Miehen ex kävi kotonani poissa ollessamme
Uusperheeni muutti äskettäin uuteen kotiin. Tänään selvisi, että miehen ex on käynyt täällä silloin, kun emme ole olleet itse kotona. Mieheni lapsi oli halunnut esitellä äidilleen huoneensa. Huoneen esittely sinänsä olisi ollut ok, jos olisimme olleet itse kotona, mutta nyt tuntuu ikävältä. Mielestäni todella tökeröä exältäkin tulla toisten kotiin noin vain. Mielestäni hänen olisi pitänyt sanoa lapselle, että tulee toisen kerran, kun mekin kotona. Ko. nainen tuli eron jälkeen entiseen kotiinsa, joka siis eron jälkeen oli miehen koti, kuin omaansa ovikelloja soittelematta. Silloin jouduimme sanomaan, että moinen ei käy. Olisi siis nytkin pitänyt erikseen sanoa etukäteen, että tänne ei sitten tulla noin vaan, kun ei näköjään itse tajua.
Ex on hyvin utelias. Ihan varmasti on kurkistellut muuallekin kuin lapsen huoneeseen. Miten joillain ei ole yhtään rajoja ja hienotunteisuutta? Ärsyttää.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ajatus exästä kotonasi ei ole kiva. Silti, se on myös lapsen koti ja hänellä on oikeus kutsua vieraita. Oma äiti ei voi olla kiellettyjen listalla. Sun täytyy vain niellä ylpeytesi ja hyväksyä miehesi menneisyys ja se, että lasten elämässä on myös heidän äitinsä. Se kuuluu tohon kuvioon, kun siihen on lähtenyt.
.
Ymmärrätkö myös mistä tässä keskustelussa on kysymys?
Lainaan ap:n viestiä, mikä on hyvin kiteytetty ja määrittelee miten tämä asia menee. Ja myös meillä tämä menee näin.
"Huonetta saa tulla katsomaan. Silloin kun aikuisetkin ovat kotona. Ap"
Suohmessa on varmaan satoja, ellei tuhansia eronneita, niin naisia kuin miehiäkin jotka eivät koskaan eronsa jälkeen käy puolison uudessa kodissa.
Jos sinne mennään, niin pelkästään kutsuttuna!
Ei omin nokkineen. tai vastoin asunnot haltijan lupaa.
Jokaisella on oikeus kotirauhaan ja jos se entinen puoliso sitä häiritsee käynnillään, niin sen saa kieltää.
En ollenkaan ihmettele, että monet täällä ovat niitä entisiä, varsinkaan ne, jotka tätä eivät ymmärrä.
Jos käytössä ja älykkyysosamäärällä ovat entisessä suhteessaan tuota luokkaa, niin täytyy vain onnitella, että entinen kumppani on ymmärtänyt lähteä.
Tyhmempään ei ainakaan ole vaihtanut ottaessaan uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ajatus exästä kotonasi ei ole kiva. Silti, se on myös lapsen koti ja hänellä on oikeus kutsua vieraita. Oma äiti ei voi olla kiellettyjen listalla. Sun täytyy vain niellä ylpeytesi ja hyväksyä miehesi menneisyys ja se, että lasten elämässä on myös heidän äitinsä. Se kuuluu tohon kuvioon, kun siihen on lähtenyt.
.
Lainaan ap:n viestiä, mikä on hyvin kiteytetty ja määrittelee miten tämä asia menee. Ja myös meillä tämä menee näin.
Voi itku, mikä tiukkapipo. En ole tuo jolle vastasit. Mutta toivottavasti et ole uusioperheen äiti. Kuulostat tuhkimotariman pahalta äitipuolelta. Etkä todennäköisesti luo kovin hyviä luottositeitä isän lapsiin. Useimmat äidit ovat ihan tavallisia, joilla on aivan eri suhde lapseen kuin äitipuolella.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on äiti, mutta ei hänellä ole asiaa toisen ihmisen kotiin. Lapsi ei sitä kotia omista, kuten ei saa käyttäytyäkään siellä kuten haluaa. Ei lapsi saa mennä esittelemään olohuoneen laatikkojen sisältöjäkään kenellekään.
Kyllä lapsi sen oppii, että on kaksi eri elämää, johon ei toinen kuulu. Väitän, että äiti itse on halunnut tulla käymään, eikä lapsi ole lehdannut kieltäytyä. Harvoin nyt lapsi itse haluaa huonettaan esitellä. Korkeintaan hän voi haluta esitellä jotain tavaraa, ja sen voi viedä mukanaankin.
Minä en todellakaan halua, että eksäni tulisi käymään minun luonani. Minun varpailleni ei tulla tallomaan.
Minusta olisi herttaista jos mieheni lapsi esittelisi äidilleen, että olemme laittaneet hänelle sievän huoneen. Ei se olisi minulta pois.
Ja tosiaan, miehen lapsi on meillä kaksi kertaa kuussa viikonlopun ja hänelle ja hänen koiralleen meillä on täysin kalustettu pienen tytön huone, joka on nyt jouluvalaistuksessa. Ihan sen takia muutimme aika suureen asuntoon jossa on kaikille lapsille huoneet. Tervetuloa vaan ihailemaan vaikka koko suku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Voi itku, mikä tiukkapipo. En ole tuo jolle vastasit. Mutta toivottavasti et ole uusioperheen äiti. Kuulostat tuhkimotariman pahalta äitipuolelta. Etkä todennäköisesti luo kovin hyviä luottositeitä isän lapsiin. Useimmat äidit ovat ihan tavallisia, joilla on aivan eri suhde lapseen kuin äitipuolella.
Ymmärrän, että olet tavallinen. Kerrotko mikä sinusta on vaikeaa ymmärtää, että halutessasi vierailla exäsi luona katsomassa lapsesi huonetta, siis kylässä, vierailulla, exäsi luona, niin exäsi ja hänen nyxänsä haluavat, että exäsi on kotona ja olet kertonut etukäteen tulevasi kylään?
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi herttaista jos mieheni lapsi esittelisi äidilleen, että olemme laittaneet hänelle sievän huoneen. Ei se olisi minulta pois.
Ja tosiaan, miehen lapsi on meillä kaksi kertaa kuussa viikonlopun ja hänelle ja hänen koiralleen meillä on täysin kalustettu pienen tytön huone, joka on nyt jouluvalaistuksessa. Ihan sen takia muutimme aika suureen asuntoon jossa on kaikille lapsille huoneet. Tervetuloa vaan ihailemaan vaikka koko suku!
Meillä kaikilla ei ole niin egoa, joka kaipaa hehkuttamista, eikä kilpailuviettiä.
Meilläkin on oikein kaunis asunto. Mutta silti eksällä - ei minun eikä miehen - ole tänne asiaa.
Justiinsa. Tämä se oli tunnepitoista huttua koko keskustelu. Onnea kaikkien loppu elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä väliä onko miehesi tai sinä kotona, saako teille tulla kylään ilmoittamatta teille? Eli lapsella on lupa kutsua kotiinne vieraita ilman että te tiedätte? Eli on ihan ok, näin ymmärsin vastauksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ymmärrän, että olet tavallinen. Kerrotko mikä sinusta on vaikeaa ymmärtää, että halutessasi vierailla exäsi luona katsomassa lapsesi huonetta, siis kylässä, vierailulla, exäsi luona, niin exäsi ja hänen nyxänsä haluavat, että exäsi on kotona ja olet kertonut etukäteen tulevasi kylään?
Tiedoksi että minä olen se lapsi joka joutuu vuodesta toiseen seuraamaan tätä aikuisten pelleilyä ja mulla ei enää riitä sympatiaa teille itsekkäille pelleille.
Olipas ihanaa taas rakastella salaa exän kanssa. Hän on eronnut omastaa, niin puutteessa vähän vonkasi minua. Myönnän olen helppo. Exä tuli hakemaan kotoani lapset vklo:si omaan kotiinsa hoitoon. Oma nykyinen vaimo on töissä. Laitoin lapset vähän yläkertaan leikkimään sillä aikaan kun me aikuiset "juttelemme" makuuhuoneessa. Pikku Peetu, "miksi äiti huokaili" makuuhuoneessa. Minä: "hän on vähän väsynyt, kyllä se siitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Tiedoksi että minä olen se lapsi joka joutuu vuodesta toiseen seuraamaan tätä aikuisten pelleilyä ja mulla ei enää riitä sympatiaa teille itsekkäille pelleille.
Asutkos isillä ja onkos sulla oma huone, jonka haluat näyttää äidillesi. Muistatkos kysyä siihen myös luvan isiltä etukäteen. Isi olisi iloinen huomaavaisuudestasi ja isin nyxä myös. Kivaa joulua toivoo käytöstonttu, älä sinä ole tonttu!
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa. Tämä se oli tunnepitoista huttua koko keskustelu. Onnea kaikkien loppu elämälle.
Ehkä olet asian ytimessä:
toisille koti on syvästi tunnepitoinen asia, jota puolustetaan leijonaemon elkein. Toisille koti on vain asunto, johon on lupa kävellä sisään.
Ei ihme, ettei vastapuolet ymmärrä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olipas ihanaa taas rakastella salaa exän kanssa. Hän on eronnut omastaa, niin puutteessa vähän vonkasi minua. Myönnän olen helppo. Exä tuli hakemaan kotoani lapset vklo:si omaan kotiinsa hoitoon. Oma nykyinen vaimo on töissä. Laitoin lapset vähän yläkertaan leikkimään sillä aikaan kun me aikuiset "juttelemme" makuuhuoneessa. Pikku Peetu, "miksi äiti huokaili" makuuhuoneessa. Minä: "hän on vähän väsynyt, kyllä se siitä".
Tämä on se valhe mitä nämä heikot uusioperheen äitipuolet selittävät itselleen ja oikeuttavat omien pelkojensa kautta vääryyden perheessä.
Ap sanoo, että lapsen äiti saa tulla katsomaan lapsen huonetta jos aikuiset ovat kotona. Ja tästä vierailusta olisi hyvä kertoa etukäteen.
Osa äideistä ja muista kommentoijista ei hyväksy tätä. Jos et hyväksy niin perustele miksi et.
Ovatko nämä *mutta minähän olen lapsen äiti*oikeuttaan puolustavat äityliinit myös valmiit siihen, että se entinen mies tallustelisi sinun kotiisi?
Sehän on isälle ihan sama oikeus kuin äidillekin?
Entinen mies, vaikkapa loppukuussa kun kaljarahat on juotu, menee lasta vastaan koulusta tullessa ja haluaa *nähdä lapsen uuden huoneen*.
Samalla hän tsekkaa jääkaapista oluet ja jos olisi kolikoita tai seteli näkyvillä.
Hyvä juttu, toki lapsen isälle se sallitaan.
Ja vaikka mitään tuollaistakaan ei tapahtuisi, niin tuskin monetkaan naiset haluavat, että entinen mies vain sen lapsen luvalla kotonaan hänen tietämättään kävisi...niin mutta sehän onkin ihan eri asia.
Kun se ei edes ole sen lapsen äiti.
Juu, entinen vaimo kuuluu ikuisesti siihen uuteen perheeseen, kun kerran on äiti.
Entinen mies ei niinkään, hänhän ei ole äiti.
Minä olen se lapsi, jonka äiti ja isä osaa käyttäytyä aikuisten tavoin. Meillä ei yleensä riidellä. Kaikki yrittävät huomioida toisensa ja käyttäytyä sivistyneesti. Paljon helpompaa kaikkien elää elämäänsä rauhassa kun ei oleteta asioita vaan kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Asutkos isillä ja onkos sulla oma huone, jonka haluat näyttää äidillesi. Muistatkos kysyä siihen myös luvan isiltä etukäteen. Isi olisi iloinen huomaavaisuudestasi ja isin nyxä myös. Kivaa joulua toivoo käytöstonttu, älä sinä ole tonttu!
Empaattinen nyxäkö se siellä? Tuli niin kotoisa fiilis. Vittuileva äitipuoli joulutunnelmasta vielä puuttuikin. Tässä se myös nähdään mitä se todellisuus on tällaisen hirviön kanssa. Onneksi kaikki eivät ole kuitenkaan kaltaisiasi. Hienosti sä vedät.
Jos kerran nyt ap ja nykyinen miehensä omistavat asunnon ja ovat sen haltijoita, niin silloin ei kukaan, paitsi virkavalta jos siihen syy, ole oikeutettu siihen asuntoon tulemaan.
Siis ilman asunnon haltijoiden lupaa ja ennakkoilmoitusta tulostaan.
Ja virkavallankin pitää ilmoittaa, paitsi jos on kyse pidätyksestä tms.
Tämähän on selvää niille ihmisille joilla vähänkään on järkeä päässä.
Ei voi mennä entiset puolisot, vaikka lapsi pyytäisi, eri asia on tosiaan kysyä voiko mennä, mutta ei sillätavoin, että ei tarkista onko asia ok, myös sille uudelle puolisolle.
Ymmärtäkää nyt mitä siitä tulisi, kun kukaan tahansa höyrypää joka katsoo asiakseen olla oikeutettu menemään toisen asuntoon ja sinne saa mennä?
Myös niissä entisissä puolisoissa motiivina voi olla tosiaan olla uteliaisuus, ilkeys tai mikä syy tahansa päästä sinne asuntoon ja lasta käytetään vain välikappaleena pääsyyn.
Ei kaikki entiset ole täyspäisiä, vaikka useimmat ovatkin.
Millä ihmeellä sitten uusperheet voivat suojella omaa kotiaan, jos se lapsen äitiys avaa ovet sine vapaasti mennä?