Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
161/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy.. olen maalainen ja miinustan, kun en pärjää verbaalisesti .. yhyy ;) ;) 

Tässäpä näkee tätä suurta helsinkiläistä suvaitsevaisuutta :) 

Vierailija
162/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Itse asun tampereella ja tääl on nii ahdasmielistä porukkaa ettei mitää rajaa. :(

Missä päin Tamperetta oikein asutte ja liikutte kun näin koette? Itsekin asun (ja aina asunut) Tampereella enkä ole huomannut porukan olevan mitenkään erityisen ahdasmielistä... Sitten taas ne kerrat kun olen Helsingissä käynyt, niin olen kokenut porukan olevan töykeää ja ylimielistä. Katselevat nenänvarttaan pitkin erityisesti niitä joista selvästi huomaa, etteivät ole "stadilaisia".

Tampereella jokin vuosi sitten vielä asuessani, tein pätkää lähihoitajana monessa työpaikassa  ja siellä oli totisesti nämä perusmanselaiset naishoitajat ihan sairaan ilkeitä "työkavereita", eivät tosiaan olleet kavereita vaan oikein pahimpia vihamiehiä. Työpaikkakiusaus oli siellä paremminkin sääntä kun poikkeus.

Hyvällä muistan ainoastaan niitä ihania hesalaisia, itäsuomalalaisia, venäläisiä ja thaimaalaisia kollegoita, joiden kanssa työnteko sujui aivan ihmeellisen mukavasti ja töissä oli jopa kivaa heidän kanssaan työskennellessä.

Yhdessäkin paikassa uutena työntekijänä kohtelivat manselaiset hoitajat kuin pahinta saastaa - eivät edes kätelleet, tuijottivat vaan vihamielisesti eivätkä neuvoneet edes alkuun, että olisin saanut työvaatteet päälle, vaan jouduin kysymään sitä pomolta.

Myös koko loppuaikani oli yhtä helvettiä noissa kaikkien aikojen kauheimmissa työpaikoissa - onneksi tajusin muuttaa sieltä takaisin Hesaan, jotta mielenterveys jotenkin edes säilyi, vieläkin muistelen oikein pahoilla mielin noita hirveitä aikoja tamperelaisissa sairaaloissa, terveyskeskuksissa ja kotihoidossa.

Kaikkein kauheinta niissä paikoissa oli kuitenkin viattomien vanhusten henkinen ja jopa fyysinen pahoinpitely, josta kerroin myös eteenpäin - ja jouduin tietysti lisää heidän hampaisiinsa.

Vain läpeensäpahat tamperelaiset (3 kpl) voivat alapeukuttaa jotain tällaista viestiä!

Olisiko ehkä aika päästä yli tästä kokemuksesta ja lopettaa yli 200 000 ihmisen syyttäminen muutaman kokemuksen perusteella. Jos jossain tietyssä paikassa saa järjestelmällisesti huonompaa kohtelua kuin muualla, niin kannattaa miettiä, että olisiko omassa käytöksessä kuitenkin vikaa juuri tuolla paikkakunnalla? Esimerkiksi ihmiset usein sanovat kuinka jossain matkakohteessa on niin ihania ihmisiä. Ei siellä ole yhtään sen kummempia ihmisiä, vaan he ovat ystävällisiä sinulle, koska sinulla on lomalla hyvä fiilis ja olet itse iloinen ja ystävällinen heille ja siten he reagoivat sinuun samalla tavoin. Jos olet muuttanut jollekin paikkakunnalle, josta et jostain syystä pidä, niin se todennäköisesti heijastuu myös käytökseesi ja siten et saa positiivista vastaanottoa itsekään. Esimerkiksi näkee usein sitä kuinka helsinkiläinen tulee maalle ja heti kättelyssä haukkuu paikan tuppukyläksi ja kysyy, että mitä ihmettä täällä voi tehdä. Tämän jälkeen hän päivittelee kuinka maalla suhtaudutaan nuivasti helsinkiläisiin.

Vihdu mikä nuija. Ensin kerrot, että kyse on omasta asenteesta ja sitten Haukut katekorisesti vajaat miljoona ihmistä. Tätä ne maalaiset ei just tajua.

Sinkkumies

En sanonut, että kaikki helsinkiläiset noin toimivat. Otin esimerkiksi helsinkiläisen, joka toimii noin. Ei tuo mikään kovin harvinainen ilmiö ole, mutta eiköhän valtaosa helsinkiläisistä ole pääosin haukkumatta muiden asuinpaikkakuntia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiemurtele:

"Esimerkik näkee usein sitä kun helsinkiläinen tulee maalle" 

Puhut yhdessä lauseessa helsinkiläisistä. Olet maalaisjuntti ja kiero valehtelija. Myönnä.

Sinkkumies

Vierailija
164/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Itse asun tampereella ja tääl on nii ahdasmielistä porukkaa ettei mitää rajaa. :(

Missä päin Tamperetta oikein asutte ja liikutte kun näin koette? Itsekin asun (ja aina asunut) Tampereella enkä ole huomannut porukan olevan mitenkään erityisen ahdasmielistä... Sitten taas ne kerrat kun olen Helsingissä käynyt, niin olen kokenut porukan olevan töykeää ja ylimielistä. Katselevat nenänvarttaan pitkin erityisesti niitä joista selvästi huomaa, etteivät ole "stadilaisia".

Tampereella jokin vuosi sitten vielä asuessani, tein pätkää lähihoitajana monessa työpaikassa  ja siellä oli totisesti nämä perusmanselaiset naishoitajat ihan sairaan ilkeitä "työkavereita", eivät tosiaan olleet kavereita vaan oikein pahimpia vihamiehiä. Työpaikkakiusaus oli siellä paremminkin sääntä kun poikkeus.

Hyvällä muistan ainoastaan niitä ihania hesalaisia, itäsuomalalaisia, venäläisiä ja thaimaalaisia kollegoita, joiden kanssa työnteko sujui aivan ihmeellisen mukavasti ja töissä oli jopa kivaa heidän kanssaan työskennellessä.

Yhdessäkin paikassa uutena työntekijänä kohtelivat manselaiset hoitajat kuin pahinta saastaa - eivät edes kätelleet, tuijottivat vaan vihamielisesti eivätkä neuvoneet edes alkuun, että olisin saanut työvaatteet päälle, vaan jouduin kysymään sitä pomolta.

Myös koko loppuaikani oli yhtä helvettiä noissa kaikkien aikojen kauheimmissa työpaikoissa - onneksi tajusin muuttaa sieltä takaisin Hesaan, jotta mielenterveys jotenkin edes säilyi, vieläkin muistelen oikein pahoilla mielin noita hirveitä aikoja tamperelaisissa sairaaloissa, terveyskeskuksissa ja kotihoidossa.

Kaikkein kauheinta niissä paikoissa oli kuitenkin viattomien vanhusten henkinen ja jopa fyysinen pahoinpitely, josta kerroin myös eteenpäin - ja jouduin tietysti lisää heidän hampaisiinsa.

Vain läpeensäpahat tamperelaiset (3 kpl) voivat alapeukuttaa jotain tällaista viestiä!

Olisiko ehkä aika päästä yli tästä kokemuksesta ja lopettaa yli 200 000 ihmisen syyttäminen muutaman kokemuksen perusteella. Jos jossain tietyssä paikassa saa järjestelmällisesti huonompaa kohtelua kuin muualla, niin kannattaa miettiä, että olisiko omassa käytöksessä kuitenkin vikaa juuri tuolla paikkakunnalla? Esimerkiksi ihmiset usein sanovat kuinka jossain matkakohteessa on niin ihania ihmisiä. Ei siellä ole yhtään sen kummempia ihmisiä, vaan he ovat ystävällisiä sinulle, koska sinulla on lomalla hyvä fiilis ja olet itse iloinen ja ystävällinen heille ja siten he reagoivat sinuun samalla tavoin. Jos olet muuttanut jollekin paikkakunnalle, josta et jostain syystä pidä, niin se todennäköisesti heijastuu myös käytökseesi ja siten et saa positiivista vastaanottoa itsekään. Esimerkiksi näkee usein sitä kuinka helsinkiläinen tulee maalle ja heti kättelyssä haukkuu paikan tuppukyläksi ja kysyy, että mitä ihmettä täällä voi tehdä. Tämän jälkeen hän päivittelee kuinka maalla suhtaudutaan nuivasti helsinkiläisiin.

Vihdu mikä nuija. Ensin kerrot, että kyse on omasta asenteesta ja sitten Haukut katekorisesti vajaat miljoona ihmistä. Tätä ne maalaiset ei just tajua.

Sinkkumies

En sanonut, että kaikki helsinkiläiset noin toimivat. Otin esimerkiksi helsinkiläisen, joka toimii noin. Ei tuo mikään kovin harvinainen ilmiö ole, mutta eiköhän valtaosa helsinkiläisistä ole pääosin haukkumatta muiden asuinpaikkakuntia. 

Minäkin olen nähnyt kouvolassa akan housut kintuissa kusemassa kadulle. En silti kirjoittele tänne mitä kouvololaiset tekevät. Kaverini mökki on muuten kouvolassa.

Sinkkumies

Vierailija
165/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäit kiinni samasta mistä muita syytit ja samassa tekstissä! Eikö hävetä? Yrität nyt kiemurrella irti. Meillä Pkseudulla myönnetään omat virheet rehellisesti, eikä aleta kiemurtelemaan. Semmoisia ei täällä arvosteta. Pohjalaiset esittävät rehtiä, mutta heistäkin löytyy 10% kiemurtelijoita.

Sinkkumies

Vierailija
166/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on pitkät välimatkat (voi olla maallakin). Joskus kun väsyneenä on kotipihalla tai rapussa, voi törmätä naapuriin. Meillä ehkä on poikkeuksellisen puheliaita naapureita, mutta helposti menee tuntikin siinä jutellessa, vaikka haluaisi jo pitkän kotimatkan jälkeen kotiin. En tiedä, mistä ihmiset ovat kotoisin, ei ole tullut kyseltyä. Mutta on aivan soopaa, ettei Helsingissä tervehdittäisi. Omaan kotiin ei juurikaan kutsuta, mutta muuten jutellaan ja jopa bussipysäkeillä syntyy keskusteluja vieraiden ihmisten kanssa luontevasti.

Vierailija
167/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Vantaalta! Ettekö jo tajua ;)

Syntynyt Kättärillä. Eli myös Helsingistä.

Sinkkumies

Vierailija
168/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä. Olen jotutut viimeisen vuodenajan oleskelemaan Hesassa lyhyempiä ja pidempiä aikoja. Olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta ja olen miettinyt, että Hesa on kyllä kiva paikka. Ihmiset eivät ole sen kummallisempia kuin muuallakaan, pukeutuminen, käytös ym. samanlaista kuin kotipitäjässäni, poikkeuksiakin on mutta niitähän on joka paikassa. Kukaan ei ole tullut mitenkään häiritsemään, neuvoja esim. liikkumiseen olen saanut. Ja tosiaanki saa olla omissa oloissaan jos niin haluaa. Liikkeissä palvelu melki ystävällisempää kuin Pohjanmaalla, kulkuyhteydet hyvät ja nopeat Voisin myös muuttaa pysyvästikin..

Vierailija
169/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Vantaalta! Ettekö jo tajua ;)

Syntynyt Kättärillä. Eli myös Helsingistä.

Sinkkumies

Vantaa on maalaisille sama kuin Helsinki. Ja onhan Länsi-Vantaa muutenkin kehä kolmosen "paremmalla puolella" eli sisäpuolella, jossa itsekin asun.

Muuten on ihan sama missä asuu, kunhan itse viihtyy ja kohtelee ystävällisesti tai edes neutraalisti kanssakulkijoitaan.

Ja jos ei suu millään aukene tervehdykseen, niin voihan sitä hymyillä tai edes nyökätä tervehtivälle naapurilleen. 

Vierailija
170/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Olen koko elämäni asunut (ÄIREEN ELÄTETTÄVÄNÄ) muualla (POHJOIS)Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin (TOITÄ EN TIETENKÄÄN SAANUT) enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on (OLLA TÄYS LUUSERI), ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua (EI OIKEITA KAVEREITA LAINKAAN). Kaikki palvelut vieressä (ALKO & SOSSU) ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois (MENETIN AJOKORTTINIKIN JO TOISTAMISEEN).

Vierailija
171/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Niin minäkin ajattelin nuorena flikkana.

Nyt 41 vuotiaana olen jo jokusen vuoden kaipaillut aika lailla täältä pois. Jo 21 vuotta täällä on vierähtänyt. Nyt ne asiat mistä nuorena pidin, ovatkin ne "häiritsevät" puolet. Voisin pakata vaikka heti kimpsut ja kampsut, pistää talon myyntiin ja muuttaa takaisin entelle kotiseudulle jos olisi mahdollista ( siellä ei ole töitä eikä oma perhe ikinä suostuisi)

Mutta aika aikansa kutakin. Ja nauti ihmeessä kaikesta "uudesta".

Vierailija
172/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni asunut (ÄIREEN ELÄTETTÄVÄNÄ) muualla (POHJOIS)Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin (TOITÄ EN TIETENKÄÄN SAANUT) enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on (OLLA TÄYS LUUSERI), ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua (EI OIKEITA KAVEREITA LAINKAAN). Kaikki palvelut vieressä (ALKO & SOSSU) ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois (MENETIN AJOKORTTINIKIN JO TOISTAMISEEN).

:(

Vierailija
173/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*****Myös koko loppuaikani oli yhtä helvettiä noissa kaikkien aikojen kauheimmissa työpaikoissa - onneksi tajusin muuttaa sieltä takaisin Hesaan, jotta mielenterveys jotenkin edes säilyi, vieläkin muistelen oikein pahoilla mielin noita hirveitä aikoja tamperelaisissa sairaaloissa, terveyskeskuksissa ja kotihoidossa.

Kaikkein kauheinta niissä paikoissa oli kuitenkin viattomien vanhusten henkinen ja jopa fyysinen pahoinpitely, josta kerroin myös eteenpäin - ja jouduin tietysti lisää heidän hampaisiinsa.*****

-----Vain läpeensäpahat tamperelaiset (3 kpl) voivat alapeukuttaa jotain tällaista viestiä!---

.......Olisiko ehkä aika päästä yli tästä kokemuksesta ja lopettaa yli 200 000 ihmisen syyttäminen muutaman kokemuksen perusteella. Jos jossain tietyssä paikassa saa järjestelmällisesti huonompaa kohtelua kuin muualla, niin kannattaa miettiä, että olisiko omassa käytöksessä kuitenkin vikaa juuri tuolla paikkakunnalla? Esimerkiksi ihmiset usein sanovat kuinka jossain matkakohteessa on niin ihania ihmisiä. Ei siellä ole yhtään sen kummempia ihmisiä, vaan he ovat ystävällisiä sinulle, koska sinulla on lomalla hyvä fiilis ja olet itse iloinen ja ystävällinen heille ja siten he reagoivat sinuun samalla tavoin. Jos olet muuttanut jollekin paikkakunnalle, josta et jostain syystä pidä, niin se todennäköisesti heijastuu myös käytökseesi ja siten et saa positiivista vastaanottoa itsekään. Esimerkiksi näkee usein sitä kuinka helsinkiläinen tulee maalle ja heti kättelyssä haukkuu paikan tuppukyläksi ja kysyy, että mitä ihmettä täällä voi tehdä. Tämän jälkeen hän päivittelee kuinka maalla suhtaudutaan nuivasti helsinkiläisiin.

Ihmisryhmissä on toki eroja, mutta asuinpaikka ei ainakaan Suomessa ole sellainen tekijä, joka määrittää ihmisten ystävällisyyttä. Ystävällisiä ja epäystävällisiä ihmisiä on aikalailla yhtä suuri osuus läpi Suomen ja omalla käytökselläsi voit vaikuttaa siihen, että näyttääkö ihminen itsestään hyvän vai huonon puolen sinulle.....

En ole ylimielinen hesalainen, eikä tullut mieleenkään haukkua tamperelaisia junteiksi yms.

Vikani on se, että olen luonteeltani iloinen, ystävällinen ja vilkas, mitkä luonteenpiirteet ärsyttivät ilmeisesti hitaita ja nurkkakuntalaisia hämäläisiä, muuta en syyksi kyllä keksi huonoon kohteluuni.

Luulisi tämän jotenkin välittyneen viestistäni, kun vanhuksiakin varjelin heidän mielivallastaan ja koska siksi tulin suosikkihoitajaksi vanhusten silmissä, sain vain lisää kuraa päälleni näiltä hoitajilta.

Vierailija
174/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä viimeksi kävin Helsingissä landepaukkuna, niin KAIKKI vahtasivat, vahtasivat ja vielä kerran vahtasivat. Olen kai sitten niin tyrmäävän sexy country girl... 💣 Tai sitten helsinkiläiset ovat idiootteja ja moukkia. 🙄

Poks - Ja sitten heräsit.

Vierailija
175/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on liian pieni ja ravintola- ja kulttuuritarjonta on suppeaa verrattuna vaikkapa nykyiseen kotikaupunkiini Lontooseen No, ehkä joku siellä Helsingissä haluaa asua.

Lontoon homoko siellä? Voi, älä viitsi...

Vierailija
176/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten taantuneet ihmiset eivät ole huomanneet taantuneensa.

Vierailija
177/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Niin minäkin ajattelin nuorena flikkana.

Nyt 41 vuotiaana olen jo jokusen vuoden kaipaillut aika lailla täältä pois. Jo 21 vuotta täällä on vierähtänyt. Nyt ne asiat mistä nuorena pidin, ovatkin ne "häiritsevät" puolet. Voisin pakata vaikka heti kimpsut ja kampsut, pistää talon myyntiin ja muuttaa takaisin entelle kotiseudulle jos olisi mahdollista ( siellä ei ole töitä eikä oma perhe ikinä suostuisi)

Mutta aika aikansa kutakin. Ja nauti ihmeessä kaikesta "uudesta".

Voisit siis muuttaa johonkin missä ei ole töitä, vaan ankeata ja pimeää. Olisikohan tämä sitä romanttista kaukokaipuuta, joka ei perustu realismiin.

Kotiseudulle pohjois-karjalaan, juon kaljaa auringon nousuun ..

Sinkkumies

Vierailija
178/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih.. joku ei ole päässyt Lontoota pidemmälle. Sateinen Englanti ei oikein houkuta. Olen asunut paljon kauempanakin.

Sinkkumies

Vierailija
179/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ihanan kasvava kaupunki. Onneksi olemme avanneet sydämemme kaikille maailman ihmisille ja tarjoamme rahaa ja terveyspalveluja. Olemme kohta metropoli, kun tänne alkaa valua tuhansia ihmisiä palvelujen perään. Ihan erilaista värinää, kuin junttikaupungeissa.

Vierailija
180/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että käyttäisit sanaa "lande",tämä on siis pissatusta koko juttu.