Voiko lapsen isä kieltäytyä maksamasta lapsen harrastusmaksuja puoliksi?
Elatussopimus on tehty lastenvalvojalla ja sovittiin, että maksetaan lapsen harrastus puoliksi. Nyt ex ilmoitti, että ei enää pysty maksamaan kuluja. Voiko toinen vanhemmista kieltäytyä maksamasta lapsen harrastusta, joka on aloitettua 5 vuotta ennen eroa ja joka on pojalle todella tärkeä sekä ainut harrastus.
Kommentit (125)
Voi tietenkin. Todella moni mies laiminlyö omia lapsiaan ja käyttää mieluummin rahat ryyppäämiseen, autoon ja elektroniikkaan.
Olisi mielenkiintoista olla mies, kun voisi olla niin itsekäs, kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin huomasin erossa, että ex- mies oli aika lailla kaunan vallassa, eikä ajatellut rationaalisesti. Hän koki tunteella, että hän nyt kustantaa minun kulutusta. Naurettavaa, koska edelleen teinipoika kuluttaa kuussa enemmän kun kaksi kertaa sen parisataa mitä mies maksaa.
On tasoittunut sitten vuosien myötä, ja onneksi on itse halunnut ostaa jotain takkeja ja sellaista. Varmaan tarkoitti sen että näpäyttää minua miten halvalla niitä saa. Todennäköisesti itse oppi, että teinien vaatteet ostetaan aikuisten osastolta täyteen hintaan.
Tän määkin olen huomannut ja olen joutunut kuuntelemaan ex:n marmatusta asiasta. Toivottavasti meilläkin touhu tasaantuu vuosien varrella. Ap
http://oikeusministerio.fi/usein-kysyttyja-julkaisuja
Ohje lapsen elatusavun arvioimiseksi
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin. Todella moni mies laiminlyö omia lapsiaan ja käyttää mieluummin rahat ryyppäämiseen, autoon ja elektroniikkaan.
Olisi mielenkiintoista olla mies, kun voisi olla niin itsekäs, kuin haluaa.
Tuleekohan miehille jotkin villit vapaat nuoruusajat erotessa, kun munkin ex elää nyt leveämmin, kun avioliiton aikana, ei ole ihme vaikka ei rahat riitä..ap
Jos nyt lukisit sen ohjeen, niin kyllä kuuluu, vaikka miten intät.