Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex kävi kotonani poissa ollessamme

Vierailija
18.12.2017 |

Uusperheeni muutti äskettäin uuteen kotiin. Tänään selvisi, että miehen ex on käynyt täällä silloin, kun emme ole olleet itse kotona. Mieheni lapsi oli halunnut esitellä äidilleen huoneensa. Huoneen esittely sinänsä olisi ollut ok, jos olisimme olleet itse kotona, mutta nyt tuntuu ikävältä. Mielestäni todella tökeröä exältäkin tulla toisten kotiin noin vain. Mielestäni hänen olisi pitänyt sanoa lapselle, että tulee toisen kerran, kun mekin kotona. Ko. nainen tuli eron jälkeen entiseen kotiinsa, joka siis eron jälkeen oli miehen koti, kuin omaansa ovikelloja soittelematta. Silloin jouduimme sanomaan, että moinen ei käy. Olisi siis nytkin pitänyt erikseen sanoa etukäteen, että tänne ei sitten tulla noin vaan, kun ei näköjään itse tajua.

Ex on hyvin utelias. Ihan varmasti on kurkistellut muuallekin kuin lapsen huoneeseen. Miten joillain ei ole yhtään rajoja ja hienotunteisuutta? Ärsyttää.

Kommentit (286)

Vierailija
81/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on helvetin vaikeaa koska mieheni exä pelottaa mua valtavasti ja hänellä on tapana tupsahtaa meille ilmoittamatta mihin vuorokauden aikaan tsekkaamaan lapsen huonetta ja onko tyyny hyvin.

Esimerkiksi yhtenä iltana viime viikolla olin pesemässä hampaita ja kun vilkaisin taakseni niin se nainen oli hiipinyt siihen tuijottamaan mua hiljaa kuten siinä Ring-elokuvassa. Mä huusin tietty kun hyeena ja hammastahnat vaan pursus pitkin kylppäriä. Se häipy siitä katselemaan lapsen huonetta.

Aamulla sitten heräsin huonosti nukutun yön yli ja olin keittiössä keittämässä kahvia niin se nainen tuli terassin ovesta sisään ja hiihteli sinne lapsen huoneeseen herättämään muksun kouluun. Ja oli lauantai, en todellakaan osannut odottaa. Se lapsi ei edes ole vielä koulussa. Jotenkin karmivaa kun se exä vaan tulee, ei sano mitään, tuijottaa hetken ja menee sitten sinne lapsen huoneeseen.

Mä oon yrittänyt puhua mun miehelle, että voisko se yrittää puhua sille exälleen kun niiden oma yhteinen poika on nyt pois kotoa armeijassa ja sitten taas meidän yhteinen viisivuotias ei yhtään tykkää, että sitä käydään tollaamassa.

Hyvin kirjoitettu. :D

Vierailija
82/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on huone myös isänsä luona. Tuntuisi oudolta, että lapseni ei voisi pyytää äitiään katsomaan huonettaan omaan kotiinsa. Vai eikö se olekaan oikeastaan hänen kotinsa, vaan vain sinun ja sinun lasten?

Minua kiinnostaa lapseni asiat, hänen askartelunsa ja julisteensa, ei eksän asiat.

Huonetta saa tulla katsomaan. Silloin kun aikuisetkin ovat kotona.

Ap

Mitä magna chartaan on kirjattu lapsen oikeuksiksi niiksi tunneiksi, jotka hän joutuu olemaan yksin kotonaan.

Onko hänen pakko olla täysin yksin? Saako hän liikkua kaikissa huoneissa? Ottaa ruokaa jääkaapista?

Lapsi kuulostaa pikemminkin rangaistusvangilta tai heitteille jätetyltä kuin rakastetulta perheenjäseneltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on huone myös isänsä luona. Tuntuisi oudolta, että lapseni ei voisi pyytää äitiään katsomaan huonettaan omaan kotiinsa. Vai eikö se olekaan oikeastaan hänen kotinsa, vaan vain sinun ja sinun lasten?

Minua kiinnostaa lapseni asiat, hänen askartelunsa ja julisteensa, ei eksän asiat.

Huonetta saa tulla katsomaan. Silloin kun aikuisetkin ovat kotona.

Ap

Mitä magna chartaan on kirjattu lapsen oikeuksiksi niiksi tunneiksi, jotka hän joutuu olemaan yksin kotonaan.

Onko hänen pakko olla täysin yksin? Saako hän liikkua kaikissa huoneissa? Ottaa ruokaa jääkaapista?

Lapsi kuulostaa pikemminkin rangaistusvangilta tai heitteille jätetyltä kuin rakastetulta perheenjäseneltä.

Jos lapsi on yhtään tullut isäänsä niin hän älykkäänä lapsena keksii huoneessaan ajankulua kuten vaikka Pilateksen tapaisen kehonhallintaohjelman (ahtaassa sellissä kehitetty) ja menestyy aikuisena hyvinvointivalmentajana.

Vierailija
84/286 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?

Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.

Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.

Ap

Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?

Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.

Ap

No lähtökohtaisesti lapsen vanhemmat eivät yleensä ole sukulaisia keskenään alun perinkään, mutta ei se sukulaisuus kyllä eron sattuessa häviä jos serkumpi on aikoinaan ollut herkumpi ;)

Älä ota enempää. Mitä nyt oletkin ottanut.

Vierailija
85/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon siitä saa kun ottaa toisen jämät

Totta. Arvon ex-rouva päätti itse lähteä, kun keskiluokkainen prismaperhe-elämä oli niin tylsää. Miehen mielestä se oli ihan hyvää elämää. Uusikkokin tykkää ihan tavallisesta keskiluokkaisesta omakotitalo-työ-farmariauto-kultainen noutaja elämästä. On se kumma, että mies muuttuu jämäksi, kun ei ollut rouvalle tarpeeksi jännä. Uusikko on mieheen erittäin tyytyväinen. Sitä uteliasta exää vaan ei kaipaisi kotiinsa kumpikaan.

Ap

Vierailija
86/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Arvon ex-rouva päätti itse lähteä, kun keskiluokkainen prismaperhe-elämä oli niin tylsää. Miehen mielestä se oli ihan hyvää elämää. Uusikkokin tykkää ihan tavallisesta keskiluokkaisesta omakotitalo-työ-farmariauto-kultainen noutaja elämästä. On se kumma, että mies muuttuu jämäksi, kun ei ollut rouvalle tarpeeksi jännä. Uusikko on mieheen erittäin tyytyväinen. Sitä uteliasta exää vaan ei kaipaisi kotiinsa kumpikaan.

Ap

Ymmärrän ärsytyksenne mutta ajatelkaa asiaa myös lapsen kannalta. Varmaan vaistoaa ärsytyksenne ja pyytänyt nimenomaan siksi äitiä paikalle silloin kun te ette ole paikalla, välttääkseen konfliktin. Eroperheiden lapset oppivat väistämään ristiriitoja ja monet yrittävät peitellä sitä yhteyttä toiseen vanhempaan kun ovat toisen perheen seurassa. Ei siksi että lasta kiellettäisiin suoraan tai hänelle edes asiasta puhuttaisiin, mutta se on vähän kuin kuudes aisti millä toimitaan. Lapsen äidille voitte asiasta tietenkin mainita, aikuisten kesken.

Vierailija
87/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT

Vierailija
88/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä nää vanhat ämmät pelkää miestensä ottavan ja karkaavan ja perustavan uusperheen. Jokainen näistä kananpersetukkaisista lähihoitaja-palstamammoista menisi taatusti tarkastamaan uuteen kotiin Veetin ja Jennican ja Nico-Insestiinan uudet olot.

Voi sua raukkaa!Joku lähihoitaja vissiin sunkin ukkos vienyt,muuten en tota vihaasi ymmärrä!Eiköhän täällä palstalla roiku aikamonen smmatin edustajia!

Vierailija
89/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu esimerkiksi missä väleissä ap n mies ja ex nainen ovat eronneet. Näin yleisesti ottaen nainen on saattanut haluta oikeasti katsoa lapsen huonetta. Mutta ehkä nopea puhelu tai viesti talon isäntäväelle olisi ollut paikallaan juuri tällaisen välttämiseksi.

Ap sun on kertakaikkiaan pakko ymmärtää että tämä nainen on ja tulee aina olemaan enemmän kuin miehen ex. Se on miehen lasten äiti. Aina ja ikuisesti.

En nyt saanut selvää onko sulla ap omia lapsia edellisestä liitosta, vai nykyisen kanssa vai ollenkaan. Joka tapauksessa nyt on se tilanne kun kypsyyttä ja valmiuksia uusperhe elämään testataan. Edessä varmaan vielä monta samankaltaista tilannetta. Joten suosittelen että jätät ylimääräisen draamailun pois tässä vaiheessa.

Olet nyt liitossa miehen kanssa jonka elämässä tulee tavalla tai toisella olemaan aina myös toinen nainen, lasten äiti.

Ja sen sä olet alusta asti tiennyt.

Toivottavasti et ole hypännyt liian isoihin saappaisiin.

Teksti antoi ikävän käsityksen. Tuntui kun edelleen elättelisit kuvaa haavemaailmasta jossa on vain miehesi ja sinä. Totuus on toinen.

Eron tapahtuessa lasten äiti on tiennyt, että on mahdollista, että lasten elämään tulee toinen nainen, äitipuoli. Hän ei ole enää ex-miehensä tärkein nainen, vaan ainoa heitä yhdistävä tekijä on yhteiset lapset. Lapset tulevat tapaamaan uusia ihmisiä, joita lasten äiti ei tunnu ja he käyvät paikoissa, joihin äiti ei välttämättä pääse. Lapsilla on toinen koti, jossa asuu myös muita ihmisiä kuin lasten äidin entinen mies ja lapset. Tämä vaatii lasten äidiltä muiden ihmisten huomioimista ja heidän tunteidensa huomiointia. Haluaahan hän, että hänen lapsensa viettävät aikaa ihmisen kanssa, jolla on hyvä olla eikä hänen tarvitse stressata lasten äidin tunne-elämästä. Lapsen äiti tekee osaltaan parhaansa, että lapsella on hyvät suhteet kaikkiin hänelle läheisiin ihmisiin, eikä sabotoi näitä. Hän kunnioittaa lasten oikeutta omaan elämään ja muistaa, ettei omista heitä eikä lasten isää. Hän ymmärtää, että häntä koskee samat säännöt, kuin mitä hän toivoo omalle kohdalleen. Hän ei järjestä turhaa draamaa lasten uusien ihmisten kanssa lasten toisessa kodissa. Tämän kaiken on hän tiennyt, etenkin kun hän on todennäköisesti halunnut ja saanut lasten lähihuoltajuudeen itselleen. 

Tämä joidenkin uusien vaimojen kuvitelma, että sitä edellistä vaimoa kiinnostaa yhtään mies tai sen uusi vaimo. Kiinnostaa vain se lapsi ja hänen hyvinvointi. Se menee kaikkien muiden harmituksen edelle, ja lapsen on itse asiassa hyvä tietää, että hänen takiaan vanhemmat on valmiit vähän kestämään epämukavuuttakin.

Ap niin korostaa, että hänen miehensä heittäisi lapsen äidin ovesta. Jotkut miehet kuitenkin myös kunnioittavat lapsensa äitiä, ja näkevät että tämä haluaa aina ennen kaikkea lapsen parasta.

Vierailija
90/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu esimerkiksi missä väleissä ap n mies ja ex nainen ovat eronneet. Näin yleisesti ottaen nainen on saattanut haluta oikeasti katsoa lapsen huonetta. Mutta ehkä nopea puhelu tai viesti talon isäntäväelle olisi ollut paikallaan juuri tällaisen välttämiseksi.

Ap sun on kertakaikkiaan pakko ymmärtää että tämä nainen on ja tulee aina olemaan enemmän kuin miehen ex. Se on miehen lasten äiti. Aina ja ikuisesti.

En nyt saanut selvää onko sulla ap omia lapsia edellisestä liitosta, vai nykyisen kanssa vai ollenkaan. Joka tapauksessa nyt on se tilanne kun kypsyyttä ja valmiuksia uusperhe elämään testataan. Edessä varmaan vielä monta samankaltaista tilannetta. Joten suosittelen että jätät ylimääräisen draamailun pois tässä vaiheessa.

Olet nyt liitossa miehen kanssa jonka elämässä tulee tavalla tai toisella olemaan aina myös toinen nainen, lasten äiti.

Teksti antoi ikävän käsityksen. Tuntui kun edelleen elättelisit kuvaa haavemaailmasta jossa on vain miehesi ja sinä. Totuus on toinen.

Eron tapahtuessa lasten äiti on tiennyt, että on mahdollista, että lasten elämään tulee toinen nainen, äitipuoli. Hän ei ole enää ex-miehensä tärkein nainen, vaan ainoa heitä yhdistävä tekijä on yhteiset lapset. Lapset tulevat tapaamaan uusia ihmisiä, joita lasten äiti ei tunnu ja he käyvät paikoissa, joihin äiti ei välttämättä pääse. Lapsilla on toinen koti, jossa asuu myös muita ihmisiä kuin lasten äidin entinen mies ja lapset. Tämä vaatii lasten äidiltä muiden ihmisten huomioimista ja heidän tunteidensa huomiointia. Haluaahan hän, että hänen lapsensa viettävät aikaa ihmisen kanssa, jolla on hyvä olla eikä hänen tarvitse stressata lasten äidin tunne-elämästä. Lapsen äiti tekee osaltaan parhaansa, että lapsella on hyvät suhteet kaikkiin hänelle läheisiin ihmisiin, eikä sabotoi näitä. Hän kunnioittaa lasten oikeutta omaan elämään ja muistaa, ettei omista heitä eikä lasten isää. Hän ymmärtää, että häntä koskee samat säännöt, kuin mitä hän toivoo omalle kohdalleen. Hän ei järjestä turhaa draamaa lasten uusien ihmisten kanssa lasten toisessa kodissa. Tämän kaiken on hän tiennyt, etenkin kun hän on todennäköisesti halunnut ja saanut lasten lähihuoltajuudeen itselleen. 

Tämä joidenkin uusien vaimojen kuvitelma, että sitä edellistä vaimoa kiinnostaa yhtään mies tai sen uusi vaimo. Kiinnostaa vain se lapsi ja hänen hyvinvointi. Se menee kaikkien muiden harmituksen edelle, ja lapsen on itse asiassa hyvä tietää, että hänen takiaan vanhemmat on valmiit vähän kestämään epämukavuuttakin.

Ap niin korostaa, että hänen miehensä heittäisi lapsen äidin ovesta. Jotkut miehet kuitenkin myös kunnioittavat lapsensa äitiä, ja näkevät että tämä haluaa aina ennen kaikkea lapsen parasta.

Ovesta ulos heittokommentit eivät olleet ap:n.

Vierailija
91/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mun miehen exää ei taida kiinnostaa meidän keskinäinen elämä pahemmin. Toisaalta eipä hän olekaan koskaan tullut asuntoomme poissaollessamme, eikä muutenkaan käyttänyt lasta tekosyynä tunkeutuakseen. Miehen kanssa keskenään ihan hyvin sopivat asiat, ei ole riitoja ja onnistuu muun muassa viikonloppujen vaihdos jos siihen on tarvetta.

Kuitenkin jos vertaa tuohon ap:n tilanteeseen, niin tuskin puhutaan samanlaisesta tapauksesta. Olisi munkin käsitys miehen exästä ihan jotain muuta, jos hän hiippailisi asunnossa poissaollessamme.

Jos naisella olisi järkeä päässä, lapsen kysyessä katsomaan huonettaan, hän olisi vastannut tulevansa kun se isälle sopii ja joko pyytänyt lasts kysymään isältään sopiva ajankohta tai kysynyt itse.

Sen sijaan hän on salaa lapsen kanssa hiippaillut kun talossa asuva aikuisväki on poissa. Se ei kuulosta järkevältä aikuisen toiminnalta. Sen vielä ymmärrän, että lapsesta se on voinut olla hyvä idea. Mutta en näe yhtään järkevää syytä exän toiminnalle. Hänen olisi pitänyt olla se aikuinen ja sanoa lapselle tulevansa sitten kun isälle sopii.

Vierailija
92/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä on ok, että vieraat ihmiset oleskelevat kotonanne, kun ette itse ole siellä?

Eihän kyseessä ollut vieras vaan yhden lapsen äiti. Eikö teillä saa lapsella käydä vieraita kotona?

Ei saa silloin, kun emme ole kotona.

Vierailija
93/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap:n kanssa, vieraat tulevat kutsusta mutta ei alaikäisen kutsusta ilman asunnossa asuvien ja asunnosta vastaavien aikuisten lupaa.

Toisilla ihmisillä ei ole ymmärrystä miten on kohteliasta ja huomaavaista käyttäytyä. Tuossa tilanteessa olisi lapsen äidin täytynyt sanoa, että joku toinen kerta kun isikin on kotona.

Minä en kuvittele olevani mieheni lapsen äiti vaan lapsesta välittävä ja rakastava aikuinen ihminen. Minä en kuvittele, että minulla on päätösvalta vanhempien yli lapsen asioissa, vanhemmat päättää. Toki jos ei ole mahdollisuutta varmistaa asiaa vanhemmilta niin lasta täytyy hätätilanteessa suojella. Lapsen huoneeseen tutustuminen ei ole hätätila, lapsen huoneen tulipalossa lapsen pelastaminen palavasta huoneesta on hätätilanne. Minä en kuvittele meneväni mieheni ex-vaimon kotiin ilman kutsua häneltä, mieheni kehoitus "tule vaan katsomaan lapsen huonetta" ei riitä.

Itse luotan siihen, että kunnioittamalla toisten ihmisten reviiriä ja oikeuksia, valtaa on oikea tapa rakentaa luottamusta ja kunnioitusta vaikeissakin tilanteissa. Yritän edes toimia oikein ja se on sitten muiden ihmisten asia miten he kohtelevat minua vastavuoroisesti. Kunnioitan myös omia rajojani ja oikeuksiani ja odotan sitä vastaavasti muilta ihmisiltä.

Eihän ap ole millään tavalla asunnon omistaja tai siitä vastaava, vaan nykyisensä jalkavaimo, joka on loisimassa miehen ja lastensa sekä ex-vaimon kodissa.

Ap:llä ei ole mitään sanavaltaa siitä, kuka talossa käy vieraana.

Vierailija
94/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun asia on jo tapahtunut on turha luoda siitä lapselle ahdistusta.

Niin. Olen narissut asiasta anonyymisti keskustelupalstalla. Lapselle en ole sanonut mitään. Exälle en ole sanonut mitään. Miehen kanssa keskustelin lyhyesti. Hänkään ei käynnistä pitänyt.

Silti täällä sanotaan, että nostan metelin. No en ole nostanut, enkä aio lapselle mitään ahdistusta luoda.

Meillä muuten asuu myös minun lapsiani. Heidän isänsä ei ole tuppautumassa tänne ilman aikuisten kutsua.

Ap

Sinä ja lapsesi asutte miehesi, hänen lapsiensa ja ex-vaimon kodissa, ei ole mitään "meillä asuu". Tuskin olisit yhtä tuohtunut jos oma ex-miehesi olisi OMIEN lastesi kautta tullut katsomaan heidän huonettaan.

Vierailija
95/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä logiikka. Kuinkakohan monelle meistä täällä riittäisi sellaisia, kenellä ei exiä ole ollenkaan? Tai edes niitä, joilla ei olisi esim. n. kolmikymppisenä lapsia edellisestä suhteesta?

Mutta asiaan. Kyllä mä ymmärrän aivan hyvin miksi AP:ta vituttaa. Kyllä muakin vituttaisi jos joku tunkisi luvattani kotiini. Tuo ex olisi voinut edes ilmoittaa ja kysyä sopiiko tulla, kun aikuiset eivät ole kotona. Vaikka hänen lapsensa siellä asuukin, ei se tarkoita että toisen kotiin on ok ängetä koska vain itseä huvittaa. Käytöstavoissa vähän korjattavaa tuolla naisella.

Vierailija
96/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mun miehen exää ei taida kiinnostaa meidän keskinäinen elämä pahemmin. Toisaalta eipä hän olekaan koskaan tullut asuntoomme poissaollessamme, eikä muutenkaan käyttänyt lasta tekosyynä tunkeutuakseen. Miehen kanssa keskenään ihan hyvin sopivat asiat, ei ole riitoja ja onnistuu muun muassa viikonloppujen vaihdos jos siihen on tarvetta.

Kuitenkin jos vertaa tuohon ap:n tilanteeseen, niin tuskin puhutaan samanlaisesta tapauksesta. Olisi munkin käsitys miehen exästä ihan jotain muuta, jos hän hiippailisi asunnossa poissaollessamme.

Jos naisella olisi järkeä päässä, lapsen kysyessä katsomaan huonettaan, hän olisi vastannut tulevansa kun se isälle sopii ja joko pyytänyt lasts kysymään isältään sopiva ajankohta tai kysynyt itse.

Sen sijaan hän on salaa lapsen kanssa hiippaillut kun talossa asuva aikuisväki on poissa. Se ei kuulosta järkevältä aikuisen toiminnalta. Sen vielä ymmärrän, että lapsesta se on voinut olla hyvä idea. Mutta en näe yhtään järkevää syytä exän toiminnalle. Hänen olisi pitänyt olla se aikuinen ja sanoa lapselle tulevansa sitten kun isälle sopii.

Mistä on päätelty, että äiti hiippaili yhtään missään vaan käveli vain lapsen huoneeseen. Lapsi ei varmaan saa näyttää keittiötä tai olkkaria, kun ei kyse ilmeisesti ole hänen kodistaan.

Lapsi ei päästänyt sisään ketään talonmiestä, vaan oman äitinsä, hänen näkökulmasta maailman luotettavin ja turvallisin aikuinen oli siis paikalla.

Äiti ei tehnyt lapsen kutsusta numeroa, ikään kuin lapsi olisi ollut tekemässä jotain pahaa olemalla kotonaan kuin kotonaan. Nyt huone on näytetty ja lapsella on rauha.

Millaiset aikuiset eivät alun perin ole pyytäneet äitiä katsomaan lapsen kanssa tämän huonetta ihan oma-aloitteisesti. Lapsen elämässä ei pitäisi joutua salaamaan äidiltä mitään, ihan hänen omaksi parhaakseen. Lapsen ei pitäisi joutua olemaan huolissaan, milloin astuu johonkin näkymättömään ansaan.

Vierailija
97/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mustasukkainen. Haluaa miehen lisäksi alistaa miehen lasta.

Vierailija
98/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa taloudessa asuvan lapsen äiti ei ole vieras ihminen vaan osa perhettä. Niin se vain menee uusperheissä: niissä on usein enemmän kuin 4 aikuista.

Oletko itse uusperheellinen? Myös minun exälläni on uusi vaimo ja koti. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne. En todellakaan ole osa heidän perhettään, vaikka lapseni toki ovat osa isänsä perhettä. Exät eivät ole osa perhettä.

Ap

Olisit heti aloituksessa kertonut että olet adoptoinut miehesi lapsen. Muutenhan sukulaissuhteet säilyvät, vai lakkaatko itse olemasta jommankumman vanhempasi lapsi jossain vaiheessa?

Oletpa hassun hauska. Lapset ovat osa molempien vanhempiensa perheitä. Ex puolisoiden välinen sukulaisuus loppuu avioeroon. Lapsen äidille olisi syytä riittää lapsen kanssa olo omilla viikoillaan, kuten tapaamissopimuksessa lukee.

Ap

Kuule yksi äitipuoli ei sanele, olenko lapseeni yhteydessä vai en. Minä vastaan hänelle jos hän minua tarvitsee, minä soitan hänelle jotta hän tietää että rakastan häntä silloinkin, kun emme ole yhdessä. Ja jos hän pyytää minua katsomaan tai kuuntelemaan jotain tärkeää, vaikka omaa huonettaan, todellakin minä priorisoin lapsen tunteet, en sinun. Sinä olet aikuinen ihminen, ja olet tieten lähtenyt uusperheeseen. Käyttäydy sitten kuin aikuinen.

Äitipuoli on siis tervetullut myös sinun kotiiao milloim vain lapsi kutsuu, vaikket ole kotona?

Eksän lapsen äidinkin olisi pitänyt päästä meille, minä en olisi saanut tulla edes taloyhtiön pihaan lasta hakemaan... onneksi äidit haluavat lapsen kirjoille omaan asuntoonsa ja kun suomessa ollaan kirjoilla vain yhdessä asunnossa, niin kyllä se niin on, että ne jotka virallisesti asunnossa asuvat, omistavat ja maksavat sen, päättävät myös sen ketä asunnossa käy. Ei asunnossa lain mukaan vierailulla oleva lapsi.

No siinä ämmässä oli niin paljon vikaa muutakin, puhumattakaan munattomasta miehestä, niin parempi ilman sitä uuspers...hettä.

Loistava asenne äitipuolella, onneksi otit hatkat ja säästit viattoman perheen psykoottiselta luonteeltasi. "Lapsi on lain mukaan vieraana omassa kodissaam, ja minä miehen side kick omistan nyt tämän asunnon".

Vierailija
99/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun asia on jo tapahtunut on turha luoda siitä lapselle ahdistusta.

Niin. Olen narissut asiasta anonyymisti keskustelupalstalla. Lapselle en ole sanonut mitään. Exälle en ole sanonut mitään. Miehen kanssa keskustelin lyhyesti. Hänkään ei käynnistä pitänyt.

Silti täällä sanotaan, että nostan metelin. No en ole nostanut, enkä aio lapselle mitään ahdistusta luoda.

Meillä muuten asuu myös minun lapsiani. Heidän isänsä ei ole tuppautumassa tänne ilman aikuisten kutsua.

Ap

Sinä ja lapsesi asutte miehesi, hänen lapsiensa ja ex-vaimon kodissa, ei ole mitään "meillä asuu". Tuskin olisit yhtä tuohtunut jos oma ex-miehesi olisi OMIEN lastesi kautta tullut katsomaan heidän huonettaan.

Jos olisit viitsinyt lukea aloituksen niin tietäisit että aloittaja ja miehensä ostivat uuden, yhteisen asunnon. Se ei millään muotoa ole miehen ex. vaimon koti, vaikka muuten olenkin sitä mieltä että lapsella on oikeus esitellä huoneensa äidilleen.

Vierailija
100/286 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kuule yksi äitipuoli ei sanele, olenko lapseeni yhteydessä vai en. Minä vastaan hänelle jos hän minua tarvitsee, minä soitan hänelle jotta hän tietää että rakastan häntä silloinkin, kun emme ole yhdessä. Ja jos hän pyytää minua katsomaan tai kuuntelemaan jotain tärkeää, vaikka omaa huonettaan, todellakin minä priorisoin lapsen tunteet, en sinun. Sinä olet aikuinen ihminen, ja olet tieten lähtenyt uusperheeseen. Käyttäydy sitten kuin aikuinen.

En minä mitään sanele vaan mieheni, sinun exäsi. Saat toki soittaa mutta lapsi ei aina vastaa jos on isänsä kanssa uimahallissa tai jalkapalloharjoituksissa, turha silloin minulle soittaa ja huutaa puhelimessa äidin rakkaudesta.

Jos sinä yrität tulla meille kotiin omin luvin ovesta niin tiedät, että entinen miehesi käännyttää sinut jo ovelta takaisin. Siinä on turha minulle huutaa ja huoritella, lapsesi ahdistuu ja minä tapasin miehesikin vasta vuosia eronne jälkeen. Sinä olet tieten lähtenyt avioliitostanne niin käyttäydy sitten kuin aikuinen.

Hohhoijaa, nyt sitten projisoidaan omia kokemuksia johonkin kommentoijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi