Miehen ex kävi kotonani poissa ollessamme
Uusperheeni muutti äskettäin uuteen kotiin. Tänään selvisi, että miehen ex on käynyt täällä silloin, kun emme ole olleet itse kotona. Mieheni lapsi oli halunnut esitellä äidilleen huoneensa. Huoneen esittely sinänsä olisi ollut ok, jos olisimme olleet itse kotona, mutta nyt tuntuu ikävältä. Mielestäni todella tökeröä exältäkin tulla toisten kotiin noin vain. Mielestäni hänen olisi pitänyt sanoa lapselle, että tulee toisen kerran, kun mekin kotona. Ko. nainen tuli eron jälkeen entiseen kotiinsa, joka siis eron jälkeen oli miehen koti, kuin omaansa ovikelloja soittelematta. Silloin jouduimme sanomaan, että moinen ei käy. Olisi siis nytkin pitänyt erikseen sanoa etukäteen, että tänne ei sitten tulla noin vaan, kun ei näköjään itse tajua.
Ex on hyvin utelias. Ihan varmasti on kurkistellut muuallekin kuin lapsen huoneeseen. Miten joillain ei ole yhtään rajoja ja hienotunteisuutta? Ärsyttää.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa, vieraat tulevat kutsusta mutta ei alaikäisen kutsusta ilman asunnossa asuvien ja asunnosta vastaavien aikuisten lupaa.
Toisilla ihmisillä ei ole ymmärrystä miten on kohteliasta ja huomaavaista käyttäytyä. Tuossa tilanteessa olisi lapsen äidin täytynyt sanoa, että joku toinen kerta kun isikin on kotona.
Minä en kuvittele olevani mieheni lapsen äiti vaan lapsesta välittävä ja rakastava aikuinen ihminen. Minä en kuvittele, että minulla on päätösvalta vanhempien yli lapsen asioissa, vanhemmat päättää. Toki jos ei ole mahdollisuutta varmistaa asiaa vanhemmilta niin lasta täytyy hätätilanteessa suojella. Lapsen huoneeseen tutustuminen ei ole hätätila, lapsen huoneen tulipalossa lapsen pelastaminen palavasta huoneesta on hätätilanne. Minä en kuvittele meneväni mieheni ex-vaimon kotiin ilman kutsua häneltä, mieheni kehoitus "tule vaan katsomaan lapsen huonetta" ei riitä.
Itse luotan siihen, että kunnioittamalla toisten ihmisten reviiriä ja oikeuksia, valtaa on oikea tapa rakentaa luottamusta ja kunnioitusta vaikeissakin tilanteissa. Yritän edes toimia oikein ja se on sitten muiden ihmisten asia miten he kohtelevat minua vastavuoroisesti. Kunnioitan myös omia rajojani ja oikeuksiani ja odotan sitä vastaavasti muilta ihmisiltä.
Eihän ap ole millään tavalla asunnon omistaja tai siitä vastaava, vaan nykyisensä jalkavaimo, joka on loisimassa miehen ja lastensa sekä ex-vaimon kodissa.
Ap:llä ei ole mitään sanavaltaa siitä, kuka talossa käy vieraana.
Ap omistaa puolet talosta. Ex vaimo käveli aiemmin sisään miehen kokonaan omistamaan taloon ja nyt kävelee sisään ap:n ja miehen omistamaan taloon. Talo on kaikille uusi. Mies ja lapsikin muutti siihen äskettäin. Ex-vaimo ei ole koskaan asunut tässä talossa tai omistanut sitä. Tämä kerrottiin ensimmäisessä viestissä. Siksi kai uteliaisuus voitti, kun on uusi talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa, vieraat tulevat kutsusta mutta ei alaikäisen kutsusta ilman asunnossa asuvien ja asunnosta vastaavien aikuisten lupaa.
Toisilla ihmisillä ei ole ymmärrystä miten on kohteliasta ja huomaavaista käyttäytyä. Tuossa tilanteessa olisi lapsen äidin täytynyt sanoa, että joku toinen kerta kun isikin on kotona.
Minä en kuvittele olevani mieheni lapsen äiti vaan lapsesta välittävä ja rakastava aikuinen ihminen. Minä en kuvittele, että minulla on päätösvalta vanhempien yli lapsen asioissa, vanhemmat päättää. Toki jos ei ole mahdollisuutta varmistaa asiaa vanhemmilta niin lasta täytyy hätätilanteessa suojella. Lapsen huoneeseen tutustuminen ei ole hätätila, lapsen huoneen tulipalossa lapsen pelastaminen palavasta huoneesta on hätätilanne. Minä en kuvittele meneväni mieheni ex-vaimon kotiin ilman kutsua häneltä, mieheni kehoitus "tule vaan katsomaan lapsen huonetta" ei riitä.
Itse luotan siihen, että kunnioittamalla toisten ihmisten reviiriä ja oikeuksia, valtaa on oikea tapa rakentaa luottamusta ja kunnioitusta vaikeissakin tilanteissa. Yritän edes toimia oikein ja se on sitten muiden ihmisten asia miten he kohtelevat minua vastavuoroisesti. Kunnioitan myös omia rajojani ja oikeuksiani ja odotan sitä vastaavasti muilta ihmisiltä.
Eihän ap ole millään tavalla asunnon omistaja tai siitä vastaava, vaan nykyisensä jalkavaimo, joka on loisimassa miehen ja lastensa sekä ex-vaimon kodissa.
Ap omistaa puolet talosta. Ex vaimo käveli aiemmin sisään miehen kokonaan omistamaan taloon ja nyt kävelee sisään ap:n ja miehen omistamaan taloon. Talo on kaikille uusi. Mies ja lapsikin muutti siihen äskettäin. Ex-vaimo ei ole koskaan asunut tässä talossa tai omistanut sitä. Tämä kerrottiin ensimmäisessä viestissä. Siksi kai uteliaisuus voitti, kun on uusi talo.
Tämän kirjoitti siis ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei olekaan mitään asiaa miehesi exvaimon kotiin, sillä sinulla EI OLE lapsia siellä asumassa. Eikö se nyt jo mene kaaliin, että se että sinä menet exän asuntoon on ERI ASIA kuin se että miehen exvaimo tulee TEIDÄN asuntoonne. Ei siis SINUN, vaan TEIDÄN, ja tuo TE käsittää miehesi, ja miehesi ja entisen vaimon YHTEISEN lapsen. Se on siis eri asia kuin se että sinä menet katsomaan exän asuntoon jotain randomhuonetta, kuin että se eksä tulee teille katsomaan OMAN LAPSENSA, siis HÄNEN, ja MIEHESI YHTEISEN lapsen huonetta.
Taitaa harmittaa että miehelläsi on ylipäätään eksä, ja vielä lapsi hänen kanssaan. Pus.
Hahahaha :D tämä kommentoija on varsinainen TAMPIO. Taitaa harmittaa, että sinä naputtelit vaivalla hemmetin pitkän viestin, jonka minä lyhyesti lyttäsin. Pus.
Taitaa harmittaa, kun itselläsi ei aivokapasiteetti kykene käsittämään noinkaan loogista asiaa?
En usko, että kirjoittajaa harmittaa se, että joku vähä-älyinen toinen nainen tuli "lyttäämään" viestinsä virtuaalisest. Taisi kolahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä nyt oikein horiset? Mitä sinä ap:n miehen ja eksänsä entisistä asumiskuvioista tiedät? "Ex-vaimo käveli aiemmin sisään miehen kokonaan omistamaan taloon ja nyt kävelee sisään ap:n ja miehen omistamaan taloon."
Mistä sinä nyt oletit, että ap:n mies exineen ei olisi yhdessä omistanut aiempaa taloa? Missä edes puhuttiin aiemmasta talosta?
Ap on ilkeä äitipuoli - että semmonen asenne paistaa selvästi tunnekyvyttömästä loukkaantumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?
Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.
Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.
Ap
Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?
Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.
Ap
Kuule yksi äitipuoli ei sanele, olenko lapseeni yhteydessä vai en. Minä vastaan hänelle jos hän minua tarvitsee, minä soitan hänelle jotta hän tietää että rakastan häntä silloinkin, kun emme ole yhdessä. Ja jos hän pyytää minua katsomaan tai kuuntelemaan jotain tärkeää, vaikka omaa huonettaan, todellakin minä priorisoin lapsen tunteet, en sinun. Sinä olet aikuinen ihminen, ja olet tieten lähtenyt uusperheeseen. Käyttäydy sitten kuin aikuinen.
Sua ei varmaan haittaa, että tulen tutkimaan kotiasi? Lapselle saa soittaa, tietenkin. Se, että ajattelisit myös äitipuolen tunteita, auttaisi myös lapsen asioita, koska sitten pystyisin suhtautumaan sinuunkin ystävällisemmin.
En usko että lapsi ihan äkkiä kutsuu äitipuolta kotiinsa. Jos kutsuu niin ei siinä sitten mitään, äitipuoli olisi silloin ilmeisesti varsin ok tyyppi.
Miksei lapsi kutsuisi ihmistä, jonka kanssa saattaa asua puolet vuodesta toiseen kotiinsa? Kyllä ainakin eksän lapsi olisi halunnut minut sinne, toki Lapsen Äiti tämän kielsi. Ei sillä, että minua sinne olisi kiinnostanut mennäkkään (toki tätä en sanonut lapselle).
Ihan turhaan yrität vääntää itseäsi johonkin tärkeään osaan lapsen elämässä. Se lapsi asuu isänsä kanssa, ja kaupan päälle sattuu tulemaan se ikävämpi juttu, isän uusi nainen. Lapsi ei siis mitenkään vapaaehtoisesti vietä aikaansa kanssasi.
Kaikesta tekin jaksatte ongelmia tehdä.
Mikä ihme siinä on, että erotilanteessa/sen jälkeen lähes aina unohdetaan ajatella lasta/lapsia?
Mitä väliä lapsen tunteilla tai mielipiteillä, kun MINÄ päätän piste. Näitä uusperhekuvioita kun lukee, niin entistä enemmän tulen vakuuttuneeksi, että biologisia lapsia ajattelevien pitäisi joutua samanlaiseen syyniin kuin adoptiovanhemmat joutuu.
Kun se asunto ei nyt vaan ole joko isän& uuden naisen tai äidin & uuden miehen koti , vaan myös niiden LASTEN koti. Jos aikuiset ihmiset ovat niin kyvyttömiä ymmärtämään Lapsen etua, niin jättäkää lisääntymättä. Uusperhekuviot eivät varmastikaan ole useinkaan helppoja, mutta kun sen lapsen edun pitäisi mennä ohi aikuisten mielipahasta ja muusta säädöstä.
Samoin siihenkin olisi hyvä saada määräys, että vanhempien erotilanteessa lapsi ei muuta, vaan vanhemmat vuorottelevat, siinä toteutuisi nimenomaan lapsen etu, kun nykyään se tuppaantuu unohtumaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?
Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.
Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.
Ap
Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?
Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.
Ap
Kuule yksi äitipuoli ei sanele, olenko lapseeni yhteydessä vai en. Minä vastaan hänelle jos hän minua tarvitsee, minä soitan hänelle jotta hän tietää että rakastan häntä silloinkin, kun emme ole yhdessä. Ja jos hän pyytää minua katsomaan tai kuuntelemaan jotain tärkeää, vaikka omaa huonettaan, todellakin minä priorisoin lapsen tunteet, en sinun. Sinä olet aikuinen ihminen, ja olet tieten lähtenyt uusperheeseen. Käyttäydy sitten kuin aikuinen.
Sua ei varmaan haittaa, että tulen tutkimaan kotiasi? Lapselle saa soittaa, tietenkin. Se, että ajattelisit myös äitipuolen tunteita, auttaisi myös lapsen asioita, koska sitten pystyisin suhtautumaan sinuunkin ystävällisemmin.
En usko että lapsi ihan äkkiä kutsuu äitipuolta kotiinsa. Jos kutsuu niin ei siinä sitten mitään, äitipuoli olisi silloin ilmeisesti varsin ok tyyppi.
Miksei lapsi kutsuisi ihmistä, jonka kanssa saattaa asua puolet vuodesta toiseen kotiinsa? Kyllä ainakin eksän lapsi olisi halunnut minut sinne, toki Lapsen Äiti tämän kielsi. Ei sillä, että minua sinne olisi kiinnostanut mennäkkään (toki tätä en sanonut lapselle).
Ihan turhaan yrität vääntää itseäsi johonkin tärkeään osaan lapsen elämässä. Se lapsi asuu isänsä kanssa, ja kaupan päälle sattuu tulemaan se ikävämpi juttu, isän uusi nainen. Lapsi ei siis mitenkään vapaaehtoisesti vietä aikaansa kanssasi.
En ole lainaamasi mutta meillä ainakin miehen lapsi ehdotti, että voisi tulla meille myös isänsä ollessa työmatkalla. Eli kyllä lapsi saattaa ihan vapaaehtoisestikin haluta viettaa aikaa myös vanhempien uusien puolisoiden kanssa.
Ja tuttavapiirissä vanhempien uudet puolisot ovat kyllä muutenkin olleet lasten mielestä hyvä juttu. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä nyt oikein horiset? Mitä sinä ap:n miehen ja eksänsä entisistä asumiskuvioista tiedät? "Ex-vaimo käveli aiemmin sisään miehen kokonaan omistamaan taloon ja nyt kävelee sisään ap:n ja miehen omistamaan taloon."
Mistä sinä nyt oletit, että ap:n mies exineen ei olisi yhdessä omistanut aiempaa taloa? Missä edes puhuttiin aiemmasta talosta?
Tuon kirjoitti ap. Minä seurustelin miehen kanssa useamman vuoden ennen yhteenmuuttoa. Joten tiedän hyvin, että mies lunasti erotessa ex-vaimonsa osuuden talosta. Näin mies on kertonut, eikä ole syytä epäillä. En toki tuntenut miestä eron aikaan. Talo oli siis alunperin exän ja miehen. Lunastuksen jälkeen omistaja, ihan virallisissa papereissakin, oli vain mies. Tiedän, että ex-vaimo käveli vaan sisään miehen tässä vaiheessa yksin omistamaan taloon, koska olin itse paikalla. Teki tämän ainakin kolmesti minun paikalla ollessani. Sitten pyysimme, ettei tee niin.
Ap
Joillakin on näköala äärimmäisen vaikea erottaa lapsi omasta minuudestaan. Kyllä, lapsen koti on myös siellä isän luona ja kyllä lapsi saa ihan vapaasti käydä niin jääkaapilla kuin viettää aikaa olohuoneessa. Tämä lupa ei silti edelleenkään koske ex-puolisoita. Ei vaikka miten yrität tehdä siitä "lapsen edun". Ex-puoliso on vieras lapsen toisen vanhemman kotona. Lapsi saa tulla omilla avaimilla sisään, ex-puoliso ei. Exällä ei ole mitään asiaa vierailla ilman lupaa talossa asuvilta aikuisilta. Mikä siinä on niin vaikeeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No jännä, lapsi olisi halunnut lähteä minun kanssa reissuun kahdestaan ja tulla myös käymään kun isä ei ollut kotona. En ymmärrä, miten se voi joillekin olla niin vaikea hyväksyä, että oma lapsi saattaa tykätä myös siitä äitipuolesta. Vai onko sillä lapsen isällä sitten niin pska naismaku, että valitsee aina jonkun hirviön ;). Tai että äidit suorastaan toivotavat että lapsi vihaa äitipuoltaan, sekö on sitä lapsen hyvinvoinnin vaalimista, toivotaan oikein, että lapsi ei pitäisi aikuisesta jonka kanssa asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Äitipuoli on siis tervetullut myös sinun kotiiao milloim vain lapsi kutsuu, vaikket ole kotona?
Eksän lapsen äidinkin olisi pitänyt päästä meille, minä en olisi saanut tulla edes taloyhtiön pihaan lasta hakemaan... onneksi äidit haluavat lapsen kirjoille omaan asuntoonsa ja kun suomessa ollaan kirjoilla vain yhdessä asunnossa, niin kyllä se niin on, että ne jotka virallisesti asunnossa asuvat, omistavat ja maksavat sen, päättävät myös sen ketä asunnossa käy. Ei asunnossa lain mukaan vierailulla oleva lapsi.
No siinä ämmässä oli niin paljon vikaa muutakin, puhumattakaan munattomasta miehestä, niin parempi ilman sitä uuspers...hettä.
Loistava asenne äitipuolella, onneksi otit hatkat ja säästit viattoman perheen psykoottiselta luonteeltasi. "Lapsi on lain mukaan vieraana omassa kodissaam, ja minä miehen side kick omistan nyt tämän asunnon".
Niin, tällä äitipuolella oli se asenne, ettei lapselle olisi saanut näitä lainkohtia kertoa ja tämä äitipuoli olisi halunnut viikkoviikkosopparin, jotta lapsi olisi ollut enemmän toisessa kodissa. Kyllä mielestäni oli psykottisempaa se, että tarvittiin viranomaiset kertomaan äidille, ettei lapselle saa sanoa, ettei isän luona ole kotia.
Se ei tee psykoottista, kun kirjoittaa viestiin, miten tällä hetkellä Suomen lainsäädännössä säädetään lapsen asumisesta. Lapsi voi olla kirjoilla vain tietyssä osoitteessa, ja siitä aeuraa sitten itse kullekin oikeuksia ja velvollisuuksia.
Ja hei, kuinka moni päästäisi omaan kotiinsa ihmisen, joka on viranomaisille kertonut, ettei edes halua tutustua sinuun.
Aivan kaikkia äitejä ei kiinnosta lapsen etu, paitsi silloin kun sillä voi ajaa äidin omaa etua.
Olen sekä äiti että ollut ja eronnut äitipuoli.
Ei mikään aika tee äitipuolesta niin tärkeää kuin vanhemmat. Lapsi on ehdottoman lojaali vanhemmilleen, ja niin pitää ollakin. Jos äitipuoli on viisas, hän ymmärtää paikkansa ja pysyy väleissä vanhempiin, ei toisin päin. Viisaat vanhemmat tietysti ovat myös sivistyneitä äitipuolta kohtaan, mutta ei äitipuolella ole lapsiin mitään oikeuksia, velvollisuuksia korkeintaan. Jos toivoo tai kuvittelee muuta, ei pitäisi ryhtyä uusperheeseen.
Ihan omakohtaisesta 20 v kokemuksesta.
Ihan hullu kommentti: "Jos äitipuoli on viisas, hän ymmärtää paikkansa ja pysyy väleissä vanhempiin, ei toisin päin. "
Mihin yli-ihmisen asemaan nämä biologiset vanhemmat itsensä asettavat, hyvät tavat kuuluvat ihan jokaiselle ihmiselle. Lapsen etu näyttää monen pienessä päässä oleva kuitenkin se oma etu. Pöyristyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullu kommentti: "Jos äitipuoli on viisas, hän ymmärtää paikkansa ja pysyy väleissä vanhempiin, ei toisin päin. "
Mihin yli-ihmisen asemaan nämä biologiset vanhemmat itsensä asettavat, hyvät tavat kuuluvat ihan jokaiselle ihmiselle. Lapsen etu näyttää monen pienessä päässä oleva kuitenkin se oma etu. Pöyristyttävää.
Ei ollut biologisen äidin kommentti vaan äitipuolen. En tajunnut sitä ennen kuin sitten kun olin itsekin vanhempi.
Äitipuoli
Jaa-a "Viisaat vanhemmat tietysti ovat myös sivistyneitä äitipuolta kohtaan, mutta ei äitipuolella ole lapsiin mitään oikeuksia, velvollisuuksia korkeintaan."
Meneekö nyt sekaisin ajatus käytöstavat muita ihmisiä kohtaan ja lapsen vanhemmuus? Muuten en ymmärrä tätä mielipidettä..
Ei ne ole sama asia. No hei Raimo, Nella kysyi voinko tulla katsomaan teille hänen uutta huonettaan, miten teille sopisi jos piipahdan?
Ja Raimo sitten sopii nyxänsä kanssa. Eikä ketään tarvitse pompottaa..
Voi hyvää päivää kuinka monelle on ok että puolison ex tulisi kotiinne teidän poissa ollessa koska "lapset". Minulle ei todellakaan olisi. Miehen ja exän erolle oli syynsä. Kerran tämä sekopää kävi kotonamme poissa ollessamme. Lapsi oli silloin hänen kanssaan ja kävivät varkaissa pihallamme. Mistäkö tiedän? Hänen autonsa peräkärryineen oli jäänyt kiinni pihaamme. Jos hän tulisi kotiimme poissa ollessamme en yhtään ihmetteli vaikka sisältäkin lähtisi tavaraa lätkimään ja hammasharjat uitettaisiin vessanpytyssä. Lapsella on kyllä lupa kutsua äitinsä synttäreillensä (ei ole tullut) mutta muuten tällä naisella ei ole asiaa kotiimme.
Tähän olisi nyt verrattavissa tilanne, jossa naisen oma ex tulee kotiin katsomaan lapsen huonetta. Eihän tässäkään aloituksessa ap:n miehen exän nykyinen ollut huonetta katsomassa, joten miksi toisinkaan päin?