Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex kävi kotonani poissa ollessamme

Vierailija
18.12.2017 |

Uusperheeni muutti äskettäin uuteen kotiin. Tänään selvisi, että miehen ex on käynyt täällä silloin, kun emme ole olleet itse kotona. Mieheni lapsi oli halunnut esitellä äidilleen huoneensa. Huoneen esittely sinänsä olisi ollut ok, jos olisimme olleet itse kotona, mutta nyt tuntuu ikävältä. Mielestäni todella tökeröä exältäkin tulla toisten kotiin noin vain. Mielestäni hänen olisi pitänyt sanoa lapselle, että tulee toisen kerran, kun mekin kotona. Ko. nainen tuli eron jälkeen entiseen kotiinsa, joka siis eron jälkeen oli miehen koti, kuin omaansa ovikelloja soittelematta. Silloin jouduimme sanomaan, että moinen ei käy. Olisi siis nytkin pitänyt erikseen sanoa etukäteen, että tänne ei sitten tulla noin vaan, kun ei näköjään itse tajua.

Ex on hyvin utelias. Ihan varmasti on kurkistellut muuallekin kuin lapsen huoneeseen. Miten joillain ei ole yhtään rajoja ja hienotunteisuutta? Ärsyttää.

Kommentit (286)

Vierailija
281/286 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni haluaisi näyttää minulle huoneensa, en kieltäytyisi aikuisten loukkaantumisriskin takia. En alkaisi selittämään, että mitä jos "pirkko" ei tykkää tms. Lapsi on varmasti huoneestaan ylpeä ja "pirkko" voi siitä olla hyvillään. Lapsen kaverit on meillä kylässä, vaikka emme itse ole kotona. Lapsellakin on oikeuksia ja varsinkin biuologisten vanhempien suhteen.

Asunnon omistajilla on myös oikeuksia.

Omistajat voivat ilmoittaa lapselle, että äiti ei saa tulla kylään, silloin kun omistajat ovat poissa. Silloin se on selkeä peli.

Vierailija
282/286 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni haluaisi näyttää minulle huoneensa, en kieltäytyisi aikuisten loukkaantumisriskin takia. En alkaisi selittämään, että mitä jos "pirkko" ei tykkää tms. Lapsi on varmasti huoneestaan ylpeä ja "pirkko" voi siitä olla hyvillään. Lapsen kaverit on meillä kylässä, vaikka emme itse ole kotona. Lapsellakin on oikeuksia ja varsinkin biuologisten vanhempien suhteen.

Lapsen äiti saa tulla katsomaan lapsen huonetta jos aikuiset ovat kotona. Ja tästä vierailusta olisi hyvä kertoa etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/286 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole meuhkannut täällä kahta päivää, vaan asia on näköjään saanut paljon keskustelua aikaan. Mun viesteissä luki yhtä lukuunottamatta allekirjoituksena Ap. En ole meuhkannut myöskään kotona. Mies saa jossain välissä sanoa exälleen, ettei vierailu ollut ok. Ei tämä nyt mikään maatakaatava juttu ollut, ärsytys vain.

Sen haluan kuitenkin teille arvon äidit sanoa, että tietysti olette lapselle tärkeinpiä, mutta älkää väheksykö muitakin lapselle tärkeitä ihmisiä, niitä äitipuoliakaan. Olen itsekin kasvanut uusperheessä. Hautasin muutama vuosi sitten vakavan sairauden seurauksena kuolleen rakkaan isäpuoleni. Jos isäni olisi tullut sairauden tai hautajaisjärjestelyjen aikoihin sanomaan, että mitä sinä itket, hänhän on vain isäpuoli, sivullinen, olisi välit isään menneet varmasti pilalle. Onneksi isäni oli fiksumpi ja on aina kunnioittanut äitiäni ja hänen perhettään.

Ap

Hyvä että sinulla oli hyvä isäpuoli. Varmaan hänkään ei yrittänyt kammeta isää pois lapsen elämästä. Ei sen pitäisi olla reviiritaistelu.

Ei yrittänyt. Mutta ei muuten isänikään koskaan käynyt meillä sopimatta siitä äidin tai isäpuoleni kanssa.

Enkä minäkään ole yrittänyt kammeta äitiä pois mieheni lapsen elämästä. Haluan vain, ettei meillä käy aikuisia silloin, kun itse emme ole kotona, jos ei siitä ole erikseen sovittu. Ei exiä, ei putkimiehiä, ei anoppia, ei edes siskoani tai äitiäni. Tämä ei liity mitenkään esim. yhteisiin perhejuhliin (rippijuhlat, häät yms.) joihin mahdumme kyllä sovussa kaikki tai muuhun yhteydenpitoon lapsen kanssa. Sovitusti voi käydä kaikki edellämainitut ihmiset ja muitakin.

Kyllä, olen edelleen sitä mieltä, että kotini, tai kotimme, kuten joku viisasteli, on minun ja mieheni reviiriä, ja sen asioista päätämme me eikä kukaan muu. Ei ex eikä edes lapsi. Ei minun teinikään saa kutsua kavereita bileisiin, vaikka on monesti pyytänyt. Jos kutsuu ilman lupaa, taatusti tulee sanomista. Lapset saa pyytää mitä vaan, myös äitinsä kylään. Silti asia pitää sopia myös aikuisten kanssa. Minä tässä peruskäytöstavassa on niin vaikeaa ymmärtää?

Ap

Oletat, että jos lapsi pyytää äitinsä katsomaan huonettaan, niin äiti laittaa nyxän herkät tunteet lapsensa edelle?

Mielestäni aloituksessa tuli selkeästi esiin asenne, että ex on vähän jotain ei niin fiksua.

Tämä äiti olisi voinut ottaa puhelimen esille ja soittaa ex-miehelleen, että lapsi pyysi katsomaan huonetta, onko ok, jos piipahdan. Todennäköisesti lupa olisi hellinnyt eikä kenellekään olisi tullut ärsytystä, eikä varmaan olisi ollut liikaa vaivaa. Tai sitten olisi voitu sopia, että tulee illalla.

Ap koittaa jälleen kerran ottaa opikseen, ettei tällä exällä ole rajoja omasta takaa, vaan ne pitää hänelle asettaa.

Ko. ex on vuosien varrella myös olettanut, että saa hakea ex-miehensä pakastimesta marjoja, lainailla tavaroita, jättää omia tavaroitaan säilytykseen, tulla joulupäivälliselle (ilman kutsua), että ex-mies korjaa auton, että ex-mies on muuttoapuna, majoittaa ex-vaimon sukulaisia, vaihtaa lapsivuoroja kysymättä. Kaikista on kieltäydytty. Harmittaa, ettemme tätä yhtä asiaa nyt muistaneet erikseen sanoa.

Kyllä minusta tuollainen rajattomuus ja tahdittomuus on jotain ei niin fiksua.

Ap

Vierailija
284/286 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen joidenkin ex-puolisoiden harhakuvitelmia siitä, että he olisivat jotenkin edelleen osa entisen puolisonsa uutta perhettä. Eivät ole. Vaikka välit olisivat hyvätkin, niin entiset ovat lähtökohtaisesti ihmisiä, joihin on pakko olla yhteyksissä lasten vuoksi ja joilla ei ilman lapsia olisi välttämättä mitään roolia exänsä elämässä. Meillä on mieheni exän kanssa ihan hyvät välit, mutta en todellakaan usko hänen kuvittelevan olevan osa meidän perhettä. Lapsi sen sijaan on osa molempien perhettä. En myöskään voisi kuvitella hänen tulevan meille ilmoittamatta. Lapsen huonetta on käynyt katsomassa ja muutenkin käymässä, mutta aina sopimuksesta, kuten muidenkin perheyksikkömme ulkopuolisten kanssa on tapana toimia.

Vierailija
285/286 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miten tiukalla nyxän nuttura on. Mitä sä oikein pelkäät?

Vierailija
286/286 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista miten tiukalla nyxän nuttura on. Mitä sä oikein pelkäät?

Minä en vaan jaksa katsella vieraita ihmisiä kotonani. Työpäivät ja koulupäivät ovat hektisiä niin kotona rauhoitutaan. Yllätysvieraat ovat saatanasta. Mukavampaa kaikille kun on rauhallisempia päiviä ja sitten hei meillä nähdään päiviä.

Voinhan kokeilla mitä minun mieheni exä tai oma exäni sanoisi kun ilmoittamatta tullaan kyläilemään samalla kun tuodaan lapset. Ja josko vaikka heidän viikollaan ihan joka päivä. Yllätyyyyyyys!

Ei vaan, meillä menee ihan hyvin. Jutellaan pihamaalla ja jos on hetki aikaa niin keitellään kahvit. Kukaan ei tosin törmäile kysymättä sisään toisen kotiin. Mutta hei, siitä se varmaan johtuukin et tullaan toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi