Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisia, jotka eivät enää halua miestä elämäänsä?

Vierailija
05.12.2017 |

Olen ollut suhteen päätyttyä yksin pian 3v. Alussa yritin treffailla, mutta ei tullut mitään. Väärät miehet kiinnostivat/ kiinnostuivat. Olen alkanut nauttia elämästä yksin niin paljon, etten enää ajattelekaan suhdetta. Töistä tultua lepään ja saan olla rauhassa. Kun haluan vaihtelua, lähden konserttiin yksin tai kavereitten kanssa. Lapset ovat jo omillaan ja nyt on aikaa juuri itselleni.
Viimeksi eilen oli upea ilta; sytytin kynttilöitä, lepäilin sohvalla ja nautin elämästä.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista, miten ihmiset aina haluavat jakaa miehet kahteen luokkaan. On joko jännämies, joka saa naisia, tai hyvä mies, joka ei saa. Jos nainen on tyytymätön mieskokemuksiinsa, miehet ovat olleet jännämiehiä. Jos nainen on tyytyväinen, se on ollut järkevä ja tyytynyt hieman rumahkoon hyvään mieheen.

Sori vaan, mutta voi miehiin pettyä, vaikkei ne mitään jännämiehiä olisikaan. Olen ollut parissa pitkässä avoliitossa ja muutaman kerran seurustellut lyhyemminkin. Jokainen mieheni on ollut uskollinen, ystävällinen, ei ole käyttänyt liikaa alkoholia, ei ole ollut väkivaltainen, narsistinen tai pihi. On ollut hyvä ulkonäkö, hygienia, työasiat kunnossa jne. Eivät ole olleet mitään naistenmiehiä, vaan ihan tavallisia hauskoja, rauhallisia tyyppejä.

Tässä välissä täytyy huomauttaa, että olen itse ihan samanlainen. Normaali, hyvä tyyppi, jossa ei ole mitään selkeitä vikoja. Mutta tässä tulee se ero: miehet vaatii minulta paljon enemmän kuin minä niiltä, enkä jaksa olla aina se, joka antaa ja antaa, saamatta vastaavassa määrin takaisin.

Kotityöt on tietty se eka asia. Jotenkin ne vaan jää aina minun harteille lähes kokonaan. Tuntuu katkeralta kun toinen saa elää siistissä kodissa ja syödä hyvää ruokaa, ilman että tarvii tehdä mitään sen eteen. Jos asiasta yritetään puhua, se menee siihen "no kerro mitä mun pitää tehdä niin teen sen." Eli mun pitäisi 20 kertaa päivässä pyytää, että voitko käydä kaupassa ja tuoda sieltä nämä asiat, voitko keittää riisiä, voitko viedä roskiksen, voitko täyttää pesukoneen, voitko kerätä nuo tavarat tuosta... Kuka jaksaa?

Toisekseen, seksi ja läheisyys. Miehet haluaa sitä aina enemmän kuin minä, jolloin se vonkaaminen käy rasittavaksi. Haluaisin vain olla rauhassa ja keskittyä lukemaan kirjaa tms, mutta aina joku on siinä vonkaamassa ja syyllistämässä ja pyrkimässä iholle. Olen introvertti ja tarvitsen omaa tilaa, mutta miehet eivät kunnioita minun tarpeitani, kun omat tarpeet on tärkeämpiä.

Kolmanneksi, seksi uudelleen. Miehen ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä, jotta kelpaa minun sänkyyn. Kunhan käy suihkussa säännöllisesti. Ei tarvi edes partaa ajaa. Mutta minun pitäisi viettää pari tuntia viikossa kylppärissä sheivaamassa, jotta olen aina täysin karvaton kaulasta alaspäin. Sitten pitäisi ahtautua kaikkiin naurettaviin asuihin ja vääntäytyä asentoihin, joihin en ole edes tarpeeksi notkea. Ja tietenkin pitäisi ottaa mällit naamalle, koska hei, eihän se nyt ole niin paljon vaadittu. Mitäs minä saan vastineeksi tästä yhden naisen performanssiesityksestä? Yleisön, en juuri muuta.

Helpompaa olisi olla yksin, ilman että joku mieslapsi on jatkuvasti pyytämässä asioita, ja huuli mutrulla jos ei kaikkea saa.

Mun ex ainakin halusi mällit päällensä ja naamalleen, koska piti siitä.  Ettet nyt vain olisi jotenkin haluton muutenkin?

Hei haloo 😃. Se väitti niin sinun mieliksesi. Mieti nyt itte. Roiski omaan naamaasi paineella limaa ja mieti miten suuri nautinto se on. Se voi tietysti aiheuttaa hyvää mieltä kun näkee kuinka tohkeissasi olet siitä, ja se on ihan ok. Mutta nautinto, yeah right...

Tuo on kyllä melkein yhtä vastenmielistä kuin naisen sukuelimien nuoleminen. Kuvottavaa puuhaa. Voi sitä pari kertaa naiselle mieliksi tehdä, mutta sen jälkeen kun akalla on pallo jalassa, niin loppuu se touhu hyvin äkkiä. Saastainen elin.

Vierailija
82/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ole kumppanin löytyminen kiinnostanut enää kymmeneen vuoteen. Lapsia olisin halunnut, mutta miestä en kaipaa.

Onneksi et saanut lapsia. Jäi ainakin yksi miesvihaaja kasvattamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä melkein yhtä vastenmielistä kuin naisen sukuelimien nuoleminen. Kuvottavaa puuhaa. Voi sitä pari kertaa naiselle mieliksi tehdä, mutta sen jälkeen kun akalla on pallo jalassa, niin loppuu se touhu hyvin äkkiä. Saastainen elin.

Tässähän se parhaiten taas nähdään. Miehet vaatii naisilta paljon enemmän, kuin mitä ovat itse valmiita tekemään. Sä et sentään saa sitä limaa silmääsi, otsaasi tai hiuksiisi, mutta silti kuvottaa niin ettei pysty. Mutta naisen pitäisi suorastaan kylpeä miehen limassa, ja vielä nauttia siitä. Hymyillä seksikäästi huulilla valuvan mällin läpi, ja nuolaista se vielä suuhunsa kun on niin namia.

Vierailija
84/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa ei naisen ole pakko asua miehen kanssa jos ei halua, voi vapaasti valita, täällä kun nainen ei ole miehen esine minkä voi kaupata toiselle miehelle. Yhtä hyvin ei asiat ole useimmissa maissa.

Ite en halua elää miehen kanssa, onneksi ei suomalaisena ole pakko.

Tässä yksi tärkeä asia, miksi Suomi on niin upea maa! Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille. :)

Vierailija
85/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista, miten ihmiset aina haluavat jakaa miehet kahteen luokkaan. On joko jännämies, joka saa naisia, tai hyvä mies, joka ei saa. Jos nainen on tyytymätön mieskokemuksiinsa, miehet ovat olleet jännämiehiä. Jos nainen on tyytyväinen, se on ollut järkevä ja tyytynyt hieman rumahkoon hyvään mieheen.

Sori vaan, mutta voi miehiin pettyä, vaikkei ne mitään jännämiehiä olisikaan. Olen ollut parissa pitkässä avoliitossa ja muutaman kerran seurustellut lyhyemminkin. Jokainen mieheni on ollut uskollinen, ystävällinen, ei ole käyttänyt liikaa alkoholia, ei ole ollut väkivaltainen, narsistinen tai pihi. On ollut hyvä ulkonäkö, hygienia, työasiat kunnossa jne. Eivät ole olleet mitään naistenmiehiä, vaan ihan tavallisia hauskoja, rauhallisia tyyppejä.

Tässä välissä täytyy huomauttaa, että olen itse ihan samanlainen. Normaali, hyvä tyyppi, jossa ei ole mitään selkeitä vikoja. Mutta tässä tulee se ero: miehet vaatii minulta paljon enemmän kuin minä niiltä, enkä jaksa olla aina se, joka antaa ja antaa, saamatta vastaavassa määrin takaisin.

Kotityöt on tietty se eka asia. Jotenkin ne vaan jää aina minun harteille lähes kokonaan. Tuntuu katkeralta kun toinen saa elää siistissä kodissa ja syödä hyvää ruokaa, ilman että tarvii tehdä mitään sen eteen. Jos asiasta yritetään puhua, se menee siihen "no kerro mitä mun pitää tehdä niin teen sen." Eli mun pitäisi 20 kertaa päivässä pyytää, että voitko käydä kaupassa ja tuoda sieltä nämä asiat, voitko keittää riisiä, voitko viedä roskiksen, voitko täyttää pesukoneen, voitko kerätä nuo tavarat tuosta... Kuka jaksaa?

Toisekseen, seksi ja läheisyys. Miehet haluaa sitä aina enemmän kuin minä, jolloin se vonkaaminen käy rasittavaksi. Haluaisin vain olla rauhassa ja keskittyä lukemaan kirjaa tms, mutta aina joku on siinä vonkaamassa ja syyllistämässä ja pyrkimässä iholle. Olen introvertti ja tarvitsen omaa tilaa, mutta miehet eivät kunnioita minun tarpeitani, kun omat tarpeet on tärkeämpiä.

Kolmanneksi, seksi uudelleen. Miehen ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä, jotta kelpaa minun sänkyyn. Kunhan käy suihkussa säännöllisesti. Ei tarvi edes partaa ajaa. Mutta minun pitäisi viettää pari tuntia viikossa kylppärissä sheivaamassa, jotta olen aina täysin karvaton kaulasta alaspäin. Sitten pitäisi ahtautua kaikkiin naurettaviin asuihin ja vääntäytyä asentoihin, joihin en ole edes tarpeeksi notkea. Ja tietenkin pitäisi ottaa mällit naamalle, koska hei, eihän se nyt ole niin paljon vaadittu. Mitäs minä saan vastineeksi tästä yhden naisen performanssiesityksestä? Yleisön, en juuri muuta.

Helpompaa olisi olla yksin, ilman että joku mieslapsi on jatkuvasti pyytämässä asioita, ja huuli mutrulla jos ei kaikkea saa.

Mun ex ainakin halusi mällit päällensä ja naamalleen, koska piti siitä.  Ettet nyt vain olisi jotenkin haluton muutenkin?

Hei haloo 😃. Se väitti niin sinun mieliksesi. Mieti nyt itte. Roiski omaan naamaasi paineella limaa ja mieti miten suuri nautinto se on. Se voi tietysti aiheuttaa hyvää mieltä kun näkee kuinka tohkeissasi olet siitä, ja se on ihan ok. Mutta nautinto, yeah right...

Kukaan ei ole väittänyt että mällin otto silmään pitäisi lopettaa muutamaan kertaan tai alttarille, siksihän monia asioita juuri tehdään että kumppani nauttii ja kumppanin nauttiminen kiihottaa tai tuo hyvää mieltä =). Mutta ehkä ei nyt ihan kannattaisi kuvitella että siinä on jotain epänormaalia, jos mäkki rinnuksilla ei ole orgastinen kokemus kaikille ihmisille. Ymmärrän myös hyvin sen ettei kaikki miehet innostu alapään nuolemisesta. Jos silti tekee sen tai ottaa lastin silmään, se on rakkautta.

Vierailija
86/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!

En halua myöskään kotiini mitään äijää säätämään.

Olen ilmeisesti ihan kivannäköinen, koska faceen tulee miehiltä ehdotuksia jatkuvasti. Oikein mukavia jutustelijoita, mutta en vaan jaksa. Miehillä on niitä vaatimuksia, voisitko laittaa hameen, mulle ei sovi laktoosi, laita urheiluruutu, pitäiskö sun vaihtaa autoa, sulle sopis punainen tukka, leikkauta tuo luomi pois, mikset sä koskaan ehdota mitään menoa, huono leffa.

Just.

Ihana kun voi tulla, mennä ja tulla kavereiden kaa miten hakuaa. Ja rahaa säästyy kun ei tarvi olla pihvejä paistelemassa. Eikä tuu sukupuolitauteja eikä mustasukkaisuuksia.

Vierailija
87/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se parhaiten taas nähdään. Miehet vaatii naisilta paljon enemmän, kuin mitä ovat itse valmiita tekemään. Sä et sentään saa sitä limaa silmääsi, otsaasi tai hiuksiisi, mutta silti kuvottaa niin ettei pysty. Mutta naisen pitäisi suorastaan kylpeä miehen limassa, ja vielä nauttia siitä. Hymyillä seksikäästi huulilla valuvan mällin läpi, ja nuolaista se vielä suuhunsa kun on niin namia.

Juuri näin, hyi helw..

Vierailija
88/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valinta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valinta kirjoitti:

Ehkä tuo on sosiaalista sopeutumista vallitsevaan tilanteeseen. Suurin osa keski-ikäisistä miehistä on parisuhteessa. Lopuista moni on alkoholi- ja terveysongelmainen, työtön ja raha-asiansa sotkenut. Kunnollisia, vapaita miehiä ei siis ole naisille tarjolla. Ja ne miehet, jotka olisivat kelvollisia, eivät halua pariutua, koska valinnan varaa on kuin lapsilla karkkikaupassa.

Hetkinen, olen ollut 8 vuotta vapaana, en polta, enkä juo kuin kerran parissa kuukaudessa, minulla on hyvä työpaikka, maksettu omakotitalo, säästöjä ja sijoituksia. Terveys on hyvä, pituuttakin yli 180cm. Pukeudun siististi (kehuttukin hyvin pukeutuvaksi) , tukka on päässä ja hampaat on hoidettu (ei edes reikiäkään ikinä). Ikää on 42, ystäviä ja kavereitakin löytyy.

Olen treffaillut naisia +/- 10 vuoden ikähaitarilla, eikä ketään ole kiinnostanut. Olen yrittänyt kysyä, että missä vika, niin ei ole oikein vastausta löytynyt. Paras selitys on, että susta puuttuu sellainen "äijägeeni". No mikä vittu sekin muka on?

Niin, se äijägeeni. Se, mikä erottaa miehet marjanpoimijoista ja josta naiset kieltävät viehättyvänsä. Pitää olla saalistajan vaistoa ja sopivasti röyhkeyttä. Se vain on veteen piirretty viiva. Seksuaalisen ahdistelun ja passiivisen kamumiehen väli on monille liian kapea ja siinä sitten kompuroidaan ja ihmetellään.

Juuri tuommoiset miehet on saaneet ryhtymään sinkuksi. Saalistajan vaistolla menevät ruudinkeksijät.

Vierailija
89/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillupalkalla höpöttäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole niin onnekas (saati kaunis) että olisin koskaan surkean 29-vuotisen elämäni aikana kelvannut yhdellekkään miehelle suhteeseen, mutta halusin suhdetta noin 27-vuotiaaksi asti enemmän kuin mitään muuta. Olin varma, että rakkaus tekisi mun elämästä täydellistä. No, nyt olen joutunut niin monen miehen kusettamaksi, että olen menettänyt uskoni miehiin ihan kokonaan. En enää haaveile saati halua suhdetta. Yksin on parasta, ei draamaa eikä joudu kusetetuksi. Hyviä miehiä ei ole.

Voisi olla hyvä aika katsoa peiliin ja miettiä, että miksi sinulle valikoituu aina noita kusettavia miehiä.

Mullekin sattuu noita kusettavia miehiä joten kerro ihmeessä mikä voi olla syynä ja miksi pitäisi katsoa peiliin? Kerro teoriasi.

Viehätyt piirteistä, jotka eivät ole eduksi pitkää parisuhdetta ajatellen. Hyvästä supliikista, komeasta ulkonäöstä, unelmista, valkoisista valheista ja katteettomista lupauksista.

Mistä nainen voi tietää, että mies latelee valkoisia valheita ja antaa katteettomia lupauksia? Pitääkö naisen ajatella jokaisen miehen kohdalla, että mies valehtelee pienistäkin asioista? Näihin olisi kiva saada joskus vastaus.

No jos se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se ei todennäköisesti ole. Älä heti usko niitä miehen puheita, vaan tutustu vähän ennen kuin silmittömästi rakastut. Säästyt monelta pettymykseltä. Toki, tuo taitaa olla monelle naiselle täysin mahdoton ajatus.

No kyllä se on niin että miehet sanovat heti tavattuaan että meni jalat alta. Pian aletaan katsoa asuntomyynti-ilmoja ja mopo karkaa. Sitten alkaa se valitus; en tykkää tosta musasta, antiikista, miksi luet tollasta poliittista kirjallisuutta, mikä luulet olevas, kakkoseen pitäs päästä, väärän merkkinen auto.

Vierailija
90/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valinta kirjoitti:

Ehkä tuo on sosiaalista sopeutumista vallitsevaan tilanteeseen. Suurin osa keski-ikäisistä miehistä on parisuhteessa. Lopuista moni on alkoholi- ja terveysongelmainen, työtön ja raha-asiansa sotkenut. Kunnollisia, vapaita miehiä ei siis ole naisille tarjolla. Ja ne miehet, jotka olisivat kelvollisia, eivät halua pariutua, koska valinnan varaa on kuin lapsilla karkkikaupassa.

Virkistävää välillä lukea että valinnanvaraa on kuin karkkikaupassa iänikuisen "suomalaisen tavallisen miehen on mahdotonta saada naista" -valituksen sijaan.

Juurikin. :) Mukava kuulla, että miehen ei olekaan mahdotonta saada naista. :)

Vierailija
91/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinoloon kyllä ihan oikeasti tottuu. En enää rehellisesti edes kaipaa miestä elämääni enkä kaipaa seksiä tai romantiikkaa. En ole periaatteesta sinkku eli toki tekisin poikkeuksen jos joku osuisi kohdalle, mutten etsi seuraa ja eläm elämääni sillä mentaliteetilla että elän itseellisenä naisena tulevaisuudessakin. 

Asia ei ole (enää) mikään tragedia kun tajusin monien parisuhteiden todellisuuden. On olemassa harvoja hyviä, ihania ja kunnollisia miehiä jotka ovat loistavia kumppaneita ja isiä, mutta harvassahan ne ovat. Suurimmassa osaa parisuhteita totuttu kaava on se mistä täälläkin usein puhutaan, että mies jättää kodin- ja lastenhoidon naisen harteille ja alkaa muutenkin kohdella naista itsestäänselvyytenä. Deittailu on mielestäni kammottavaa, sillä moni mies näin netin aikakautena aivan häpeilemättä ehdottelee seksiä, salasuhdetta vaimoltaan tai lähettelee kuvia konehuoneistostaan. 

Moni mies on jopa vähän tökerö tai ainakin haluton sitoutumaan sillä ns. eligible bachelorit ovat harvassa. Jos mies on edes melko hyvännäköinen, hyvin pukeutuva, älykäs, koulutettu ja hauska niin tuollainen mies on kultakimpale jolle riittää vastaavilla spekseillä varustettuja naisia yllinkyllin. 

Tunnen niin monia hauskoja, hyvännäköisiä, itsensä elättäviä mielyttäviä naisia jotka eivät ole löytäneet itselleen vastaavaa kumppania. Johtunee ihan oikeasti vaan siitä miten hyviä miehiä ei vaan lukumäärällisesti riitä kaikille. Ja taas jos mies ei tuo naisen elämään minkäänlaista positiivista lisäarvoa niin on parempi olla ilman. Ja ennenkuin palstauli vetää jännämies kortin niin hyvällä miehellä tässä yhteydessä tarkoitetaan miestä joka on tietysti kohtuu hyvännäköinen, itsestäänhuolehtiva, siisti, fiksu, itsenäinen, mutta myös rehti, reilu, ottaa ja kantaa vastuuta. Se etteikö löytyisi ulkoisesti päteviä miehiä ei suinkaan ole se ongelma, vaan siinä että löytyisi mies joka olisi myös oikeasti hyvä kumppani eikä itsekäs omaan napaan tuijottelija. 

Ei seksin ehdottaminen ole sen enempää väärin kuin se tavallinen kaava, jossa aluksi näytellään epäseksuaalista ja sitten se seksi "vain tapahtuu", kun mies on mennyt oikein naisen käsikirjoituksen mukaan.   

Olen nainen, ja varsin suoraluontoinen, ja tätä ihmettelin jo nuorena baareissa juostessani. Että miksi naiset nykyaikana jaksaa olla niin moralisteja että sen seksin kanssa kierrellään ja kaarrellaan vaikka itsekin halutaan, ja lisäksi järkytytään jos mies ehdottaa mitään seksuaalista ennen kaikenlaisten naisen itsensä määrittelemien "soidintanssien" läpikäymistä. Ei tämäkään vielä mitään jos tämä menisi sitten aina näin, mutta kun sama nainen joka järkyttyy seksuaalisesta kommentista deittiyhteydessä, voi toisaalta välillä mennä bileisiin  ja sieltä painua miehen kanssa petiin samantien. "Hups, olin humalassa, kaduttaa", sanotaan, mutta minä sanon että humala oli pelkkä tekosyy kerrankin tehdä mitä oikeasti haluaa ilman naurettavia pelejä. Itselläni on aina ollut "munaa" (vaikka nainen olenkin) sanoa ihan suoraan haluavani seksiä kun sitä haluan, ja ihan selvinpäinkin.

Sulla on ilmeisesti joku ongelma naiseutesi kanssa, kun pitää yrittää samaistua miehiin. Newsflash: voisi olla parempi miettiä, miksi sulla on noin kova tarve erottua, ei susta miestä tule. 

T. Suorasanainen ja muutenkin suora nainen, jonka ei tarvitse tehdä tuollaista eroa itsensä ja muiden oman sukupuolensa edustajien välille. 

Vierailija
92/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi ette "halua", koska ei löydy miestä, joka ymmärtäisi teitä. Jos löytyisi, yksinolo olis vasta toiseksi mukavinta. Ja se, ettei löydy miestä, joka teitä ymmärtäisi johtuu siitä, millaisia traumoja kannatte.

Ensin pehmittää päänsä jännämiesten kanssa ja sitten heittäytyy marttyyriksi ja huutaa kaikille; "Minähän en miestä tarvi, kun ne on KAIKKI SIKOJA!"

Tässäkin ketjussa on moni nainen sanonut, että on ollut hyviä miehiä, ei ole vain suhde onnistunut. Ja pitävät yksinolosta. Itse olen yksi heistä. 

Miksiköhän et näe niitä viestejä?

Vierailija
93/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinoloon kyllä ihan oikeasti tottuu. En enää rehellisesti edes kaipaa miestä elämääni enkä kaipaa seksiä tai romantiikkaa. En ole periaatteesta sinkku eli toki tekisin poikkeuksen jos joku osuisi kohdalle, mutten etsi seuraa ja eläm elämääni sillä mentaliteetilla että elän itseellisenä naisena tulevaisuudessakin. 

Asia ei ole (enää) mikään tragedia kun tajusin monien parisuhteiden todellisuuden. On olemassa harvoja hyviä, ihania ja kunnollisia miehiä jotka ovat loistavia kumppaneita ja isiä, mutta harvassahan ne ovat. Suurimmassa osaa parisuhteita totuttu kaava on se mistä täälläkin usein puhutaan, että mies jättää kodin- ja lastenhoidon naisen harteille ja alkaa muutenkin kohdella naista itsestäänselvyytenä. Deittailu on mielestäni kammottavaa, sillä moni mies näin netin aikakautena aivan häpeilemättä ehdottelee seksiä, salasuhdetta vaimoltaan tai lähettelee kuvia konehuoneistostaan. 

Moni mies on jopa vähän tökerö tai ainakin haluton sitoutumaan sillä ns. eligible bachelorit ovat harvassa. Jos mies on edes melko hyvännäköinen, hyvin pukeutuva, älykäs, koulutettu ja hauska niin tuollainen mies on kultakimpale jolle riittää vastaavilla spekseillä varustettuja naisia yllinkyllin. 

Tunnen niin monia hauskoja, hyvännäköisiä, itsensä elättäviä mielyttäviä naisia jotka eivät ole löytäneet itselleen vastaavaa kumppania. Johtunee ihan oikeasti vaan siitä miten hyviä miehiä ei vaan lukumäärällisesti riitä kaikille. Ja taas jos mies ei tuo naisen elämään minkäänlaista positiivista lisäarvoa niin on parempi olla ilman. Ja ennenkuin palstauli vetää jännämies kortin niin hyvällä miehellä tässä yhteydessä tarkoitetaan miestä joka on tietysti kohtuu hyvännäköinen, itsestäänhuolehtiva, siisti, fiksu, itsenäinen, mutta myös rehti, reilu, ottaa ja kantaa vastuuta. Se etteikö löytyisi ulkoisesti päteviä miehiä ei suinkaan ole se ongelma, vaan siinä että löytyisi mies joka olisi myös oikeasti hyvä kumppani eikä itsekäs omaan napaan tuijottelija. 

Ei seksin ehdottaminen ole sen enempää väärin kuin se tavallinen kaava, jossa aluksi näytellään epäseksuaalista ja sitten se seksi "vain tapahtuu", kun mies on mennyt oikein naisen käsikirjoituksen mukaan.   

Olen nainen, ja varsin suoraluontoinen, ja tätä ihmettelin jo nuorena baareissa juostessani. Että miksi naiset nykyaikana jaksaa olla niin moralisteja että sen seksin kanssa kierrellään ja kaarrellaan vaikka itsekin halutaan, ja lisäksi järkytytään jos mies ehdottaa mitään seksuaalista ennen kaikenlaisten naisen itsensä määrittelemien "soidintanssien" läpikäymistä. Ei tämäkään vielä mitään jos tämä menisi sitten aina näin, mutta kun sama nainen joka järkyttyy seksuaalisesta kommentista deittiyhteydessä, voi toisaalta välillä mennä bileisiin  ja sieltä painua miehen kanssa petiin samantien. "Hups, olin humalassa, kaduttaa", sanotaan, mutta minä sanon että humala oli pelkkä tekosyy kerrankin tehdä mitä oikeasti haluaa ilman naurettavia pelejä. Itselläni on aina ollut "munaa" (vaikka nainen olenkin) sanoa ihan suoraan haluavani seksiä kun sitä haluan, ja ihan selvinpäinkin.

Sulla on ilmeisesti joku ongelma naiseutesi kanssa, kun pitää yrittää samaistua miehiin. Newsflash: voisi olla parempi miettiä, miksi sulla on noin kova tarve erottua, ei susta miestä tule. 

T. Suorasanainen ja muutenkin suora nainen, jonka ei tarvitse tehdä tuollaista eroa itsensä ja muiden oman sukupuolensa edustajien välille. 

No se tarve erottua tulee kai siitä, kun ne niihin peleihin ja leikkeihin osallistuvat naiset on huoritelleet ja halveksineet jos esim. sanon että tänään menen baariin, pokaan miehen ja saan. Ja olen tehnyt niin. Sitten samat tyypit voi tehdä ihan saman, mutta niin että ensin menevät juomaan kännit ja sitten muka vahingossa päätyvät johonkin "väärään" sänkyyn. Minä jätän moiset tarpeettomat ja seksin nautintoa vähentävät välivaiheet välistä. Monen mielestä sellainen käytös on miehistä, ja kai se siinä mielessä onkin kun naisen on kulttuurisesti odotettu olevan siveyden sipuli ja hyveensä vartija ja miehen se joka aktiivisesti haluaa. Mutta ei kai tuollaisia enää tänä päivänä tarvi ylläpitää.

Vierailija
94/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, erosta on 26 vuotta. En ole sen jälkeen asunut kenenkään kanssa enkä tule asumaan. Tapaillut olen yhtä miestä nyt 3 vuotta mutta molemmat on sitä mieltä että omat kodit pidetään eikä meillä ole toistemme koteihin edes (vara-)avaimia. Ihan sinkkunakin on tullut tässä välillä oltua vuosikausien jaksoja. Kapakasta en ole ketään ottanut mukaani enää 20 vuoteen, sellainen ei enää jaksa kiinnostaa.

Vietämme miesystäväni kanssa lähinnä vkl yhdessä hänen mökillään, jos se molemmille sopii ja siltä tuntuu. Viikolla haluan vaan olla omissa oloissaan työpäivän jälkeen ja harrastuksissa. Ilmoitusluontoisesti voi ilmoittaa että menen vkl sinne ja sinne, että emme ehdi tapaamaan. Voi mennä useampi viikko, että  juttelemme vaan puhelimessa. Mukavaa tässä on se olkapää, vaikka sitten puhelimen päässä +  säännöllinen turvallinen hyvä seksi. Muuta ei kaipaa.

Et tainnut ymmärtää otsikkoa.

Vierailija
95/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Hyvä aihe, samaistun.

Vierailija
96/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ulkonäkövaateet naisille on mahdottomia. Ei saisi edes ikääntyä.

Vierailija
97/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoittaa av:lle jotain = todiste siitä, että kaikki miehet tekevät niin.

Vierailija
98/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa edelleen. Lasta kasvatetaan yhdessä siis.. molemmat epäsäännöllisessä työssä ilman tukijoukkkoja, joten aika pakitettuja ollaan yhteen. Ollaanhan tässä jo 15 vuotta nakitettu..

Mutta kyllä tuo aika selvä molemmille on, että kun lapsi kasvaa js omilleen lähtee, niin lähdetään mekin eri teille. Tiedän että mies muuttaa aika lailla varmasti helsingin keskustaan ja minä haaveilen maaseudun rauhasta.. no.. sitä päivää odotellessa ja en sen jälkeen muuta kissan tai koiran kummemman otuksen kanssa yhteen.

Vierailija
99/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
100/156 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ihan väärään ketjuun mutta vastaanpa kuitenkin.

Olen hiljan täyttänyt 40 enkä ole koskaan seurustellut. Ja olen mies.  Lapsiakaan minulla ei luonnollisesti ole.  Oli kuitenkin aika noin 30 - 40 ikävuodet, jolloin kaipasin parisuhdetta ja lapsia enemmän kuin mitään muuta. Voisi kai sanoa että 30 kriisi kesti vuosikymmenen.

Olen ilmeisesti liian erikoinen, sisäänpäin kääntynyt ja todennäköisesti en koskaan tulekaan pariutumaan. Nyt kun uusi vuosikymmen karttui olen oppinut päästämään irti. Jos käyn viihteellä en enää seurustele naisten kanssa se yksi päämäärä mielessäni. Meen vaan pitämään hauskaa enkä odota keneltäkään mitään.

Pointtini tässä tarinassa taitaa olla se että ajatukseen yksin elämisestä oppii vain ajan kanssa. Toisilta se vie kauan, toiset ovat sen kanssa sinut heti. Olen kiitollinen siitä että se piinaava ajatus perhe-elämästä alkaa väistyä, mutta ymmärrän miten tuskallista se voi olla kun elämä ei mennytkään siten kuin sen oli kuvitellut.

Voimia kaikille.

Tää vois olla mun suusta,voimia sinnekin. N40

"You'r on your own, good luck" soi eilen radio Rockilla Rautaa vai roskaa biisinä, yhtye meni ohi circle jotain. Mulla meni kylmät väreet hiuspohjassa. Rautaa.