Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex kävi kotonani poissa ollessamme

Vierailija
18.12.2017 |

Uusperheeni muutti äskettäin uuteen kotiin. Tänään selvisi, että miehen ex on käynyt täällä silloin, kun emme ole olleet itse kotona. Mieheni lapsi oli halunnut esitellä äidilleen huoneensa. Huoneen esittely sinänsä olisi ollut ok, jos olisimme olleet itse kotona, mutta nyt tuntuu ikävältä. Mielestäni todella tökeröä exältäkin tulla toisten kotiin noin vain. Mielestäni hänen olisi pitänyt sanoa lapselle, että tulee toisen kerran, kun mekin kotona. Ko. nainen tuli eron jälkeen entiseen kotiinsa, joka siis eron jälkeen oli miehen koti, kuin omaansa ovikelloja soittelematta. Silloin jouduimme sanomaan, että moinen ei käy. Olisi siis nytkin pitänyt erikseen sanoa etukäteen, että tänne ei sitten tulla noin vaan, kun ei näköjään itse tajua.

Ex on hyvin utelias. Ihan varmasti on kurkistellut muuallekin kuin lapsen huoneeseen. Miten joillain ei ole yhtään rajoja ja hienotunteisuutta? Ärsyttää.

Kommentit (286)

Vierailija
61/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, minulla on siis eronkin jälkeen oikeus mennä kutsumatta entisen puolisoni kotiin! Seuraan vain lapseni vanavedessä koska vanhemman rakkaus ylittää kaikki esteet.

Otan tämän keskusteluketjun mukaan todisteeksi jos exäni yrittää jotain mumista vastaan kotirauhasta.

Sisälukutaito, ehdit vielä toivoa vaikka joulupukilta ;)

Jos sun pointti on seurata lapsen vanavedessä eksän kotiin niin riittää kun saatat lapsen ovelle tai tipautat kyydistä siellä parkkipaikalla. Joku toinen taas saattaisi oikeasti haluta nähdä sen lapsen huoneen ja mennä sitä katsomaan lapsen niin pyytäessä.

Vierailija
62/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?

Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.

Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.

Ap

Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?

Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.

Ap

Kuule yksi äitipuoli ei sanele, olenko lapseeni yhteydessä vai en. Minä vastaan hänelle jos hän minua tarvitsee, minä soitan hänelle jotta hän tietää että rakastan häntä silloinkin, kun emme ole yhdessä. Ja jos hän pyytää minua katsomaan tai kuuntelemaan jotain tärkeää, vaikka omaa huonettaan, todellakin minä priorisoin lapsen tunteet, en sinun. Sinä olet aikuinen ihminen, ja olet tieten lähtenyt uusperheeseen. Käyttäydy sitten kuin aikuinen.

Sua ei varmaan haittaa, että tulen tutkimaan kotiasi? Lapselle saa soittaa, tietenkin. Se, että ajattelisit myös äitipuolen tunteita, auttaisi myös lapsen asioita, koska sitten pystyisin suhtautumaan sinuunkin ystävällisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?

Eikä se ole sen lapsenkin koti. Kai lapsi saa päättää, kutsuuko hän omaan kotiinsa äitinsä käymään katsomassa huonettaan. 

Vierailija
64/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole sen lapsenkin koti. Kai lapsi saa päättää, kutsuuko hän omaan kotiinsa äitinsä käymään katsomassa huonettaan. 

Eikö*

Vierailija
65/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muuten asuu myös minun lapsiani. Heidän isänsä ei ole tuppautumassa tänne ilman aikuisten kutsua.

Ap

Lastesi isä on huomattavasti välinpitämättömämpi lapsiaan kohtaan kuin nyksäsi lasten välittävä äiti. 

Vierailija
66/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap:n kanssa, vieraat tulevat kutsusta mutta ei alaikäisen kutsusta ilman asunnossa asuvien ja asunnosta vastaavien aikuisten lupaa.

Toisilla ihmisillä ei ole ymmärrystä miten on kohteliasta ja huomaavaista käyttäytyä. Tuossa tilanteessa olisi lapsen äidin täytynyt sanoa, että joku toinen kerta kun isikin on kotona.

Minä en kuvittele olevani mieheni lapsen äiti vaan lapsesta välittävä ja rakastava aikuinen ihminen. Minä en kuvittele, että minulla on päätösvalta vanhempien yli lapsen asioissa, vanhemmat päättää. Toki jos ei ole mahdollisuutta varmistaa asiaa vanhemmilta niin lasta täytyy hätätilanteessa suojella. Lapsen huoneeseen tutustuminen ei ole hätätila, lapsen huoneen tulipalossa lapsen pelastaminen palavasta huoneesta on hätätilanne. Minä en kuvittele meneväni mieheni ex-vaimon kotiin ilman kutsua häneltä, mieheni kehoitus "tule vaan katsomaan lapsen huonetta" ei riitä.

Itse luotan siihen, että kunnioittamalla toisten ihmisten reviiriä ja oikeuksia, valtaa on oikea tapa rakentaa luottamusta ja kunnioitusta vaikeissakin tilanteissa. Yritän edes toimia oikein ja se on sitten muiden ihmisten asia miten he kohtelevat minua vastavuoroisesti. Kunnioitan myös omia rajojani ja oikeuksiani ja odotan sitä vastaavasti muilta ihmisiltä.

Sinulla ei olekaan mitään asiaa miehesi exvaimon kotiin, sillä sinulla EI OLE lapsia siellä asumassa. Eikö se nyt jo mene kaaliin, että se että sinä menet exän asuntoon on ERI ASIA kuin se että miehen exvaimo tulee TEIDÄN asuntoonne. Ei siis SINUN, vaan TEIDÄN, ja tuo TE käsittää miehesi, ja miehesi ja entisen vaimon YHTEISEN lapsen. Se on siis eri asia kuin se että sinä menet katsomaan exän asuntoon jotain randomhuonetta, kuin että se eksä tulee teille katsomaan OMAN LAPSENSA, siis HÄNEN, ja MIEHESI YHTEISEN lapsen huonetta.

Taitaa harmittaa että miehelläsi on ylipäätään eksä, ja vielä lapsi hänen kanssaan. Pus.

Hahahaha :D tämä kommentoija on varsinainen TAMPIO. Taitaa harmittaa, että sinä naputtelit vaivalla hemmetin pitkän viestin, jonka minä lyhyesti lyttäsin. Pus.

Vierailija
67/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.

Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.

Ap

Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?

Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.

Ap

Kuule yksi äitipuoli ei sanele, olenko lapseeni yhteydessä vai en. Minä vastaan hänelle jos hän minua tarvitsee, minä soitan hänelle jotta hän tietää että rakastan häntä silloinkin, kun emme ole yhdessä. Ja jos hän pyytää minua katsomaan tai kuuntelemaan jotain tärkeää, vaikka omaa huonettaan, todellakin minä priorisoin lapsen tunteet, en sinun. Sinä olet aikuinen ihminen, ja olet tieten lähtenyt uusperheeseen. Käyttäydy sitten kuin aikuinen.

Sua ei varmaan haittaa, että tulen tutkimaan kotiasi? Lapselle saa soittaa, tietenkin. Se, että ajattelisit myös äitipuolen tunteita, auttaisi myös lapsen asioita, koska sitten pystyisin suhtautumaan sinuunkin ystävällisemmin.

Sinä et ole äiti, joten sinulla ei ole miehen eksälle mitään menemistä. Miehesi eksän lapsi taas asuu välillä luonanne, joten hänen käyntinsä lapsen huoneessa on ok. Vai onko sinulla siis lapsia tämän miehen ex-vaimon uuden miehen kanssa? Siinä tapauksessa olette samalla viivalla.

Vierailija
68/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap tosissas?

Haluat siis exän uuden puolisonsa kanssa kotiisi tupatarkatukselle, kun et itse ole kotona etkä edes tiedä vierailun olevan tulossa?

Harva haluaa, tuskin tuo vierailun tehnyt exä itsekään.

Vierailija
69/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap:n kanssa, vieraat tulevat kutsusta mutta ei alaikäisen kutsusta ilman asunnossa asuvien ja asunnosta vastaavien aikuisten lupaa.

Toisilla ihmisillä ei ole ymmärrystä miten on kohteliasta ja huomaavaista käyttäytyä. Tuossa tilanteessa olisi lapsen äidin täytynyt sanoa, että joku toinen kerta kun isikin on kotona.

Minä en kuvittele olevani mieheni lapsen äiti vaan lapsesta välittävä ja rakastava aikuinen ihminen. Minä en kuvittele, että minulla on päätösvalta vanhempien yli lapsen asioissa, vanhemmat päättää. Toki jos ei ole mahdollisuutta varmistaa asiaa vanhemmilta niin lasta täytyy hätätilanteessa suojella. Lapsen huoneeseen tutustuminen ei ole hätätila, lapsen huoneen tulipalossa lapsen pelastaminen palavasta huoneesta on hätätilanne. Minä en kuvittele meneväni mieheni ex-vaimon kotiin ilman kutsua häneltä, mieheni kehoitus "tule vaan katsomaan lapsen huonetta" ei riitä.

Itse luotan siihen, että kunnioittamalla toisten ihmisten reviiriä ja oikeuksia, valtaa on oikea tapa rakentaa luottamusta ja kunnioitusta vaikeissakin tilanteissa. Yritän edes toimia oikein ja se on sitten muiden ihmisten asia miten he kohtelevat minua vastavuoroisesti. Kunnioitan myös omia rajojani ja oikeuksiani ja odotan sitä vastaavasti muilta ihmisiltä.

Sinulla ei olekaan mitään asiaa miehesi exvaimon kotiin, sillä sinulla EI OLE lapsia siellä asumassa. Eikö se nyt jo mene kaaliin, että se että sinä menet exän asuntoon on ERI ASIA kuin se että miehen exvaimo tulee TEIDÄN asuntoonne. Ei siis SINUN, vaan TEIDÄN, ja tuo TE käsittää miehesi, ja miehesi ja entisen vaimon YHTEISEN lapsen. Se on siis eri asia kuin se että sinä menet katsomaan exän asuntoon jotain randomhuonetta, kuin että se eksä tulee teille katsomaan OMAN LAPSENSA, siis HÄNEN, ja MIEHESI YHTEISEN lapsen huonetta.

Taitaa harmittaa että miehelläsi on ylipäätään eksä, ja vielä lapsi hänen kanssaan. Pus.

Tismalleen näin määki tän ajattelin, mutta mulla ei ollut riittävästi rautalankaa just ny.

Ap. saa mut säälimään ottolastaan.

Ja niitä harvoja kavereita, joiden vanhemmat oli eronneet. Kaverin äidillä uusi miesystävä, jonka ollessa kylässä tapahtui jotain erikoista, joten kyläily ei ollut suotavaa. Kaverin äiti, jos sattui menemään vahingossa ovelle väärään aikaan, oli laittautunut mutta kireä. Tunnelma oli outo. Ja muutaman viikon välein kaveri lähti isänsä luo, jota kukaan ei ollut nähnyt. Kaveri pääsi joskus isän kanssa ulkomaanmatkoille ja tuli mukanaan uusia tavaroita, joilla se sai itselleen paljon kavereita. Muilla ei ollut niin hienoja tavaroita, eikä niin paljon matkoja. Silti oli selvää, että kukaan ei tätä kaveria kadehtinut. Se lähti ja tuli tämän tästä yksinään reppu selässä. Se jäi paljosta paitsi silloin kun sen oli mentävä isänsä luo.

Se ei näyttänyt erikoisen iloiselta.

Vierailija
70/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut exät tekevät koteihin invaasion, inventaarion ja inkvisition.

Näin äsken Prismassa kun ilmeisesti tämän ketjun innoittamana eräs äiti vei kainalossaan 5 kilon joulukinkun maksamatta kassojen ohi ja huusi pää punaisena, että minulla on oikeus ruokkia lapseni, ettekö te ajattele lasten tunteita!!!!!!!

Vierailija
71/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu esimerkiksi missä väleissä ap n mies ja ex nainen ovat eronneet. Näin yleisesti ottaen nainen on saattanut haluta oikeasti katsoa lapsen huonetta. Mutta ehkä nopea puhelu tai viesti talon isäntäväelle olisi ollut paikallaan juuri tällaisen välttämiseksi.

Ap sun on kertakaikkiaan pakko ymmärtää että tämä nainen on ja tulee aina olemaan enemmän kuin miehen ex. Se on miehen lasten äiti. Aina ja ikuisesti.

En nyt saanut selvää onko sulla ap omia lapsia edellisestä liitosta, vai nykyisen kanssa vai ollenkaan. Joka tapauksessa nyt on se tilanne kun kypsyyttä ja valmiuksia uusperhe elämään testataan. Edessä varmaan vielä monta samankaltaista tilannetta. Joten suosittelen että jätät ylimääräisen draamailun pois tässä vaiheessa.

Olet nyt liitossa miehen kanssa jonka elämässä tulee tavalla tai toisella olemaan aina myös toinen nainen, lasten äiti.

Ja sen sä olet alusta asti tiennyt.

Toivottavasti et ole hypännyt liian isoihin saappaisiin.

Teksti antoi ikävän käsityksen. Tuntui kun edelleen elättelisit kuvaa haavemaailmasta jossa on vain miehesi ja sinä. Totuus on toinen.

Vierailija
72/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinä et ole äiti, joten sinulla ei ole miehen eksälle mitään menemistä. Miehesi eksän lapsi taas asuu välillä luonanne, joten hänen käyntinsä lapsen huoneessa on ok. Vai onko sinulla siis lapsia tämän miehen ex-vaimon uuden miehen kanssa? Siinä tapauksessa olette samalla viivalla.

Lue nyt niitä aiempia viestejä, ne kaikki uusperheen aikuisethan oli yhtä suurta perhettä.

Ei. Yhteinen lapsi ei anna lupaa mennä ex-puolison kotiin ilman sen siellä asuvan ex-puolison suostumusta.

Vierailija
73/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tankeroa osan porukan ajattelussa, että se voiko exä omin luvin saapastella entisen puolisonsa kotiin (mies tai nainen) olisi sidoksissa esim. eron vaikeuteen. Vaikea ero = riittää kuikuilu ikkunasta, keskivaikea ero = suoraan lapsen huoneeseen kädet estämässä sivunäköä, helpohko ero = voi kuikuilla muutkin huoneet ja pitää kengät jalassa.

Ja Tämä Nainen On Lasten Äiti Aina Ja Ikuisesti.

Ei tässä olla kieltämässä äidin oikeuksia. Niihin ei nyt vaan kuulu vierailut exän kodissa ilman exän kutsua/lupaa. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

Koska Tunteet? No jos nyt ajattelis ihan järjellä ja vaikka että olisiko se fiksumpaa sopia asiasta exänsä kanssa kuten muutkin lasta koskevat asiat. Hyvä nyrkkisääntö on, että lasta koskevat asiat päätetään yhdessä toisen vanhemman kanssa. Jos nyt vaikka siihen asiaan liittyisi toisen vanhemman oma koti. Kotirauha.

Turha jeesustella, järki apuun ja hyvää jatkoa jos oma ei riitä.

Vierailija
74/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu esimerkiksi missä väleissä ap n mies ja ex nainen ovat eronneet. Näin yleisesti ottaen nainen on saattanut haluta oikeasti katsoa lapsen huonetta. Mutta ehkä nopea puhelu tai viesti talon isäntäväelle olisi ollut paikallaan juuri tällaisen välttämiseksi.

Ap sun on kertakaikkiaan pakko ymmärtää että tämä nainen on ja tulee aina olemaan enemmän kuin miehen ex. Se on miehen lasten äiti. Aina ja ikuisesti.

En nyt saanut selvää onko sulla ap omia lapsia edellisestä liitosta, vai nykyisen kanssa vai ollenkaan. Joka tapauksessa nyt on se tilanne kun kypsyyttä ja valmiuksia uusperhe elämään testataan. Edessä varmaan vielä monta samankaltaista tilannetta. Joten suosittelen että jätät ylimääräisen draamailun pois tässä vaiheessa.

Olet nyt liitossa miehen kanssa jonka elämässä tulee tavalla tai toisella olemaan aina myös toinen nainen, lasten äiti.

Ja sen sä olet alusta asti tiennyt.

Toivottavasti et ole hypännyt liian isoihin saappaisiin.

Teksti antoi ikävän käsityksen. Tuntui kun edelleen elättelisit kuvaa haavemaailmasta jossa on vain miehesi ja sinä. Totuus on toinen.

Eron tapahtuessa lasten äiti on tiennyt, että on mahdollista, että lasten elämään tulee toinen nainen, äitipuoli. Hän ei ole enää ex-miehensä tärkein nainen, vaan ainoa heitä yhdistävä tekijä on yhteiset lapset. Lapset tulevat tapaamaan uusia ihmisiä, joita lasten äiti ei tunnu ja he käyvät paikoissa, joihin äiti ei välttämättä pääse. Lapsilla on toinen koti, jossa asuu myös muita ihmisiä kuin lasten äidin entinen mies ja lapset. Tämä vaatii lasten äidiltä muiden ihmisten huomioimista ja heidän tunteidensa huomiointia. Haluaahan hän, että hänen lapsensa viettävät aikaa ihmisen kanssa, jolla on hyvä olla eikä hänen tarvitse stressata lasten äidin tunne-elämästä. Lapsen äiti tekee osaltaan parhaansa, että lapsella on hyvät suhteet kaikkiin hänelle läheisiin ihmisiin, eikä sabotoi näitä. Hän kunnioittaa lasten oikeutta omaan elämään ja muistaa, ettei omista heitä eikä lasten isää. Hän ymmärtää, että häntä koskee samat säännöt, kuin mitä hän toivoo omalle kohdalleen. Hän ei järjestä turhaa draamaa lasten uusien ihmisten kanssa lasten toisessa kodissa. Tämän kaiken on hän tiennyt, etenkin kun hän on todennäköisesti halunnut ja saanut lasten lähihuoltajuudeen itselleen. 

Vierailija
75/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisipä munkin ex puolisalaa kylässä. Seksuaalinen vetovoima on edelleen vahva, vaikka muuten ei ole kuin neutraalit välit. Hoitaisin äkkiä lapset kauppaan hakemaan vähän kahvimaitoa ja siinä olisi aikaa pumpata exää oikein kunnolla kiimaiset puoli tuntia. Samaa isoa perhettähän tässä ollaan!

Vierailija
76/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääköhän kaikki kommentoijat, että se lapsen huone on jonkun toisten ihmisten asunnossa? Kyse ei siis ole mikään lapsen askartelema puumaja julkisessa puistossa vaan aikuisten (ei-sukulaisten) hallintaoikeudellinen asunto.

Tällä ex-rouvalla ei ollut lupaa, aikuisten esittämää kutsua, avainta - ei yhtään mitään oikeutta tulla asuntoon. Nämä pelisäännöt kyllä käydään läpi kun asuntoon muutetaan.

Kiinnostaa kuulla millä perusteella on oikeus mennä toisten ihmisten kotiin, käsitin ap:n avauksesta, että asunnossa asui muitakin ihmisiä kuin se lapsi? Ymmärsin myös, että kyseinen lapsi oli alaikäinen?

Lapsen koti. Lapsen äiti. Olisiko lapsen sallittu tuoda sinne luokkakaveri? Entä sisarus? Mummo? Kaikkien mielestä kyllä. Jos lapsi on tarpeeksi vanha ollakseen yksin kotona, ja hänellä on oma avain, hänen pitäisi voida myös kutsua sinne vaikkapa nyt mummo.

Miten sitten ei äitiä? Nyt ei puhuta mistään kenestä vaan random tyypistä.

Ongelmahan on se, että miehen ex pelottaa.

Eikä ap muutenkaan pidä miehen lapsesta. Hänhän ikävästi muistuttaa miehen elämästä ennen häntä.

Hän vain sietää miehen "ja sen toisen naisen" lasta, koska hänen on pakko.

Hän haukkuu lapsen äitiä, ja tulee siinä kertoneeksi enemmän itsestään.

Tämähän se todellinen ongelma tässä tietysti on.

Vierailija
77/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun olisi ehkä kannattanut olla muuttamatta yhteen miehen ja lapsen kanssa, kun uusperheen realiteetit ottaa noin koville.

Vierailija
78/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En usko että lapsi ihan äkkiä kutsuu äitipuolta kotiinsa. Jos kutsuu niin ei siinä sitten mitään, äitipuoli olisi silloin ilmeisesti varsin ok tyyppi.

Vierailija
79/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En usko että lapsi ihan äkkiä kutsuu äitipuolta kotiinsa. Jos kutsuu niin ei siinä sitten mitään, äitipuoli olisi silloin ilmeisesti varsin ok tyyppi.

Miksei lapsi kutsuisi ihmistä, jonka kanssa saattaa asua puolet vuodesta toiseen kotiinsa? Kyllä ainakin eksän lapsi olisi halunnut minut sinne, toki Lapsen Äiti tämän kielsi. Ei sillä, että minua sinne olisi kiinnostanut mennäkkään (toki tätä en sanonut lapselle).

Vierailija
80/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on helvetin vaikeaa koska mieheni exä pelottaa mua valtavasti ja hänellä on tapana tupsahtaa meille ilmoittamatta mihin vuorokauden aikaan tsekkaamaan lapsen huonetta ja onko tyyny hyvin.

Esimerkiksi yhtenä iltana viime viikolla olin pesemässä hampaita ja kun vilkaisin taakseni niin se nainen oli hiipinyt siihen tuijottamaan mua hiljaa kuten siinä Ring-elokuvassa. Mä huusin tietty kun hyeena ja hammastahnat vaan pursus pitkin kylppäriä. Se häipy siitä katselemaan lapsen huonetta.

Aamulla sitten heräsin huonosti nukutun yön yli ja olin keittiössä keittämässä kahvia niin se nainen tuli terassin ovesta sisään ja hiihteli sinne lapsen huoneeseen herättämään muksun kouluun. Ja oli lauantai, en todellakaan osannut odottaa. Se lapsi ei edes ole vielä koulussa. Jotenkin karmivaa kun se exä vaan tulee, ei sano mitään, tuijottaa hetken ja menee sitten sinne lapsen huoneeseen.

Mä oon yrittänyt puhua mun miehelle, että voisko se yrittää puhua sille exälleen kun niiden oma yhteinen poika on nyt pois kotoa armeijassa ja sitten taas meidän yhteinen viisivuotias ei yhtään tykkää, että sitä käydään tollaamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi