Lempparisuklaa/karkki jouluna?
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Kommentit (480)
Jouluun kuului lapsuudessa/nuoruudessa Fazerin Geisha, Vihreät Kuulat, Jogurttisuklaa ja Pandan Juhlapöydän konvehdit. Nykyään mikään noista ei oikein kiinnosta tai säväytä, ja kaikki väkisin väännetyt uutuudet maistuvat ihan perseelle.
Tänä vuonna ostoskoriin tulee varmaan Ferrero Rocher ja simpukkasuklaat, sekä alennuksesta ostetut Kitkat patukat.
Rommirusina marsipaani, jota ei löydy enää stockkaltakaan.
Liköörikonvehdit, muuta ei tarvitse.
Minä ulkosuomalainen en edes ajatellut (tai muistanut), että jouluun kuuluisi jotain makeisia. No nyt sitten tämän luettuni menin tilaamaan fazeria...
Mozartin kuulat, Julia, piparmintukarkit.
Vihreät kuulat. Tää on joku nostalgiajuttu, ei se maku kummonen oo mutta sellasen kun suuhun jouluna laitan, niin palaan kaiholla lapsuuden jouluihin.
Nyt on raskausdiabetes niin en oikein voi herkutella, mutta Budapest
Liköörikonvehdit, semmoiset missä on tummaa suklaata. Lidlin kirsikkaliköörikonvehdit on taivaallisia <3.
Ennen kuin Faer alkoi kasvattaa asiakkaitaan, tykkäsin Geishasta ja Da Caposta. Nyt meille ostetaan Lindtiä ja muita ulkomaalaisia suklaita, koska ne ovat vähintään yhtä hyviä.
juhlakonvehtien sydän. Ainut mitä kestää koko rasiasta syödä.
Fazerin parhaat, Vihreät kuulat, Juliat.
Pandan vadelmamarmeladisydämet joissa tummasuklaakuorrutus
Fazerin sinivalkoiset ja vadelmajugurttitäytteiset karkit
Piparisuklaa
Pandan lumiukkokonvehdit, eli ne joissa on mustikkatäyte ja valkosuklaakuorrute :)
Satsaan nykyisin suomalaisiin käsintehtyihin konvehteihin tai suklaisiin. Suklaalevyistä suosikki on Goodio inkiväärisuklaa. Konvehdeissa tykkäsin kovasti Arctic Chocin palleroista, mutta he eivät taida enää myydä niitä. Jos en saa joululahjaksi mitään siedettävää suklaata, sitten kipaisen tapanina hakemassa vaikka tuota Chjokoa.
Mon Cheri -konvehdit. Tummaa suklaata täytettynä kirsikkabrandylla ja oikealla kirsikalla.
Nuo toffee- ja pähkinäsuklaat miellän itse liian arkisen makuiseksi jouluun.
Ne pallot, joissa on puolet valkosuklaata ja puolet maitosuklaata. NaM !
☭ 7217 ☭
En osaa valita yhtä yli muiden, on niin monta hyvää.
Pandan Tonttu suklaapatukkapussi, Budapest, Fazerin jugurttisuklaa, sininen ja sinivalkoinen suklaat, Fazerina, Julia, Finlandia marmeladi ja Vihreät kuulat, Toblerone, Noblesse, Juhlapöydän konvehdit.
Wiener nougat ja geisha konvehdit.
Olen enemmän leivonnaistyyppiä, mutta Pandan tonttumarmeladit ja sydän marmeladikonvehdit. Niin ja Walkersin mint thins, on niinkuin After eight mutta parempi.
Minäkin inhoan nugaata, mutta Wiener-nugaassa ei kyllä suklaata ole. Ylipäänsä nugaaseen ei kuulu kaakao, ellei sitten ole nimenomaisesti maustettu kaakaolla. Hassua, kuinka moni puhuu nugaasta suklaana. Esim. Mignon-muna ei ole suklaamuna, vaan nugaamuna.