Lempparisuklaa/karkki jouluna?
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Kommentit (480)
Jos joku innostui Quality Streetistä, niin vinkiksi, että sitä saa nyt Fiksu Ruoka nettikaupasta -70% alesta.
Juhlapöydän konvehdeista mintun tai toffeen makuiset.
Vihreät kuulat, Juliat ja Mon Cheri konvehdit.
Vierailija kirjoitti:
Quality Street -suklaat. Asuin aikanaan Englannissa ja näihin liittyy niin paljon hyviä muistoja.
Noi on muuten pahoja. Myös siellä asunut.
Fruits de mer, merenelävien malliset suklaat. Ne kuuluu jouluun, ja muutama vihreä kuula myös.
Vihreät kuulat ja Finlandia- kuulat on mulle joulukarkkien ykköset.
Olen myös tehnyt omia konvehteja sekoittamalla kuivattuja aprikooseja silputtuna ja uunissa kevyesti paahdettuja pähkinöitä tummaan sulatettuun suklaaseen, josta seoksesta sitten pyöritän palloja.
🇺🇦🇮🇱
Vihreät kuulat, muut marmeladit ja marsipaanisuklaat on kaikki aivan liian äklömakeita jouluna, ei voi syödä yhtään sellaisia.
Parhaita jouluna on Fazermintit ja Aftereightit.
Budapestit ja wienernougatit oli mielestäni hyviä vielä vuonna -95, mutta nyt niissä on kumma tympeän rasvainen sivumaku.
Finlandia marmeladia ja Wienernuga
Juhlapöydän konvehdit. Niistä erityisesti ananaksella täytetyt ja vadelmamarmeladilla täytetyt konvehdit. Myös Juliat ovat olleet suosikkejani lapsesta asti ja vihreät kuulatkin ovat melko hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Toukka karkit.
Kamoon, jouluna! 🤨
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mitään Lindt syöpää. Eikä niitä palleroita ainakaan viitsi syödä. Haisevatkin jotkut Lindorit ihan kalmalle ja kalanperkuujätteelle. Maku samaa tasoa. Oksennus tulee halvemmallakin.
Tätäkö kysyttiin?
Wiener nougat, Lindtin Minipralines ja itsetehty Rocky Road.
Ferrero RocherIn pähkinäiset suklaapallot
Fazermintit
Gyulianit
Celebrations-konvehtiboksi, jossa mm. Twixiä ja Milky Wayta konvehteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muutama vuosi sitten Tobleronesta löydetty jotain eläimen luita?
Ai siksikö se onkin niin hyvää?!
Tobleronessa ei ole palmuöljyä.
Valkoista tobleronea on ainski Siljan laivoilla. Pyydä jotain kaveriasi tuomaan kunnon kuorma. Se on niin ihanaa 😻