Lempparisuklaa/karkki jouluna?
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Kommentit (480)
Pandan lakut, ne Väyrysen naamalakukarkit ja perinteiset punaiset Dumple-karkit.
Kilosuklaa, jos se nyt sillä nimellä edes kulki, oli lapsesta saakka herkkua. En muista, kenen valmistama edes, mutta ne oli sellaisen öllösuklaisia.. noh, suklaita. Paino taisi olla sen kilon. Yks kaks joskus nämä hävisivät kaupoista ja vielä aikuisiälläkin olen näitä kaivannut. Paketti kesti ihan sikapitkään, kun ei noita suklaita pystynyt kovin montaa syömään edes tällainen suklaaholisti.
Oi, ihan vesi herahti kielelle, mistä näitä vielä saisi?!
Vierailija kirjoitti:
Kilosuklaa, jos se nyt sillä nimellä edes kulki, oli lapsesta saakka herkkua. En muista, kenen valmistama edes, mutta ne oli sellaisen öllösuklaisia.. noh, suklaita. Paino taisi olla sen kilon. Yks kaks joskus nämä hävisivät kaupoista ja vielä aikuisiälläkin olen näitä kaivannut. Paketti kesti ihan sikapitkään, kun ei noita suklaita pystynyt kovin montaa syömään edes tällainen suklaaholisti.
Oi, ihan vesi herahti kielelle, mistä näitä vielä saisi?!
Jahhas, enpä muistanutkaan, Pandalla oli kilosuklaalevy. Googlehaku ei tunnistanut oikeaa rasiaa kilosuklaa-nimellä, joten lienee vain lapsena keksitty kutsumanimi rasialle. Kyseessä olis siis joulun alla myytävä suklaarasia. Suklaat oli sellaisia isohkoja, kuin Pandan joulusuklaarasian kukkamuotoiset tjn, muotoisia , mutta painavia jo itsessään.
Kinderin isoin joulupukki. Huomenna sitten 😋
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten oli näin jouluaikaan myynnissä Pandan isoja enkelisuklaalevyjä. Samaa/samankaltaista oli myös ns. laivasuklaat (Pandan) ennen kuin ne muuttuivat "virolaislaivasuklaiksi. Panda möi isoja levyjään myös tehtaanmyymälästä. Mielestäni parasta suklaata, mitä olen syönyt.
Minä myös kaipaan näitä Pandan isoja levyjä! Parasta suklaata ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Wiener nougat
Nämä ovat muuttaneet makua, sisältö muuttunut? Eivät maistu samalle kuin lapsuudessa. :/
Vierailija kirjoitti:
Da Capo
Minulla sama!
Vierailija kirjoitti:
Julia ehdottomasti!!
Just näin😀😀
Maraboun symphonietta- rasia! Ihania, varsinkin se ällömakea mansikka.
Harmillisen pieni rasia vaan.
Muita hyviä mm vihreät kuulat, Fazerin "kalliimmat" rasiat ja no.. Lähes kaikki😁
Iitokaakit, Juhlapöydän konvehti, Budapest...
Vihreä Jenkki purukumi väliaikoina...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Vihreät kuulat ja Moments-rasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiener nougat
Nämä ovat muuttaneet makua, sisältö muuttunut? Eivät maistu samalle kuin lapsuudessa. :/
Eikun sinä olet muuttunut.
Brunbergin tryffelit, niissä on aito ja sama maku kuin ennenkin, koska niissä on edelleen samat alkuperäiset valmistusaineet.
Konjakkirenkaat oli tosi hyviä, mutta niitä ei enää valmisteta, tietenkään.
Ferrero Raffaello kookospalloset on ihania, pienen lumipallon näköisiä.
Mozart-kuulat.
Asun siis ulkomailla, ja Pandan lakua ja Fazermint-konvehteja lukuunottamatta muuta suomalaista karkkia ei ole saatavana kuin postimyynnissä. Yhtenä jouluna löysin yllättäen ison laatikon Geishaa. Mutta Fazer-Cloetta ei ilmeisesti täällä pysty markkinoimaan tuotteitaan samalla lailla kuin Finlandia-votka, Arla, Panda, Fiskars, jne joita löytyy joka ruokakaupasta. Jopa savustuspusseja.
Lindtin sininen rasia Citymarketista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiener nougat
Eikun sinä olet muuttunut.
Mon Cheritä ei saa enää Suomessa myydä päivittäistavarakaupoissa, siinänä on yli
5,5 % alkoholia. Ottaiskohan Alko sen valikoimaan, ja mihin hintaan ?