Lempparisuklaa/karkki jouluna?
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Kommentit (480)
No näitä "mättösuklaita" on suosikkeina paljon: Maraboun rasiat, Wiener Nougat, After Eight, Julia..
Nämä on kaikki hyviä oli sitä palmuöljyä tai ei koska oon tämmönen syömäri muutenkin, mutta jos etsii paria astetta vielä parempaa niin paras löytämäni suklaa on Belgialaisen Neuhausin suklaat, jotka ekan kerran löysin stokkan herkusta vuosi sitten. Noin 400g rasialla on hintaa melkein 30€, mutta ei löydy ainakaan palmuöljyä ja on kaikista suussa sulavinta suklaata mitä oon varmaan koskaan syönyt. Mutta eihän tämmöisiä suurin osa halua tämmöisellä hinnalla ostaa oli laatu mitä tahansa. Mutta noiden konvehtien laatu on kutakuinkin samaa kuin mitä lasivitriiniin takaa ostettuna noin 1€/konvehti hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Taivuttaako joku oikeasti sanan "ananaksella" muotoon "ananaalla"? Eikai? Pakko olla provo.
Av:llä se on ainoa oikea taivutusmuoto!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Wienernougat oli ennen, nykyään sekin on pilattu.
After Eight ehdottomasti! Irish Coffee -versio on ehkä vielä parempi kuin perinteinen.
Lontoonrae -suklaalevy.
Lontoonrae irtokarkit.
Tv Mix
Hampaat varmaan irtoaa jouluna:(
Paradis tai Aladdin. Jos ostaisin pelkästään itselleni, se olisi Aladdin, mutta koska mies ei oikein tykkää tummasta suklaasta, niin yleensä ostan Paradiksen (Paradis'n?). On sekin tosi hyvä kokoelma.
Dumle ja brunbergin vadelmatryffelipatukka!
Vierailija kirjoitti:
Paradis tai Aladdin. Jos ostaisin pelkästään itselleni, se olisi Aladdin, mutta koska mies ei oikein tykkää tummasta suklaasta, niin yleensä ostan Paradiksen (Paradis'n?). On sekin tosi hyvä kokoelma.
Osta tänä jouluna pukinkonttiin miehelle Paradis ja itsellesi Aladdin. Mun lemppari on myös toi Paradis!
Vierailija kirjoitti:
Julia tuo joulun
Mitäs Romeo tuo tullessaan?
mitä palmuöljyyn tulee niin suomalaiset itse luovat ongelman itselleen koska eivät halua maksaa laadusta.
Halutaan halpaa suklaata mitä voi tunkea ämpärit täyteen. Ruokakauppaan mennään säästämään, ei kuluttamaan, se on suomalaisen asuntovelallisen pyhä sääntö. Sieltä on pakko saada kaiksita halvinta mitä maa päällään kantaa.
Marsipaanisuklaata kaipaisin, huonosti niitä löytyy Suomesta. Lidlissä on, muttei kovin hyvälaatuista.
Pirkan tummasuklaa minttutäytteellä (maistuu after eightiltä mutta on vege), wiener nougat vaikka palmuöljy vähän häiritseekin, itse tehdyt bountyt, ja sit en tiiä onko "karkki" mutta eniten menee lakritsi(vai salmiakki?)taateleita!
Ja edellinen lisää vielä: lakkaliköörikonvehdit
Nyt kun rupesin miettimään niin en oikeastaan tykkää mistään karkista tai suklaasta, joka liitetään jouluun.
Fazerina, geisha, julia, vihreät kuulat, budapest, after eight, wienernougat, mozartin kuulat, alkoholia sisältävät kohvehdit ja marmelaadi eivät uppoa. Myöskään tummasuklaa, marsipaani tai konvehtirasiat eivät ole suosikkeja. Toffee-täytteiset kohvehdit ovat ainastaan makuuni. En myöskään tykkää mistään, missä on mustikkaa, mansikkaa, sitruunaa tai appelsiinia. Piparinmakuiset dumletkin ovat huonoja.
Taidan vaikuttaa aika vaikealta? Mutta irtokarkkeja, normisuklaata ja kaikkea missä on kinuskia/toffeeta voin vetää kaksin käsin.
Samat kuin arkenakin:
- Fazerin piparkakkusuklaalevy
- englantilainen lakritsisekoitus
- Pandan lakritsasuklaapallerot
- Rollot (lakritsinmakuinen)
Miksi söisin jouluna muuta kuin niitä mistä muutenkin pidän???
After Eight ja Kalevin kirsikkasuklaa.
Mulle riittää muutama vihreä kuula, kiitos. Syön niitä vain jouluna.
Ei muuten ihme, että porukka lihoo joululomalla...
Suurin osa suklaasta on nykyään pilattu palmuöljyllä, en syö konvehteja enää ollenkaan, suosikki on brunbergin tryffelisuklaa, ei ole palmuöljyä.
Olen miettinyt asiaa. Suomessa ei käytetä voita enää. Kun ostaa Ranskasta peltipurkillisen keksejä, tulvahtaa ihana voin tuoksu. Suomalaisten keksien eltaantunut öljy ja yökönrasva -lemahdus käyttääkseni Noita Nokinenän kieltä.