Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
121/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän Helsingissä vuodesta n. 1,5 kuukautta .  Rakastan kaupunkin kulttuuritarjontaa (teatterit,ooppera

elokuvateatterit) joten olen Helsingissä syksyllä ja keväällä, talvi ja kesäkaudet pysyn poissa. Itse asun

pikkukaupungissa pohjanmaalla ja viihdyn ihan hyvin siellä . Helsingin viikot antaa hyvää energiaa vuoteen

ja saan näillä käynneillä kaupunkista kaiken irti. Pidän kaupunkista, ihmisvilinästä, keskustan kiireestä jne.

Pääni lepää Helsingissä, jossa saa olla yksin ajatustensa kanssa välittämättä kanssaihmisistä. Olen tosi

ystävällinen aina kuin olen tekemisissä ihmisten kanssa mutta saan ihmiskontakteja työni puolesta päivittäin kotikaupunkissani.  Kun astun lentokentältä Finnairin-bussiin ja matka keskustaan alkaa

on fiilis aina korkea. Ja paluu kotiin on aina ollut mukava. 

Vierailija
122/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex stadinkundi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Mene itikseen pyörimään ja tule sitten kertomaan suvaitsevaisuudesta.

Mikä tää Itis-juttu on? Se on ihan siisti ja monipuolinen kauppakeskus. Ei turvaton, eikä millään tavalla outo. Käyn siellä usein enkä ymmärrä mitä vikaa siinä on.

Ei tietenkään turvaton tai outo, mutta jos joku kuvittelee että se sama porukka, joka käy halal-kaupasta lihansa ja moskeijassa siinä matkalla olisi jotenkin erityisen suvaitsevaista, niin aika pahassa kuplassa elää. Kyllä ne itiksen hartaat muslimit todellakin vihaavat homoja ja kaikkia muita friikkejä ja luultavasti vielä väkevämmin kuin se alueen perussuomalaisia äänestävä osuus kansasta. Ja sitähän ei kukaan minihameessa toikkaroiva blondi tiedä mitä ne miehet sanovat ja kuinka ne omassa piirissään kommentoivat. Se tiedetään, että mielipidemittausten mukaan maahanmuuttajat ovat Euroopassa huomattavasti kantaväestöä konservatiivisempaa eikä suinkaan suvaitsevampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuit itse luomaasi mielikuvaan Helsingistä. Uudelle paikkakunnalle muuttaminen on aina piristävää. Ikävä kyllä tuo fiilis menee myös ohi ja arki koittaa sielläkin. Paikkakunnan hyvyyden määrittää lähinnä se, että missä omat kaverit ovat, saatko miellyttävän työn, asunnon jne. Eli oikeastaan missä vain pystyy viihtymään jos sattuu löytymään samanhenkistä porukkaa.

Tietenkin paikkakunnissa on ihan konkreettisiakin eroja. Esimerkiksi meren läheisyys, puistot, harrastusmahdollisuudet jne. Loppujen lopuksi Suomen suurissa kaupungeissa ei ole juurikaan eroja keskenään. Nyt kaikki ovat sinulle Helsingissä tuntemattomia, mutta alat sinä törmäämään tuttuihin, kun siellä hieman pidempään asut. Helsingin ydinkeskusta on kuitenkin kovin pieni. Helsingissä asumisen laatu on merkittävästi heikompaa kuin esimerkiksi Turussa tai Tampereella. Palvelutarjonta ei kasva läheskään vastaavassa määrin. Liikkuminen on myös hankalampaa, koska palvelut levittyvät suuremmalle alueelle. Metron ja lähijunan varrella oleviin kohteisiin pääsee liikkumaan hyvin, mutta näiden katveeseen jäävät kohteet ovat aika hankalia ja hitaita. Joudut matkustamaan aika pitkän matkan, että saat saman tasoisen asunnon, kuin saat Turun keskustasta.

Helsingissäkin todellakin tuijotetaan outoja ihmisiä, mutta ei tietenkään samassa määrin kuin maalla, jossa piirit ovat pienet ja jatkuvasti tulee vastaan joku, joka vähintään tietää sinut.

Minusta Helsingin etu on lähinnä laajempi työtarjonta ja laajempi tarjonta vilkkaista oleskelupaikoista kesällä. Kesä kuitenkin kestää vain muutaman kuukauden verran vuodessa ja esimerkiksi Turussa on myös mukavia oleskelupaikkoja kesäisin ja saaristo on upeampi kuin Helsingissä. Tampere taas on erittäin hyvä kaupunki asua autottomalle ihmiselle, koska kaupunki on pitkä ja kapea, jolloin pääväylällä liikkuessa saavuttaa helposti kaikki palvelut. 

Vierailija
124/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse muutin Helsingistä pois läntisempään pohjoismaahan, kun miehet Helsingissä ovat varsin sovinistisia. Tiedän, että hyviäkin on, mutta minulla on useita ystäviä, joilla on ollut varsin vaikeata löytää Helsingistä miestä, joka haluaisi perheen. Nämä naiset ovat hyvännäköiset, fiksut ja mukavat.

Vierailija
125/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen aina asunut Helsingissä, paitsi opiskeluaikoina hetken Kouvolassa, siellä porukka oli melkein kuin "Syvästä joesta". Sisäsiittoisia, ilkeämielisiä juntteja. Helsingissä saa olla rauhassa, koska kukaan ei välitä, millainen olet. Maaseudulla asiasi tiedetään itseäsikin paremmin. Nightmare.

Vierailija
126/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän yhtä mieluummin täällä Filippiineillä. Ihmiset mukavia, iloisia ja aurinko paistaa. Nauttikaa te vaan siitä kuolleesta Kalliosta, ihmisten puutteesta ja ihmisten vihamielisyydestä. Ai niin ja räntä ja vesisateesta sekä masentavasta pimeydestä.

Käytkö useinkin Mindanaossa? Kuulemma siellä voi länkkäreillä olla vähän hankalaa. Kidnappauksia ja muuta. Jolo.

Vierailija
127/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran suomalainen, että en voi sietää mitään yhteisöllisyyttä tai naapureiden moikkaamista. Onneksi ei tähän ole tarvinnut törmätä yhtä naapuria lukuunottamatta. Maaseudulla sen sijaan ihmiset kyllä tulevat juttelemaan eikä pelkästään juttelemaan, vaan jopa kyläilemään kutsumatta, mikä on kyllä todella ahdistavaa. Tiedän tämän kun olen ollut kylässä sukulaisten luona ja sinne on paukannut väkeä vähän väliä kun "on sattunut olemaan lähellä". Helsingissä ainoat ovikellonsoittelijat ovat satunnaisia jehovantodistajia ja heille en avaa ovea.

En oikein tiedä miten pitäisi suhtautua näihin "helsinkiläisiin", jotka kokevat löytäneensä jonkinlaisen ihkun sosiaalisen piirin naapureista ja kaupunginosayhdistyksistä. Mieli tekisi toivottaa hyvää matkaa takaisin sinne pellonpieleen. Tällaiset naapurit ovat juurikin kauhistus allekirjoittaneelle ja jos ajatellaan laajemmin, tuhoavat vaikkapa nyt sitä Kalliota nimbyilyllään ja ylipäätään tarpeellaan puuttua muiden asioihin. Sosiaalista kontrollia karkuun lähteneet junantuomat ovat ensimmäisenä kontrolloimassa sosiaalisesti sitä, jos joku Pena käy kusella porttikongissa kun sattuu kusettamaan. Tai vastustamassa väärin ajattelevien itsenäisyyspäiväkulkuetta. Siellä nimittäin on aika paljon maaseudulla syntyneitä opiskelijoita kirkumassa tänäkin vuonna.

Vierailija
128/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex stadinkundi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Mene itikseen pyörimään ja tule sitten kertomaan suvaitsevaisuudesta.

Mikä tää Itis-juttu on? Se on ihan siisti ja monipuolinen kauppakeskus. Ei turvaton, eikä millään tavalla outo. Käyn siellä usein enkä ymmärrä mitä vikaa siinä on.

Niinpä. Tämä Itis-pelko on osin muualla asuvien omituinen asenne. Esim. eräs ei-helsinkiläinen ystäväni oli kesällä käymässä Helsingissä ja kävimme myös Itiksessä ostoksilla. Kaveri oli ihan järkyttynyt "kuin ulkomailla olis, onpa paljon tummaihoisia, pelottaa, no oho olipa täällä siistit vessat ihme kyllä, mikä paikka tämä oikein on, onko tämä todella venäläisten ruokien myymälä, miten uskallat ostaa täältä"... olin vilpittömästi että what! Käyn Itiksessä noin kerran kuussa enkä tajua mitä pelottavaa ko. kauppakeskusksessa mahtoi olla ei-helsinkiläiselle ystävälleni. Iso, siisti ja hyvin vartioitu hiljattain uudistettu kauppakeskus. Asun Kalliossa ja etenkin talviaikaan käyn jouluostoksilla mieluummin Itiksessä kuin keskustasta, koska Itiksestä kaikki saa saman katon alta eikä tarvitse tarpoa räntäsateessa. Plus Itiksessä on oikeasti hyvät ilmaiset vessat ja paljon kivoja kahviloita joissa pitää taukoa ostosten välissä.

Asun Stadissa ja Itikseen tai Itään ei ole mitään asiaa.

Samaa skeidaa on koko Itä täynnä, valkoiselle ovat no go alueita Vuosaari, Meri-Rastila, Itäkeskus, Kontula, Herttoniemi, Roihuvuori, Pihlajamäki jne. ja veikkaan, että Kalasatamastakin tulee tulevaisuudessa samanlainen kulttuurinkehto.

Höpö höpö. Idässä on enemmän riesaa kantasuomalaisista deekuista, jotka roikkuivat vanhan sittarin Alkon edustalla. Eastonissa niitä ei onneksi ole näkynyt. Ja jos katsot vähän Redin Majakan hintoja, niin saa olla aika hyvin toimeentuleva mamu, joka sieltä kämpän ostaa.

Vierailija
129/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä monelt maalla asuvat luulevat helsinkiläisten katsovan heitä nenänvartta pitkin ja halveksuen. ;.

Media yrittää lietsoa tällaisia kärkeviä vastakkainasetteluja, jotka eivät pidä paikkaansa lähes koskaan. Ainakaan siinä määrin, mitä he väittävät. Vihanlietsonta on heistä jostakin syystä tosi kivaa.

Totta. Ja ehkäpä muualla Suomessa myös kuvitellaan että maalainen on täällä jogenkin erityisen silmiinpistävä otus...tosiasiassa kun mietin työtovereitani niin kotipaikat on Lahti, Lappeenranta, pohjois-Lappi, Tuusula, Vantaa...ja itse Helsingistä. Voisi sanoa että Helsnkiläiset ovat enimmäkseen Vantaalta, Jörvenpästä tai Espoosta, ja lisäksi jonkin verran muualta maailmasta.

Vierailija
130/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on parasta se, kun sieltä voi lähteä takaisin  kotiin. Joka on kaukana Hesasta :)

Vierailija
131/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on liian pieni ja ravintola- ja kulttuuritarjonta on suppeaa verrattuna vaikkapa nykyiseen kotikaupunkiini Lontooseen No, ehkä joku siellä Helsingissä haluaa asua.

Vierailija
132/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä ihan samaa mieltä. Aina kun käy Helsingissä, niin siellä tulee oikein mukava olo ja se olo, että tänne kuulun (vaikka aika pohjoisesta olenkin).

Se ilmapiiri on just jotenkin väljä ja kaikki mahtuu joukkoon. Ihan ainutlaatuista Suomessa. Helsinki on kyllä ihan parrain.

Vierailija
133/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en asu Helsingissä, mut oon siitä kuitenkin aina haaveillut :)

Vierailija
134/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kaikki asu nykyään vain netissä ja android puhelimissa, mitä väliä mitä ympärillä on kunhan lidliin ei ole liian pitkä matka

Vierailija
135/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella suunnilleen kaikki inhoavat "Hesaa" ja on ihan tavallista puhua kuinka kauhea paikka Helsinki on koska ei ole kokemusta siellä asumisesta. Sen sijaan Helsingissä ei koskaan kukaan hauku tamperelaisia ja Hesari kirjoittaa aina hyviä juttuja Tampereesta.

Että se kertoo kaiken oleellisen.

Mutta jos joku tamperelainen saakin hyvän työpaikan Hesasta tai vaikka komeamman poikaystävän niin johan mieli muuttuu sen Hesan suhteen. Ja tänne jäävät halkeavat kateudesta.

Vierailija
136/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä Tamperekin vaikuttaa tosi mukavalta. Siellä on minulla mukavia kavereita, ja ainoa kaupunki Helsingin lisäksi, jossa voisin kuvitella asuvani. Pyynikki ja Pispala ovat hienoja, ja järvi.

Vierailija
137/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valuttiin hitaasti, mutta tuntuvasti ensin Alppilasta Ogeliin, Ogelista Vantaalle. Ja ikävä on kova Helsinkiä! Nyt täytyy vaan opiskella lisää niin on varaa asua Helsingissä. Kyllä, palaamme heti kun on mahdollista gakaisin!

Ero ilmapiirissä on huima, vaikka kilometrejä ei edes älyttömästi ole välissä. Vantaa on pikkukylä ja joillekkin tämä sopii. Itse ikävöin kaikista eniten sitä elävää, aktiivista energiaa, joka leijailee aina kantakaupungista laitamille. Ei kuitenkaan Vantaalle saakka yllä.

Vierailija
138/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella suunnilleen kaikki inhoavat "Hesaa" ja on ihan tavallista puhua kuinka kauhea paikka Helsinki on koska ei ole kokemusta siellä asumisesta. Sen sijaan Helsingissä ei koskaan kukaan hauku tamperelaisia ja Hesari kirjoittaa aina hyviä juttuja Tampereesta.

Että se kertoo kaiken oleellisen.

Mutta jos joku tamperelainen saakin hyvän työpaikan Hesasta tai vaikka komeamman poikaystävän niin johan mieli muuttuu sen Hesan suhteen. Ja tänne jäävät halkeavat kateudesta.

Olen törmännyt enemmän paskan puhumiseen Tampereesta helsinkiläisten toimesta kuin paskan puhumiseen Helsingistä tamperelaisten toimesta, vaikka asun Tampereella. Helsinkiläisillä on todellakin ylimielinen asenne muuta Suomea kohtaan. 

Vierailija
139/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä muuta vikaa ole kuin ne teennäiset ihmiset.

Vierailija
140/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ainut stadi muut ovat tuppukyliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä