Mitä englannin kielen sanoja ette kerta kaikkiaan osaa lausua oikein?
Minulle tällainen keskeinen sana on literature, jonka brittiläiseen muotoon yhdistän kuuman perunan suussani: 'litshätshö'.
Kommentit (1189)
Leather ja Letter. Ostin kerran Lontoossa postimerkin varmaan nahkaani, kun myyjää huvitti ostokseni ;D
English x(
Ällävikaiselle kaamea sana. England menee, mutta tuo lopun suhuäänne tekee sen että ällä keskellä on pelkkää mongerrusta. Engvish, at best.
Brother . Ei vaan taivu suussani oikein. Big Brother on vaan BB..
Vierailija kirjoitti:
Squirrel. Mun kieli ei kertakaikkiaan taivu, onneksi tuota ei tarvitse usein.
Just tämä. Ei pysty ei.
Vierailija kirjoitti:
colonel
Sama ongelma. Niin epälooginen lausunta, ettei sitä meinaa saada ääneen sanottua.
pleasure
Samean englannin l:n perään on työlästä saada kieli taipumaan ranskalaisperäiseen soinnilliseen suhu-s:ään.
Miksei Suomen kouluissa opeteta englannin aanteita ihan havainnollisesti? Esimerkiksi th aanne, kieli etuhampaitten taakse.
Football kuulostaa lausumani bitbull. Miten se on mahdollista. Ruotsin sana vän kuulostaa kuulemma lasumani englannin sanalle when. Ei voi ymmärtää.
jotakuinkin kaikki, en osaa puhua englantai vaikka ymmärrän muutaman sanan.
Vierailija kirjoitti:
Squirrel. Mun kieli ei kertakaikkiaan taivu, onneksi tuota ei tarvitse usein.
Tämä! Ääntämiskurssilla muinoin tankkasin ja tankkasin tätä kielistudiossa, kunnes (natiivi) opettaja huomasi epätoivoni, keskeytti minut ja sanoin "I'm sorry for you!" Ja siis ihan kaikella empatialla... :D
What is a rural squirrel's strategy in february?
bitch vs. pitch. Jotenkin aina tulee bitchinä molemmat ulos :D
Useita sellaisia, jotka lausutaan eri tavoin amerikan- ja brittienglannissa. Aivot menee solmuun.
Vierailija kirjoitti:
'Very fine wine" ( on ainakin hyvä lähellä toisiaan olevien alkukonsonanttien erotteluharjoitus)
Toinen jännä on :" Although thoroughly whimsical"('vaikkakin täysin salaperäinen')
"Three witches are watching Swatch watches. Which witch is watching which Swatch watch?"
Waan yrittäkääpä opettaa engelsmanni sanomaan: "Älä rääkkää käkeä öisin" ( "Don't tease the cuckoo at night!" )
Englanti on aika ruma kieli, totesin taas kerran kuunnellessani joululauluja: krismös, kris-MÖÖÖS. Härreguud, miten tyhmältäkin tuo kuulostaa.
Sama, kuulostaa sanomanani sanalta dirty