Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lempparisuklaa/karkki jouluna?

Vierailija
13.12.2017 |

Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.

Kommentit (480)

Vierailija
141/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on tainnut mennä suklaanhimo kokonaan, ihan hyvä olisikin. Kaapissa on ollut avattu rasia vaikka kuinka kauan, eikä tee mieli. Jotain Fazerin tummaa se on.

Mietin, josko tilaisin Neuhausilta, mutta ne on kyllä vähän liian kalliita. Mutta jos ei tilaa montaa...

Nuo "normaalit" Fazerin konvehdit eivät kiinnosta, ei Toblerone (liian kovaa), Ferreroa oli kerran etelässä mukana, annoin oppaille loput kun en tykännyt :) Kerran sain Lindtin palleroita (olisko niitä  "kalanmakuisia", joissa oli jotain moussea sisällä, ne oli hyviä ja riitti kun pari söi, ei tarvinnut montaa.

Vierailija
142/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindt on ainoa mitä tulee ostettua, konvehtirasia ja palleroita. Varmasti muitakin tulee syötyä jos joku tuo, itse en muita osta. Jouluna varsinkin kiva nauttia vähän paremmasta kuin perussuklaista, Lindtejä ei vaan päihitä mikään Fazer tms, hintaan on syynsä. Pääkaupungissa olisi toki hyviä suklaita saatavilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman Toffifeeta ei tule joulua.

Minunkin jouluun kuuluu Toffifee, ehdottomasti, samoin polkakarkkikepit. Lisäksi pitää olla Pandan Enkeli-konvehteja, siis niitä minttua ja toffeeta sisältäviä. Lisäksi Lumiukkoa ja joulurauhan julistusta katsellessa pitää syödä Vihreitä kuulia!

Vierailija
144/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uusia lempikarkkeja on Johan Bulowin lakritsit, joten niitä tilasin nyt myös jouluksi.

Vierailija
145/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin on tainnut mennä suklaanhimo kokonaan, ihan hyvä olisikin. Kaapissa on ollut avattu rasia vaikka kuinka kauan, eikä tee mieli. Jotain Fazerin tummaa se on.

Mietin, josko tilaisin Neuhausilta, mutta ne on kyllä vähän liian kalliita. Mutta jos ei tilaa montaa...

Nuo "normaalit" Fazerin konvehdit eivät kiinnosta, ei Toblerone (liian kovaa), Ferreroa oli kerran etelässä mukana, annoin oppaille loput kun en tykännyt :) Kerran sain Lindtin palleroita (olisko niitä  "kalanmakuisia", joissa oli jotain moussea sisällä, ne oli hyviä ja riitti kun pari söi, ei tarvinnut montaa.

Ei kannata tilata Neuhausilta.

Itse tilasin tässä pari kuukautta sitten rasian tryffeleitä. Maku ei ollut entisen veroinen, eivät sulaneet suussa. Kyselin vähän asiasta tietäviltä, ja Neuhausin tryffelit sisältävätkin palmunydintä ja palmuöljyä. Tuo on varmaan syy, miksi itse asiassa useimmat konvehdit ei enää maistu. Minäkin luulin, että itseltäni on vain suklaanhimo kadonnut, mutta kyllä se on tuo palmuöljy joka sen laittaa katoamaan.

Ja minä en edes mieti asian eettistä puolta. Maku ratkaisee, palmuöljy ei toimi.

After Eighteistä pidin aikoinaan kovasti, ne oli ehdoton joulusuklaa. Mutta silloin ne olivat vielä lehdenohuita. Nythän After Eightit on jo vuosia olleet paksuja mötkäleitä, ällöjä. Varmaan valmistaja oli ennen joku muu, ja Nestlén ostettua tuotemerkin (tämä on arvailua), "tehostettiin" tuotantoa ja hukattiin se juju, miksi After Eightit oli niin hyviä.

Mitähän sitten itse jouluksi ostaisin...onkin vaikea kysymys. Luultavasti yritän tehdä tryffeleitä itse. En jaksa pettyä kalliisiin ostotryffeleihin enää. Itsetehdyt kookospallot on ainakin varma menestys.

Vierailija
146/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 / 5 paska provo

Vierailija
147/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsintehtyä suklaata ostan. Konvehteja sekä levyjä paikalliselta tuottajalta. Ei ole palmuöljyä nähneetkään!

Vierailija
148/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin joulusuklaa ja se uusi mandariini&inkivääri konvehti

Vierailija
149/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä rocky roadsia Fazerin sinisestä. Ihanampaa ei voi olla! Minivaahtokarkkeja, suolapähkinöitä ja riisimuroja sekoitetaan sulaan suklaaseen ja annetaan jähmettyä.

Vierailija
150/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiener nougat

Hyi hemmetti, kaikki nougat-suklaat ovat niiiiin äklöjä.

En ole mikään suuri suklaan ystävä, siksi tykkään niistä maustetuista, kuten vadelma-jogurtti ja mustikka-vanilja. En haluaisi tukea Fazeria, mutta ne vadelma-jogurtit....

Vierailija
151/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin prinssisuklaanapit, joissa on sekä tummaa että maitosuklaata! Ennen niitä sai joka kaupasta mutta nyt vain Helsingin Fazer Kluuvikadun konditoriasta jouluna. Mukaan lähtee myös käsintehtyjä konvehteja, etenkin niitä, joissa kolme mustaviinimarjaa on kastettu suklaaseen ja päälle ripoteltu vielä suklaarouhetta.

Vierailija
152/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin parhaista jääkarhut. Fazermint. Juhlapöydän kohvehdit. After eight.

Vierailija
153/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaan palmuöljyttömiä käsintehtyjä artisaani luomusuklaita joita tilaan lentorahtina sveitsistä. Mikään muu ei minunlaiselle kermaperseelle kelpaa!! Varsinkin joku fatserin suklaa on niin wt kun olla ja voi.

Terkkuja granista. Pusi pusi.

Vierailija
154/480 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.

Vihreät Kuulat

Da Capo

Liköörikonvehdit noin yleensä, merkillä ei juuri väliä

Vierailija
155/480 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiener Nougat, ehdottomasti.

Vierailija
156/480 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna pitää syödä jotakin jouluista. Siis sellaista mitä ei välttämättä saa kesäkuussa.

Ekana tulee mieleen Julia-konvehdit, laadukkaat belgialaiset konvehdit, Finlandia- tai vihreät kuulat...

Vierailija
157/480 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geisha, eikä ainoastaan jouluna vaan aina kauppapäivinä! Miksi hyvä pitäisi jouluun rajoittaa?

Vierailija
158/480 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa on ne karkit joita en söisi. En ymmärrä ihmisiä jotka kieltäytyvät edes Bountysta.

Itse syön vanhan kasvatukseni mukaisesti siten että jätän parhaat viimeiseksi. Marmeladit jäävät yleensä viimeiseksi. Vielä kun saisi niitä vanhoja Finlandia-marmeladeja joita ei siis oltu tehty vihreiden kuulien muoteilla ja eivät siis olleet sokeripäällysteisiä...

Vierailija
159/480 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omar Chocolate ! Tavallisista Omareista en niin välitä, mutta nuo...

Vierailija
160/480 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin joulusuklaaLEVY.