kaikista asioista ja hän ei pyynnöistäni huolimatta suostunut kertomaan minulle kuka hän on. Puhelut loppuivat, kun aloin seurustella kurssikaverini kanssa. Minua on jäänyt vaivaamaan kuka soittelija oli. Ääntä en tunnistanut, joten hän ei ollut kukaan lähipiiristäni ja takaisin soittoon hän ei vastannut. Tämä jää varmaan ikuiseksi mysteeriksi.
Tulee mieleen jotenkin leffa " Mies ilman varjoa" :D